לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

יוגה לנשים בהריון



יוגה והריון, הן צמד מילים שהולכות נפלא ביחד. ההקלה על ההריון ועל הלידה עצמה וכמובן ההנאה מהפעילות, הביאו לביקוש גואה לשיעורי יוגה בהריון, גם ואולי דווקא, אצל מי שלא עסקה כלל ביוגה בעבר.

היוגה היא אחת הדרכים היותר טובות ל"התחברות" של האשה עם התהליכים והשינויים המתרחשים בה ובגופה במהלך ההריון. את הזווית שלה לנושא, מביאה אחת ממדריכות היוגה הנשית במרכז "אמא אדמה", נעמי פונדק-לובל, B.ed בחינוך יצירתי, מורה מוסמכת ליוגה קלאסית מארגון שיבננדה ומסמינר הקיבוצים ומורה מוסמכת ליוגה לנשים בהריון:

למרות שהיוגה פותחה בתת היבשת ההודית לפני אלפי שנים על ידי גברים, כיום מרבית מתרגלי היוגה בעולם המערבי הן בעצם... מתרגלות. הדבר איננו מקרי, שכן היוגה יכולה לעזור ולתמוך בנשים בתקופות החיים השונות שלהן, בזמן המחזור החודשי, בהריון ובלידה ואף בגיל המעבר. רבות מהתנוחות הקלאסיות של היוגה הן תנוחות של לידה טבעית (למשל תנוחת החתול בעמידת שש), כך שדרך תרגול היוגה, את יכולה להכין את עצמך גם לאפשרות של לידה טבעית פעילה. היוגה מאפשרת תנועתיות, שקט, רגיעה וזמן של הקשבה למה שקורה בתוכך בהריון ויכולה ללמד אותך איך לקבל יותר שליטה על תהליך הלידה.

מבחינתי, שיעור יוגה להריון הוא קודם כל מעגל נשים עוצמתי, שבו כל אחת גם מקבלת כוח לעצמה וגם נותנת כוח לחברותיה לקבוצה. בתחילת השיעור אני מבקשת מכל אחת מהמשתתפות לומר למה היא זקוקה מהשיעור, שהרי כל אחת מהן באה ממקום שונה, שיכול לכלול מחושים כמו כאב טורדני בגב, או בצקות ברגליים, או מתח נפשי מסוים, או סתם צורך באנרגיה. חשוב לי שהן יזהו את הצורך הספציפי שלהן היום, כך שגם אני כמורה וגם הן, נחפש תוך כדי השיעור מה ואיך ניתן לעזור להן. נעים לגלות כמה החברות לקבוצה תומכות, מזדהות וקשובות זו לזו ואיזה ערך מוסף יש לשיעור שנוצר מתוך הצרכים האישיים של המשתתפות.

בשיעורי היוגה בהריון (מומלצים אגב, משבוע 12 של ההריון וממש עד הלידה עצמה) משולבים תנועה, עצירה והתבוננות, נשימה, צחוק, עבודה קולית בשירה, רגיעה, התייחסות ליציבה ולשרירים חשובים בהריון כמו רצפת האגן, שיחות על מהלך הלידה ושימוש באביזרים כמו כדורי פיזיו או כריות הנקה.

בכל פעם כשבסיומו של שעור אני רואה מישהי עם עיניים עצומות, מניחה ידיים על בטנה הגדולה, חווה רגע קדוש ויקר של שלווה וחיבור לעצמה ולעובר שלה, או שומעת אישה אחרת שאומרת בחיוך נינוח: "אח, הלילה אני כבר אישן יותר טוב", אני מודה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי, ללוות נשים בהריון באמצעות היוגה.
שתהייה לכן לידה "פעילה" וקלה.

המאמר פורסם גם כאן »

שרי קרוכמל אחות מוסמכת, מיילדת מוסמכת ומדריכת הכנה ללידה. אמא לארבעה.
BA בסיעוד ובוגרת קורסים רבים גם מהרפואה הטבעית-המשלימה.
מנהלת אמא אדמה - המרכז להריון, לידה והורות בהוד השרון.
www.emadama.co.il

שיתוף חברים
עם : שרי קרוכמל