לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

גוף ונפש כמיקשה אחת

מאת: ניקול דן


המפתח לבריאות טובה הוא להיות בחיבור מתמיד עם הגוף הפנימי שלכם - להרגיש ולהעמיק אותו. הגוף החיצוני הוא זה המושפע מהגוף הפנימי.

שני חברים בנו את ביתם: האחד בנה בית ללא יסודות על החול וכאשר הגיעו סערות ושיטפונות, ביתו נסחף. השני חפר עמוק עד שהגיע לסלע ואז הוא בנה את ביתו, שנותר עומד על תילו בסחף.... כיצד היית בונה את ביתך?

גוף ונפש כמיקשה אחת , לא בכדי נאמר נפש בריאה בגוף בריא. המפתח הוא להיות במצב של חיבור מתמיד עם הגוף הפנימי, להרגישו כל הזמן, זה יעמיק את חייכם וישנה אותם במהירות. ככל שתמקדו יותר מודעות בגוף הפנימי שלכם, כך תהפוך תדירות הרטט הפנימי שלו גבוהה יותר, כמו אור שמתעצם ככל שמסובבים את העמעם ומגבירים את זרם החשמל. ברמת אנרגיה גבוהה זו השליליות לא תוכל להשפיע ותמגנטו אליכם נסיבות חדשות שישקפו את התדירות הגבוהה הזו. בדקו לרגע היכן נמצאת תשומת לבכם ברגע זה, כשאתם קוראים מילים אלה, זה ממקד את תשומת לבכם, אתם מודעים במידת מה גם לסביבה או לאנשים אחרים. ייתכן גם שמתרחשת פעילות מוחית בנושא הקריאה, מעין פרשנות שכלית. אך אין צורך שכל אלה ימשכו את תשומת לבכם. הותירו מעט מתשומת הלב בפנים. אל תתנו לה לזרום החוצה. חושו את גופכם כולו מבפנים, כשדה אנרגיה אחד, כאילו אתם מקשיבים או קוראים עם כל הגוף, הפכו זאת לאימון יומי שלכם. היו ממוקדים בכל מאודכם בכל דבר אותו אתם עושים. אני יודעת שיש המון "הפרעות" סביב ולכן האתגר הוא גדול יותר. בו זמנית חושו את הגוף הפנימי בכל פעם שתוכלו. היו מחוברים לשורשים הפנימיים שלכם. בדקו כיצד זה משנה את מצב התודעה ואת איכות המעשים שלכם. בכל פעם שאתם צופים בטלויזיה, קוראים ספר, תקועים בפקק תנועה, ממתינים בתור לרופא ועוד.. נצלו זמן זה והתמקדו בו כדי לחוש את הגוף הפנימי. אם תעשו כך , פקקי תנועה ותורים ארוכים ומייגעים יהפכו למקור הנאה. במקום להשליך את עצמכם רגשית ושכלית הרחק מן הרגע הזה, העמיקו כל כולכם אל הרגע על ידי העמקה לתוך הגוף. ככל שתתמקדו אומנות המודעות לגוף הפנימי תתפתח לדרך חיים חדשה, מצב של חיבור קבוע להוויה, תוסיף עומק לחייכם באיכות שלא הכרתם קודם. כשהשורשים מצויים עמוק בתוך הגוף, קל להישאר נוכחים תוך צפייה בתודעה. לא יהיה עוד דבר מבחוץ שיוכל לטלטל אתכם. וזה יקרין על כל אירוע חיצוני , משבר, טראומה שתעברו (חלילה). אם תפסיקו להיות נוכחים, אזי תמשיכו להיות מנוהלים על ידי המחשבות שלכם, הפחדים, החרדות, הסיוטים. קל מאוד לברוח כשקשה לנו לאותם הרגלים, מחשבות מטרידות. בעיקר כשאלה רגילים לנהל את חיינו "יפה". בעיקר בעת עוגמת נפש, ואובדן וכשהדברים לא מסתדרים, אנו נוטים לחזור אל התגובות המותנות שלנו שהן על אוטומט ומוזנות על ידי הרגש המהווה בסיס למצב התודעה המזוהה עם הראש והוא : הפחד!
לכן כאשר אתגר כזה מופיע בפניכם ואתם הלא יודעים שאתגרים תמיד מופיעים, התרגלו להיכנס מיד פנימה ולהתמקד ככל יכולתכם בשדה האנרגיה הפנימי של גופכם. לא למשך רב, בכל פעם לשניות מועטות. אבל עליכם לעשות זאת ממש ברגע שהאתגר מופיע. כל דחייה תאפשר לתגובה הרגשית,שכלית המותנית לעלות ולהשתלט. כאשר תתמקדו פנימה תחושו מיד את הגוף הפנימי הופך לשקט ונוכח, משום שהתודעה נמשכת מהראש החוצה. ממש כפי שהשמש תהיה זוהרת תמיד מלהבת הנר, כך לעולם תהיה תבונה רבה יותר בהווייתכם מאשר בראשכם.
היו אתם כעץ השולח את שורשיו עמוק באדמה ולבניין בעל יסודות עמוקים ויציבים. היו אתם במרכז, לא נתונים לטלטלות מכל אתגר שמגיע.
התחילו לפתח רגש את הגוף, אהבו אותו, שימו לב במה אתם מזינים אותו ואיך מתייחסים אליו. גופכם הוא מקדשכם. כמו גם הנפש. למדו לאהוב ולקבל את מה שעולה: את השמחה, את הכאב, את הבכי את כל אותם וככל שתתרגלו את החוויה הנפלאה הזו של האיזון כך תזכו לחוות יחסים שלמים בין הגוף והנפש.

