לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

המומחיות במיומנות החיים

אנה קליינר פסטביל דרך גוף 2013 - ON - A sacred space for creation - דרך גוף
אנה קליינר פסטביל דרך גוף 2013 - ON - A sacred space for creation - דרך גוף


זוהי ההתחלה. זה הצעד הראשון. מומחיות בקרקס, כמו בכל דבר אחר בחיים, מושגת דרך תקופות הכשרה שונות המורכבות מחזרה אינסופית זאת שנועדה לשפר את הטכניקה הנלמדת בשלב ראשון.

אמנות הקרקס דורשת למידה והשתלמות, כלומר הבאה לידי שלמות של מיומנות מסוימת.

שלמות מושגת באמצעות חזרה על תרגילים ורוטינות שנועדה להביא את השליטה הטכנית במיומנות.

זוהי ההתחלה. זה הצעד הראשון. מומחיות בקרקס, כמו בכל דבר אחר בחיים, מושגת דרך תקופות הכשרה שונות המורכבות מחזרה אינסופית זאת שנועדה לשפר את הטכניקה הנלמדת בשלב ראשון. הליכה למשל, היא מיומנות חיים שימושית בה התאמנו באותה דרך.

המורה שלי לטרפז אמרה פעם, "מה שאנחנו עושים, הוא מתורגל ברמה מוגזמת" היא התכוונה לאימון בטרפז מתנדנד ללא אמצעי אבטחה שעשויים למנוע מצב של נפילה בלתי צפויה. הסיכון כאן הוא ברור. חברי גיא לב, אומר שהתכונה החשובה ביותר ללהטוטן היא התמדה.

בקרקס, כמו בחיים, התמדה היא יכולת חשובה. ואם רוצים להגיע לגבהים, יש לקחת סיכונים ולמנוע את האפשרות של נפילות לא רצויות, זה דורש תרגול.
המשמעת הדרושה לתרגול והתמדה אלה, היא לכן היבט יסודי בהכשרה לקרקס.
משמעת כוללת הרגלי עבודה שנרכשים עם הזמן, אלה, כשהם מושרשים, מבטלים ברמה מסוימת את הצורך בכוח הרצון המודע כחלק מהמשוואה. כמו כן, משתמע מכך שלמשתלמים בקרקס דרושה תשוקה למה שהם עושים, שאם לא כן, מהר מאוד היכולת להתמיד ולהגיע לרמת המושלמות הרצויה במיומנות נפגמת.

נראה שאותו דבר נכון גם לגבי החיים. יש מיומנויות בחיים, כמו בקרקס. ההתמחות במיומנויות אלה נעשית בעזרת הרגלים יומיומיים שאנו מסגלים לעצמנו. המטרה, באופן כזה או אחר, היא להפוך לרב אמן במיומנויות החיים שלנו, אלה לעיתים קרובות שונות מאדם לאדם. ראשית, כל אחד בוחר את החיים שאותם הוא רוצה לחיות, שאליהם הוא או היא משתוקקים, מלשון תשוקה. יכולה להיות תשוקה לשותף או שותפה בחיים, לעבודה, למקום שלו בוחרים לקרוא בית וכך לכל היבט של חיינו. אחרי בחירת החיים שמשתוקקים לחיות, יש לזהות ולרכוש את ההרגלים שיהפכו אותנו לאדם הראוי לחיים שבחרנו. זה דורש לפני הכל משמעת ולאחר מכן תרגול מעשי. זה תהליך שלוקח זמן, רצון והתמדה, כשבבסיסו התשוקה לחיים כאלה ולא אחרים. עם הזמן ההרגלים הופכים להיות מיסודות הוויתינו.
בקרקס, כמו בחיים, לעתים קרובות אתה יכול להגיע לרמה מסוימת של שלמות בעצמך.
אבל אם אתה רוצה ללכת מעבר לנקודה זו, לרמה של שליטה ומומחיות, סביר להניח שתזדקק לסיוע בדרכך לשם. זה יכול להיות מורה, שותף, שותפה או צוות איתו אנו עובדים להעלות את הרמה שלנו בתחום מסויים. לתפיסתי, בסופו של דבר, הרמה אליה אנו שואפים, תהיה הרמה שבה מה שנעשה עם המיומנות שלנו על הבמה יהיה ביטוי אמיתי ואותנטי של כל הוויתנו. זוהי צלילה טוטאלית אל תוך המופע, גופנית, מנטאלית, ריגשית ורוחנית, לה אנו נותנים את כל כולנו.
האם זה לא אותו הדבר בחיים? ניתן להגיע לרמה מסויימת לבד, אך ממנה והלאה, ניזדקק למישהו אחר. שותף או שותפה לחיים, ילדים, שותפים עסקיים, הצוות בעבודה, מורה, מנחה, מאמן או מאמנת. בסיועם של אנשים אלה, ניתן להתמחות במיומנויות החיים שלנו. אלה עשויים להיות: מיומניות תקשורת, מיומנויות מנהיגות, זוגיות, מיומנויות הורות ועוד מיומנויות רבות לכל היבט של חיינו.
קרה לכם פעם שהייתם כל כך מלאי תשוקה ולגמרי שקועים בחיים, שבאותו רגע, הייתם ביטוי אמיתי ואותנטי של כל הוויתכם, חיה את הרגע בשלמות עם כל הסובב אתכם? אלה הם רגעים של הכרת תודה גדולה, נדירים מאוד, אבל הם קרו וקורים לכולנו. בסופו של דבר השאלה היחידה הנשאלת היא: מה הביא אותנו לאותו רגע של חסד?
המומחיות היא בלהיות מודעים למה מביא רגעים אלה להתקיים וכך, לדעת ולהכיר ביכולת שלנו ליצור אותם שוב ושוב, מתוך רצון ובחירה חופשית.

