לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מהי גישת ארבעת השערים?

מאת: עומר פלג


גישת ארבעת השערים מפגישה אותנו עם העוצמה הראשונית שאיתה נולדנו.


גישת ארבעת השערים מפגישה אותנו עם העוצמה הראשונית שאיתה נולדנו. בעזרת כלים חווייתיים פשוטים מוענקת לנו ההזדמנות לחיבור פנימה אל העצמי האמיתי, אל הילד המופלא שבתוכנו, הרוצה להתבטא, האוהב לשחק ופתוח לחוויית החיים. בעזרתה נוכל לזהות את מקור העוצמה שבנו, להביאה למימוש ולשפר את איכות חיינו וחיי הסובבים אותנו.

הגישה מיושמת בעזרת ארבעה שערים :
שער המילה, שער המגע, שער התנועה, ושער היצירה. במפגשים קבוצתיים או פרטניים, בסדנאות המתאימות לקבוצות בגילאים שונים מילדים ועד מבוגרים, בבתי-ספר, במסגרות עבודה ובאירועים שונים. המפגשים האישיים מתאימים לאנשים הנמצאים בצומת בחייהם ומחפשים שינוי פנימי בכדי לממש את יכולתם הראשונית באופן מלא.


רקע על גישת ארבעת השערים

בתוך כל אחת ואחד, קיים לו מקום של עוצמה, יחודיות ואהבה, איתו אנו נולדים, יחידים ומיוחדים בעולם. במשך חיינו, עקב חינוך והטבעות שספגנו מסביבתנו הקרובה, מתגבשת סביבנו "אישיות" המורכבת בין היתר מהגנות וחסימות, המונעות מאתנו את הגישה הטבעית אל אותו מקום, שרק מחכה שנחזור אליו ונפעל מתוכו.
עדיין, לרגעים קצרים לאורך חיינו, אנחנו חוזרים ופוגשים שוב את המקום הזה. אלו רגעים שמקורם בחוויה פיזית-חושית, שאינה קשורה בדרישה מבחוץ או בצורך להשיג מטרה. חלקינו חווים זאת ברגע של נגיעה אוהבת, חלקינו ברגע של יצירת דבר חדש ולעיתים ברגע של ריקוד המתרחש ספונטנית. על-פי רוב ובסמוך מאוד לחוויה עולה ביקורתיות ושיפוטיות שמקורה באישיות, ויוצרת שוב חיץ בין הפנימי והחיצוני ומבלי שנשים לב מתרומם לו קיר נוסף ביננו לבין אותו מקום מופלא שבתוכנו.
זהו המקום בו בא לעזרתנו תהליך ארבעת השערים.

מהו תהליך ארבעת השערים?

לאחר שנים של התנסות טיפולית מגוונת נוצרה גישה המציעה ארבעה שערים אל אותו מקום מופלא. חלקינו קוראים למקום זה קולו של ליבנו, חלקינו קוראים לו המופלא או אולי האלוהי שבנו, וחלקינו יחושו תחושת חיבור עם הנשגב שבהם.
השם אינו חשוב, חשובה החווייה, תחושת העוצמה והחיות המתלווה אליה בפוגשנו את המקום הזה.
ואלה ארבעת השערים:
שער המילה, שער המגע, שער התנועה, ושער היצירה.
בכל אחד הרכב שונה ויחודי המשתמש בשערים אלה באופן הנובע מהאופי שגיבשנו לאורך השנים. לחלקנו יהיה שער המגע דומיננטי ולחלקנו תהיה חווית היצירה העיקר, אך העובדה הפשוטה היא שבכולנו קיימים כל השערים.

התהליך האישי מותאם למבנה השערים שבכל אחד, בו נפגוש ונעצים את החוויה הראשונית הזו, ניתן לעצמנו לזהות אותה ולשהות בה כדי להתחבר חזרה את אותו מקום מופלא שבנו. בעזרת התבוננות והקשבה, נשחרר פחדים וחסימות ונפרק תבניות שגויות שאספנו לאורך הדרך ונגיע למקום שבו נוכחותו תהווה המקור לכל שנעשה: במשפחה, בקשרים עם בני הזוג, בעבודה, בלימודים ובתחומי חיים נוספים.
קיימת גם ההתנסות הקבוצתית הלוקחת עקרונות אלה צעד נוסף, ועוזרת לחשוף, לשחרר ולתרגל התמודדות עם האינצראקציות הנוצרות בקבוצה. דבר הממחיש את אפשרות יישום הגישה בקשרים עם אנשים אחרים בחיינו.
כלים מעשיים אלה הופכים את הפגישה עם המציאות סביב לפשוטה, בהירה ומספקת יותר. נוכל לפגוש אהבה מספקת, עוצמה פנימית, אושר ושלווה; וחיבור אל אמת פנימית פשוטה הנמצאת בנו.

המאמר פורסם גם כאן »

עומר פלג עומר פלג
בן 48, מטפל ומאפשר רב-תחומי.
מנחה סדנאות בגישת ארבעת השערים.
אמן ויוצר. בוגר אקדמיה בצלאל.
בוגר המסלול לטיפול במגע ותנועה
של אבי בחט.
מפתח גישת ארבעת השערים
ויוצר קלפי הטאו.

שיתוף חברים
עם : עומר פלג