לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

"תקומי כבר מהרצפה"! -" לא רוצה"



קמתי עם כאב גב? תמצאו אותי על הרצפה. אז מה יש בה ברצפה שמושך אותי כל כך?

רפלקציה- במקום להביט במראה, "אני ביום טוב":
אני נשכבת על הרצפה, במנוחה, מבלי לנוע. מרפה לרגע בנשימות ארוכות ואיטיות. מגלה `אני` אחר.

אני לא רואה את ה`אני` הזה. אני לא יודעת בעיניי מה אורך איבריו, מה מערכת היחסים הוויזואלית ביניהם. ומה שעומד נגד "עיניי", אלו לא עיניי הרואות אלא עיני החישה שלי.
בכל מפגש מחודש, ממש כמו בכל יום מול המראה, אני אחרת.

גודל האיברים שלי משתנה, הכובד, המרווחים והחללים. זוית האגן. מנח הכתפיים, עומק הקשתות. הנוח ושאינו נוח. משהו מאוד ברור קורה כנגד הרצפה.
צריך לתת לכוח הכובד לעשות את שלו לכמה רגעים. אט אט מתרחשות השתנויות קטנות. הגוף מתחיל לסמוך על המצע הקשה והבלתי מתפשר ומאפשר לו להתחיל ולהניע בעדינות ובהדרגה רקמות שריר שחשוב להן כל כך להחזיק ולשמור במצב הקיומי הרגיל של הגוף- בזקיפה.

אם אין אני לי, מי לי:

בואו נתחיל לדבר על רומו של העולם.. או ליתר דיוק- על ליבת העולם. החוק השלישי של ניוטון קובע כי גוף המפעיל כוח כלשהו על גוף שני, הגוף השני מפעיל על הגוף הראשון כוח השווה בעוצמתו אך מנוגד בכיוונו. הכוח מועבר בקו ישר.
בחסד האל, האבולוציה או היקום, גופנו הבנוי פרקים פרקים, יכול ליצור זויות ישרות, קוים ישרים דרכם ניתן לשאת, להעביר ולבסס משקל.

בעבודה על הרצפה, משקל הגוף שלנו, או, הכוח אותו נשריש דרך המבנה הגרמי שלנו, העצמות והזוויות הישרות, מטה, אל מסת הרצפה הקשה, יועבר אלינו חזרה. כך, שלדוגמא, בשכיבה על הגב, בברכיים עומדות: השתרשות כפות הרגליים מטה כלפי הרצפה, תביא לעליית האגן והחוליות המותניות מבלי שנאלץ את שרירי הגב להיכנס לעבודה מיותרת.

הרצפה תמיד תחזיר לנו בחזרה את עצמנו. לא תהדוף, לא תקרוס, אלא תשקף ותתמרן את הכוח המדויק של משקל גופנו ביחס לעצמנו ותאפשר את התנועה בכוח המדויק לנו.

התגלית המפתיעה, לפעמים כדאי להיות רכיכה..:

הפחד מנפילה, הוא אחד הפחדים הקמאיים הקיימים אצלנו (היונקים) כחלק מהמנגנון ההישרדותי של המערכת העצבית. לאורך שנות הגדילה שלנו, מטבע הדברים, הרצפה הלכה והתרחקה מאתנו, שיעור הקומה שלנו נהייה בעוכרנו..

מהרגע שהתחלנו להיעמד, הפער המנטאלי בינינו ובין הקרקע תחת כפות רגלינו, הלך והעמיק, המרחקים בין מרכז הבקרה של חמשת חושינו ובין המשטח עליו אנו פוסעים, דורכים, רצים ומתנהלים הלכו וגדלו, ואם לא מצאנו עצמנו מתרגלים אמנויות לחימה שונות, נפילות וגלגולים במהלך חיינו, הרי שהפער המנטאלי הזה ממשיך לגדול, להעמיק ולהזין את הפחד הטבוע בנו כל כך עמוק. יש קסם.

