לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

המפגש שלי עם הגורו



לפני תשע שנים נסעתי להודו למרכז איינגר שבפונה. המרכז שוכן בלב שכונה של בתים פרטיים ובכניסה עטורת הפרחים פסלים מקודשים.



הבית של מר איינגר ובתו, גיטה מאוד צנוע והלבנים מתייבשים להם על החבל הפונה אל המרכז עצמו, הצמוד לבית.התחתונים עשו לי את זה, כי מיד ידעתי שהגעתי לבית אמיתי, אכן בית של אנשים מיוחדים.

כלום לא הכין אותי לצניעות של המרכז. שירותים נקיים עם בול קליעה עם חרסינה משנות השישים, שהתאורה בהם דלה וכמובן שאין נייר טואלט ולפי הנהוג בהודו צריך לרחוץ בעזרת דלי. השיעור שאליו רשמו אותי התקיים בשעות אחר הצהריים המאוחרות, באולם ענקי שמאכלס מאה ויותר אנשים, והשקט בו היה מפתיע. לפתע נכנס גורוג`י, הגורו, מייסד שיטת איינגר יוגה אותה אני מתרגלת כבר עשר שנים.

מיד בהיכנסו עזבו כולם את מקומם, התכנסו ליד הדלת והשתרעו עם כל גופם על בטנם כאות למחווה ולכבוד לגורו. בקומם הם נסוגו לאחור עם הפנים אליו וכפות ידיהם באנג`לי מודרה (תנועת הברכה בהודו). אני לא הייתי מסוגלת להשתטח כך והסתפקתי בהורדת עיניים. לא יאמן אך מצאתי את עצמי מתרגלת את השיעור לידו. לא ידעתי את נפשי מרוב שמחה, אני והגורו אחד ליד השני!

אחרי זמן מה נכנסה גיטה, הלוא היא בתו, לבושה בסארי לבן וצחור, והתיישבה בכבדות על הבמה, מלווה בארבעה אסיסטנטים שעמדו מאחוריה. השיעור החל, גיטה הורידה את הסארי ונשארה עם מכנסיים קצרים בצבע ירוק. מאה ויותר אנשים, מזרון נושק למזרון, התרגשות רבה. גיטה אישה גדולת מימדים עם מבט של מלאך, קול רועם, וגורבת גרביים ורודות עם נקודות לבנות על הצד התחתון שלהם למנוע התחלקות. היא לא עזבה את הבמה וחילקה הנחיות ממרום הבמה. לפתע אני שומעת: "זו עם החולצה האדומה, מה את עושה"? ולפני שאני מספיקה להבין שעלי מדובר, היא כבר הגיעה אלי, נזפה בי על ביצוע התנוחה, תיקנה את התנוחה, מלמלה משהו על בערות הזרים המערביים וכבר נעלמה לקדמת הבמה, ממשיכה בשיעור. לא הצלחתי להבין איך בין מאה אנשים היא הצליחה לזהות טעות קטנה שלי, מה גם שהתאורה הייתה דלה מאוד. בהודו לא משתמשים בחשמל הרבה. השיעור נערך כמו שסיפרתי בשעות אחר הצהרים המאוחרות והאור לא היה דלוק. כשרצתה גיטה להתמקד על נקודה מסוימת הקשורה בשיעור, היא הייתה מפסיקה את השיעור, אסיסטנט אחד היה רץ לכיוון הדלת שם היו המתגים, לוחץ על מתג אחד, האור מעל הבמה היה מואר, היה רץ חזרה לבמה, מבצע את האסנה תוך כדי שגיטה מסבירה ומבארת, ואז רץ חזרה לכיוון הדלת, מכבה את המתג, והשיעור היה נמשך ללא תאורה מוגברת.

כך ביליתי במשך חודש וחצי עם גיטה. רשמתי כל מילה שאמרה, ניסיתי להבין למה התכוונה, ובחדרי במלון שוב תרגלתי את מה שהפנמתי.

אינני אישה דתייה, ובאמת שלא רגשנית במיוחד, אבל בסופו של הביקור, כשעמדתי מולה וניסיתי להיפרד לשלום, כל מה שיכולתי לעשות היה לבכות. ניסיתי לומר לה עד כמה אני מודה, מעריצה ומכבדת, אך נבצר ממני. ככל שהסתכלתי בעיניה החכמות כך בכיתי יותר, עד שבסופו של דבר, שמתי את כפות ידי כנגד חזי, הרכנתי את ראשי ועזבתי את החדר.
פגשתי את הגורו שלי.

כאן ביפו, היכן שאני מלמדת יוגה, בסוף כל שיעור אני מודה בהרכנת ראש אל הלב למוריי - גבי, שרה, גורוג`י, פטנג`לי וכמובן גיטה.

המילה גורו בסנסקריט פרושה מורה!

המאמר פורסם גם כאן »

מיכל-נינה אלראי אני מתרגלת שיטה זו כבר 10 שנים ולא מפסיקה להתפעל. בנוסף, למדתי פסיכותרפיה גופנית, וב-14 השנים האחרונות אני מעסה מקצועית כשההתמחות שלי היא עיסוי רקמות עמוק, עיסוי לנשים בהיריון ועיסוי טיפולי.

כל הפעילויות של מיכל-נינה אלראי:

איינגר יוגה בסטודיו מרגה

איינגר יוגה בסטודיו מרגה

שיעורי יוגה בסטודיו מרגה בצפון הישן של תל אביב. השיעורים נערכים בקבוצות קטנות במרחב נעים ושקט, עם יחס אישי שמותאם לצרכים של כל תלמיד.» עם מיכל-נינה אלראי

שישי
איינגר יוגה בסטודיו מרגה

איינגר יוגה בסטודיו מרגה

עם: מיכל-נינה אלראי

מתי: שישי

מיכל נינה אלראי - טיפול רקמות עמוק

טיפול רקמות עמוק

מעסה מוסמכת עם 20 שנות נסיון בטיפול רקמות עמוק, מסג` לנשים בהריון, מסג` שוודי, לימוד יציבה נכונה. לנשים בלבד בקליניקה בסביון, ובקליניקה ביפו» עם מיכל נינה אלראי

כל השבוע-יום אחד
מיכל נינה אלראי - טיפול רקמות עמוק

טיפול רקמות עמוק

עם: מיכל נינה אלראי

מתי: כל השבוע-יום אחד

איינגר יוגה ביפו

איינגר יוגה ביפו

השיעורים מתקיימים ביפו וניתנים לקבוצות קטנות וליחידים. הייחודיות של שיטת איינגר היא הקפדה על דיוק בתנוחות, המאפשרות יציבה נכונה, וכתוצאה מכך בריאות נפשית ופיזית .» עם מיכל-נינה אלראי

איינגר יוגה ביפו

איינגר יוגה ביפו

עם: מיכל-נינה אלראי

שיתוף חברים
עם : מיכל-נינה אלראי