לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

חיפוש משמעות והתפתחות אישית

מאת: זיו טל


בבסיס נשמתו של כל אדם קיים הצורך להתפתח ולצמוח. לא פעם ניתן לראות אנשים שמחפשים משמעות בחייהם ונתקלים בתגובות שמשדרות להם שמה שחשוב הוא "להסתדר בחיים".

אולם, מה יעשה אדם שמרגיש שבוערת בו אש, שיש לו רצון לעשות בחייו משהו משמעותי שיביא לו סיפוק?

מספרים על נזיר שהלך כשבידו האחת כיכר לחם ובידו האחת שושנה. שאלו אותו: מה המשמעות של הלחם? ענה: בזכותו אני חי. ומה עם השושנה? ענה: היא הדבר שלמענו אני חי. כלומר, לכל אחד מאיתנו צרכים בסיסיים של קיום - אוכל ושתייה, מחסה ומקום לישון בו וכ`ו.

אולם, בהתקיים תנאים אלו האם אנו מאושרים? התשובה היא בדרך כלל לא. כולנו מחפשים משמעות בחיינו והמשמעות היא הדבר העושה את ההבדל בין חיים של סיפוק וחיים חסרי סיפוק.

בחברה בה אנו חיים, שהיא חברה שמקדשת את החומריות והופכת את הכסף לערך, קל להתבלבל ולצאת מאיזון. אנשים רבים מחפשים נוחות כלכלית. , למצוא עבודה מכניסה ולהפסיק לשגות בחלומות.
אולם, מה יעשה אדם שמרגיש שבוערת בו אש, שיש לו רצון לעשות בחייו משהו משמעותי שיביא לו סיפוק? האם עליו לוותר על חלומותיו, ללכת לעבוד כאיש מכירות או איש שיווק בחברה סלולרית , בבנק או בחברת ביטוח או שעליו ללכת עם החלומות ולנסות לעשות משהו יצירתי יותר עם חייו?

התשובה לדעתי היא שמי שבוערת בו האש לא יכול לכבות אותה. הרצון למצוא משמעות וערך בדברים שאתה עושה הוא המנוע שמניע את האדם. מי שמחפש משמעות לא יכול להפסיק לחפש אותה ויותר מכך, אין שום צורך להפסיק לחפש. החיפוש אחר משמעות הוא דבר מבורך והוא נמצא בבסיס החיים.

מי שבוערת בו האש חייב לעצמו את המסע אחר המשמעות. הוא לא יכול אחרת.
והיכן נמצאת המשמעות? היכן נמצא הדבר החמקמק הזה שיכול לתת מענה לשאלה הגדולה- מה משמעות החיים?
לכל אחד שמחפש תשובה משלו. האחריות שלך היא למצוא את המשמעות של חייך. אם בוערת בך האש אין לך ברירה אלא לחפש. מה יימצא בדרך? השאלה הזו נשארת פתוחה. אף אחד לא יכול לענות עבורך. סביר להניח שהחיפוש לא התחיל אתמול ולא יסתיים מחר.

החיפוש רלוונטי בגיל 15 וגם בגיל 50. יש מי שמחפש מאז שהוא זוכר את עצמו יש מי שמתעורר יום אחד באמצע החיים ומרגיש שמשהו חסר. כמו בני ישראל שנעו במדבר, אלפי אנשים נעים במסע משלהם. חלקם נעים יחד, חלקם נעים לבד.
יש מי ששם תרמיל על הגב ויוצא לטיבט, יש מי שמחפש בלב הפרברים, מול האינטרנט או בתוך הקניון. מה שמסביב הוא רק תפאורה. החיפוש ממשיך.
ואני מציע עזרה. עזרה בדרך למי שמעוניין. העזרה יכולה להיות בשיחות אישיות או בקבוצה, יחד עם עוד אנשים שמחפשים.

מהות העזרה היא לווי, תמיכה והתבוננות על התהליך האישי שאת/ה עוברים עם עצמכם.

כאחד שמחפש מאז שהוא נולד, שחיפש בארץ וחיפש בעולם, שעבר חוויות רוחניות, למד וחקר, שעוסק בטיפול ומצא כמה תשובות לגבי משמעות המסע האישי שלו- אני מזמין אתכם ליצור קשר ולחפש משמעות. לא לוותר על החיפוש ולהאמין ביכולת לממש את מה שמחכה למימוש.

המאמר פורסם גם כאן »

זיו טל מטפל ומנחה קבוצות מוסמך. בעל ניסיון עשיר בעבודה עם קבוצות הכולל הנחיית קבוצות התפתחות אישית, קבוצות יחסים בין אישיים, קבוצות בשילוב טיפול באמנות, קבוצת טיפול דרך מסעות שטח, קבוצות להתמודדות עם כעסים ועוד.

שיתוף חברים
עם : זיו טל