לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

ring the bell-לנשים בגיל המעבר



איך יראה החצי השני של חייך? גיל המעבר הוא אכן מעבר דרך שערים לא פשוטים. ברצוני להושיט לך יד במסע הזה שלך.

Ring the bell that still can ring
Forget your perfect offering
There is a crack in everything
That`s how the light gets in
ליאונרד כהן- איש שמבין נשים

מכתב שהגיע אלי:

יש לי שאלה בנושא גלי חום:

הגעתי לשלב שזה התחיל. הגלים לא חזקים במיוחד אבל טורדניים. התייעצתי עם הגינקולוגית שלי לאחר בדיקות דם (פרופיל הורמונאלי) והיא מציעה נטילת הורמונים במינון נמוך. הלכתי לנטורופת, רופא טבעוני שאני מכירה כבר הרבה שנים, להורדת כולסטרול הרע שבשנה האחרונה נמצא בערכים גבוהים (למרות הספורט / תזונה / ללא עישון וכו`). בינתיים אחרי שבועיים של לקיחת עשבי מרפא מסוגים שונים, הכולסטרול ירד פלאים,עוד לא ברמה הרצויה אבל במגמת התייצבות.ביקשתי שהתה (עשבי מרפא) יעזרו גם להקלה בגלי החום. זה באמת קצת עוזר אבל לא לגמרי.

האם את במקרה יודעת איזה תחליפים טבעיים יש להקלה? או אמצעים אחרים? לא נראה לי שאני מעוניינת בנטילת הורמונים, בכל אופן לא בשלב זה.


תשובתי אליך וגם אליך היא:

בריאות גופנית ונפשית בתקופת גיל המעבר. המסע מתחיל.

האם את סובלת מן הסימפטומים הבאים?

גלי חום
הזעות בלילה ובמשך היום
יובש בנרתיק
זיכרון חלש
כאבים בזמן קיום יחסי מין
זהום בדרכי השתן
דיכאון
כבדות
בעיות בשחלות וכאבי מחזור
שיעור יתר בפנים
התקרחות
חוסר יציבות במערך הסוכר בגוף
נפיחות בגוף
השמנה
מצבי רוח משתנים
חוסר שינה
כאבי ראש
בעיות בכיס המרה
התפרצויות בכי


את לא לבד אחותנו, את כנראה חווה את גיל המעבר. ההורמונים שלך, כפי שאמרה לי פעם הגניקולוגית שלי,הם כמו של ילדה בת ארבע עשרה, אפ אנד דאון.. ולכן אין פלא שאת מגיבה כך וכך לכך וכך..אם תפני לרופא שלך קרוב לוודאי שתצאי ממשרדו עם מרשם למתן הורמונים. מעבר לכך שכבר רבות נכתב על הסכנה שבלקיחת הורמונים, גם הגישה שלפיה נותנים לכל אישה את אותו המרשם היא מקור לאי דיוקים. לעיתים אין מנוס מאיזון הורמונאלי על ידי תרופות, אך פעמים רבות ניתן לאזן את הגוף בדרכים טבעיות. גיל המעבר שונה מאוד מאישה לאישה. גם הסימפטומים שונים וגם התגובות הגופניות שונות. מכיוון שגיל המעבר משפיע על כל אישה באופן שונה גם ההתייחסות והטיפול בסימפטומים חייבים להיות אישיים. אחד החוקרים בנושא מתייחס לשנים עשר סוגים של גיל מעבר. רק בתשאול יסודי ובבדיקות שאינן שגרתיות ניתן ליצור מפה אישית שמושפעת מחוסר איזון הורמונאלי. יש לציין שמאמר זה אינו נוקט בעמדה שלילית נגד יעוץ רפואי או מתן הורמונים כאשר יש צורך בכך. מטרתו של חיבור זה הוא לידע אותך לגבי מגוון האפשרויות שעומדות בפניך.

וכך מתוך חיים של שגרה פורצת לפעמים האש וטורפת את הכלים. גלי חום שמשאירים אותך עם חולצות רטובות, חוסר שינה, כעסים מתפרצים ללא התראה מתוך מצבי שאנטי שטופחו במשך שנים. כל יום קמט נוסף וגוף שנוזל פה ושם. פתאום צצים להם מכאובים שלא חווית עד כה. קימה מישיבה לעמידה מלווה בנוקשות והליכת ברווז של זקנות טיבטיות בנות מאה. גם ההתמודדות עם תשוקה מינית ומיניות משתנה דורשים הערכות מחדש ומהווים נושא חשוב בפני עצמו.

