לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הדרקון מההר המעשן/ סיפור טיפולי

מאת: שי גיל


סיפור טיפולי לילדים מאת שי גיל

לזרוס היה מן חיה מוזרה, לא כל כך ברור לעצמו. כולם חשבו שהוא דרקון ופחדו ממנו, אם במקרה מישהו זיהה אותו מרחוק, הוא היה בורח ולפעמים גם זורק עליו אבנים. אבל לזרוס, שחי לו במערה קטנה, היה בעצם מן של לטאה, קרוב משפחה רחוק של משפחת הדינוזאורים וכל מה שרצה היה שיאהבו אותו ושיהיו לו חברים למשחק. הוריו של לזרוס נהרגו כאשר מפולת סלעים קברה אותם תחתיה והוא נישאר לגמרי לבדו בעולם. כולם חשבו שהוא דרקון, אבל הוא לא ידע לשאוג, או להוציא אש ועשן, הוא ניסה להסביר להם, אבל לא נתנו לו הזדמנות ובלית בררה כדי שלא יפגעו בו, למד לזרוס להבעיר מדורה בפתח המערה וכשמשהו התקרב וראה אותו מבעד לאש ולעשן הוא היה נבהל ובורח ועוזב אותו לנפשו. אם היה מסתכל טוב , היה רואה מבעד ללהבות האש את דמעותיו של לזרוס שלחש וקולו לא נישמע, "שלום, אני לזרוס, אולי תרצה לשחק איתי"?
במשך הזמן, לזרוס סיגל לעצמו דרך מיוחדת להבעיר את האש בעזרת נשימות ונשיפות ואפילו נהנה לגלגל טבעות עשן בעזרת קנה סוף ולשחק איתם. כל אנשי הכפר שלמרגלות ההר נתמלאו פחד כשראו את ההר מעשן, אבל לזרוס רק שיחק עם עצמו, מה עוד היה לו לעשות. יום אחד כשאחד הנערים לא חזר מטיולו ביער שלמרגלות ההר, אנשי הכפר יצאו לחפשו וכשלא העלו דבר, מישהו אמר "הדרקון טרף אותו" ומאז לא התקרבו אנשי הכפר אל מרגלות ההר.
שנים רבות חלפו, לזרוס כבר לא יצר כמעט מהמערה, הוא מאוד נחלש ובקושי הצליח להבעיר מדורה קטנה בימי החורף הקרים כדי שלא יצטנן ויחלה. גם אנשי הכפר כבר לא ראו אותו מזה שנים ורק המשיכו לספר עליו סיפורים והזהירו את הילדים לא להתקרב להר.
יום אחד יצא שני ילדים לטייל, היה זה יום אביבי ונאה ומבלי ששמו לב, המשיכו לעלות בשבילי היער שהובילו למרגלות ההר, עד שלפתע מצאו עצמם בפתח המערה של לזרוס. שקט מוזר שרר שם, מן דממה קדמונית ונעימה באופן מפתיע. סקרנות רבה התעוררה בילדים והם הציצו אל תוך המערה, בתחילה לא ראו דבר בשל החושך, אבל אחרי כמה רגעים פגש מבטם זוג עיניים ידידותיות וקצת מבוהלות שהציצו אליהם מתוך המערה. "האם אתה הדרקון מן ההר המעשן" שאלו בפליאה, "אה... כן אבל לא בדיוק", השיב לזרוס בהיסוס ובמבוכה. "אני לא באמת דרקון רק מן כזה של לטאה". "אתה באמת לא כל כך גדול כמו שדמיינו", אמר אחד הילדים "ובכלל לא מפחיד כמו שסיפרו לנו", אמר השני, אז "מה זה כל הסיפורים על האש והעשן שעלה מן ההר" שאלו הילדים, "ובכן" השיב לזרוס בחיוך מבויש, "זה בגלל המדורה שנאלצתי להבעיר כדי שאנשי הכפר לא יפגעו בי וגם שלא יהיה לי קר בחורף", "אבל" מיהר להסביר, "בעצם תמיד רציתי לשחק ולהכיר חברים, נמאס לי כבר להיות מחופש לדרקון".
וכך המשיכו לזרוס והילדים לשוחח זמן רב ובהמשך התחילו לשחק כמו שרק ילדים ודרקונים, סליחה לטאות, יודעים..., הייתה זו הפעם הראשונה שקולות של צחוק וצהלה התגלגלו מן ההר הישר לאוזניהם המשתוממות של אנשי הכפר.
אה כן כמעט ושכחתי, מאז לזרוס כבר לא היה לבד וילדי הכפר לא פחדו עוד מהדרקון של ההר המעשן.הם ביקרו במערה באופן קבוע ואף הביאו עימם אוכל ושמיכות ועזרו לו להדליק מדורה בימי החורף הקרים והוא לימד אותם להפריח טבעות של עשן ובגלל זה המשיכו לקרוא להר "ההר המעשן".

