לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

לנוע קדימה - חיזוק כח החיים באמצעות תנועה

ירון בנימיני - מכללת ילון בע"מ - דרך גוף
ירון בנימיני - מכללת ילון בע"מ - דרך גוף


התנועה הייתה ונשארה תמיד חלק אינטגרלי חשוב מהתפתחות האדם וחייו.בכל העולם, בכל דת ובכל השקפה קיימת הסכמה על חשיבות התנועה לבריאות האדם ותפקודו,מאמר זה יסביר זאת.

התנועה הייתה ונשארה תמיד חלק אינטגרלי חשוב מהתפתחות האדם וחייו. בכל העולם, בכל דת ובכל השקפה קיימת הסכמה על חשיבות התנועה לבריאות האדם ותפקודו.

התנועה, לטעמי, משולה למרכז העצבים המקשר את המערכות השונות זו אל זו ? והמנגישה את יישומן לתפקודיו החיוניים של האדם. ככזו, היא מאפשרת לשנות הלך רוח ולהאיץ ריפוי פיזי, והיא מאפשרת ככלל ? איכות חיים.

מעטים יודעים כי הידע העתיק הסיני עסק בהקשר זה ברבדים עמוקים וייחודיים והכיר בצורה מדויקת ואינטימית את הקשר בין תנועה מסוג מסוים ואופייה ובין השפעתה הישירה על מסלולי האנרגיה בגופנו, הנקראים מרידיאנים. בפשטות ניתן לומר כי נמסר לנו הקוד התנועתי לקידוד ה"ד.נ.א האנרגטי" שלנו.

בהבנה זו טמונה האפשרות להפעיל ? בקלות ובפשטות, יש לציין ? כלי אפקטיבי לקידום הבריאות והתפקוד בחיי היום יום, אשר אינו כולל התערבות חיצונית ואינו תלוי באחר המרפא אותנו. במקום זאת נוכל בעצמנו בעזרת תנועה להניע אנרגיה/צ`י בגופנו, למשוך תדרים שיגבירו את עוצמתנו ובכך יעזרו לנו להתגבר על חולי או חולשה. כמו כן נוכל לשנות את מצב רוחנו ומצבנו המנטאלי והרגשי בכדי לתפקד טוב יותר במצבי לחץ, חרדה, התמכרות וכאב.

הגוף ורבדיו השונים ? האנרגטיים והפיזיים
בכדי להבין את עומק השפעתה של התנועה, עלינו ראשית להתייחס ל"מימדים" ? או רמות התודעה ? המקיפים את הגוף הפיזי שלנו ברבדים.
האנרגיה שבנו, אשר מוזרמת בגופנו הפיזי במסלולי אנרגיה הנקראים מרידיאנים, מושפעת רבות מהאנרגיה הסובבת אותנו.
אנרגיה זו נמצאת ברבדים שונים סביב גופנו הגשמי ופועלת כ"שדה חי", הקולט ופולט "מידע" אנרגטי אשר משפיע על חשיבתנו, הרגשתנו ופעולותינו הפיזיות בחיי היום יום.
1. הגוף הראשון הנו הגוף הפיזי, ה"דחוס" והמוחשי מכל הגופים, אשר מתפקד במישורים הפיזיים. הוא מורכב מתאים, רקמות ואיברים, מופעל על ידי תהליכים ביוכימיים ונתון לחוקי זמן ומרחב. הוא מושפע רבות ממצב הגופים האחרים, העדינים יותר והמוחשיים פחות ונתון להשפעות המרידיאנים ? מסלולי האנרגיה של גופנו.
במיוחד מושפע גוף זה ממצב שמונת המרידיאנים המיוחדים , או כפי שהם מכונים גם "שמונת המרידיאנים המופלאים". אלה משמשים כממסרים אנרגטיים בין הגוף הפיזי אל שאר הגופים או התדרים האנרגטיים שבחוץ ולהיפך.

2. הגוף השני הנו הגוף האתרי, הנושא את ערוצי המרידיאנים אשר נושאים בתוכם את כוח החיים או הצ`י. כפי שהזכרתי, אלה קשורים למערכת העצבים של הגוף הפיזי, והם מעבירים אנרגיות וטוענים בהן את הגוף. בדרך כלל נחשב רובד זה למקום אשר בו מתחילות המחלות לפני התגלמותן הפיזית. לפיכך, נחשב הגוף האתרי כאחראי לבריאות הכללית של האדם. הוא מזין את הגוף הפיזי באמצעות תדרי האנרגיה ושדה האנרגיה שלו ותורם להתפתחותו ולהתהוותו. מכאן חשיבות שמירת מסלוליו, המרידיאנים, פתוחים ? על מנת לאפשר מעבר נקי וצלול של אנרגיה חיונית בגוף הפיזי.