כל הזכויות שמורות לאורית נבו, ינואר 2010.
המחברת היא מאמנת לחיים מזוית אחרת ומורה למיומנויות קרקס אוויריות מזה שנים רבות.
מנחה קבוצות ומאמנת באופן פרטני בארץ ובעולם.




המאמר פורסם גם כאן »

אורית נבו אורית נבו אמנית קרקס יוצרת.
מביימת מופעי קרקס עכשווי בארץ ובעולם. מנחה סדנאות מקצועיות בארץ ובעולם. מאמנת אישית לאמנים בכל שלב בדרכם המקצועית. מאמנת אישית "מזוית אחרת", בראי הקרקס.
יועצת לאמנים ולהקות. מרצה ועורכת מפגשים בנושא קרקס עכשו

כל המאמרים של ON - A sacred space for creation:

קהילת הקרקס הישראלית ולאן פניה מועדות?

קהילת הקרקס הישראלית ולא

קהילת הקרקס הישראלית ולאן פניה מועדות?» מאת אורית נבו

Reflections on aerial choreography

Reflections on aerial ch

מחשבות בעקבות סדנת כוריאוגרפיה אווירית באיטליה, ינואר 2010» מאת אורית נבו

Reflections on aerial choreography

Reflections on aerial choreography

» מאת אורית נבו

כל הפעילויות של ON - A sacred space for creation:

השכרה של סטודיו ON לאמני תנועה ורקדנים

השכרת סטודיו ON

מרכז ON - הסטודיו המחודש לרקדנים ואמני תנועה לחזרות, סדנאות ושיעורים. סטודיו מקסים בתוך גן פסטורלי להשכרה לאמני תנועה.» עם מרכז ON

כל השבוע-ראשון
השכרה של סטודיו ON לאמני תנועה ורקדנים

השכרת סטודיו ON

עם: מרכז ON

מתי: כל השבוע-ראשון

בימוי מופעי קרקס עכשווי

בימוי מופעי קרקס עכש

כתיבת מופעי קרקס, בימוי, ליווי אמנותי לפרוייקטים בתהליך.ייעוץ לאמנים בכל שלב בדרכם המקצועית ובתהליכי הפקה.אימון וליווי אישי אמנותי ומקצועי של אמנים.אימון אישי "מזוית אחרת" בראי הקרקס.» עם אורית נבו

בימוי מופעי קרקס עכשווי

בימוי מופעי קרקס עכש

עם: אורית נבו

נשים יוצרות מציאות - מרחב הגשמה נשי

נשים יוצרות מציאות

נשים יוצרות מציאות מרחב הגשמה אופטימלית לנשים עם חזון בתנועה, מחול, מדיטציה, כתיבה, אימון אישי וקבוצתי.» עם אורית נבו

רביעי
נשים יוצרות מציאות - מרחב הגשמה נשי

נשים יוצרות מציאות

עם: אורית נבו

מתי: רביעי

שיתוף חברים
עם : אורית נבו