לעיתים התחושה היא שהנה החיים נגמרו.

זהו, אפשר כבר להוציא אותי לשלג ולתת לי לקפוא לעולם.

ההתנגדות חזקה אצל נשים רבות וגורמת לתסכול וחוסר ידיעה לגבי מה נכון ומה כבר לא תופס בסרט הזה. נשים רבות חווות בעיות בזוגיות שכעת מרימות ראש ומאיימות להרוס הכול. גם שאלות לגבי היעוד המקצועי ומקומנו בשוק העבודה והיצירה מזמרות בשני קולות או יותר.

גיל המעבר כמו שמרמז השם מוביל אותנו דרך שערים. מעבר לאן? אין אנו יודעות לאן תוביל הדרך אבל אנחנו בהחלט יכולות להתכונן ולהתכוון. יכולות לעבור דרך השער בעיניים פקוחות, לב רחב וזרועות פרושות לחבק את מה שיגיע.

כעת ניתנת לנו האפשרות האחרונה שלנו לעצב את עצמנו. לרקוד את ריקוד החופש שלנו. וגם להקשיב לקולות שדוברים את האמת. הכחשה או התעלמות מהקולות מסוכנת מאוד כיון שהיא גורמת לגוף להגיב. רבות מהמחלות שפורצות בגיל המבוגר יותר מקורן בחוסר איזון רגשי ואנרגטי. המחלות הם הביטוי הגופני לחסימות רגשיות.

במסע הזה את ייחודית. למרות שאת וחברתך יונית מתלוננות על סימפטומים דומים עדיין יש צורך לאבחן כל אחת בהתאם לכימיה שלה, לתגובות הגופניות והרגשיות שלה ולאופן הייחודי שבו כל אחת מכן חווה את המעבר. תזונה נכונה ואורח חיים רגוע ובריא חשובים כמובן אבל גם נשים שחיות "נכון" עלולות למצוא את עצמן ברכבת שדים שאין להן יכולת לשלוט עליה.

ההתייחסות לגיל המעבר מתמקדת בשלושה מישורים שביחד יוצרים את משולש הבריאות:

המישור הגופני- בחלק זה נכלול טיפולים לאיזון הגוף כמו כירופרקטיקה, קרניו-סקראל, שיאצו, דיקור, עיסוי ועוד, ופעילות גופנית כגון הליכה, שחיה, יוגה, פילאטיס וכל מה שעושה לך טוב. גם חתירה בקייק.

המישור הכימי- חלק זה כולל תזונה מתאימה,צמחי מרפא ותוספי מזון ייחודיים כדי לעזור להפיג את הסימפטומים ולעורר מערכות שונות בגוף שיתמכו בתהליך המעבר.

המישור הנפשי- הכרה והתבוננות בתהליך ההשתנות. לימוד דרכים להתגמשות ושינוי תבניות כדי להתאים למצב החדש.

אנו בדרכנו להיות זקנות השבט אבל עדיין מרגישות ילדות לפעמים, עדיין חולמות חלומות רומנטיים ומסובבות ראש סביב טווסים מגונדרים. חוות תחושה של אובדן מסוימת ונולדות לדרך חדשה שיש בה הבטחה להעצמה והתחדשות.





לאחר שנים רבות שבהן איבדה האישה המערבית המבוגרת את מעמדה וכוחה, יש תחושה של חזרה למקורות. גיל המעבר הוא צומת דרכים משמעותית ביותר שמטביע חותמת על השנים הבאות בחיי האישה. האם תיהפך לבלה, כפי שנקרא גיל זה עדיין בפי בורים רבים או שתתפוס את מקום הכבוד של האם, האלה, ראש השבט. מקום של אישה חכמה. מקום שבו היא יושבת על כסא רם ומשקיפה על העולם שסביבה בעיניים שכבר ראו הרבה. האם תדחק לפינה כרהיט ישן שאין בו צורך או שיעלו אליה לרגל לשמוע ממנה עצה נכונה, לקבל חיבוק אוהב, תמיכה וחיזוק.

מתוך בליל הסימפטומים, חודרת ההבנה שעליך לבחור בדרך הנכונה. והיא קיימת. היא לא חלקה ויש בה עליות ומורדות. לפעמים נופלים לתהום וצריך לטפס בשארית הכוחות החוצה. לפעמים כמעט טובעים בביצה ואת צריכה רק להוציא רגל אחת ולמשוך את עצמך אל הגדה, מלוכלכת בבוץ, מתנשפת אבל חיה. ולפעמים את יושבת לך באיזה אחו בראש ההר ומרגישה שכיף להיות כאן.

