לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מדיטציה: לא להאמין לסיפורים של הראש



כשיושבים במדיטציה, הראש שלנו נוטה להתנהג כמו נרקומן בגמילה: הוא יספר כל סיפור אפשרי, ימציא כל תירוץ ויצדיק את עצמו ב"אידיולוגיה", "תובנות" ו"היגיון", הכל כדי לזכות במנת הסם שלו...

כשיושבים במדיטציה, הראש שלנו נוטה להתנהג כמו נרקומן בגמילה: הוא יספר כל סיפור אפשרי, ימציא כל תירוץ ויצדיק את עצמו ב"אידיולוגיה", "תובנות" ו"היגיון", הכל כדי לזכות במנת הסם שלו: תחושת שליטה והבנה רציונלית. הסם הזה מונע מאיתנו להרגיש את המציאות כפי שהיא כבר עכשיו ולהתנסות ברבדים עמוקים וחשובים של המציאות שלנו. חשוב מאוד להבין שכל הסיפורים והתירוצים של הראש הם סה"כ פחדנות גדולה ונסיון להמנע מלהרגיש את המציאות הפראית והטבעית כפי שהיא.

וזה לא שהראש אשם במשהו... לא צריך לכעוס עליו, הוא עושה רק את מה שהוא יודע לעשות... מה שהוא ראה אחרים עושים כל החיים. גם אין צורך להשתיק אותו בכח או לגנות אותו. ההפך... להתייחס אליו בחמלה וסבלנות כמו לילד קטן וחסר מנוחה שיירגע אם פשוט נניח לו ולא נתייחס אליו.

מדיטציה אמיתית זה להניח לראש לקשקש ברקע בלי להתייחס אליו או לנסות להשתיק אותו. חשוב לוודא שאנחנו לא מאמינים לסיפורים שלו ושומרים על תשומת לב למציאות הפיזית כפי שהיא כבר עכשיו. כך, לאט לאט הראש לומד שאין צורך בשליטה שלו ועם הזמן הוא נגמל מנסיונות השליטה וההדחקה ונרגע. כשזה קורה, הראש מתחיל לדבר אחרת והופך לחבר טוב. אבל לפני כן, בשלב הגמילה חשוב מאוד לא ליחס שום חשיבות לפרשנויות ולסיפורים של הראש.

המאמר פורסם גם כאן »

אלי קרסניץ מדיטציה משולבת היא מפגש מיוחד בין הגישה האקטיבית של אושו, היסודיות של ויפאסנה והפשטות של זן. מפגשי מדיטציה מודרכת באווירה נעימה ורגועה המתאימים גם לאנשים ללא נסיון קודם. המפגשים מתקיימים בתל אביב ובכפר סבא. www.awake.co.il
052-2263761

שיתוף חברים
עם : אלי קרסניץ