לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

סיפור האהבה שלי עם ריקוד ואיך נולד התדר הנכון?



איך התפתחה בי אהבת הריקוד והיכולת להתבטא בתנועה באופן חופשי ואיך כל זה הביא אותי לבניית והנחיית מפגשי ?התדר הנכון? - מרחב לתנועה חופשית מתוך העמקה והתפתחות.

מאז נעוריי בירושלים אהבתי לרקוד ריקוד חופשי, אבל הייתי מודעת לכך שהחופש להביע את עצמי מוגבל מדי, כי הייתי כל כך טרודה ועסוקה בעצמי, במה חושבים עלי, באיך אני נראית ובמה אני רוצה מאנשים אחרים, שלא יכולתי להנות באמת מהריקוד. היה לי ברור שחסרה תחושת חופש בחיי, מה שדחף אותי לצאת למסע עמוק של חקירה וגילוי עצמי. מסע חיים זה ארך שנים רבות ברחבי העולם וכלל תהליכי לימוד והתפתחות מגוונים של הגוף, הנפש והתודעה, ביניהם אומנויות לחימה, מדיטציה, פיזיותרפיה ועיסוי, הרבה עבודה בקבוצות ,הנחייה, ועוד.

מאז שחזרתי ארצה לפני שש שנים, הספקתי להתנסות במגוון רחב של מסגרות ריקוד שונות. גיליתי המון חופש וחדוות תנועה ויצירה במפגש עם כל אחת מהן. נוכחתי שהעיסוק העצמי שבצעירותי הפריע להנאת הריקוד נעלם, ואני מוצאת הנאה מכל רגע באופן טוטאלי ומענג. האנרגיה, החופש וקלילות התנועה שלי מעוררים התפעלות אצל רבים, למרות גילי, המתקשים להאמין שאינני רקדנית מקצועית.

אז איך כל זה קשור לתדר הנכון?
להבנתי, מה שמאפשר את החופש המופלא הזה היא נקודת המוצא הבסיסית ממנה מגיעים לריקוד, ולא שיטת תנועה זו או אחרת. יש בעמדת המוצא הזו התבוננות וסקרנות פנימית מתמדת המכוונת כל הזמן למקומות חדשים, מדוייקים וחופשיים יותר. כל מפגש עם גבולות או אי נוחות בתוכנו הופך מעניין ומלמד, כר פורה להמשך התפתחות פנימית וצמיחה אישית.

כשאני רוקדת, אני מוצאת שכל שינוי במוסיקה, מפגש עם אחרים או תכנים ורגשות שעולים תוך כדי תנועה, הם הזדמנות לגילוי נוכחות, חופש ועונג רבים יותר. יש מרחב למנעד עצום של תנועה ורגשות ללא שיפוט וללא דעות קדומות של איך דברים אמורים להראות. זהו מקור השראה בלתי פוסק לחיים, שתומך בזרימה קלילה וחסרת מאמץ מכל מצב נפשי או גופני שממנו אנחנו מגיעים לריקוד.

מתוך הגילוי הזה נולד "התדר הנכון". אנשים ביקשו לדעת מהו הסוד לחופש התנועה שלי, אז החלטתי ליצור מרחב שיאפשר לי להעביר גם לאחרים את חווית החופש הפנימי יקר הערך הזה.

מרגש אותי מאד לראות בכל מפגש איך אנשים בעלי רקע, גיל ונסיון כל כך שונים, יכולים להתחבר לחופש הולך וגדל בחווית התנועה שלהם ולגילוי התדר הפנימי הכי מדוייק ומהנה עבורם.

מה בעצם קורה במפגשי התדר הנכון?
ראשית, כל מפגש עומד בפני עצמו ושונה מקודמו, גם אם הוא מוקדש לעיתים לאותו נושא.
מתחילים בדרך כלל מהרפייה וחימום קל על מזרון, בליווי מוסיקה מרגיעה המאפשרת מעבר נעים מטרדות היום למפגש התנועה.
בכל מפגש יש נושא אותו אני מציעה, זווית להעמקה שדרכה נתייחס לחווית ההתחברות שלנו לגוף ולתנועה, כמו למשל "החיבור לאדמה", "האיכות המימית של גופנו", "תשוקת החיים" ועוד. ההנחייה שלי היא הזמנה להתחבר לתדר הפנימי שהכי מדוייק ומתאים לכל אחד בכל רגע ורגע, והיא בגדר הצעה בלבד, כך שכל אחד יכול למצוא מדי פעם ביטוי שונה מההנחייה שמתאים לו יותר.

באמצעות מגוון רחב של מוסיקה, תנועה ומפגש עדין עם אחרים, מעוררים בהדרגה את כל חלקי הגוף לתנועה ולחופש. ההנחייה מעודדת חקירה והתבוננות, כדי לאפשר שחרור מהשיפוט המתמיד של הראש, וגילוי מהנה של הריקוד הטבעי והמדוייק לנו בכל רגע.
בדומה, ההזמנה לעבוד בזוגות או בקבוצות שונות, מאפשרת אף היא מפגש חי ומשוחרר יותר עם חלקים בעצמנו, כדי לחוות ולהנות ממרחב וחופש הולכים ומתעצמים בגופנו ובתודעתנו. הכל הוא ביחס לעצמנו, כך שכל אחד יכול להשתלב בתהליך בלי צורך בהשוואה, שיפוט או צורך להגיע לתוצר מוגדר כלשהו.

בסוף התהליך חוזרים להרפייה, ואז למפגש שיח קצר בקבוצות קטנות לעיבוד חווית התנועה שלנו. השיח מאפשר לנו להפוך הרבה מהעושר של מה שחווינו למודע, ואף לחבר כל זאת לחיינו אם אנחנו מעוניינים בכך.

המאמר פורסם גם כאן »

אסתר קסוביץ שנים רבות אני עוסקת בעבודה התפתחותית של גוף ונפש, דרך תנועה, מדיטציה, טאי צ`י, קרטה, וריקוד. הוכשרתי גם בפיזיותרפיה, נוירופידבק והנחיית קבוצות. מתוך כך גיליתי את השיחרור המופלא הגלום בתנועה חופשית, ותשוקתי היא להעביר את הפלא הזה גם אליכם.

כל המאמרים של אסתר קסוביץ:

?לראשונה בחיי אני מרגישה משוחררת? ? הכירו את סדנאות הריקוד ה

?לראשונה בחיי אני מרגישה

לאחר שנים של עיסוק בחקר גוף נפש משלל זוויות, אסתר קסוביץ` מצאה את ייעודה ופתחה לפני 5 שנים את התדר הנכון - מרחב תנועה עוצמתי שיחבר אתכם לתדר שמחת החיים והחופש.» מאת מיכל שכטמן

פלא מעגל החופש - לנוע אל החופש עם התדר הנכון

פלא מעגל החופש - לנוע אל

לכל אחד מאתנו יש תדר פנימי הנכון לו שכאשר מתחברים אליו מרגישים, ?מממ...הנה הגעתי הביתה?. המפתח לחופש בתנועה הוא המעבר למימד החוויתי שנינוח מטבעו, וביתנו האמיתי!» מאת אסתר קסוביץ

שיתוף חברים
עם : אסתר קסוביץ