ההתמסרות למצב המשתנה עוזרת לנו לשאוב כוח ועוצמה. את לומדת לזהות מצבים שאינם בריאים לך. וזה כולל שיפור הרגלי חיים, ניתוק יחסים שאובחנו על ידך כשואבי אנרגיה, אפשור למנוחה ורגיעה. הגבלת שעות העבודה. שהייה בחיק המרפא של הטבע. יציאה לחופש. הגוף חוזר לאיזון, למרות שהחיישנים במצב היכון וכל יציאה מאיזון עלולה לעלות ביוקר. כשאת בוחרת בדרך הנכונה הכול נראה פתאום קל יותר. את מוצאת את עצמך מזמזמת, מחויכת, שמחה ומודה. השרירים כבר לא כואבים, המפרקים גמישים כמו בגיל עשרים והאש בוערת לה, מזינה ומעוררת בדיוק במידה הנכונה.

יש חיים של אחרי.

אם הגעת עד הלום ואת מעוניינת לשפר את איכות חייך ולאזן את הגוף באופן טבעי ואם את אישה באמצע הדרך המעוניינת לעצב את המחצית השנייה של חייך, הינך מוזמנת להצטרף לתוכנית הייחודית לנשים בגיל המעבר. התוכנית מתאימה לנשים שחשות שינויים הורמונאליים בדרך כלל מגיל ארבעים אבל לפעמים גם לפני כן. התוכנית חדשנית וכוללת אבחון וטיפול הוליסטי שמתייחס לבריאות הפיזית, הכימית והנפשית שלנו כנשים. באבחון מפורט נסקור את כל תחומי החיים שלך ונאתר מקומות תורפה שזקוקים לחיזוק. נתבונן באורח החיים שלך, בהרגלי התזונה, בסיפוק מן הקרירה וממערכות יחסים ובבריאות הגוף שלך.התוכנית מפרטת את התחום הגופני לייעוץ בנושאי יציבה, לבדיקה כירופרקטית מקיפה של עמוד השדרה וכל מפרקי הגוף ולייעוץ בנושא פעילות גופנית. את מוזמנת להביא אלינו את המכאובים שלך ואנו מתחייבים לנסות ולמצוא את מקור הכאב. טיפול בגוף בשלב זה יעזור למנוע מכאובים והתנוונות של הגוף בגיל מאוחר יותר. נשמח ללמד אותך ולעזור לך לשלב פעילות גופנית שנכונה עבורך, בין אם את מתעמלת בקבוצה ובין אם את מעוניינת לשמור על הגוף בפעילות עצמית. שיטות הטיפול במרפאה הן מהמתקדמות ביותר שקיימות היום. הטיפולים עדינים ועם זאת מדויקים מאוד. בין היתר אנו מטפלים בשיטת האקטיבטור ובתראפיה קרניו סקראלית. האימון הגופני מבוסס על תרגילי יוגה קלאסיים בתוספת "תבלינים" שנרכשו במשך שנים של עבודות גוף שונות.

אה, ומי אני?

ד"ר דקלה אורן, כירופרקטורית ומורה ותיקה ליוגה. בעלת שנים רבות של ניסיון והתמחות בבריאות נשים.שיטות הטיפול כוללות יעוץ לאורח חיים נכון, יעוץ תזונתי ייחודי לגיל המעבר וטיפול גופני בטכניקות עדינות ומדויקות במיוחד.

בקליניקה שלי בהרצליה ובמכמנים אני מתקיים שיתוף פעולה עם רופאים ומטפלים בכירים ומנוסים מתחומים רבים ולכן נוכל לתת מענה לכל אחת מן השאלות שישאלו ונוכל לעזור לך להרכיב מחדש את הפאזל המופלא הזה שהוא את. במקרה הצורך אמליץ לך על מטפלים נוספים או שילוב בין הטיפול הטבעי לריפוי קונבנציונאלי. אנו כאן כדי לעזור לך לעבור דרך השער ולצאת אל האחו הפורח שבו התחדשות וצמיחה הם תהליכים טבעיים. שאלות שיש לך יוכלו לקבל מענה, ואת תשובי לחוש עוצמתית וחושנית. החיים שלנו נועדו לריקוד. שומעת את הצלילים??


ספרי קריאה מומלצים לגיל המעבר:

כריסטיאן נורת`רופ- חוכמת גיל המעבר
What`s Your Menopause type? Josheph Collins
ג`ין שינודה בולן- אלות בכל אישה. באנגלית יש גם ספר שלה לאלות בגיל המעבר



המאמר פורסם גם כאן »

ד"ר דקלה אורן ד"ר דקלה מציעה תוכניות ריפוי יחודיות להשבת הבריאות לנשים בגיל המעבר ולסובלים מעייפות ומחוסר תפקוד בשל בעיות גופניות.

