לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

כשקוביה פוגשת כחול-שפת האור

מאת: תמר פריד


ערב מבוא יתקיים בהודיה-11.3 ב 20:00קורס שפת האור יתקיים בין ה13-17.3 באכסניית בני דן תל אביב

מאז העת העתיקה ועד ימינו גיאומטריה ריתקה את גדולי המוחות ברחבי העולם. הפילוסופים של יוון העבירו מאות שנים בניסיון לחשוף את סודות הגיאומטריה. ההתעניינות הראשונית שלהם טמונה בתשוקתם למספרים ובאמונה שהם הינם היסוד היוצר מאחורי כל הדברים. כל הדברים קשורים דרך מספרים ויבואו לידי מימוש דרך מספרים.
מספרים הבאים לידי ביטוי בזמן נחווים על ידינו כמוסיקה, מספרים הבאים לידי ביטוי במרחב הם גיאומטריה ומספרים המבוטאים בתחומי מרחב וזמן הם אסטרולוגיה.
זמן רב עבר מאז איבדנו קשר עם האיכויות הרוחניות של מספרים וצורות בעקבות הדגשת מספרים כמדד לכמות בלבד במקום כגורמים בעלי איכויות, סגולות ומאפיינים עם מרכיבי אישיות ספציפיים המהדהדים זה עם זה ועם היקום מתוך קשר קוסמי עמוק של הרמוניה.
הפילוסופים של יוון העתיקה כינו את אלוהים "המהנדס הגדול" מכיוון שיצירתו נשלטת על ידי יחסים של גיאומטריה ומוסיקה. האמונה הרווחת היתה שמצבו המקורי של היקום היה כזה של כאוס ופעולתו הראשונה של אלוהים היתה להבהיר את התוהו ובוהו על ידי סגירה שלו בצורה הגיאומטרית המושלמת ביותר, זו של ספירה (עיגול). לאחר מכן הוא הפריד בין אור וחושך תוך שימוש בעיגול סביב נקודה מרכזית ובתוכו ריבוע, תמונה זו מוכרת לנו מתרשימו של דה וינצ`י " האדם הויטרובי".
גיאומטריה תמיד היתה שם מחכה להתגלות מחדש. הביטו סביבכם, מה אתם רואים?
אנו חיים בעולם חדור גיאומטריה. לכל מקום בו עינינו מביטות אנו פוגשים את הזויות הישרות של בנינים וחדרים, צורתן של המכוניות, הרהיטים עליהם אנו יושבים, אביזרים שונים בהם אנו משתמשים, כל אלה ועוד תורמים לאיכות החיים שלנו. צורות מסוימות באופן אינטואיטיבי יוצרות הרמוניה, אחרות עשויות לגרום לנו תחושת לחץ ואי נוחות.
לאחרונה עם חדירתה של תורת הפאנג שווי לתרבות המערבית אנו לומדים להכיר אוצר מילים חדש דרכו ניתן לתאר את מערכת היחסים המורכבת בין אורח חיינו, הבריאות שלנו ואנרגיה. גיאומטריה מקודשת היא אחד המונחים היסודיים באוצר מילים זה, היא מאפשרת לנו ליצור באופן מודע בתוך המרחב בו אנו חיים.
גורם משמעותי נוסף שנחשף לתרבות המערבית בכל הקשור לאיכות חיים, בריאות ואנרגיה הוא זה של צבע.
מכל כיוון, היכן שלא נביט אנו מוצפים בצבעים, אנו טובלים בהם בכל יום.
ידוע לנו שלכל צבע המופיע בטווח אותו אנו יכולים לתפוס ויזואלית יש תדר ספציפי המייצר אנרגיה ייחודית בעלת השפעה מזינה.
אנו יודעים שקרניים מסוימות יכולות להזיק לנו בחשיפה ממושכת, עם זאת, לטווח הצבעים הנראה לעין, לצבעי הקשת, יש השפעה מרגיעה עלינו.
אור הינו בפשטות אנרגיה זוהרת הגלויה לעינינו. התדר שלה משתנה וזה גם מה שמשפיע על הצבע אותו אנו רואים.
מערכת הצ`אקרות המשמשת מסורות רבות בכדי להסביר ולתאר נקודות אנרגיה ספציפיות בגוף הפיסי שלנו משתמשת בתדרי צבעים בכדי לתאר את הפעילויות השונות בכל נקודה אנרגטית. כך למדנו להכיר טוב יותר את האנרגיה החמה והפעלתנית של הצבע האדום, את האיכות היצירתית של כתום, את הבהירות הרגשית המתקשרת לצהוב, את התחושה המרגיעה והמרפאה של ירוק, את השימוש בכחול כאמצעי לביטוי, את הערך הרוחני המתקדם של סגול כמו גם את החיבור המטהר והמואר של לבן.
