לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

היסטוריה של שיטת האקומי



היסטוריה של שיטת האקומי

שיטת האקומי הינה גישת פסיכותרפיה אלגנטית, מקיפה ויעילה לשינוי והתפתחות אנושית. השיטה פותחה החל מאמצע שנות ה-70 על ידי רון קורץ, תרפיסט, מורה וחוקר ונשענת על מגוון רחב ביותר של השפעות: בודהיזם, דאויזם, פיזיקה, פסיכותרפיות גוף-נפש כגשטלט, ביו-אנרג`טיקס, עבודה רייכיאנית, שיטת פלדנקרייז, התמקדות, NLP, היפנוזה אריקסוניאנית ותורת המערכות הכלליות.

הגישה היא למעשה סינתזה חלוצית לפסיכותרפיה סומאטית המשלבת מיינדפולנס, נוכחות אוהבת, עדינות וחקירה חוויתית של התנהגות אנושית.

על מנת לחקור ולפתח את השיטה ארגן רון בשנת 1981 קבוצה של תרפיסטים ומחנכים וייסד את המכון ללימודי האקומי. השם האקומי מקורו בשפת שבט ההופי, מהשבטים הילידים של ארה"ב ,ומשמעות המילה היא "איך את/ה עומד/ת ביחס לממדי החיים?" או בפשטות, "מי את/ה?".

בשנות ה-80 שיטת האקומי התרחבה בכמה אופנים. ראשית, השיטה המשיכה להתפתח כשקורץ ומורים נוספים במכון פיתחו היבטים ויישומים חדשים לשיטה במגוון הקשרים של תהליכים התפתחותיים. בנוסף, העבודה החלה להתרחב למקומות נוספים בעולם ומרכזי לימוד נפתחו ברחבי צפון אמריקה ואירופה.

בשנת 1992, בכדי להתמקד על פיתוח עבודתו, נפרד קורץ ממכון האקומי (Hakomi Institute) והקים את הרשת החינוכית להאקומי (Hakomi Educational Network). מאז, שיטת האקומי ממשיכה להפתח ונלמדת ברחבי העולם על ידי שני גופים אלו.

בשלושים השנה האחרונות, מכון האקומי המשיך לפתח את השיטה בהתבסס על ידע ומחקר חדש בתחומי מדעי המוח ונוירוביולוגיה, תיאורית התקשרות (Attachment), טראומה, התפתחות בילדות, לימודי תודעה ועבודה ארכיטיפית יונגיאנית. הגישה מתבססת הן על עומק וניסיון של שנים רבות בשילוב הגוף בפסיכותרפיה, שילוב של מיינדפולנס בעבודה הטיפולית והן מהיותה עדכנית, מתפתחת ומותאמת למחקר החדש בשדה הפסיכולוגי.

בשנת 2009 נוסד מכון האקומי ישראל בשיתוף מכון האקומי קליפורניה ואלו מקיימים קשרים הדוקים. אנו מלמדים את השיטה במלואה הן מהמרכז שלנו בהרצליה והן דרך מרכז שילוב שבטבעון שם משולבת האקומי כנדבך המרכזי באוריינטציה הקלינית של תוכנית הפסיכותרפיה. בנוסף, מורים וותיקים של השיטה שמלמדים למעלה מ-20 שנים מגיעים לישראל אחת לשנה ומנחים סדנאות העמקה בנושאים מגוונים.

מכון האקומי עצמו גדל להיות לרשת דינמית של מרכזי לימוד מסביב לעולם. הכשרות של השיטה נלמדות ברחבי ארה"ב, אירופה, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, יפן ופה בישראל.

מאמר זה מופיע גם כאן

המאמר פורסם גם כאן »

ד"ר עידו סימיון ד"ר עידו סימיון הוא מטפל ומורה מוסמך להאקומי. הוא בעל דוקטורט בפסיכולוגיית מזרח-מערב ותואר שני בפסיכולוגיית סומאטית (גוף-נפש) מטעם מכון קליפורניה ללימודים אינטגרליים (California Institute of Integral Studies) בסן פרנסיסקו.

כל המאמרים של מכון האקומי ישראל:

שיטת האקומי: פסיכותרפיה בודהיסטית

שיטת האקומי: פסיכותרפיה

האקומי זה בערך מה שיוצא כשמערבבים ביואנרגטיקה, גשטאלט, פוקוסינג, NLP, פלדנקרייז והיפנוזה אריקסוניאנית - יחד עם בודהיזם ופסיכותרפיה פרוידיאנית.» מאת ד"ר עידו סימיון

שיטת האקומי

שיטת האקומי

תהליך ועקרונות של שיטת ההאקומי, פסיכותרפיה ממוקדת מיינדפולנס וגוף» מאת ד"ר קרן צרפתי

שיטת האקומי

שיטת האקומי

» מאת ד"ר קרן צרפתי

שיתוף חברים
עם : ד"ר עידו סימיון