לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

על קצרים וגשרים - החיים קצרים



קצרים קורים. קצרים במסרים שעוברים מעלינו, מתחתינו ובתוכנו.מערכת עצבים מקוצרת מגיבה איך לא, ב ע צ ב נ ו ת. החיים קצרים. הבריאות משמעותה הפחתה בקצרים שבתוכנו.


.
גישה הוליסטית לאיזון הגוף.
טיפול בדרך משולש הבריאות- כירופרקטיקה, קרניו-סקראל, תזונה מרפאה ויעוץ בריאותי.

החיים קצרים


קצרים קורים. קצרים בתקשורת בין אנשים. קצרים במסרים שעוברים מעלינו, מתחתינו ובתוכנו.

קצרים במערכת העצבים גורמים לשיבוש מערכות הגוף.

מערכת עצבים מקוצרת מגיבה איך לא, ב ע צ ב נ ו ת.

חוסר שקט, תגובה מוגזמת לגירויים, עודף רגשי וכאבים בגוף נגרמים כתוצאה מקצרים עצביים.

אני מגיבה בקולניות לתוכנת מחשב מקוצרת וזה גורם לי לתהות כיצד מגיב הגוף שלי כאשר קיימים בו קצרים פנימיים. די מפחיד.

קצרים במערכת העצבים ובמערכת העיכול. שתי המערכות השולטות בגוף ביד רמה.

אני מאמינה בתקשורת ובבניית גשרים. הבריאות משמעותה הפחתה בקצרים שבתוכנו. מערכות זורמות הן מערכות בריאות. כשאתם באים לחפש את השורש לשיבוש בבריאות- חפשו קצרים.

כי החיים קצרים וכדאי לחיות אותם במלא יופיים ועוצמתם.


סיפור לא פשוט על פעוט


תינוק בן חמישה חודשים שהגיע לקליניקה סבל מהפרעת אכילה. הוא שבת מאוכל. גם כשהיה רעב מאוד סרב לאכול וכמויות האוכל היומיות שלו היו פחותות משמעותיות מאלה שתינוק בגילו צריך כדי להתקיים. כן, גם אני הופתעתי לשמוע שהפרעות אכילה קיימות ומאובחנות החל מגיל שלושה חודשים. אתם כעת מרימים גבה ושואלים מה יכול לגרום להפרעת אכילה אצל תינוק כל כך קטן. התשובה היא כנראה חוויה קשה של אכילה. התינוק המתוק להפליא סובל מהפרעת עיכול שנקראת רפלוקס.

רפלוקס מוגדר כמצב שבו תכולת הקיבה נוטה לעלות חזרה ולגרות את הוושט והגרון. מצב זה עלול לגרום לכאבי גרון, לצרידות, לשיעול כרוני ולאי נוחות רבה. בשל החוויה הקשה אחוז קטן מן התינוקות יפתח סירוב למזון וחוסר עניין למרות הרעב. הסיבות לרפלוקס לא תמיד ברורות וברוב המקרים אין ממצאים שמעידים על היצרות פיזית של המעברים של המזון לקיבה. רוב התינוקות מתגברים על הקושי עד גיל שנה אבל הסבל להם ולהורים גדול וכמובן שההתפתחות הגופנית עלולה להיפגע בשל מחסור תזונתי.

כשבדקתי את הפעוט אבחנתי שבית החזה שלו מאוד נוקשה ואין בו כמעט תנועה. אינני יודעת את הסיבה לכך אבל בטיפול המטרה המרכזית היא לעזור לשחרר ולהגביר את תנועת בית החזה. נוקשות באזור בית החזה עשויה להשפיע על הסרעפת. כאשר הסרעפת מכווצת היא לוחצת על הפתח של הוושט אל הקיבה וגורמת לרפלוקס.

הפעוט שלנו מגיב נפלא לטיפול כירופרקטי משולב בקרניו סקרל. אנו עוסקים באיזון של מערכת העצבים ושחרור מפרקים ורקמות רכות. איזון הגוף מאוד עדין והוא מגיב אליו בעניין. בדרך כלל הוא מאוד תזזיתי ולא נח לרגע אבל כאשר אנחנו נכנסים עמוק לטיפול הוא מתבונן בי בעניין, מפסיק לזוז ונשאר מהופנט עד שאני חווה שחרור של בית החזה והוא חוזר לפעילות רגועה ומפוקסת יותר.