כשבוחנים מקרוב את השפות המדוברות השונות ניתן לראות כי בתת מודע יש לנו רמה מסויימת של זיכרון תדרי הצבעים ומשמעויותיהם כך ניתן למצוא ביטויים שונים המתארים מצבים אנרגטיים כאלה ואחרים: "אדום מכעס" (המתקשר לאנרגיה הפעילה המתפרצת בשעת כעס) "ירוק מקנאה" (מתקשר לדרך בה אנו משייכים רגשות ללב) סגנון המוסיקה בלוז רומז על קשר לביטוי הלועזי "he`s so blue" המעיד על מצב רוח ירוד (שמתאפיין בחוסר חשק לתקשר עם הסביבה) עברית היא השפה היחידה בה מצאנו עד כה ביטוי המתקשר לאנרגיה הכתומה, "שיהיה לך יום כתום" הופיע כביטוי סלנג עכשווי מעולם הפרסום וכשמתייחסים לאנרגיות היצירתיות, המיניות והשפע של כתום ניתן להבין את הרמיזה של ביטוי זה.
שני האלמנטים רבי החשיבות, זה של גיאומטריה מקודשת וזה של צבע נשזרים זה בזה בתורה מרתקת המגיעה אלינו ממרכז אמריקה, משושלת ארוכה של מרפאים שאמאנים ממקסיקו המוכרים בשם קורנדרוס. זוהי התורה לה אנו קוראים היום שפת האור.
שפת האור הינה אומנות העוסקת בעיצוב תדרי צבעים. בשפת האור מתאחדות שתי אגדות מסתוריות, זו של ראייה וזו של יצירה. אנו מתחברים דרך תורה זו לאיכויות הגיאומטריה המקודשת בצורה המרגשת ביותר, על ידי למידה והכרה של אופיין ותכונותיהן, על ידי זיהוי האישיות של כל אחת מהן ואנו עושים זאת תוך כדי שילובן עם אנרגיה של אור, עם צבע.
מה יקרה כשנעצב את האנרגיה של אדום? איך ניתן להשתמש בצורות השונות כדי להפעיל אנרגיה זו בצורה המועילה ביותר עבורנו? איזו אנרגיה תפתח את היצירתיות בחיינו? איזו אנרגיה תנחה ריפוי? איך ניתן לבחור וליישם באופן מודע את הצורה בה ברצוננו לתקשר עם הסביבה ? בחיינו האישיים, בעבודה. איזו צורה הייתי רוצה שהרוחניות שלי תיקח? איזה סוג של חיבור הייתי רוצה עם המקור?
שפת האור עונה על כל השאלות הללו ועוד הרבה יותר.
על ידי עיצוב תדרי צבעים תוך שימוש בגיאומטריה מקודשת נפתחת בפנינו גישה למרכיבים המקוריים מהם עשויה המציאות היומיומית שלנו.
לפני כל יצירה, ישנו הרעיון של היצירה וניתן לבטא רעיון זה כמבנה אנרגטי של צורות וצבעים. בשפת האור קוראים למבנה כזה גריד. כל גריד מעוצב באופן ייחודי עבור אדם מסוים ליצירת דבר מסוים תוך התחשבות בגורמים השונים המשפיעים על כל אחד ואחת מאיתנו.
שפת האור נשענת על עיקרון האומר שהמציאות הממומשת משקפת תמיד את הלא ממומש, את המציאות ברמה העדינה יותר, שתי המציאויות הללו משקפות זו את זו כמראה. על ידי שימוש בשפת האור אנו פותחים נגישות לרמה האנרגטית העדינה, לרעיון היצירה, ומשקפים אותו למישור הפיסי, בצורה זו אנו מניעים תהליך בו אנו נוטלים חלק פעיל, מודע ואחראי ביצירת המציאות שלנו.
רובנו כבר נתקלנו ברמה כזו או אחרת ביכולתנו להשפיע על יצירת המציאות שלנו, אם כן מדוע לא כולנו עסוקים במימוש מדויק של רצונותינו? התשובה לכך טמונה בכך שמודעים ככל שנהיה המודעות שלנו היא רק חלק מהמכלול שהוא אנחנו. במקביל למודעות יש חלק שלם שהוא פחות נגיש לנו, הוא כולל את הפחדים שלנו, את חוסר האמונה, את הספק ואת השאלה "האם באמת מגיע לי כל מה שאני רוצה?" ככל שהחלק הזה הינו בוטה, פוגע ומתעלל יותר כך גם המרחק שלנו מיצירת המציאות אותה אנו רוצים. שפת האור מהווה גשר לאותו חלק נסתר בתוכנו, גשר הנושא עליו מודעות וריפוי והמאפשר לנו בסופו של דבר להגדיל את תחומי האחריות והיצירה בחיינו.

הכותבת הינה מורה ומטפלת בשפת האור.

המאמר פורסם גם כאן »

תמר פריד בחיפושה אחר התפתחות עצמית ורוחנית,נסעה תמר להודו וברזיל תוך שהיא לומדת וחווה תורות מטאפיסיות שונות.
מפגש עוצמתי עם טקס שאמאני מהאמזונס הוביל אותה לפגוש את אמנה ויראני, מאסטר מרפאה משושלת הקורנדרוס. היא למדה עימה באופן אינטנסיבי למעלה מ-4 שנים ונחנ

שיתוף חברים
עם : תמר פריד