לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

לבבות גדולים

NULL - תרגילי מוח  ® Brain Gym - דרך גוף
NULL - תרגילי מוח  ® Brain Gym - דרך גוף


ילדה בת 5 אשר ביקשה לצייר לבבות גדולים ובתהליך קל, פשוט ומהיר התגברה על קושי והצליחה לשפר בנוסף לציור הלבבות גם את הביטחון העצמי, לבביות פנימית, שמחת חיים ועוד.

לבבות גדולים
מאת יונית שינטל*

תרגילי מוח הם חלק מתכנית מקיפה להתפתחות אישית בשם קינסיולוגיה חינוכית (Edu-K). דר` פול דניסון, מפתח ומייסד התוכנית, גייס את המומחיות שלו בחינוך ויצר שיטה לבניית למידה חדשה על חוויות בתנועה. "התנועה היא השער ללמידה". למעלה מ-30 שנה וביותר מ-80 מדינות, מאפשרת השיטה שיפור ביצועים מנטליים, קוגניטיביים ומוטוריים באמצעות תנועה. פעילויות אלו יעילות בהכנה של כל לומד (ילדים, מבוגרים וקשישים) לקראת רכישה ואימון בכישורי חשיבה וקואורדינציה.
השיטה מבוססת על תהליך מובנה שבליבתו 26 תרגילי תנועה פשוטים ומהנים, המשפרים את הקשרים בין מרכזי השליטה במוח תוך כדי התמקדות במטרות אישיות. שיטה זו מחברת תנועה ולמידה במערכת נפלאה ומאפשרת לנו להפוך כל למידה לאתגר המקדם אותנו אל המטרה.

עבדתי עם ילדה בת 5 * אשר ביקשה לצייר לבבות גדולים. התחלנו בתהליך העבודה המלא של איזון פעולה לכתיבה:

1. ביצענו ח.פ.צ. חיים תוך שימת לב לשינויים במהלך ביצוע התרגילים.
2. ניסחנו את המטרה של הילדה: אני רוצה לצייר לבבות גדולים בכיף ובהנאה.
3. פעילות מקדימה: הילדה הראתה לי כיצד היא מציירת לבבות היום. (הערה: בשל גילה הצעיר לא ביצענו את כל הבירורים המקדימים המוצעים באיזון).

4. תפריט למידה: הראיתי לילדה את כל התרגילים המוצעים בתפריט הלמידה ושאלתי אותה איזה תרגיל היא מעוניינת לבצע. הילדה בחרה בשירבוט כפול. בתרגיל זה על הילדה ל"צייר" בעזרת 2 טושים/צבעים (אחד בכל יד) ציורים כפולים: יד אחת היא מראה של השניה ? כאשר יד ימין מציירת קו ימינה, יד שמאל תצייר קו שמאלה וכן הלאה. בתחילה, התקשתה הילדה לצייר את השירבוט הכפול ולכן הצעתי לה לצייר רק ביד ימין. לאחר מכן, היא ציירה רק ביד שמאל. כאשר סיימה הגשתי לה את שני הטושים כדי שתצייר בשתי הידיים ואכן יצא שירבוט יפה. בגמר התרגיל הזה שאלתי את הילדה אם היא מעוניינת לעשות תרגיל נוסף. הילדה אמרה שהתרגיל הספיק לה.

5. פעילות מסכמת: הילדה ניגשה ללוח וציירה לב גדול באופן חלק וברור.

כעבור שבועיים, דודתה של הילדה ביקשה להיפגש איתי לשיעור פרטי. לשאלתי מדוע פנתה אלי ענתה כי לאחר עבודתי עם הילדה, חלו בה שינויים מדהימים. מילדה סגורה וביישנית הפכה הילדה ליותר פתוחה, לבבית ובעלת ביטחון עצמי גבוה יותר.


הערה: ההישגים שהושגו בעבודה נצרבים ונשמרים במוח ובגוף לנצח. כמו-כן, יש לציין שתהליך זה נעשה אף עם ילדים, מבוגרים וקשישים. בכל מקרה ומקרה שיפרו התלמידים/ות שעברו את התהליך את ביצועיהם/ן בין אם בכתיבה ובין אם בפעילות אחרת. לסיפורי הצלחה נוספים, בקרו באתר www.braingym4me.com.

*הכותבת הינה מדריכה מוסמכת מטעם הקרן לקינסיולוגיה חינוכית הבינלאומית
לפרטים נוספים, נא בקרו באתר: : www.braingym4me.com ו/או צרו קשר בטלפון נייד:
054-2340233

המאמר פורסם גם כאן »

יונית שינטל שמי יונית ואני אמא ל-3 ילדים אשר חיפשה דרך קלה ופשוטה לעזור לילדיה להתגבר על אתגרים והזדמנויות בלימודים ובחיים. בעזרת תרגילי תנועה קלים ניתן לשנות תבניות למידה ועשיה ובכך לשפר את איכות חיינו.

כל המאמרים של תרגילי מוח ® Brain Gym:

תרגילי מוח ®  Brain Gym  בעבודה

תרגילי מוח ® Brain Gym

לאחר השתתפות בסדנת תרגילי מוח, הביצועים שלי בעבודה השתפרו בצורה משמעותית והמעביד החליט להעניק לי את הסדנה במתנה מבלי שביקשתי זאת. שידרגתי את יכולותיי האישיות והמקצועיות בסדנה אחת בלבד.» מאת יונית שינטל

תרגילי מוח ®  Brain Gym  בעבודה

תרגילי מוח ® Brain Gym בעבודה

» מאת יונית שינטל

הדרכת הורית עם תרגילי מוח® Brain Gym

הדרכת הורית עם תרגילי מו

בעזרת תרגילי מוח ® Brain Gym אנו משפרים את יכולותינו האישיות והמקצועיות אך מעל לכל אנו הופכים להיות הורים טובים יותר וקשובים יותר לילדינו ולצרכיהם. בנוסף, יש לנו כלים לעזור להם באופן ממשי.» מאת יונית שינטל

שיתוף חברים
עם : יונית שינטל