את הסיפוק שבעבודה עם תינוקות קשה להעביר בכמה מילים. האושר גדול בצפייה בתינוק שנפתח כמו פרח, מדביק פערים בהתפתחות ומשרה סביבו כל כך הרבה נחת ואושר. את האושר שאני חוויתי כשאימו בשרה לי השבוע שהוא אכל קציצה ופירה אינני יכולה לתאר. פשוט דמיינו אותו לעצמכם.



היכן משכנה של מערכת הבריאות?

היפוקראטס אמר שעלינו לחפש את שורש המחלה במערכת העצבים, אבל בזמנו אנשים צרכו מזונות טבעיים והפרעות אכילה מן הסתם עדיין לא הרימו את ראשן. כיום, לאחר שהצלחנו להנדס את מזוננו וליצור מאכלים שאין להם ולטבע שום קשר אנו מגלים מחלות שונות שפוגעות בכל אברי הגוף ולכולן קשר למערכת עיכול שתפקודה שובש.

ולכן, אם אתם סובלים מבעיות כרוניות כמו אלרגיות, מערכת חיסון ירודה, בעיות עור, חולשה ועייפות ואפילו חוסר איזון הורמונאלי, בדקו את מערכת העיכול שלכם ותנו לה לצאת לחופשת הבראה. במאמר זה נצא לטיול קצר במערכת העיכול ונגלה את חשיבותם של החיידקים הטובים שפועלים בה ואת יכולתם לשמור על בריאותנו.

במערכת העיכול שוכנים חיידקים שעוזרים לתהליך פרוק המזון וספיגתו דרך מחזור הדם לגוף. איזון של חיידקים טובים שנקראים- פרוביוטיקה (מיוונית: בעד החיים) חשוב לשמירה על בריאות מערכת החיסון, ואף לשמירה על משקל תקין. במחקרים מצאו קשר בין מערכת העיכול ואחוזי השומן בגוף. שמירה על מאזן חיידקים בריא במעי עוזר גם לחזרה למשקל תקין לאחר הלידה.

מערכת העיכול שלנו מאכלסת ביליונים של חיידקים. האיזון בין החברה הטובים לאלה הרעים חשוב ביותר לשמירה על הבריאות. אנשים שצרכו אנטיביוטיקה, גם בכמות קטנה קרוב לוודאי שאינם מגדלים את החיידקים הטובים בגופם. בזמן עבודתי בארצות הברית הרביתי לשלוח תרביות למעבדה מיוחדת שהייתה סופרת את החיידקים הטובים והרעים ושולחת דוחות מפורטים. פעמים רבות התקבלו תשובות שבהן לא נמצאו חיידקים טובים בגוף. מכאן שאצל אדם כזה החיידקים הרעים משתלטים, פטריות גדלות ללא הפרעה והאוכל אינו מתפרק כראוי.

כאשר המזון איננו מתפרק לחלוטין, חודרות מולקולות גדולות מידי למחזור הדם והגוף שמזהה אותן כחומר זר, תוקף אותן. ההתמודדות של הגוף עם החומרים הזרים שדלפו מן המעי גורמת להיווצרותן של מחלות שונות.

כדי ליצור מצע בריא בתוך המעי יש צורך בחיידקים טובים ובמצע שיאפשר להם להתרבות. זכרו שסיבים תזונתיים כמו אלה שאנו צורכים באכילת ירקות מהווים את המצע שעליו ישגשגו החברים הטובים. החיידקים הרעים והפטריות אוהבים מאוד סוכר,פסטה, בצקים וממתקים. הם יושבים אצלכם במעי וגורמים לכם להרגיש כמו בצק מהלך. כרוב, כרובית, גזר, סלרי ועלים ירוקים הם אבני הבניין למערכת עיכול בריאה ושמחה.

באחד מביקורי בהודו שהיתי אצל משפחה בכפר. היו להם שתי פרות שאותן חלבו פעמיים ביום. את החלב שתו ובערב הייתה האם מערבבת אם החלב שנשאר כמה כפות של יוגורט טבעי ומכסה את הסיר במכסה ושמיכה. למחרת בבוקר פותחים את הסיר ומגלים יוגורט ריחני וטעים להפליא. החיידקים שביוגורט עבדו כל הלילה והפכו את החלב למזון עתיר בחיידקים ידידותיים למעי. ארוחת הבוקר בכפר הייתה צ`פאטי שהיא כמו פיתה שטוחה, טבולה ביוגורט הביתי.

