לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הפחד שמנהל אותנו



החיים הם במה ואנחנו השחקנים הראשיים, הגיע הזמן ליצור את מציאות חיינו כפי שאנו רוצים.

לעתים רבות אנו פוחדים מהפחד,לכן אנו בוחרים להתעלם ממנו,אנו מדחיקים אותו,מטאטאים אותו מתחת לשטיח ואז אנו מפספסים את מה שהוא יכול לעשות בשבילנו,השירות שלו,ובגינו אנו נמנעים מלממש את הרצונות והכמיהות שלנו.

חשבתם פעם מה המשמעות של הפחד,איזה תפקיד יש לו בחיים שלנו?

פחד הוא מצב בסיסי,ביטוי אנושי לקיום שלנו. הוא למעשה אחד מארבעת הרגשות העיקריים שמנהלים אותנו: שמחה,עצב,כעס ופחד,אשר בגרף הרגשות שלנו תמיד חוזרים אלי
הוא קיים כמצב נתון ולעתים בעוצמות שמשפיעות על חיינו ואם כך,נראה כי לו משמעות רבה: הוא אכן מורא לנו לעתים להישמר ומשמש תמרור אזהרה אך הוא גם משמש לנו למצפן,מורה דרך,מצביע על כיוון שכדי וראוי להתייחס אליו,אם רק נשכיל להתעצם מול הפחד ולא לגווע בתוכו.

אם אנו הופכים את המילה פחד,אנו מקבלים את המילה דחפ/ף!!! נכון הדחף להתגבר על פחד והדחף לפעולה.

אמת,במקרים רבים הפחד מורא לנו לשים לב,לא לנהוג בפזיזות,לפעמים הוא מאותת ומזהיר מפני סכנה,אך האם שמתם לב שהוא קיים בחיים שלנו יתר על המידה,בצורה בלתי טבעית, למה?
כי הורגלנו לחיות בתודעת פחד וחוסר.כי ככל ש"התקדמנו" גדלו הדרישות,הציפיות והפחד.
כי גדלנו וחונכנו בתודעת פחד,כך גם הורינו והורי הורינו.פחד קיומי,פחד הישרדותי,פחד מכישלון וכך הצטמצמה ונחסמה התודעה שלנו.

לגדול בצל הפחד משמע לגדול בכיווץ, בחוסר,לנסות תמיד לשרוד איכשהו עם הראש מעל המים, להתפשר,להיות בינוני אבל בטוח,ההפך מלחיות את חיינו מתוך חופש ובחירה חופשית.
אני באמונתי הבסיסית ביותר מאמינה,יודעת ורואה איך מחשבה יוצרת כוונה,איך כוונה יוצרת מציאות,לטוב ולרע.

לפי נוסחה זו אני יודעת שכשאנחנו מרגישים,רואים וחושבים פחד מבלי להתמודד עימו,אנו יוצרים "במו ידנו" את החוסר בחיינו,מעצימים ומגשימים את הפחד,(כל אחד והפחדים שלו),שמנהל את המציאות שלו.

אם זה המצב ולזה אנו רגילים,אז מה אפשר לעשות עם כל זה?

אפשר להתחיל לראות שמקום בו קיים פחד וחוסר זקוק לתשומת לב ומבקש שינוי.
אפשר להתחיל לראות שמקום בו קיים פחד וחוסר הוא פוטנציאל אדיר לצמיחה והתפתחות.
שם מתרחש השיעור שלנו,משם המפתח לצמוח.

ההכרה בפחד
ראשית כל אנו צריכים להרגיל את עצמנו להפסיק לפחד כל כך מהפחד וכתוצאה מכך להתעלם ולהדחיק אותו. רצוי וכדי להודות בו להכיר בקיומו, (שוב כל אחד והפחדים הספציפיים שלו,אם כי יש לכולנו בתור אנושות אחת את אותם המנגנונים כולל מנגנוני הפחד),להתחיל לאפשר לו מקום כדי להתבונן בו,התבוננות מתוך עוצמה ולא מתוך הזדהות. עלינו להפסיק את מערבולת ההזדהות המסוכנת שעלולה להובילנו למעמקים של אבדון.התבוננת מתוך עוצמה היא התבוננת שאינה מפחדת מהפחד,התבוננות שמבינה שבפחד ישנו המפתח לצמיחה שלנו.

התבוננות שמסוגלת להסתכל בשקט ובעיניים על הפחד ועל התרחישים שלו,ללמוד ולהבין מה מנהל את הפחד שלי,מאיפה הוא בא ומימה אני בדיוק פוחד/ת ולא פחות חשוב ידיעה ברורה שהפחד שלי הוא לא אמיתי,הוא נרכש,אימצתי אותו מתישהו,מטראומה כלשהי במהלך חיי או מהסביבה ודבקתי בו.
אוסיף ואומר שאת כל התהליך הזה אני מעודדת לעטוף ולעבור בחמלה כלפי עצמי והפחד שמנהל אותי.

הקבלה של הפחד
אחרי ההכרה וההבנה את הפחד,מגיעה הקבלה.אני מקבל/ת את הפחד בהבנה.בצורה מטאפורית אומר אני מחבק/ת את הפחד,אני מבין/נה שהוא קיים,שיש לו את הנסיבות והסיבות שלו,אני פשוט מפסיק/ה להיאבק בו.

