לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

לאיזה עתיד אתה רוצה להתחייב?



לפעמים יש שאלה שפשוט מזעזעת את עולמך,

מערערת את היסודות שעליהם בנויים חייך. שאלה שמציבה בצורה מאוד פשוטה אותך מול הבחירות שלך, שאלה שרומזת לך שחופש הוא אפשרי עבורך.

רוברט דונהם שאל את השאלה ?לאיזה עתיד אתה רוצה להתחייב?? בדף הפייסבוק שלו. אותי השאלה זרקה להתבוננות ארוכה על מה קורה בחיים שלי?

מה המשמעות של השאלה? או איך בכלל ניגשים לענות על השאלה הזאת: התשובה מתחילה בהבנה של מה מעצב את החיים שלי כפי שהם? כאשר אנו מתבוננים בשיחות שאנו עושים, במערכות היחסים שאנו נמצאים בהם, בפעולות שבחרנו לעשות אנו מקבלים מושג לגבי איך העתיד שלנו יראה. למעשה אנו יוצרים אותו בכל שיחה ובכל פעולה שבה אנו משתתפים.

לדוגמא: כאשר אני הולך לראיון עבודה אני מעצב את איך שהקריירה שלי תראה למשך השנים הבאות, גם דייט פותח אפשרות לעתיד זוגי. כל הפקדה לחיסכון מעצבת את הרווחה הכלכלית שלי בעתיד וכו?.



אם כך העתיד שלנו נוצר מתוך הפעולות היומיומית שמתרחשות עכשיו. והדרך שלנו להשפיע על העתיד היא בהווה. למעשה כל בקשה שאנו מבקשים, כל הבטחה שאנו מבטיחים, כל הצעה שאנו מציעים טומנת בחובה את האפשרות לעצב את העתיד שאנו רוצים לחיות. אנו רק צריכים להתחייב אליו.



אז מה המקום של התחיבות ביצירת העתיד? מחויבות נוצרת מתוך הכרה שיש משהו שמאוד חשוב לי שאני רוצה להגשים במציאות ובאה לידי ביטוי על ידי הצהרה. הצהרה משמעותה אמירה שרק לי יש את הסמכות להגיד ומשנה את העתיד. לדוגמא: כאשר נשאלת השאלה ?התנשאי לי? הצהרה של ?כן? או ?לא? תשנה את מערכת היחסים ואת העתיד.

אז למה אנחנו ממשיכים לחיות את החיים שלנו ולא יוצרים שינויים שאנו רוצים ליצור? מה שמרתק בתוך הסיפור הזה שלמרות האפשרות לעצב את העתיד שאנו רוצים לחיות, שלמרות כל החופש הקיים בתוך עולם האפשרויות שזמין לנו אנו ניצור את העתיד בצורה אוטומטית ומובנת ולא תמיד מתוך הרצון החופשי שלנו.



הומברטו מטוראנה חוקר מתחום הביולוגיה והמחבר של הספר ?עץ החיים? קורא למצב הזה ?דטרמניזם מובנה?. בשפה פשוטה מה שזה אומר שאנו מקובעים דרך מערכת העצבים שלנו לפעול באותה דרך למרות הרצון החופשי שלנו ולמרות הסבל שאנו חווים בחיים שלנו. מה שאומר ששינוי עמוק הוא אתגר משמעותי ודי קשה לביצוע.

מכאן עולה השאלה אז איך ניתן ליצור שינוי בחיינו ולעצב עתיד שמדוייק לנו ומביא לידי ביטוי את מי שאנו רוצים להיות ואת מה שחשוב לנו באמת?



כמו שנכתב למעלה אנו יצורים שמובנים ביולוגית אך זה נוצר על ידי הלמידה שלנו בחיים. אנו מעוצבים על ידי הדרך שבה למדנו לחיות. למידה זו נעשתה על ידי התבשלות במרק של החיים, והיא תלויה בהיסטוריה שאליה נולדנו, במשפחה שבה גדלנו, בחברה שסבבה אותנו וכל מה שספגנו במהלך חיינו המוקדמים.

אז התשובה ליצירת שינוי עמוק היא להשתמש בדרך שבה הלמידה הקודמת שלנו התקיימה. אנחנו בויופוינט מגדירים למידה כזמן+תרגול =למידה. כל מי שאתם היום הוא מה שתרגלתם להיות כל חייכם. והעתיד שלכם יווצר מתוך הלמידה הזו. הדרך לעצב עתיד חדש הוא לתרגל משהו חדש.

לדוגמא: אדם שכל חייו היה מופנם וחווה קושי ביצירת יחסים אינטימים תרגול של פתיחות (דרך שלושת הדלתות לשינוי - כנסו לקרוא באתר) יאפשר מקום חדש שממנו הוא יוכל ליצור יחסים אינטימיים. פתיחות ניתן לתרגל דרך חוג תאטרון או סדנת הנחיה ואפילו דרך ריקוד כגון חמשת המקצבים. או אדם שרוב חייו עבר מעבודה לעבודה, ממערכת יחסים למערכת יחסים אחרת וחווה קושי בביטוי יציבות וקרקוע, יתרגל יציבות על ידי למידה של משהו מובנה ובעל מסגרת וחוקיות כגון אומנויות לחימה, יוגה או מתמטיקה.




נקודות להתבוננות:

קחו דף ועט והתבוננו בשאלות הבאות.

זה זמן טוב להרהר בחיים שאני חיי והאם אלו החיים שאני רוצה לחיות?