3. הגוף השלישי הנו הגוף הרגשי (האמוציונאלי), המכונה גם ההילה האסטרלית. גוף זה מחובר לרגשות שלנו וכפועל יוצא מכך הוא מושפע ומשפיע במצבים של חוסר איזון רגשי. גוף זה מתקיים למרחק של כשלושים עד ארבעים סנטימטרים מהגוף הפיזי ומושפע כאמור במיוחד מהחוויות שנוצרות מתוך התנועה, שבה מעורב "מזג רגשי" ? שיש בו כדי להשפיע ולשנות את התדר האנרגטי בגוף ו"לרדת" אל הגוף הפיזי לכדי התבטאות המשפיעה על ההוויה.

4.הגוף הרביעי הוא הגוף המחשבתי, הידוע יותר כ"רובד המנטאלי". גוף זה הנו עדין. הוא מכיל את דפוסי מחשבותינו ואמונותינו המנטאליות ומושפע מהם. כמו הגוף הרגשי, גם גוף זה אחראי למשיכת המחשבות והאמונות בהן אנו דוגלים ועל פי הם אנו חיים. דרך גופים אלו מגיעים אל חיינו אירועים ומצבים התואמים את אותם דפוסי מחשבה ורגש המודחקים בדרך כלל, כמו גם את אלה המצויים על פני השטח.
חשוב להבין כי בכדי שהתנועה תכיל את הקוד האנרגטי ה"שלם", עליה לכלול גם את ה"yi" ? כלומר את החשיבה המנטאלית הממוקדת. זו מונעת ע"י דמיון מודרך במישור גאומטרי בתנועה. כלומר, עלינו לדמיין "דרך במרחב" ? מעין ניווט מחשבתי המביא לחוויה מלאה, אשר מתבצע בעיקר ברובד המנטאלי.

5.הגוף או הרובד החמישי הינו הגוף האינטואיטיבי או ה"קוסמי". גוף זה מחבר את האדם אל המסכים הקוסמיים ודרכו מתממשות ראייה וחוויה של דברים המצויים מעבר לתפיסתנו המוחשית והחושית הרגילה, כגון: טלפתיה, תחושות מוקדמות, אינטואיציה, מסכים קוסמיים וכד`.

6.הגוף האחרון נקרא הגוף הקרמאטי או הסיבתי וזהו הגוף המכיל את המידע הנוגע לייעודו של האדם בחיים ולסיבת הימצאותו של האדם בעולם זה ובגוף הפיזי המסויים שהוא מתקיים בו. רובד זה מכיל את המידע הנוגע לחיים הקודמים, עבר, הווה ואף עתיד אפשרי.
גוף או רובד זה נמצא במישור הגבוה ביותר ובעל גישה למכלול חייו של האדם ? מידע רחב הרבה יותר מתיעוד מצומצם של מצב פיזי בגלגול הזה. לפיכך, גוף זה מצוי מעבר לתפיסותינו הרגילות. ועדיין נוכחותו של רובד זה בהוויה הפיזית הגופנית שלנו מורגשת בדרך כלל דרך התגשמותו בזמן מדיטציה או הזזת אנרגיית חיים (צ`י) בצורה של שלום, רוגע ומודעות קוסמית, אשר באותו הרגע של התנועה המדיטטיבית יוצרות ניתוק מיחסים חומריים ומחפצים גשמיים ומאפשרים לנו לנוע בתודעתנו.

הגוף האתרי מתעל דרכו רגשות המושפעים מהגוף האמוציונאלי (הרגשי) ומשפיעים עליו, ומתעל מיידע רוחני, מחשבות ואינטואיציה המתקשרים אל הגוף המנטאלי. את כל אלה קושרת מערכת של תנועה הפועלת כמרכז עצבים המתרגם את הידע האתרי, המנטלי והרוחני למידע חומרי פיזי באמצעות קודי תנועה שנמסרו לנו מקדמת דנא.
כאן אנו מגיעים אל הקשר ההדוק שקיים בין התנועה לבין ההשפעה על הרבדים הנ"ל: לכל מרידיאן משמונת המופלאים יש תדר אנרגטי ייחודי אשר הוא קולט ופולט. ב"סגנונות הפנימיים", או כפי שלעתים הם מכונים ? ה"ניי-גונג" , כל תנועה או משפט תנועה יוצרים תדר ספציפי המשתייך לתדר של אחד משמונת המרידיאנים ולפיכך משמשת כמימסר מדויק של האנרגיה החיצונית אל גופינו פנימה. כך למשל מתבטאות אותן עוצמות אנרגטיות בסגנון "הבא-גווה הקיסרית " ? כל אחד משמונת משפטי התנועה מקביל בתדר שלו לאחד משמונת המרידיאנים המיוחדים, מפעיל אותו ומאזן אותו.