המאמר פורסם גם כאן »

שי גיל שי גיל ( M.A ) מטפל בתנועה, מורה לאומנויות תנועה, מגשר משפחתי ( עו"ד בהכשרתו ) ופסיכותרפיסט, עוסק בגישור משפחתי טיפולי ובטיפול רגשי: ילדים, מתבגרים ומבוגרים.
הר חלוץ -משגב, מיט"ב גליל עליון

כל המאמרים של שי גיל טיפול רגשי וגישור משפחה:

אלתור בתנועה בימי קורונה

אלתור בתנועה בימי קורונה

על ריקוד החיים המתמשך בסוד הזיקה שבין יחד ולחוד» מאת שי גיל

גישור משפחה טיפולי

גישור משפחה טיפולי

גישור משפחה טיפולי: מה בין `כלכלה` נפשית זוגית לבין הסדרי פרידה בגירושין» מאת שי גיל

גישור משפחה טיפולי

גישור משפחה טיפולי

» מאת שי גיל

בן פסיכותרפיה לזן בודהיזם

בן פסיכותרפיה לזן בודהיז

על המפגש המורכב בן פסיכתרפיה לזן-בודהיזם:קטעים מתורגמים מתוך מאמר של קרל גוסטב יונג.» מאת שי גיל

`אל גינת אגוז ירדתי`- רשמי מסע תודעתי -גופני

`אל גינת אגוז ירדתי`- רש

מדיטציית ויפאסאנה (vipassana), אלתור בתנועה (contact improvisation) וטיפול רגשי בגישה פסיכודינמית, הן שלוש מסורות של גופי ידע התנסותי-חוויתי, שחולקות זיקה עמוקה לטיפוח קשב, ומחפשות אוטנטיות ביחסיו של אדם עם עצמו ועם זולתו.» מאת שי גיל

אל גינת אגוז ירדתי לראות`- רשמי מסע תודעתי-גופני

אל גינת אגוז ירדתי לראות

`אל גינת אגוז ירדתי לראות`, מתבונן במנעד איכויות של קשב במפגש שבין מדיטציית ויפאסנה, קונטאקט אימפרוביזציה ובזיקה למושגים ותאוריות פסיכואנליטיות.» מאת שי גיל

מבשרי אחזה

מבשרי אחזה

במאמר זה אני בוחן מנקודת מבט סובייקטיבית-חווייתית את האפשרות למפגש מחודש וחי עם הגוף בתוך שגרת התבנית התנועתית או האלתור ואת התולדות האפשריות הנובעות מכך.» מאת שי גיל

מבשרי אחזה

מבשרי אחזה

» מאת שי גיל

מראה שעל הקיר, או בין  גוף לדימוי גוף

מראה שעל הקיר, או בין ג

המאמר מתבונן בתהליך של הפצעת סובייקטיביות נפשית בזיקה לחוויות גופניות ראשוניות של טיפול והחזקה פיסיים, בשסע שנפער בין הגוף לבין דימויי הגוף ובאפשרויות לאיחויו.» מאת שי גיל

