לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

איך קבלת הפגיעות שלנו יכולה ליצור יותר ביטחון בפיתוי בן הזוג

חן ליזרע מעבירה את תוכנית 8 הימים לגברים ונשים בהוואנה, קובה - חן ליזרע - דרך גוף
חן ליזרע מעבירה את תוכנית 8 הימים לגברים ונשים בהוואנה, קובה - חן ליזרע - דרך גוף
מאת: חן ליזרע


פגיעות היא אחד המרכיבים החשובים ביצירת משיכה כי היא משאירה אותנו פתוחים וחושפת את הרצון שלנו. אנחנו חייבים לקחת סיכון ואנחנו עלולים להיפגע ולהדחות. אין ערבויות.

פיתוי טהור הוא חלק מטבענו האמיתי, והוא לא טוב ולא רע. פיתוי הוא ריקוד בין שני צדדים - אחד מפתה על ידי זה שהוא מראה תשוקה לאחר (ומעורר את הרצון בצד השני) והצד השני מגיב על ידי הדדיות, על ידי תקשור הרצונות. ניתן לעשות זאת באופן מילולי או באמצעות שפת גוף והבעות פנים.

הסיבה שבגללה אני מזכירה את המילה "טהור" היא בגלל שיש אנשי מקצוע רבים, ארגונים, ותוכניות טלוויזיה בעולם, שמלמדים אמני פיתוי שמטרתם זולה ונחותה. אירגונים ואנשים אלו יוצרים תפיסה צרה מאוד של משמעותו האמיתי של הפיתוי ומטרתו בחיינו. זה וסיפורים כמו אדם וחווה גורמים לאנשים לחוות את המושג פיתוי כמיומנות שלילית שמובילה למניפולציה, ללקיחה ללא הסכמה של משהו מהאחר, ולגרימה להרגשת ניצול וריקנות אצל הצד השני. זה לא מה שאני מתכוונת אליו כשאני משתמשת במושג הכל כך טעון - פיתוי. אני מדברת על בדיוק ההפך - על ווין-ווין שמעצים את הצד השני, השארת הצד השני בהרגשה נפלאה שגורמת לרצון להמשכיות ואינטראקציה נוספת שמבוססת על הרבה כיף. דרך קלה יותר להבין את זה היא לחשוב בכיוון של דרכים שבהם אנחנו יכולים ליצור אש ועניין עם בן/בת הזוג הקיימים.

אם אתם מעוניינים באמת במישהו, אז אין לכם ברירה אלא לחשוף את הרצון שלכם ולא להעמיד פנים כאילו שלא אכפת לכם. במערכות יחסים אנחנו צריכים לחשוף את הפחדים שלנו, ואת ההבדלים בינינו כשזה מגיע לאמון, גבולות ועוד. זה משאיר אותנו פגיעים, במיוחד כאשר אנחנו לא יכולים לצפות את התגובה של הצד השני.

כדי למשוך אלינו אנחנו צריכים להקסים את האדם האחר ולהראות לו/ה מה שמיוחד בנו, לעיתים מה שאנחנו שומרים בתוכנו כסוד. הצד הפגיע של האדם הוא לרוב מה שגורם לנו להתאהב בו/ה.

פגיעות היא אחד המרכיבים החשובים בפיתוי ויצירת משיכה, כי היא משאירה אותנו פתוחים, עם לב פתוח, כשאנחנו חושפים את המשאלות ואת הרצון שלנו. זה משאיר אותנו גם חשופים ופתוחים לדחייה. אנחנו חייבים לקחת סיכון, ואנחנו עלולים להיפגע לאורך הדרך. אין ערבויות.

זו הסיבה שבגללה אמרתי בהרצאת ה TED שלי ש"חוסר פחד מכישלון הוא יכולת עמוקה ועוצמתית שנראה שחוזרת על עצמה אצל חלק מהאנשים המפתים ביותר שאי פעם פגשתי."

