לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

זמן בשניים- תרגילי תנועה לשיפור הזוגיות



מרוץ החיים. אתם מנסים להקדיש זמן לעבודה, לילדים, למטלות ולסידורים. היכן שהוא בדרך, גם התקשורת עם בן או בת הזוג הופכת לממוקדת מטרה ולאט לאט, בלי שמרגישים, מתחילה שחיקה בזוגיות... מה עושים?

מרוץ החיים. אתם מנסים להקדיש זמן לעבודה, לילדים, למטלות ולסידורים. היכן שהוא בדרך, גם התקשורת עם בן או בת הזוג הופכת לממוקדת מטרה ופונקציונאלית: "אל תשכח לאסוף את הילדה מהחוג", "אל תשכחי להודיע לאמא שלי שאנחנו מגיעים בשבת". עם הזמן והשגרה השוחקת, אתם מתחילים להרגיש מרוחקים יותר ויותר מבן או בת הזוג שלכם. נשמע מוכר?
אז נכון, אפשר ללכת ליועץ זוגי או לצאת לחופשה ביחד כדי לנסות להכניס משב רוח חדש ורענן לקשר שלכם. ואפשר גם להתחיל לנוע ביחד- פשוטו כמשמעו.
איך זה אמור לעזור? כיצד מתיחות הדדיות או משחק בכדור יחד יכולים לשפר את חיי הזוגיות שלכם? מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מאשרים את מה שמורים לתנועה (ואני ביניהם) יודעים כבר שנים: היכולת שלכם "לקרוא" סימנים לא מילוליים אצל בן או בת הזוג ולקיים תקשורת גופנית טובה ומותאמת, היא תנאי הכרחי לזוגיות טובה ומספקת.
כשאתם מבלים עם בן או בת הזוג שלכם בפעילות גופנית הכוללת תנועה, מגע והומור, משהו משתחרר ונפתח. אווירת הכיף והאתגר המשותף מחברת ומקרבת ביניכם, מאפשרת לכם לשים בצד את השגרה היומיומית השוחקת ופשוט ליהנות האחד מחברת השני.
וזה עוד לפני שהזכרנו את ההשפעות החיוביות העצומות שיש לפעילות גופנית על הבריאות הכללית. רובינו הרי עוסקים בפעילות גופנית כלשהי, אז למה לא לצרף את בן או בת הזוג ולשפר גם את הכושר הגופני וגם את הכושר הזוגי באותה הזדמנות?
התרגילים המוצגים כאן יעזרו לכם להתחיל. הם לקוחים מתוך שיטה הנקראת "זמן בשניים", אשר יצרתי ושכללתי במשך עשור של הוראת תנועה לזוגות וליחידים. השיטה מיושמת בהצלחה בסטודיו שלי מזה מספר שנים וכוללת תרגילים ואלמנטים השאובים ממגוון עולמות בהם התנסיתי בעצמי: פילאטיס (אימון גופני המחזק ומאריך את השרירים, יעיל מאוד בשיקום ומניעת פציעות), עיסוי תאילנדי (שיטת עיסוי מסורתית המשלבת מתיחות ולחיצות), קונטקט אימפרוביזציה (שיטה המתמקדת בתנועה ספונטנית ומשותפת לשני אנשים. השיטה שמה דגש על מגע וקשר עין) ועוד.
אלמנטים ותרגילים מתוך עולמות תוכן אלה עובדו והותאמו על ידיי כך שייצרו שיטה מובנית, בעלת רצף, היגיון פנימי וזרימה.
כך, למשל, בתחילת השיעור, בני הזוג "מתמקדים פנימה" בתחושותיהם ומתרגלים כל אחד עם עצמו. בהמשך מתחברים לתרגילים בזוג, אשר דורשים עבודה גופנית מתואמת ותכנון תנועה משותף. תרגילים אלה בנויים כך שיפתחו את הכוח, הגמישות והקואורדינציה, ובו בזמן הם מפתחים את התקשורת הבלתי מילולית ואת היכולת "לקרוא" ולהבין סימנים לא מילוליים כמו מבט ושפת גוף של בן / בת הזוג.
לקראת סוף השיעור, בני הזוג עוברים למתיחות הדדיות, המשרות תחושה של רוגע וקרבה.
רוצים לנסות גם? כל שתזדקקו לו כדי להתחיל הוא מצע רך וארוך (באורך של כ4 מטרים), עליו תוכלו לשכב שניכם בנוחיות. אפשר להשתמש בשני מזרני התעמלות ולהצמיד אותם זה לזה לאורך, או פשוט לתרגל על שטיח. אפשר גם לרכוש שתי גומיות התעמלות וכדור קטן ופשוט- נעשה בהם שימוש בחלק מן התרגילים.
נסו לארגן זמן לתרגול ללא הסחות דעת מהסביבה (ילדים, טלפונים וכו`), גם אם מדובר בזמן קצר מאוד. אפילו רבע שעה של תנועה משותפת יכולה לתרום רבות לתקשורת ביניכם.
במהלך התרגול הישארו קשובים לגופכם ולגופו של בן זוגכם. שימו לב לנשימות ולשפת הגוף של הצד השני ונסו להבין מה גופו "מספר" לכם. עם זאת, אל תתביישו לדבר ולומר לבן הזוג אם תנועה מסוימת מכאיבה או לא נוחה לכם.
לקבלת תרגילים מצולמים ומו
סברים אנא כתבו לי במייל pilates.adik@gmail ואשלח לכם ערכת תרגילים מודרכת.

המאמר פורסם גם כאן »

עדי קייזר סטודיו לפילאטיס מכשירים בקבוצות קטנות של עד 4 מתעמלים בשיעור.
הסטודיו מתמחה בשיקום לאחר פציעות ובעיות אורטופדיות ומנוהל על ידי עדי קייזר, מורה ותיקה ומנוסה לפילאטיס ולמחול, בעלת תואר B.Dance מהאקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים.

כל המאמרים של פילאטיס אצל עדי:

כיצד נוצרה שיטת פילאטיס?

כיצד נוצרה שיטת פילאטיס?

כמו הרבה רעונות גדולים בהיסטוריה, גם שיטת פילאטיס החלה את דרכה ממש במקרה: בשנת 1914, עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, נכלא במחנה הסגר והתחיל לאמן את האסירים במחנה.» מאת עדי קייזר

כיצד נוצרה שיטת פילאטיס?

כיצד נוצרה שיטת פילאטיס?

» מאת עדי קייזר

למה דווקא פילאטיס?

למה דווקא פילאטיס?

פילאטיס היא שיטת אימון גופני, המבוססת על חיזוק וייצוב שרירי הליבה של הגוף: שרירי הבטן, הגב ורצפת האגן.» מאת עדי קייזר

למה דווקא פילאטיס?

למה דווקא פילאטיס?

» מאת עדי קייזר

כל הפעילויות של פילאטיס אצל עדי:

שיעורי פילאטיס מכשירים בקבוצות קטנות

שיעורי פילאטיס מכשירים

שיעורי פילאטיס מכשירים בקבוצות של עד 4 מתאמנים ובהתאמה אישית לצרכים ולרמה של כל מתאמן.» עם פילאטיס אצל עדי

כל השבוע
שיעורי פילאטיס מכשירים בקבוצות קטנות

שיעורי פילאטיס מכשירים

עם: פילאטיס אצל עדי

מתי: כל השבוע

שיתוף חברים
עם : עדי קייזר