לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הסיפור שלי עם חמשת המקצבים ....

מאת: אביה רכס


הקשר החזק שלי לחמשת המקצבים החל בספטמבר 2001-היה זה חודש משמעותי ביותר בעולם ונקודת מפנה אישית עבורי.

הסיפור שלי עם חמשת המקצבים איך הכל התחיל?

הקשר החזק שלי לחמשת המקצבים החל בספטמבר 2001-היה זה חודש משמעותי ביותר: התאומים בניו יורק קרסו, הפנטגון הותקף, המון אנשים איבדו קרובי משפחה בארה`ב.
תאריך זה סימן נקודת מיפנה עולמית ועבורי-נקודת מפנה אישית ביותר בחיי.
יומיים לפני תאריך היסטורי זה סימתי סדנה משמעותית ביותר בדן-האג הולנד שנושאה היה Heartbeat 2 בהנחיית יעקב דרלינג קהן-אז מנהל שותף של ה-moving Center UK.

בסדנה זו חוויתי לראשונה תהליך אישי עוצמתי מעין כמוהו והבנתי אז , עד כמה לחמשת המקצבים של גבריאל רות` יש יכולת קטליטית מופלאה. יכולת המאפשרת ומגיעה לנימי הרגש העמוקים ביותר דרך שפת התנועה.
אז גם ראיתי בדמיוני המפותח מה ניתן יהיה לעשות עם השיטה המדהימה הזו בארץ הקודש על כל מורכבותה החברתית והבטחונית.

ההגעה לסדנה הזו היתה סימלית ביותר-חודשים לפני התלבטתי בין לנסוע לניו יורק לסדנת בישול גורמה טיבעי אצל הכוהנת Kolbin לבין השתתפות בסדנת חמשת המקצבים בדן האג.
תכתובת אלקטרונית ותקשורת טלפונית לא הניבו תוצאות לגבי ניו יורק-וטוב שכך...משהו או מישהו שם למעלה בשמים " הציל" אותי מלהיות נוכחת ב11.9.01 בניו יורק.
הפור נפל ונסעתי מבלי לדעת בדיוק למה לדן האג לסדנה ששינתה את חיי...
המידע היחיד המשמעותי שהיה לי וכיוון אותי לפני הנסיעה-היתה הכתבה של אורית שפירא על גבריאל רות` בחיים אחרים-ועל כך תודתי הרבה לאורית!

המסע הזה שהחל בספטמבר ההיסטורי ב2001 והסתיים באוקטובר האחרון(2008) ?בהסמכתי כמורה לחמשת המקצבים על ידיי גבריאל רות` יחד עם עוד 79 משתתפים מכל העולם- היה זה מסע מדהים!
זכיתי להכיר במסע הזה מורים מדהימים, חברים משמעותיים ותומכים בכל העולם, בני משפחה יקרים שאיפשרו לי לנסוע לעיתים קרובות ברחבי העולם בכדי להגיע לרגע היקר הזה. מקומות עבודה ובוסים שאיפשרו לי לשנות סדרי עולם בכדי לצבור עוד "לבנה" בתהליך ההסמכה הארוך להוראת חמשת המקצבים.
היו שם גם תלמידים שסבלו מדי פעם מההיעדרויות שלי, מטופלים שלא הייתי זמינה להם..ואיתם הסליחה.
המסע הזה כלל את כל חמשת המקצבים-המקצב הראשון-שם סופסוף התחברתי לעצמי ולמהותי-דרך שפת התנועה הבנתי כמה מתנות הורישו לי הורי , אחותי-ז`ל , ובני משפחתי מדורות קודמים. איזו עוצמה פנימית גדולה טמונה בי שהסתתרה קודם תחת שכבות מיותרות שבניתי בחיי המוקדמים.

במסע הזה גם התחברתי סופסוף לאנרגיה של התקשורת הבהירה ל-מקצב השני של הסטקטו-דרך ארגון סדנאות חמשת המקצבים בארץ-למדתי דרך המגע עם אלפי אנשים שנקרו בדרכי להביע ללא מורא את אשר על ליבי-בישירות ובדרך כלל גם ברגישות.

בחיבור בין ההזנה העצמית והחיבור לעצמי- יחד עם התקשורת הגלויה-המקצב השלישי-- מצאתי את מקורות היצירה שבי-החיבור האינטואיטיבי לכאן ועכשו, יכולת השחרור , היכולת לא להתקבע לא על מקום, רעיון, מחשבה ואפילו על אנשים...ומקומות עבודה-בגאווה ובשמחה רבה עזבתי קליניקה מצליחה לטיפול תזונתי כי לא התאימה לי יותר במהותה-דבר שנראה הזוי לסובבי.

במסע הזה גם גיליתי את היכולת לראות את הסובב האזורי מנקודת מבט רחבה-(המקצב הרביעי)-לא רק מהצרכים האישיים הכה בסיסיים. איך אפשר לעזור עם חמשת המקצבים למחלימי סרטן, לשפר את סביבת העבודה של צוותים רפואיים שחוקים ולעזור לפרויקטים של דו קיום בארץ ועוד..

