לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

יוגב כבשה את העולם



בעידן בו המילה יוגה מוצמדת למוצרים על מנת למתגם כבריאים ורעננים וכאשר בכל חדר כושר מתקיימים שיעורי יוגה, קשה לדבר על הנושא מבלי להישמע נדושים. אך שיטת איינגאר יוגה היא מעיין שממנו שואבות כל שיטות היוגה היום.

יוגה כבשה את העולם, אין ספק בזה. כולם גילו את היוגה על סוגיה וענפיה השונים.
בעידן בו המילה יוגה מוצמדת למוצרים על מנת למתגם כבריאים ורעננים וכאשר בכל חדר כושר מתקיימים שיעורי יוגה, קשה לדבר על הנושא מבלי להישמע נדושים. אך שיטת איינגאר יוגה היא מעיין שממנו שואבות כל שיטות היוגה היום.
ב.ק.ס איינגאר הוא אחד ממחוללי מהפכת היוגה במערב. ממקום מושבו בפונה, הודו, הוא עדיין מלמד את רזי השיטה לאלפי תלמידים המגיעים מכל העולם למרכז שלו. איינגאר נולד ב-1918 בבלור, דרום הודו, ובשל בעיות בריאות נשלח ללמוד אצל דודו, המורה הדגול קרישנהמצ`אריה, שהוא אבי שלוש השיטות המרכזיות הנלמדות היום: אשטנגה, איינגר וויני יוגה. ב.ק.ס. איינגאר, בן ה-93, החל ללמד בגיל צעיר ולפתח שיטה שבה מושם דגש על הדיוק בתרגול. עקב הקשיים שבהם נתקלו תלמידיו, פיתח אביזרים רבים שיסייעו בתרגול וניסח מתודה כמעט מדעית להבנת התנוחות.
איינגאר עשה את הקפיצה המנטאלית אל העולם המערבי ואורח מחשבתו, מבלי לאבד את העומק הידע והחכמה הטמונים בהיסטוריה של היוגה מדורי דורות. שיטת איינגאר מציעה דרך תרגול והוראה מדוייקת, חכמה ומעוררת השראה המבוססת על הבנה פיזיולוגית ונפשית עמוקה של האדם על רבדיו השונים והיא דרך תרגול ולמידה עכשווית ונגישה לאורח החיים האורבני מערבי.
שיטת איינגאר מיוחדת במתודיות שלה וידועה בירידה לפרטים קטנים בכל תנוחה. חשיפת הפרטים וההקשרים הרבים הנוצרים ביניהם הם לב ליבו של תהליך הלמידה. יש הרואים בשאיפה לדיוק נוקשות , אבל תפיסה זו נובעת מחוסר הבנה של התהליך המוביל לעידון של ההקשבה והיכולת הגופנית. התרגול המדורג מאורגן לאורכו של ציר למידה והתקדמות בטוח מפני פציעות ופגיעות מתוך כוונה לפתח יכולות גופניות ונפשיות של נחישות רכה ויציבה.
השיטה נותנת מענה למגוון רחב של מתרגלים ולצרכיהם השונים. היא מאפשרת תרגול פיסי עמוק ובטוח. היא עובדת הן על הרבדים הפיסיים המיידים (שלד, שרירים, יציבה) אך בה בעת מחברת אל הצדדים הנפשיים והרוחניים של היוגה. הדגש על הדיוק, הנשימה, הרצף והתזמון מייצרים תרגול שהוא חוויה מרוממת. הידע המעמיק של המורים מאפשר להם גם לתת מענה לאנשים הסובלים מבעיות שונות כגון כאבי גב, בעיות בדרכי הנשימה, כאבי ועוד. במרכז מועברים גם שיעורים מיוחדים לנשים, המלווים אותן במעגל החיים הנשי.
בימים אלה עבר מרכז איינגאר יוגה נווה צדק לביתו החדש כבניין תעשייתי מתחדש המאכלס סטודיות לאמנות ולצילום ומעכשיו גם לופט מרהיב המשמש סטודיו ליוגה. הסטודיו, הצופה אל כנסיית עמנואל, שופץ מן היסוד אל מנת להכשירו כמרכז ליוגה.
המרכז לאיינגאר יוגה בנווה צדק הוא מהוותיקים והמוערכים בעיר. גבי דורון, שהקימה את המרכז ומנהלת אותו, היא מורה מוערכת ומנוסה, המלמדת יוגה מזה עשרים שנה. היא שיזמה את המעבר לחלל החדש. המרכז זכה לתוספת כוח עם הצטרפותו של מיקי גלוזמן, מטובי המורים בעיר, לצוות המורים של המרכז. מיקי גלוזמן הוא פרופסור לספרות באוניברסיטת תל אביב העוסק מזה שנים רבות בתורות גוף-נפש של המזרח הרחוק.
שיפוץ החלל התעשייתי נעשה תוך רצון לשמור על האווירה של בית מלאכה. זה אינו ספא או חדר כושר אלא בית מלאכה. בית למלאכת היוגה, מקום שבו מטפחים את עבודת הגוף-נפש שהיא בסיס היוגה.
החלל היפהפה של המרכז כמו משקף את הגישה של צוות המורים הרואה כל אדם וצרכיו השונים. אנחנו מנחים תהליך של תפירת עילית. חליפת יוגה ייחודית לכל תלמיד במרכז. אין דרך אחת המתאימה לכולם, ואנחנו מנסים לחשוף בפני תלמידינו את הדרך הייחודית להם בתוך שיטת איינגאר. לא מפעל, בית מלאכה שבו נלמדת אומנות היוגה כאומנות החיים.

המאמר פורסם גם כאן »

גבי דורון לימוד שיטת איינגאר מתחיל באומנות ומדע האסנות - תנוחות היוגה. אופן הלימוד המדורג מותאם למצב הפיזי והמנטאלי של כל תלמיד ותלמידה.

כל המאמרים של המרכז לאיינגאר יוגה נוה צדק:

ידידות אמת

ידידות אמת

מה בין ידידות אמת ובין תרגול יוגה? האם תרגול אסאנות יכול לקדם אותנו אל עבר תחושה של ידידות, חברות אמיתית ועמוקה כלפי הסובבים אותנו וכלפי עצמנו? איך נוכל לטפח בנו רגשות של חמלה, שמחה וסובלנות כלפי הכל?» מאת ניבי עופר

ידידות אמת

ידידות אמת

» מאת ניבי עופר

שיתוף חברים
עם : גבי דורון