מבעד למסך ההשלכות נפגשות העיניים

מבעד למסך ההשלכות נפגשות

מתוך המאמר: כל מטופל עמו אני נפגש, הוא הזמנה ללכת לאיבוד ביער לא נודע, לפגוש באין ספור השתקפויות הדדיות ולמצוא מחדש את "הדרך".» מאת שי גיל

מבעד לחלון האבחון: בין אבחון לטיפול רגשי בילדים

מבעד לחלון האבחון: בין א

כמטפל רגשי הפוגש מדי יום בילדים הלוקים בהפרעת קשב וריכוז ובהוריהם, אני מבקש להפנות את תשומת הלב למורכבות עבודת המטפל הרגשי וזיקתה לאבחון הפרעת קשב בילדים.» מאת שי גיל

פסיכותרפיה באורן של אומנויות הלחימה

פסיכותרפיה באורן של אומנ

מאמר זה מבקש לבחון את נקודות ההשקה בין אומנויות הלחימה הפנימיות שצמחו מתוך התורות הפילוסופיות של אסיה ובין התפיסות והתובנות שעליהן מתבססת הפסיכותרפיה המערבית.» מאת שי גיל

אומן הסיף ונושא כליו

אומן הסיף ונושא כליו

בכוונתי להתבונן בסיפור יפני קצר ופיוטי, המגולל את שהתרחש בין אומן סיף לנושא כליו הצעיר,תוך בחינת התהליך התוך-אישי והבין-אישי שעוברים גיבוריו.» מאת שי גיל

גישור משפחתי: בלבול השפות

גישור משפחתי: בלבול השפו

בלבול השפות" הנו מצב טבעי שנובע בעיקרו מסמיכות הזמנים שבין טלטלת הפרידה המסעירה את הנפש של כל אחד מבני הזוג, לבין הצורך לשתף פעולה ולהגיע להחלטות נכונות ומושכלות בזמן קצר על מנת להיפרד ולהתגרש» מאת שי גיל

הנסיך הגאוותן- סיפור מאת שי גיל

הנסיך הגאוותן- סיפור מאת

סיפור על מסע של צמיחה והשתלמות פנימית» מאת שי גיל

תרפיה בתנועה עם ילדים הסובלים מ- ADHD בש

תרפיה בתנועה עם ילדים הס

המאמר מציג מהי תרפיה בתנועה עם ילדים הסובלים מ- ADHD בשילוב אומנויות לחימה» מאת שי גיל

הורות ביום שלאחר הגירושין

הורות ביום שלאחר הגירושי

הרשימה מציגה קווים מנחים וטיפים חשובים לעיצוב הורות משותפת, אפקטיבית ומיטיבה לאחר הגירושין» מאת שי גיל

המפלצת מהחלומות ומבית הספר

המפלצת מהחלומות ומבית הס

סיפור טיפולי המדגים כיצד ניתן לסייע לילד הסובל מפחדים וחרדות» מאת שי גיל

היא רוצה להיפרד, הוא רוצה להמשיך יחד

היא רוצה להיפרד, הוא רוצ

כיצד מתמודדים עם קיומם של פערים משמעותיים בצרכיהם, בכוונותיהם ובמוכנותם של בני זוג המגיעים לגישור למטרת גירושין? בכך נעסוק ברשימה זו.» מאת שי גיל

לחזות מלך ביופיו

לחזות מלך ביופיו

במאמר זה בכוונתי לתהות על משמעות הסכנות האורבות למיסטיקן היורד אל תוככי מרכבת האל, כמו גם אל פנימיות סתרי נפשו» מאת שי גיל

