לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

פנייה להורים בנושא יציבה



מהי היציבה השכיחה ביותר בבית הספר? מה תלמידים עושים הכי הרבה? לומדים? קוראים? מקשיבים? לא. הם יושבים.

היציבה השכיחה ביותר בבית הספר היא יציבת הישיבה בכסא, והישיבה בכסא הנה הגורם המשפיע ביותר על יציבתם.

זאת אני רואה על הילדים שלי.

ככל שיש בעברם פחות שעות של ישיבה בכסא, כך יציבתם טובה יותר.
להגיד זאת בשפה ברורה : הישיבה בכסא הלימודים גורמת להתדרדרות היציבה אצל כל ילד. זהו תהליך שמתחיל בגיל הרך ומתגבר לאורך 15.000 שעות ישיבה עד הבגרות, רק בין כתלי הכיתה. למשרד החינוך, לבית הספר ולאף אחד אין כלים להתמודדות עם תהליך זה, ורק מעטים מודעים לו.

זהו חטא, שלא לומר עוול לילדים, לכפות עליהם את הישיבה בכסא כתנאי ללמידה ולהשתלבות בחברה, בלי ללמד אותם הכיצד לעשות זאת.
לפני שנתיים פניתי במכתב למנהלת בית הספר, שרת החינוך, נשיא המדינה, מפקד חיל האוויר ומבקר המדינה. שטחתי לפניהם את עניין היציבה והעקמת, ובמיוחד מעסיקה אותי השאלה איך היא משפיע בגיל גיוס. אני יכול לאמר ולהראות שתשובות שקיבלתי מעידות יותר מכל על מבוכה ואובדן עצות. אף אחד אינו יודע הכיצד ללמד ילדים לשבת נכון בכיסא כעמדת לימודים, מעבר להנחיות כלליות ביותר, שיעילותן חשודה.

אלה הילדים שלי, אלה הילדים שלכם. זמן יקר של אובדן עצות בעוד שנות הלימוד נוקפות אינו בא בחשבון. כאדם פרטי אני יכול לתת לילדים שלי כלים כמו לימוד ישיר של ישיבה וקימה נכונה מכסא, או לכפות עליהם התעמלות טאי צ`י לפני שהם מתיישבים בכיסאות לכל היום. אלא שילדים אוהבים לעשות מה שילדים אחרים עושים. ואם ילדים אחרים לא לומדים ישיבה נכונה בכיסא כשעור בפני עצמו, לא קל גם לילדים שלי לקבל את השעור.

לכן אני פונה קודם כל להורים, למורה, לבית הספר, ואומר לכם :
בואו נחשוב על זה ביחד. השינוי הנדרש בגישה ליציבה, השעור שצריך ללמד, הכיצד נכון לשבת בכסא ולקום ממנו, הוא מעבר ליכולתו של משרד החינוך, ומעבר ליכולתו של אדם פרטי . אפשר שרק קבוצת הורים שאיכפת להם ומבינים את חשיבות העניין ומשמעויותיו, ידרשו וייטכסו עצה. אני מציע להקים `כתת יציבה הורים`, אולי פגישה חד שבועית לאורך תקופה, ולפתוח בשיח ודיון בנושא, לשקול את האמצעים העומדים לרשות היישוב, מטפלים, מדריכים, אמצעי עזר בית ספריים, וכל רעיון ועצה טובה הכיצד לקדם את נושא היציבה בכלל, והישיבה הנכונה בכסא כעמדת לימודים, עבודה ונהיגה בפרט.

בברכה, צפריר רובין, אבא של דניאל, נוח ואופק. טל.050-7184945מצפה לפניות.

המאמר פורסם גם כאן »

צפריר יצחק מורה לשיטת אלכסנדר, מדריך ופרפורמר טאי צ`י. יוזם ומקדם חקיקת חוק חינוך יציבה: לימוד נוהל ישיבה נכונה וקימה מכסא כעמדת עבודה לכל תלמיד ונהג בישראל.
ריי הונדה - מוזיקאי נודד מיפאן

כל המאמרים של צפריר יצחק:

יציבה עברית

יציבה עברית

עברית שפה קשה, והמילה יציבה היא הקשה שבמלותיה. ממעטים להשתמש בה, לעומת המילה יציבות. "הנה קמה אלומתי וגם נצבה" סיפר יוסף את חלומו לאחיו, והללו זרקו אותו לבור.» מאת צפריר יצחק

יציבה עברית

יציבה עברית

» מאת צפריר יצחק

לצלצל בפעמון - אודות הכסא והגלגל

לצלצל בפעמון - אודות הכס

בימי השבט הרחוקים נהוג היה שכל מי מאנשיו שיש לו דבר דחוף להודיעו לאחרים היה מכה בגונג התלוי במרכזו של מעגל הבקתות. לפי דחיפות המקצב ידעו בני השבט כיצד לנהוג.» מאת צפריר יצחק

שיתוף חברים
עם : צפריר יצחק