אם מה שאני חיי היום יקבע את העתיד שלי ואם אני רוצה לחיות עתיד שונה מה אני צריך ללמוד ומה אני צריך לשחרר?

איך אני מכניס לחיי את הלמידה החדשה?

ולמה אני מוכן להתחייב?



לסיכום מה שאפשרי לנו ומה שלא אפשרי לנו נמצא במה שאנו מתרגלים. מחויבות ללמידה חדשה יוצרת תרגול. תרגול הוא למידה של כישורי חיים שפותחים אפשרויות חדשות להיות. האתגר שלנו כבני אדם הוא לחיות את החיים שמדוייקים לנו מתוך החופש לבחור מה נכון ומה לא נכון עבורנו.

לפעמים המסע הזה הוא קשה ולא צריך לעבור אותו לבד. מקצוע הקואצ?ינג נוצר בדיוק עבור צורך זה. ב-14-15 לנובמבר מגיעה לארץ מארה?ב מנדי בלייק שהיא מאסטרית באימון סומטי וביולוגית שחוקרת את מערכת העצבים בתהליכי שינוי. אם אתם רוצים להבין לעומק את תהליך יצירת השינוי וליישם אותו בחייכם או עם הלקוחות שלכם יש לנו המלצה חמה לבוא וללמוד ממנה. ותמיד תוכלו למצוא לכם מאמנ/ת טובים שילוו אתכם במסע אל החיים שאתם רוצים לחיות.



המאמר פורסם גם כאן »

דין בראון בית הספר לאימון אונטולוגי.
הכשרת מאמנים, קורסי העמקה והתמקצעות למאמנים ותיקים, מטפלים ואנשיי גוף/ נפש.

תוכניות לצמיחה אישית והתפתחות מקצועית, הכשרת מאמנים.אנחנו נעזור לך לזהות ולהסיר את המחסומים שמונעים ממך להשיג הצלחה בחייך

כל המאמרים של Neontolegy:

הטקסיות של החיים

הטקסיות של החיים

?אם אתה הולך בעקבות הדברים הגורמים לך אושר, אתה מציב את עצמך על מעין מסלול שבעצם היה שם כל הזמן, ורק המתין לך, והחיים שהיית צריך לחיות הם החיים שאתה חי?.» מאת דין בראון

הטקסיות של החיים

הטקסיות של החיים

» מאת דין בראון

סוד הקסם של הרכות

סוד הקסם של הרכות

מה יש בחיבור המיוחד בין אמא לילד? כאשר האמא מחבקת את ילדה, מלטפת את שיערו, מערסלת אותו בידיה ומנשקת אותו.» מאת דין בראון

סוד הקסם של הרכות

סוד הקסם של הרכות

» מאת דין בראון

מאסטרי - האומנות הנשכחת של הלמידה

מאסטרי - האומנות הנשכחת

מהו מאסטרי? מתי לאחרונה ניסית ללמוד כישורי חיים חדשים, ריקוד, טניס, להיכנס לכושר ואפילו לעשות דיאטה?» מאת דין בראון

איך להגדיל את מה שאפשרי עבורי

איך להגדיל את מה שאפשרי

אנו פועלים מתוך הרגשות והלכי הרוח שלנו - אלו משפיעים על הבחירות, על מערכות היחסים, על התוכניות.» מאת דין בראון

יין ויאנג ומה שבאמצע

יין ויאנג ומה שבאמצע

לכולנו יש נטיה מסוימת ודרך מסויימת להתמודד עם האתגרים שהחיים מביאים. לחלקנו האתגר של להגשים מטרות בא בקלות ולחלקנו האתגר של ליצור יחסים בא בקלות.» מאת דין בראון

יין ויאנג ומה שבאמצע

יין ויאנג ומה שבאמצע

» מאת דין בראון

למה הנשמה כמהה?

למה הנשמה כמהה?

מה מניע את חיינו? למה אנו בוחרים לפעול בדרך שאנו פועלים? איך אנו יוצרים את חיינו?» מאת דין בראון

למה הנשמה כמהה?

למה הנשמה כמהה?

» מאת דין בראון

3 סוגי שיחות שיוצרות מציאות

3 סוגי שיחות שיוצרות מצי

האם ידעתם שיש 3 סוגי שיחות שמשנות את המציאות?» מאת דין בראון

לחיות את ?הקצה?

לחיות את ?הקצה?

בשביל להבין מה באמת אפשרי עבורנו בחיים צריך להכיר את המושג ?הקצה?. מהו אותו מצב מאתגר שמעלה אצל רוב האנשים פחד? השאלות הבאות יאפשרו לך להכיר את מערכת היחסים שלך עם ?הקצה?.» מאת דין בראון

לחיות את ?הקצה?

לחיות את ?הקצה?

» מאת דין בראון

איזה סוד המשבר יגלה לך?

איזה סוד המשבר יגלה לך?

משברים מופעים תמיד בזמן הלא נכון. כשאתה מאחר לפגישה, בזמן השקה של מוצר חדש ובזמן שאתה כותב אימייל חשוב. משברים קשורים למרחב האפשרויות ומה שאנו מעריכים שאפשרי ומה לא אפשרי לנו. כשאנו מזהים שמרחב האפשרויות שלנו השתנה לחיוב או לשלילה אנו ניצבים מול משבר.» מאת דין בראון

איזה סוד המשבר יגלה לך?

איזה סוד המשבר יגלה לך?

» מאת דין בראון

שיתוף חברים
עם : דין בראון