לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מעגל ההקשבה ? אמנות הדבור וההקשבה מהלב

עירן הלוי - מרכז אוריאל - דרך גוף
עירן הלוי - מרכז אוריאל - דרך גוף


מתי בפעם האחרונה הקשבת באמת? הקשבה עמוקה ומלאה - ללא תגובה ייעוץ או שיפוט. ללא עשיה של משהו נוסף בו זמנית,ללא מענה לפלאפון, מבט למקום אחר או "נדידת מחשבות"?

שיטת "מעגל ההקשבה" עוזרת ליצירת איכות של הקשבה עמוקה לעצמנו ולזולת, ובעקבות כך הבנה והערכה ל"סיפור" שלו.

הקבוצה יושבת במעגל, "חפץ הדיבור" עובר מיד ליד, וכל אדם בתורו מספר סיפור מחייו סביב נושא נתון. הקבוצה מקשיבה הקשבה עמוקה, וכך מעודד המעגל ביטוי הרגשות והמחשבות של כל משתתף ומכבד את האמת שלו.
הדבור נעשה בהתאם לארבע כוונות בסיסיות המאפשרות ביטוי אותנטי וממוקד,העמקת ההקשבה הלא-שיפוטית ונוכחות בהווה. כוונות אלו עוזרות לנו ,כתהליך וכתרגול פנימי, לחזק את יכולתנו להקשיב באופן מלא לזולת ולעצמנו ? בטיפול בהנחיה ובחיי היום יום.

דרך המעגל חודרת לתוך מקום עמוק בתוך האנושיות שלנו, ומאפשרת לתרגל מיומנות דיבור והקשבה שנדמה ונשכחו מלבנו במירוץ החיים. שיטת ההידברות המעגלית מציעה כלים יעילים לפתרון עימותים ולחשיפת המעמקים, הבלתי מובעים לעתים קרובות, של צרכי היחידים והקבוצה. העבודה על פי שיטה זו מספקת כלים להנחיה ולטיפול ומאפשרת הרחבת המודעות ופיתוח תכונות כחמלה,הכלה, כנות, , אמון, ספונטאניות וכבוד לזולת.

המטרה של מעגלי ההקשבה היא בראש ובראשונה לספק לכל משתתף את תחושת הערך של חווייתו הפרטית ואת התחושה שכל יחיד חשוב.

מעגל ההקשבה חושף את המשתתפים לתהליך שבו במשך הזמן מתרחשים שינויים בדרכי החשיבה ובאישיות. ההקשבה המלאה היא הבסיס לכל שיטות הטיפול האימון וההנחיה וכמו כן להורות וזוגיות מלאה ומערכות יחסים בין אישיים.

מעגלי ההקשבה בפורמט הזה פותחו בשנות ה 80 של המאה ה 20 בארה"ב בהקשר חינוכי - ואכן הם יעילים ביותר בעבודה תהליכית עם תלמידים ועם צוותי חינוך. אולם מתנות המעגל מתאימות לכל קבוצת אנשים המבקשת לחזק ולשפר את התקשורת הבין אישית,לקבל מגוון דעות ולהעלות את המודעות האישית.

כמו כן נתאים השיטה לארגונים וחברות המבקשים לשפר את התקשורת הפנים-ארגונית,את מקצועיות אנשי המכירות ושרות הלקוחות ואת דרך קבלת ההחלטות.
דרך המעגל יכולה להילקח כדרך פנימית-רוחנית. בתהליך מתמשך של ישיבה במעגלים,עם מנחה מקצועי,מתרחשת טרנספורמציה בדרכי החשיבה ובדרך בה אנו תופסים את עצמנו ואת הזולת. ארבע כוונות המעגל הן כוונות לחיים בכלל ומאפשרות להתאמן בחיי היום יום בחיבור לחלק הגבוה הטמון בכל אדם!

המאמר פורסם גם כאן »

עירן הלוי מנחה קבוצות בסדנאות למודעות ותקשורת בין אישית בשיטת "מעגל ההקשבה" (council facilitator)
בעל תעודת מנחה בין לאומי מטעם CCT קליפורניה -
ועמותת מעגל ההקשבה בישראל.
בוגר לימודי גשטאלט ודמיון מודרך במכון לני רביץ. מנחה קבוצות מו

כל המאמרים של מרכז אוריאל:

תהליכים אישיים  וקבוצתיים  במעגלי הקשבה

תהליכים אישיים וקבוצתיי

דרך מעגל ההקשבה היא מתודה עתיקה בלבוש חדש. הקבוצה יושבת במעגל, חפץ דיבור עובר מאיש לרעהו, וכל אדם מדבר בתורו – מספר סיפור אישי מחייו הוא - והקבוצה מקשיבה באופן מלא.ההקשבה והדיבור נעשים בהתאם לכמה כוונות בסיסיות, המאפשרות דיבור מתומצת ואישי והקשבה» מאת עירן הלוי

אמנות ההקשבה בהנחיית קבוצות ובאימון

אמנות ההקשבה בהנחיית קבו

אם נתבונן באופן מעמיק בהקשבה שלנו נגלה כי רוב הזמן אנו מקשיבים בעיקר לעצמנו. דברי הזולת עוברים דרך המסננת הרגשית או החשיבתית שלנו.» מאת עירן הלוי

שיתוף חברים
עם : עירן הלוי