לחזות מלך ביופיו

לחזות מלך ביופיו

» מאת שי גיל

על המרחב הרגשי בגישור משפחתי

על המרחב הרגשי בגישור מש

רשימה זו עוסקת במקומם של רגשות בגישור משפחתי, זאת בהחשב בכאוס,בבלבול ובטלטלה הרגשית עימה מתמודדים מרבית הזוגות המעוניינים להתגרש» מאת שי גיל

גישור משפחתי טיפולי- גשר של תקווה

גישור משפחתי טיפולי- גשר

מודל של גישור משפחתי טיפולי הנותן מענה לזוגות/ משפחות שבעיתים של קשיים ומצוקה רגשית מתקשים לתקשר ולנהל משא ומתן על מנת להגיע להסכם גירושין הוגן העונה על צרכיהם» מאת שי גיל

סיפורי מעשיות של ר` נחמן בהבט טיפולי

סיפורי מעשיות של ר` נחמן

מאמר זה ינסה לתאר כיצד המעשיות שסיפר ר` נחמן מברסלב רלבנטיות לאדם בתקופה הפוסט-מודרנית, תקופה של חיפוש משמעות ושל "אובדן נפש". ננסה להראות כיצד ר` נחמן עשה שימוש מודע וייחודי במדיום הסיפורי, באופן המעלה תכנים ארכיטיפיים מן הלא מודע אל התודעה» מאת שי גיל

בין חושך לאור בלב המאפליה: עיונים בדמותו

בין חושך לאור בלב המאפלי

ברשימה זו (שהתפרסמה בכתב העט מעגלי נפש, יוני 2010 ), אתבונן במתח הדיאלקטי השורה במעמקי האלוהות, במחול הניגודים הקוסמי הנע בין "אין ל"יש", בין אור לחושך, בכוונה לפנות בתודעתנו מקום לפן האפל והחשוך אשר בהוויית האל, כמו גם במציאות התוך נפשי» מאת שי גיל

מחולי למחול-סיפורו של הקבצן חסר הרגלים

מחולי למחול-סיפורו של הק

המעשייה שסיפר רבי נחמן מברסלב "מעשה בשבעה קבצנים" , עוסקת בתהליכי שבירה, תיקון וגאולה, המתחוללים הדדית בנפש האדם כמו גם בתוך עולם האלוהות.בתוך סיפור המסגרת אנו שומעים על מלך שמסר את מלכותו לבנו בחייו ובהמשך מתוודעים אל שני ילדים בן ובת א» מאת שי גיל

על חבלי לדה של שנה חדשה

על חבלי לדה של שנה חדשה

בתשרי נברא העולם, ועל פי קבלת האר"י, מבקש העולם לחזור לקדמות מציאותו הראשונה ( פרי עץ חיים ב, תקמה). זהו אם כן המועד שבו האדם, העולם והאלוהות גם יחד עוצרים את נשימתם, כשהם נעים ונדים בין התכלות לבין התעוררות, בין הבלעות לבין לידה והתהוות מחדש. זה» מאת שי גיל

איכה? עיונים בשיח אל-אדם במיתוס הבריאה

איכה? עיונים בשיח אל-אדם

רשימה זו תעסוק בראשיתו של השיח האלוהי-אנושי, כפי שהוא מופיע בסיפור הבריאה המקראי, בקריאתו של האל לאדם "איכה" וזאת מנקודת מבט בין סובייקטיבית ובזיקה למשנתו הדיאלוגית של בובר, להגות החסידית והקבלית ולתהליכים התפתחותיים דינמיים» מאת שי גיל

לרקוד מבלי להשאיר עקבות

לרקוד מבלי להשאיר עקבות

על היחס בן אומנות המחול לאומנות התנועה» מאת שי גיל

מחולי למחול- סיפורו של הקבצן חסר הרגלים

מחולי למחול- סיפורו של ה

המעשייה "מעשה בשבעה קבצנים", עוסקת בתהליכי שבירה, תיקון וגאולה, המתחוללים הדדית בנפש האדם כמו גם בתוך עולם האלוהות.» מאת שי גיל

שיתוף חברים
עם : שי גיל