כל המאמרים של ד"ר דקלה אורן:

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

פציעות ספורט - מניעה וטי

פגיעות ספורט- כיצד ניתן למנוע ולרפא אותן כדי לתחזק את הגוף הספורטאי בעזרת כירופרקטיקה ואוסטיאופתיה» מאת ד"ר דקלה אורן

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

» מאת ד"ר דקלה אורן

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזו

כאבי ראש הם אחת הסיבות השכיחות לביקורים אצל הרופא ולהפסד ימי עבודה. הם עולים למערכות השונות מיליונים והכי חשוב משבשים את חייהם של מי שנושא בראש כואב.» מאת ד"ר דקלה אורן

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

» מאת ד"ר דקלה אורן

קליקים וקלאקים בלסת? מה היא אומרת?

קליקים וקלאקים בלסת? מה

מפרק לסת שאינו מאוזן יכול לגרום לכאבים בלסת, באוזנים, כאבי ראש, ושאר מכאובים. כיצד לטפל בלסת באופן טבעי? קראו כאן.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

כי הגוף שלך הוא החבר הטוב ביותר שלך.. הגיגי בוקר עם גוף אחד.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

הגוף הוא החבר הטוב ביותר שלך. האם אתה שומר עליו?» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

איך לשווק את מה שיש לך להציע בלי להרגיש רגשות אשם» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה לה

איזון האגן וחשיבותו לעזרה לנשים שמעונינות להכנס להיריון, שיטות טיפוליות חדשניות שמטרתן לאתר בעיות בגב ובאגן.» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

תגובה על המאמר בנוגע לפריצות דיסק» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

סקירה של תוצאות והשפעות ניתוחים על פריצות דיסק וכירופרקטיקה לעזרה בטיפול ובהחלמה.» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

על הבחירה בחיי חוסר או חיים של שפע» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

» מאת ד"ר דקלה אורן

על קצרים וגשרים  - החיים קצרים

על קצרים וגשרים - החיים

קצרים קורים. קצרים במסרים שעוברים מעלינו, מתחתינו ובתוכנו.מערכת עצבים מקוצרת מגיבה איך לא, ב ע צ ב נ ו ת. החיים קצרים. הבריאות משמעותה הפחתה בקצרים שבתוכנו. » מאת ד"ר דקלה אורן

על קצרים וגשרים  - החיים קצרים

על קצרים וגשרים - החיים קצרים

» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

עלון הבריאות של חודש מאי, על רגישות יתר וקרניו סקרל, ממתיק האגבה, ושיר מרגש של אנטוני-ברצונך» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החי

לעשות אהבה חושנית עם כל נשימה» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החיים

» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

סקירת בעיות נפוצות בהריון והפתרונות הטבעיים לשמירה על גופך בדרך לאמהות» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

חדשות מרץ-אפריללהגיד כן, להתנסות, בעיות לסת, צרופי מזון והפתעות קטנות» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

» מאת ד"ר דקלה אורן

קרניו סקרל לילדים עם קשיי קשב וריכוז

קרניו סקרל לילדים עם קשי

חשיבות הטיפול הקרניו סקראלי לילדים עם קשיי קשב וריכוז» מאת ד"ר דקלה אורן

להורים של ילדים עם קשיי קשב ורכוז

להורים של ילדים עם קשיי

מגע מרפא לילדכם – במו ידכם האם הילד שלך נמצא בחוסר שקט תמידי? האם הוא תזזיתי, ומגיב בעצבנות מיותרת בסיטואציות רבות? האם קשה לו לשבת בשקט במקום אחד» מאת ד"ר דקלה אורן

על מצב הביזי ופריחות משגעות

על מצב הביזי ופריחות משג

על מצב הביזי ופריחות משגעות: כירופרקטיקה בהריון, מתיחות בריאות,שקדים קלופים, וברכות לחג האילנות» מאת ד"ר דקלה אורן

על מצב הביזי ופריחות משגעות

על מצב הביזי ופריחות משגעות

» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

ההליכה לגיהינום היא זו שגרמה להתהוותם של הדברים המשמעותיים ביותר שעשיתי בחיי. Earl Warrenכדי ליצור תכשיט יש צורך להתיך בחום גבוה מתכות טובות.» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיתוף חברים
עם : ד"ר דקלה אורן