לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

דמיון מודרך

מאת: שי אגסי


בואו נלמד כיצד אפשר להשתמש בדמיון מודרך ככלי לריפוי עצמי וכיצד הוא פועל עלינו

כולנו מכירים ואף משתמשים במשפט "הכל בראש"אם כך הדבר אז למה שלא נשתמש באמונה זו ונרתום אותה לשיפור בריאותינו ואורח חיינו. דמיון הוא חלק בלתי נפרד מחיינו ואף תורם לעיצוב אישיותינו כבוגרים, הוא תמיד נגיש לנו ואנו משתמשים בו באופן טבעי משחר הולדתינו וגם כבוגרים.
ישנם לא מעט מחקרים שבדקו והוכיחו שהמוח אינו מבדיל בין דמיון למציאות בהקשר הפיזיולוגי גופני, ואם נדמיין את עצמנו בסיטואציה מסוימת, לדוגמה הדמיה של שכיבה ביום קיצי ליד בריכה או אגם, ונתאר לאדם את מה שעובר עליו, באותו רגע מוחו יפעיל את הגוף ממש כמו במצב האמיתי ויהיו אותם תסמינים נוירולוגים ופיזיולוגים כמו המצב האמיתי ותהיה לאדם חוייה מלאה למרות שהוא אינו נוכח שם באמת.
ניתן לראות זאת ביחוד אצל ילדים כיצד חווית הדמיון והמציאות אינן נפרדות. תהליך הפרדה זה מתחיל בגילאים 8-12 ואפשר לראות כיצד על-ידי משחקים בינהם או דרך הזדהות עם דמויות טלויזיוניות- גיבורי על הנחווים אצלם כמציאות והם אינם מטילים בהם ספק ומבחינתם זה קיים גם במציאות.
דמיון מודרך ככלי טיפולי מאפשר לנו דרך לשוחח עם התת מודע שלנו ומתוך כך ליצור שינוי מערכתי וכולל בנפשנו וגופנו. תהליך זה קורה דרך הרפיה של האדם בעינים עצומות כשלב ראשון. השלב הבא יכול להתקיים באין ספור דרכים תוך יצירת דיאלוג עם התת מודע בהקשרים גופניים מחשבתיים נפשיים ורגשיים, ובכך לגשת למגוון מצבים אשר חווינו בעבר כמו טראומה, מצבים לא פטורים, רגשות שהודחקו, דיאלוג ישיר עם הגוף הפיזי בכללותו או ספציפית מול איבר, כאב או מחלה, אמונות ומחשבות מגבילות שקימות בתת מודע שלנו המפריעות לנו להשיג את רצונותינו ומטרותינו בהווה, ואף לעיתים יוצרות בנו מצבי חולי או מזמנות אלינו התנסויות לא נעימות במהלך החיים.
אותו דיאלוג שנוצר באותם מצבים שונים מאפשר לנו ליצור חוויה מתקנת ולערוך שינויים תפיסתיים מחשבתיים רגשיים ואף התנהגותיים בהקשר לאותה סיטואציה שיחרור מההפעלה שלה עלינו, ובכך ליצור שינוי בחיינו תוך שימוש בכוח הטבעי הקיים בנו דרך מערך הסמלים המחובר ומותאם לשפה בה אנו משתמשים בדיאלוג בינינו לבין עצמנו ובכך אנו מתחברים לכוחות האישיים הקיימים בנו תמיד ויוצרים ריפוי עצמי.
אני חייב להוסיף ולומר שיש מצבים הנפתרים בתהליך קצר וישנם תהליכים שלוקחים יותר זמן ומדובר בתהליך שלעיתים מצריך סבלנות ואומץ. דמיון מודרך הוא כלי המאפשר לכל אדם המוכן להכנס לתהליך של שינוי וריפוי, אפשרות לעשות זאת ולהתחבר לטבעו האמיתי השואף לבריאות, הרמוניה ואיזון.

המאמר פורסם גם כאן »

שי אגסי שי אגסי מטפל בהילינג אנרגטי מנחה סדנאות דמיון מודרך ומטפל במגע. עוד עליי אפשר למצא באתר שלי www.mateplim.co.il/shai-agasi

כל המאמרים של שי777:

עיסוי תאילנדי

עיסוי תאילנדי

הסבר על מקורות השיטה, כיצד השתמשו בה לאורך ההיסטוריה בתאילנד. מהו הטיפול עצמו, ואיך מבצעים אותו, וסקירה של יתרונות הטיפול בעיסוי תאילנדי» מאת שי אגסי

עיסוי תאילנדי

עיסוי תאילנדי

» מאת שי אגסי

הילינג אנרגטי

הילינג אנרגטי

נבין מה זה הילינג, כיצד קורה התהליך הטיפולי, מהם הכלים הנלווים בהם משתמשים מטפלים בהילינג אנרגטי» מאת שי אגסי

הילינג אנרגטי

הילינג אנרגטי

» מאת שי אגסי

שיתוף חברים
עם : שי אגסי