תרגיל להתבוננות פנימה:
שבו במקום שקט (כן, זה יכול להיות גם בפקק תנועה ובלבד שלא תעצמו עיניים)
קחו נשימה עמוקה (מהאף) והרגישו כיצד בית החזה מתמלא,
נשפו בעדינות (מהאף) והרגישו כיצד המותנית נצמדת על משענת הכסא,
מקדו את תשומת לבכם כולה בנשימה,
בבית החזה שמתרומם בשאיפה ובבטן שמתכווצת בנשיפה.

עשו זאת מספר פעמים עד שתוכלו לשמוע את דופק הלב. (לא להתייאש, לנסות שוב ושוב).
אם באה מחשבה כלשהי, אפשרו לה לחלוף מבלי להתנגד.
אם נמצאים במקום בו תוכלו לעצום עיניים, עצמו העיניים ותוך כדי הנשימה הקשיבו עם כל הגוף, לנשימות. לדופק הלב ולשקט הפנימי.

מומלץ להניח דף נייר ועט לצידכם, כשהקולות יתחילו לעלות תוכלו לרשום לפניכם רשמים, תובנות ועוד.

בהצלחה!!

המאמר פורסם גם כאן »

ניקול דן מטפלת בשילוב גישות פסיכולוגיות ורוחניות. פסיכותרפיה, פסיכותרפיה גופנית, הוליסטית, טיפול בחרדות, פחדים, מתן כלים להתמודדות עם משברים, טראומות ומחלות.

כל המאמרים של ניקול דן פסיכותרפיה, פסיכותרפיה הוליסטית, טיפול בחרדות ופחדים:

אהבה כפייתית

אהבה כפייתית

האם את מוצא/ת עצמך אובססיבית לגבי הקשר הזוגי שלך? האם את סובלת בקשר הזוגי שלך? האם אינו משיב לך אהבה? המאמר נכתב בלשון נקבה למרות שהוא פונה לשני המינים» מאת ניקול דן

אהבה כפייתית

אהבה כפייתית

» מאת ניקול דן

נכות פיזית ורגשית

נכות פיזית ורגשית

"בהזכירו כי האדם נוצר בצלם אלוהים, מצביע התנ"ך על יכולת רוחנית מסוימת הטמונה בכל אדם, הוא אינו מבחין בין אנשים ללא נכות לבין אנשים נכים". הרב לוי» מאת ניקול דן

נכות פיזית ורגשית

נכות פיזית ורגשית

» מאת ניקול דן

הרגע הזה

הרגע הזה

כוחה של לקיחת אחריות לחיות את הרגע הזה והשלכותיה על חיינו.» מאת ניקול דן

הרגע הזה

הרגע הזה

» מאת ניקול דן

ריקוד הקיפודים

ריקוד הקיפודים

ריקוד הקיפודים...האם הריקוד מוכר גם לכם?» מאת ניקול דן

ריקוד הקיפודים

ריקוד הקיפודים

» מאת ניקול דן

חרדות, פחדים ומה שביניהם

חרדות, פחדים ומה שביניהם

התמודדות עם מצבים טראומטיים, חרדות ופחדים - מינוף הפחד לדחף וחשיבה חיובית כדרך חיים.» מאת ניקול דן

שיתוף חברים
עם : ניקול דן