לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

למה חשוב לנשום נכון?

סדנת עוצמת הנשימה בסטודיו fly - studio fly - דרך גוף
סדנת עוצמת הנשימה בסטודיו fly - studio fly - דרך גוף


עוצמת הנשימה שלנו עשויה להשפיע על איכות חיינו. לקראת סדנת "עוצמת הנשימה" מסביר אמרי גניאל למה חשוב לעצור וללמוד איך לנשום נכון

לקליניקה הגיע מטופל שהתלונן כי הוא סובל מבעיות פיזיות "בלבד". התלונות לא היו ייחודיות לגבר עסוק בחיים המודרניים: כיווצי שרירים בשכמות, כתפיים וצוואר. כשבחנתי את המנח של הגוף שלו בזמן עמידה הבחנתי ששתי הכתפיים שלו נוטות קדימה, סוגרות קמעה על בית החזה ושכתף ימין גבוהה יותר מכתף שמאל.

תחילת העבודה עם המטופל הייתה בעיקר על שחרור מתח פיזי כללי מהגוף עם דגש קל על שכמות, צוואר ושרירי בית החזה. הטיפול התבצע בשילוב של עיסוי רפואי, קרניוסקראל והילינג.

בהמשך המפגשים הנחיתי אותו להתבוננות באופן בו הוא נושם. דרך בדיקה זו המטופל הבחין כי הנשימה שלו קצרה ומוגבלת. הנחיתי אותו לצורת נשימה עמוקה יותר, בעזרת שחרור של הפאשיה (רקמת החיבור) והשרירים של בית החזה, הסרעפת והבטן אשר משפיעים ישירות על הנשימה. בדרך זו הערוץ הנשימתי התרחב והנשימה הפכה למלאה ועמוקה יותר.

כתוצאה מזה, כל הגוף הרגיש לו משוחרר יותר ורפוי יותר. המודעות המחודשת לאופן בו הוא נושם ולמנח הפיזי שהוא סיגל לעצמו אפשרה לו לשפר את איכות החיים ובנוסף, גם את האינטראקציה שלו עם עצמו ועם הסביבה. לראשונה זה זמן רב הוא הרגיש שהוא חוזר אל עצמו. כיום מטופל זה מגיע לקליניקה אחת למספר שבועות לטיפול תחזוקתי שמאפס את הגוף מחדש ומזכיר לו את המצב הראשוני של גוף ונפש משוחררים מכיווצים.

לזכור לנשום

הנשימה במהותה היא הרבה יותר מפעולה אוטומטית שגופנו יוצר על מנת לשרוד. הנשימה היא ערוץ ישיר לחיבור עם הנשמה. לא סתם שתי המילים באות מאותו שורש, הנשימה מחוברת לנשמה. התבוננות ובדיקה של הנשימה ישקפו לנו את המקומות בהם הנשמה לא באה לידי ביטוי. נשימה עמוקה ומלאה מאפשרת לנו לקבל יותר אנרגיה (שאיפה) ולתת יותר אנרגיה (נשיפה). הנשימה מאפשרת לנו לבדוק את היחס בין קבלה לנתינה ואת ההדדיות שקיימת אצלנו בחיים ? בינינו לבין הסביבה שלנו.

במדיטציה, הנשימה משמשת דרך להביא את התודעה למצב של קשב והתבוננות. במהלך תרגול מדיטטיבי הרבה פעמים התודעה סוטה ממקום של קשב וכדי לחזור למצב זה של קשב והתבוננות אנחנו נחזור לנשימה.

הנשימה נותנת אנרגיה

הנשימה מהווה מקור בלתי נדלה של אנרגיה ולכן היא משמשת בהרבה מסורות כדרך לחיבור עם העצמי וככלי עזר לחיבור עם כל החלקים שונים של הווייתנו. אנרגיה אנו מקבלים מהמזון, מהאוויר, דרך הנשימה, דרך העור ודרך מרכזי האנרגיה (צ`אקרות). נשימה איטית ועמוקה ממלאת אותנו יותר מנשימה שטחית ומהירה. במציאות מסביבנו, האוויר שאנו נושמים טעון במטען אנרגטי גבוה ביותר (בהרים, בחוף הים, ביערות). נשימה היא צורך אנושי בסיסי והיא הערוץ שמחבר אותנו לאנרגיית החיים בדרך הטובה ביותר.

התמקדות בנשימה היא טכניקה שמאפשרת לנו להביא לתנועה במערכת האנרגטית ועל ידי כך ליצור הרפיה ושחרור אזורים בגוף הנמצאים בכיווץ. נשימה עמוקה ומלאה יותר תשפיע באופן ישיר על יכולת קליטת האנרגיה בגופנו.

נשימה ככלי לביטוי רגשי

הביטוי הרגשי שלנו אף הוא מושפע ישירות מאופן הנשימה. נשימה קצרה ושטוחה מונעת ביטוי רגשי וזרימת אנרגיה רגשית. נשימה עמוקה ומלאה מאפשרת לחוות את הרגשות בצורה יותר חופשית ומלאה.

הנשימה יכולה לשמש כצינור מוביל וממקד לחלקים שונים בהווייתנו. יש לנו את האפשרות להביא הקשבה ונוכחות בעזרת נשימה מודעת לכל מצב פיזי או רגשי בו אנו נמצאים ודרך זה ליצור התמרה של אותו מצב. לסיכום, הנשימה היא כלי להובלת תמצית החיים לתוכנו, שימוש נכון בנשימה מהווה כלי לריפוי וחיבור אל השלם.


אמרי גניאל
על אמרי גניאל: עוסק באומנויות ריפוי אנרגטיות ופיזיות. רייקי מאסטר, מטפל בכיר בעיסוי רפואי, תרפיית קרניוסקראל, וורטקס הילינג. למד והשתלם בארה"ב ובישראל.

כל הפעילויות של studio fly:

פילאטיס מכשירים ומזרן, יוגה וגארודה

מגוון שיעורי סטודיו

מגוון שיעורי סטודיו: פילאטיס, גארודה, מגוון שיעורי יוגה, פילאטיס לנשים בהריון ועוד.» עם גל אפרת-יסקי

ראשון-שישי
פילאטיס מכשירים ומזרן, יוגה וגארודה

מגוון שיעורי סטודיו

עם: גל אפרת-יסקי

מתי: ראשון-שישי

קורס מורים לפילאטיס מזרן ומכשירים

קורס מורים לפילאטיס

מחזור נוסף של קורס מורים לפילאטיס מזרן ומכשירים בסטודיו FLY , יחל ביום שלישי 31/10/2017» עם גל אפרת ותמיר דקל

שלישי
קורס מורים לפילאטיס מזרן ומכשירים

קורס מורים לפילאטיס

עם: גל אפרת ותמיר דקל

מתי: שלישי

שיתוף חברים
עם : אמרי גניאל