מפחד לדחף-הנעה לפעולה
מפחד לדחף ככלי להתגברות התעצמות ומימוש רצוני.

אני משנה כעת את צרוף האותיות מפחד לדחף וכאן מתחילה ההנעה לפעולה.כמו בכל דבר בחיים, כשאנו רוצים ליצור ולעשות בחיינו, אנו צריכים לפעול לשם כך.

לאחר שהבנתי וקיבלתי את הפחד המעכב אותי,מגיע הרגע בו אני בוחר/ת להתגבר על הפחד,על הקולות שלו,על הספקות שלו ולהפוך את הפחד לדחף המניע אותי לפעולות שעלי לעשות לשם השגת רצוני.

לדוגמה אם יש לי פחד מכישלון וזה גורם לי לא באמת לנסות ולהגשים את החזון שלי,אני הופך/ת את הפחד לדחף,הדחף להתגבר על הפחד ולהגשים את החזון שלי.
אם כך במקום לפחד מלהגשים את החזון שלי אני משנה את נקודת המבט שלי,את המחשבה,את תפיסת המציאות שתקרין על מעשיי ואת תפיסתי את הפחד,מפחד להיכשל בהגשמת החזון שלי לדחף להגשים את החזון שלי. אני יודע/ת כעת כי עלי האחריות להתגבר על הפחד באמצעות הדחף שמניע אותי לפעולה, לשם השגת המטרה העומדת ברורה ואיתנה לנגד עיני.

אני מתחיל/ה איפה לשרטט את פרטיטורת הפעולות שעלי לעשות כדי לממש את רצוני.

ניתן לחלק את תחומי הפעולות שעלי לנקוט לשניים. בקבוצה הראשונה יהיו הפעולות הפנימיות העוסקות בעבודה פנימית ובקבוצה השנייה הפעולות החיצוניות, הצעדים הפרקטיים שעלי לעשות.

פעולות פנימיות
בפעולות הפנימיות נכללת כל העבודה הפנימית שעלינו לעשות לשם שינוי דפוס הפחד שלנו.
ראשית עלינו להתחיל לפרק את דפוסי הפחד שלנו ולהטמיע בתוך המערכת שלנו מערכת אמונות חדשות. להאמין שאני יכול/ה להצליח,לראות את עצמי מצליח/ה,לראות לנגד עיניי כל הזמן את עצמי מממש/ת את הרצון שלי.
עלינו לחדד כל הזמן את הרצון והכוונה שלנו ולחזק את האמונה שלנו בעצמנו ובבורא שתמיד איתנו ובשבילנו.

אין זו קלישאה כי רצון,כוונה ואמונה יוצרים מציאות וכשאנו פועלים לפי נוסחה זו אנו סוללים לעצמנו את הדרך להצלחה.

הפחד אשר יכול להיות מוטמע חזק ולעתים רבות קשה לו להשתחרר כל כך מהר,יכול לשוב ולאיים,אך כשאנו מזכירים לעצמנו כל הזמן מאיפה הוא בא ושהוא משרת אצלנו דפוס ישן וכשאנו מחזקים כל הזמן את הרצון האמונה והדחף שלנו, יהיה לנו את הכוח להתגבר עליו כל פעם מחדש,מבלי שיסיט אותנו מדרכנו,עד שהוא יתפוגג.

פעולות חיצוניות
כל הפעולות הפרקטיות שאנו צריכים לנקוט לשם מימוש רצוננו.
כדי ורצוי להכין רשימה מסודרת לפי שלבים של פרטיטורת פעולות,הצעדים שעלינו לעשות כדי לממש את רצוננו וכשתרשים זרימה זה מוכן אנו מתחילים לפעול לפיו.
כוונה בריאה,רצון חזק,אמונה,דחף המניע לפעולה ופרטיטורת פעולות פנימיות וחיצוניות, הצלחתנו מובטחת :)

לסיום
בעולם מתוקן הפחד קיים במינון מאוזן וטבעי, אך בעולמנו כפי שהוא היום הפחד מועצם ומשפיע עלינו מאד. אנו מתחנכים וגדלים בצל הפחד וכך ממשיכים ליצור ולהזין אותו.
עלינו להתחיל ללמוד להבחין בפחדים שלנו ולסנן אותם,(להבחין מתי הפחד הוא טבעי,מאותת על אור אדום ומתי הוא מוזן ממערכת דפוסים לקויה שמסרסת אותנו).
אנו צריכים להשכיל וללמוד כיצד למגר ולנטרל את הפחדים,להטמיע במערכת הפנימית שלנו אמונות בריאות ומזינות ולשנות את הדפוסים לדפוסים בריאים ומזינים גם כן.

זה מה שישפיע על תפיסת העצמי ותפיסת המציאות שלנו שתיצור ותצבע את חיינו, בטוב או בפחות טוב? תלוי בנו.

המאמר פורסם גם כאן »

דלית אלנתן דלית אלנתן:

שחקנית,מורה ל,htyrui,מטפלת הוליסטית,יוצרת ומנחת סדנאות
"תיאטרון הגשר לרוח שלך"

שיתוף חברים
עם : דלית אלנתן