ועכשו מגיע הרגע של השקט הפנימי(המקצב החמישי)-ה הרגע האמיתי שבו אני יושבת ומתבוננת בהתפעלות ובהשתאות על 7 השנים הללו ועל הטרנספורמציה האישית שלי בהתרגשות רבה...מי היה מאמין שזה מה שיקרה לי מנסיעה תמימה שכזו לדן האג ב-2001....
לשמוע היום מהבת שלי בת ה-14 אחרי שחוותה שיעור איתי כמורה-משפט-"אמא-וואאו סופסוף אני מבינה מהם חמשת המקצבים.."משפט מכונן ששווה את כל ההיעדרויות שלי מהבית בשנים הללו....

תפילתי ,שמסע משמעותי זה ימשיך לאינסוף מחוזות יצירתיים עם אינסוף קהלים שטרם חוו את חמשת המקצבים ואשר יכולים גם הם לשנות את חייהם דרך הנעת גופם והזעת תפילתם-אמן כן יהי רצון.


אביה רכס-נובמבר-2008
www.mc5.co.il
[email protected]



המאמר פורסם גם כאן »

אביה רכס אביה רכס מורה מוסמכת לשיטת 5 המקצבים.
מנחה שעורים בשיטה בת`א, בני ציון וחיפה ומארגנת גם סדנאות תנועה עם מורים מחו`ל.

מעבירה לארגונים ולצוותים מקצועיים מפגשים בנושא 5 המקצבים.


לפרטים :
[email protected]
www.mc5.co.il&

כל המאמרים של אביה רכס סדנאות ושיעורי 5 המקצבים:

השקט שבלב מסע מקצבים בין ורשה לביירות

השקט שבלב מסע מקצבים בין

ללב שלנו יש יכולת מרשימה להכיל אינסוף צבעים וקשת של יכולות, רגשות, זרימות ותדרים. חיבור של כל אותם צבעים ואינסוף אפשרויות דרך השפה הבלתי מילולית.» מאת אביה רכס

קרפדות כמשל לתנועת חיינו...

קרפדות כמשל לתנועת חיינו

המשל הבא של חליל ג`ובראן הוא משל מקסים שמעורר ומתעורר בכל הסתכלות עמוקה על הגוף הנע והרוקד את עצמו.» מאת אביה רכס

מפגשי חמשת המקצבים-מהם ולמה לי?

מפגשי חמשת המקצבים-מהם ו

מפגשי חמשת המקצבים-מהם ולמה לי? אביה רכס-מנחה מוסמכת של חמשת המקצבים.גבריאל רות`-יוצרת ושמאנית עירונית זיהתה ומיפתה 5 מקצבים אוניברסליים המצויים בעולמינו ונתנה להם שפה תנועתית. מקצבים אלו הם סימון המפה האישית שלנו לדרך בה האנרגיה שלנו ודפוסי התקשורת שלנו נעים.» מאת אביה רכס

ספור מסע-מישראל לברלין-המבורג-ישראל

ספור מסע-מישראל לברלין-ה

בסיפור המסע הזה כמורה בהתהוות של 5 המקצבים שזורים עבר הווה ועתיד, יחד עם כל הצללים של חמשת המיקצבים.החזון שלי כמורה בהתהוות של 5 המקצבים והקשר למסע לגרמניה.» מאת אביה רכס

כל הפעילויות של אביה רכס סדנאות ושיעורי 5 המקצבים:

סדרת חמשת המקצבים-במשתלת דרך הגנים

סדרת חמשת המקצבים

סדרת מפגשי חמשת המקצבים בעדנים בהנחית אביה רכס-מנחה מוסמכת בשיטה® נרקוד בבימי שלישי בערב» עם אביה רכס

שלישי
סדרת חמשת המקצבים-במשתלת דרך הגנים

סדרת חמשת המקצבים

עם: אביה רכס

מתי: שלישי

סדרת מפגשי חמשת המקצבים

חמשת המקצבים

סדרת מיפגשי תנועה בשיטת חמשת המקצבים לאוהבי התנועה וחקירת הגוף בגבעת חן ליד רעננה! מפגשים אלו הם מרחב להבעה עצמית ולשחרור עצמי תוך תנועה וריקוד במסגרת של קבוצה קבועה של משתתפים.» עם אביה רכס

שלישי
סדרת מפגשי חמשת המקצבים

חמשת המקצבים

עם: אביה רכס

מתי: שלישי

ג`ירוקינזיס וג`ירוטוניק בסטודיו של אביה

מיפגש ג`ירוקינזיס

מציעה מיפגשים בשיטת ג?ירוקינזיס בקבוצות קטנות בהוד השרון ומיפגשים פרטניים בשיטת הג`ירוטוניק.» עם אביה רכס

חמישי
ג`ירוקינזיס וג`ירוטוניק בסטודיו של אביה

מיפגש ג`ירוקינזיס

עם: אביה רכס

מתי: חמישי

שיתוף חברים
עם : אביה רכס