מיותר לציין כי ניתן למצוא זאת גם בסגנונות פנימיים אחרים כמו בטאי-צ`י או כמו בקונג-פו של הדרקון, אולם בבא-גווה הקיסרית ניתן לעתים לחוות זאת בצורה מוחשית וברורה יותר, כיוון שהמבנה שלה ערוך באופן שיטתי על פי המערכת הזאת.

ניתן אם כן להשוות את התדר האנרגטי שבתנועה במידת מה לאנרגיה חשמלית, אשר נוכחותה יכולה להיות מורגשת רק באמצעות התגשמויותיה והתגלמויותיה, כמו בלחיצה על מתג חשמל של נורה. החשמל מצוי כל הזמן ללא קשר להדלקת המתג או כיבויו, אך רק בלחיצה על המתג מאירה הנורה, ואז אנו חווים ורואים את התגלמותו של החשמל. כך, קידוד התדר האנרגטי של התנועה מאפשר חיבור, או חיווט אם תרצו, של גופנו הפיזי ? הרובד הראשון והדחוס ביותר ? עם שאר הגופים או הרבדים העדינים יותר, למערכת-על המתפקדת ביעילות והמסוגלת לקלוט את האנרגיות הגבוהות מתוך אותם רבדים עדינים עליונים אל תוך גופנו הפיזי הדחוס ולהעלות בו את האנרגיה, בכדי למשוך עוצמה וחיוניות וליצור חיים בריאים, מהנים ודינמיים יותר. כל זאת, כאמור, באמצעות תנועה המקודדת אל הד.נ.א. האנרגטי שלנו מחד ואל התדרים החיצוניים הקוסמים מאידך.


לסיכום:
אם לא נחשוש לגשת לבלתי מוכר, ניקח אחריות על חיינו ונשתמש באותו כוח קדמוני אשר כבר מלידתנו מצוי בנו ? הלוא הוא התנועה ? ונוכל לתת לה להתמזג עם ה"אני" שלנו בכל רבדיו, בלי ציפיות לשלוט בכך, בלי רצון לזכור זאת ובלי שיפוטיות כלפי עצמנו, אם רק נחווה את העונג שבשחרור של אותה זרימה ותנועה בלי כל התניה, אם פשוט נהיה שם כשזה קורה (בסדנא או בשיעור) ? פשוט לתרגל, לעשות כמעט בלי לעשות, בלי מאמץ מודע, אז השאר כבר יתחבר ויגיע ואנו נתמזג עם עולמות שלא הכרנו בכדי להגיע למחוזות שעליהם רק חלמנו.


תודות:
תודה לכל אלה שעזרו לי בכתיבת המאמר. תודה מיוחדת לשני גולדפרד תלמידתי, שעזרה לי עם התרשימים והמרידיאנים.
תודה לאשתי ענת על התובנות הרוחניות שנתנו לי השראה בכתיבת המאמר.
ותודה לכל תלמידי באשר הם, שבדבקותם באימונים ובדרך עודדו אותי להמשיך ולכתוב וללמד.

המאמר פורסם גם כאן »

ירון בנימיני גרנד מאסטר ירון בנימיני - www.kungfu.co.il/אודות

כל הפעילויות של מכללת ילון בע"מ:

מכללת ילון - שיעורי טאי צ`י

מכללת ילו ן- טאי צ`י

טאי צ`י היא אומנות לחימה ותנועה סינית זורמת, המתבצעת כמדיטציה מהנה ומשחררת בתנועה, ומשלבת יציבה, קצב, תנועה, נשימה, מודעות והתבוננות פנימית. » עם ירון בנימיני

ראשון, רביעי
מכללת ילון - שיעורי טאי צ`י

מכללת ילו ן- טאי צ`י

עם: ירון בנימיני

מתי: ראשון, רביעי

מכללת ילון - צ`י קונג / מדיטציה

שיעורי צ`י קונג/מדיטציה

צ`י קונג היא חלק בלתי נפרד מהרפואה האלטרנטיבית. אמנות תנועה זו פותחה במאה ה-2 לספירה והיא מבוססת על תרגילים פסיכו-פיזיים המובילים לשיפור בריאותי ואורח חיים איכותי.» עם ירון בנימיני

ראשון, רביעי
מכללת ילון - צ`י קונג / מדיטציה

שיעורי צ`י קונג/מדיטציה

עם: ירון בנימיני

מתי: ראשון, רביעי

מכללת ילון- שיעורי קונג פו

מכללת ילון - קונג פו

מעוניינים ללמוד כלים להתמודדות עם לחצי היום יום ימצאו זאת בלימודי הקונג פו במכללת ילון. הלימודים מספקים מענה למבקשים לשפר את היכרותם עם עצמם, להרחיב את יכולותיהם ולחזק את ביטחונם האישי.» עם ירון בנימיני

ראשון, רביעי-רביעי
מכללת ילון- שיעורי קונג פו

מכללת ילון - קונג פו

עם: ירון בנימיני

מתי: ראשון, רביעי-רביעי

שיתוף חברים
עם : ירון בנימיני