כאשר פיתוי הוא אמצעי לאהבה, אז אנחנו חייבים להיפתח כדי להתחבר עמוק ממקום ממש טוב. תהליך הפיתוי הוא פשוט הדרך לפתוח את הדלת, ואז אנחנו חייבים לעבור דרכה. לפתות את בן/בת הזוג שלכם דרך פיתוי טהור היא הזדמנות ללמוד איך לאהוב בדרך חדשה לגמרי שמראה אכפתיות, יוצרת עניין לאורך זמן, ומוסיפה קסם שובבי למערכת היחסים. כל התהליך מתחיל באהבה עצמית. לפני שנוכל לאהוב בצורה כל כך טובה את האחר אנחנו חייבים ללמוד קודם כל לאהוב ולקבל את עצמנו. זה במיוחד חשוב לזוגות שנמצאים ביחד המון שנים ואיבדו חלק מהקסם הראשוני. קל מאוד להחזיר את הקסם ולהתאהב מחדש בבן/בת הזוג הקיימים.

אתם יכולים לחוות את הפגיעות בהרצאת ה TED שלי. לפני שעליתי על הבמה הצוות ואני דנו בהשלכות האפשריות של הרצאה מהסוג הזה. נאמר לי שאם נעשה את זה נכון - באמת ניתן לקהל להרגיש ולחוות את הפיתוי ? שרוב הסיכויים שבסופו של דבר יהיו לי 50% אוהבים ו 50% שונאים. זאת בשל התפיסות המוטעות הקשורות לפיתוי בעולם שנובעות מרקעים תרבותיים שונים. הם שאלו אותי אם אני מוכנה לזה ואני הכרזתי `כן` החלטי. זה הצריך הכנה מיוחדת כדי להכין את עצמי לעליה לבמה. כי התגובה הטבעית שלנו, בידיעה שאנחנו הולכים להידחות, היא להיסגר ולגונן על עצמנו. בדרך כלל דחייה כזו משפיעה על הערך והדימוי העצמי שלנו, שלא לדבר על הביטחון העצמי. רוב האנשים בעולם לא יבחרו ללכת על זה כי זה ישאיר אותם במקום פגיע בו הם עשויים באמת להיפגע.

לעמוד על הבמה הזאת דרש ממני כל טיפת אומץ ופגיעות כדי לאפשר לאנשים לראות את החלק הזה שבי בדיוק כפי שהוא. זה גם מה שגרם למיליוני האנשים ברחבי העולם שצפו בוידאו לכל כך הרבה השראה. המשמעות של להעז ללכת עם זה עד הסוף היתה שהייתי חייבת להיות בטוחה בעצמי ולהרגיש בנוח עם עצמי.

כאשר אנו לוקחים אחריות מלאה, ובכל זאת מראים פגיעות, אנחנו הופכים להיות מאוד עוצמתיים. אנשים רבים מאמינים שפגיעות פירושה חולשה אבל זה לא יכול להיות רחוק יותר, אלפי שנות אור, מהאמת.

מה שמוביל אותנו לשאלה המתבקשת ? כמה מאתנו מעזים לחיות את האמת שלנו למרות מה שהחברה חושבת עליינו?

המאמר פורסם גם כאן »

חן ליזרע חן ליזרע היתה בעלת אחת מהאקדמיות הקובניות הטובות ביותר בקנדה קרוב ל 10 שנים. היא למדה במשך שנים עם טובי הרקדנים המקצועיים בקובה והופיעה על במות של קונגרסים נחשקים בכל צפון אמריקה. כיום היא מעבירה סדנאות טרנספורמטיביוות לזוגות, רווקים ונשים.

כל המאמרים של חן ליזרע:

פרדוקס החיבור הדיגיטלי

פרדוקס החיבור הדיגיטלי

כיום, בעידן הדיגיטלי, הטכנולוגיה יוצרת חיבורים חדשים ובו בזמן יוצרת להם חסמים. אני קוראת לזה פרדוקס החיבור הדיגיטלי.» מאת חן ליזרע

פרדוקס החיבור הדיגיטלי

פרדוקס החיבור הדיגיטלי

» מאת חן ליזרע

שיתוף חברים
עם : חן ליזרע