לרצפה יש דרכים משלה וכדי להיות מסוגלים לגשת אליה, עלינו לפרק בתודעתנו את הגוף לגורמים, ולצאת במסע חיפוש אחר הדרכים שיאפשרו לנו לרדת ממרום גבהנו ותפישתנו המנטאלית. רבות הטכניקות והשיטות שעל דגלן חרטו את העיקרון: `קודם כל צריך ללמוד ליפול`, ובכולן, לבסוף מגיעה נקודה בזמן ובמרחב, בה פשוט צריך לעזוב. לישור מטה. לשם כך, עלינו ללמוד להשתמש בכל עצמנו, ובכל עצמותינו, להפריד את תנועתן האחת מהשנייה, על מנת לבחון, לבדוק ולאפשר את הביטחון שינטרל את הפחד.

כך מצאתי, שבאורח פלא, כוח העזיבה והשחרור הוא כוח שהרצפה מאמצת אל חיקה הקשיח. בכל פעם אני מופתעת מחדש מהאופן בו ההתמסרות וההרפיה, המאפשרות גם את התפרקות והפרדת פרקי הגוף, נותנת לי יכולת צניחה ללא גבולות, כאילו הייתי רכיכה, או יצור מסדרת פרוקי הרגליים.

הרצפה היא כלי. וכמו כל כלי יש לה הוראות הפעלה. אלא, שבמקרה זה, הוראות ההפעלה טמונות אלצנו, באינטליגנציה הגופנית.

הדס אנטמן Jointechniq משלבת עקרונות משיטות פלדנקרייז, גרהם ורליס, במטרה ללמד את גופנו להתנתק מהמקומות ה`תקועים`, לנוע בחופשיות בחיי היום-יום
ואפילו לרקוד מתוך מודעות ללא מאמץ עודף.

כל המאמרים של הדס אנטמן פלדנקרייז וג`וינטכניק:

התנועה לשחרור הכלוב

התנועה לשחרור הכלוב

כלוב הצלעות. מונח שהיה אמור לעבור מן העולם!! מה בין המילה "כלוב", קבעון ונעילה ובין האיבר הקשור באופן ישיר להזרמת חמצן, מקור החיות, החיוניות והתנועה אל גופנו ?» מאת הדס אנטמן

התנועה לשחרור הכלוב

התנועה לשחרור הכלוב

» מאת הדס אנטמן

הפיתול

הפיתול

מהו פיתול, ומה כל כך טוב בו, כך שכמעט כל שיטות התרגול משתמשות בו כתנוחה או כמעבר?» מאת הדס אנטמן

הפיתול

הפיתול

» מאת הדס אנטמן

בדרך לאיכות חיים: הגב הארוך

בדרך לאיכות חיים: הגב הא

בואו נדבר על נושא חשוב: הארכות\מתיחותו הגפיים התחתונות על חשבון התקצרות שרירי הגב בעיקר באזור הצווארי והחוליות המותניות. » מאת הדס אנטמן

כל הפעילויות של הדס אנטמן פלדנקרייז וג`וינטכניק:

שיעור פלדנקרייז שבועי

פלדנקרייז לשכלול היכולת

שיטת פלדנקרייז לשיפור היכולת האישית. שיטה מעמיקה המאפשרת שינוי בהרגלים, שיפור איכות החיים, ומלמדת אותנו למצוא מזור לכאבים.» עם הדס אנטמן

ראשון, חמישי-יום אחד
שיעור פלדנקרייז שבועי

פלדנקרייז לשכלול היכולת

עם: הדס אנטמן

מתי: ראשון, חמישי-יום אחד

מפגש אישי בשיטת פלדנקרייז לשיפור התנועה

טיפול משפר ומשקם תנועה

טיפול\שיעור במגע ותנועה, הנותן מענה יסודי מעמיק וארוך טווח, לפתרון כאבים ובעיות תפקודיות הקשורות ליציבות, לתופעות עצביות, פגיעות עמוד שדרה, פציעות וכאבי ברכיים ואגן הירכיים.» עם הדס אנטמן

ראשון-חמישי
מפגש אישי בשיטת פלדנקרייז לשיפור התנועה

טיפול משפר ומשקם תנועה

עם: הדס אנטמן

מתי: ראשון-חמישי

שיתוף חברים
עם : הדס אנטמן