לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מנפלאות הצחוק

צחוק אל השמים בסדנת צחוק באשקלון - סדנת ריפוי עצמי - צחוק, מחול, משחקים ומדיטציה - דרך גוף
צחוק אל השמים בסדנת צחוק באשקלון - סדנת ריפוי עצמי - צחוק, מחול, משחקים ומדיטציה - דרך גוף


הצחוק הנו כלי לריפוי עצמי. מובאות כאן מספר עדויות מהסדנאות שלי על כך

מחקרים מראים שהצחוק יפה לבריאות. היום זה כבר מוכח מדעית. הצחוק הוא רפלקס גופני פשוט, המשפר את הרגשתנו, מפעיל את כל שרירי הגוף, מפחית לחץ, חרדה ודיכאון, משכך כאבים, מוריד לחץ דם גבוה, מחזק את המערכת החיסונית ובכלל, הופך אותנו לאנשים קלילים וחייכניים יותר.
לפעמים אנחנו מתייחסים למחקרים בחשדנות ולא מאמינים שאכן כך הדבר. כשהדברים קורים לנו או למישהו בסביבתנו, אנו מתחילים להאמין. ברצוני להביא בפניכם מספר עדויות של משתתפי סדנת צחוק שבהנחייתי. העדויות הנן ממקור ראשון וסופרו לי ולשאר משתתפי הסדנה.
עדויות של משתתפי סדנת הצחוק על השפעת הצחוק על חייהם:
• המשתתף יו"ד שם לב שלאחר כל סדנת יוגה צחוק הוא אינו צריך לאזן את הסוכרת שלו. בתחילה חשב שזה מקרי. הוא חשב שהמכשיר שלו לא תקין. הוא אפילו טרח לבדוק זאת במכשיר של חברו שהראה לו שאכן המצב טוב.הדבר חזר בכל שבוע, עד שהבין שזה קורה לו אחרי הסדנה וביום שלאחריה. כאשר הוא לא הופיע לסדנה מספר פעמים בשל פציעה, חזר המצב לקדמותו. הוא סיפר זאת גם לצוות הצילום שבא אלינו ממכללת ספיר. מקווה שזה יופיע בסרט שהם מכינים על הצחוק.

• המשתתפת אל"ף סבלה לפני הגיעה לסדנה מכאבים חזקים בברך. היא לא יכלה לכופף את הברך. במהלך החורף היא השתתפה בסדנה ובמקביל מצב הברך הוטב. בשל פסח וימי הזיכרון לא התקיימה הסדנה במשך כחודש, ובתקופה זו היא סבלה מהברך בצורה חמורה, היא בקושי הלכה. למרות זאת הגיעה לסדנה ומייד אחרי זה הוקל הכאב בברך. בשבוע לאחר מכן היא כבר רקדה אתנו ללא כל כאב. היא עצמה קשרה את הקשר בין הריפוי לבין ההשתתפות בסדנה. היא סיפרה על כך ברצון לכל משתתפי הסדנה.

• המשתתפת נו"ן סיפרה לקבוצה שבאופן קבוע בלילות שלאחר הסדנה, היא לא סובלת מנדודי שינה ושנתה עריבה.

• המשתתפת יו"ד סיפרה לי שמאז שהיא משתתפת בסדנה, היא מרגישה חופשייה יותר ולא עצורה כפי שהייתה קודם לכן. היא עובדת עם ילדים וזה משפיע על היצירתיות והפתיחות שלה עם הילדים. היא מעידה על עצמה שהיא חברותית יותר ומחייכת יותר בחיי היומיום.

• משתתפת אחרת, גם היא יו"ד, סיפרה לי במפגשים הראשונים של הסדנה, לפני כשנה וחצי, שמאוד קשה לה לחייך ולצחוק. היא הכריחה את עצמה להתמיד ולבוא ומעידה על כך שהיא יוצאת מהסדנה בהרגשה טובה יותר ופחות מדוכאת.

• המשתתפת כ"ף מספרת שמאז שהיא משתתפת בקביעות ביוגה צחוק, פעם בשבוע, היא לא סובלת מנדודי שינה. היא כבר לא קמה מספר פעמים בלילה לשירותים או למטבח.

• המשתתפת סמ"ך שהייתה משתתפת קבועה בסדנה במשך כשנה, התחילה ללמוד קורס אחר בדיוק ביום זה ולכן לא היה באפשרותה להגיע לסדנה. היא מגיעה באופן קבוע לקראת סיום הסדנה, למעגל המשוב, ומספרת לכולם עד כמה ה"גוש" שיושב לה בסרעפת היה מתפוגג. היא באה למרות הכול גם באיחור כדי לחוות מה שאחרים מספרים על הסדנה.

• המשתתפת צד"י, המשתתפת הוותיקה ביותר בסדנה, מספרת בכל הזדמנות על כך שלפני כשלוש שנים הייתה אישה בעלת אופי עצור ודכאוני יותר. מאז שהיא בסדנה הצחוק, היא צוחקת ושמחה ומעידה על כך שאנשים מחפשים את חברתה לדוגמה בטיולים או באירועים חברתיים אחרים של המתנ"ס. בעלה לא מבין את פשר העליצות שלה, אך היא ממשיכה לצחוק ולבוא לסדנה למרות הביקורת שהוא מעביר עליה.

המאמר פורסם גם כאן »

נורית טל דורות מנחה סדנאות צחוק, מטפלת בתטא הילינג. משלבת בסדנה תרגילי צחוק ללא סיבה, מחול לפי תדרי אנרגיה בגוף, משחקי ילדות וחברה ומדיטציה בשילוב תטא הילינג.
הפעילויות מותאמות בכל סדנה לתדר של הצ`אקרה בה עוסקים.

כל המאמרים של סדנת ריפוי עצמי - צחוק, מחול, משחקים ומדיטציה:

הצחוק יפה לבריאות

הצחוק יפה לבריאות

הצחוק כמונע מחלות» מאת נורית טל דורות

הצחוק יפה לבריאות

הצחוק יפה לבריאות

» מאת נורית טל דורות

שיתוף חברים
עם : נורית טל דורות