היוגורט והכפיר הם המאכלים המסורתיים בחברות כפריות שחיות בפשטות. מאכלים נוספים עתירי חיידקים טובים הם הירקות הכבושים. כרוב כבוש נמצא בשימוש כבר בתקופת הרומאים. בתהליך התסיסה שלו הוא מייצר את החיידקים הטובים בשפע. במזרח אירופה ובאסיה מאוד מקובל לשמר ירקות כמו בצלים, דלעות, גזר, כרוב, מלפפונים וכו.

בחברה המתועשת גם מאכלים שהיו טבעיים ומסורתיים הופכים לחסרי תועלת למערכת העיכול כשהם עוברי תהליכי פסטור, סטריליזציה ושימור. קופסאות השימורים וכלי הפלסטיק מפרישים חומרים שמזיקים לבריאות והחיידקים הטובים אינם שורדים את תנאי השינוע שלהם למרחקים ארוכים ואת החיים הארוכים על המדפים. בקיצור גם אם הכוונות הטובות נמצאות בתהליכי היצור, וחיידקים טובים מוספים למזון או נמצאים בו באופן טבעי- עד שיגיעו אל השולחן רובם כבר לא יהיו חיים ולא יוכלו להשפיע לטובה על תזונתנו.

תינוק נולד ומערכת העיכול שלו סטרילית. אין בה בכלל חיידקים. מייד לאחר הלידה מתחילה ההתיישבות במערכת והחיידקים הראשונים נתמכים על ידי החלב שהוא יונק מאימו. הם גם עוזרים לחיזוקה של המערכת החיסונית ועמידותה נגד מחוללי מחלות. התינוק גדל לילד ולאיש והמערכות מאותגרות קשות על ידי אורח חיים תובעני ולא תמיד תומך בריאות.

לאן נעלמים החיידקים הטובים? השימוש בתרופות ובחומרי ניקוי מחטאים, לדוגמה חיטוי משטחים במטבח, סבונים אנטי בקטריאליים וג`ל מחטא, הפכו את העולם ליותר נקי אבל הם גם פוגעים קשות בחיידקים הטובים ובאיזון שבין כל דיירי מערכת העיכול. אנשים סטריליים אינן אנשים בריאים. גם מחקרים מוכיחים שילדים שגדלו בסביבה נקייה מידי סובלים מבעיות במערכת החיסונית ומאלרגיות.

לפני שאתם רצים לקנות תכשירי פרו-ביוטיקה כדאי שתדעו שמוצרים רבים שעל המדף אינם מכילים חיידקים פעילים וזאת בשל הקושי בשמירה על חיותם של החיידקים בתנאי שבי של קפסולה או כדור. הם נהרסים בקלות ולכן יתכן שאתם צורכים מוצר שאין לו שום השפעה עליכם. הדבר נכון גם למוצרים בסופר שמוכרזים כביו כמו יוגורט ואקטימל. לאחרונה עשיתי יוגורט טבעי, מתכון בהמשך והיוגורט פשוט לא קרה. מסקנה לא היו מספיק חיידקים ביוגורט שבו השתמשתי כמצע האם.

אם כך, הדרך הפשוטה ביותר לשמור על מערכת העיכול ועימה על הבריאות היא להימנע מסטריליזציה של הסביבה. לא לקחת אנטיביוטיקה אלא אם כן ממש חייבים. ולספק חיידקים טובים למערכת באופן קבוע. לבריאותכם אני מצרפת שני מתכונים פשוטים להפליא ליוגורט טבעי ולכרוב כבוש.

יוגורט טבעי:

מרתיחים ליטר חלב. כאשר אפשר להכניס אצבע בלי להיכוות, מוסיפים שלוש כפות יוגורט טבעי ומערבבים היטב. מכסים במכסה ומגבת או שמיכה ומחכים לפחות שבע שעות. פותחים ונהנים. מן היוגורט אפשר גם להכין לבנה על ידי סינון והפחתת הנוזלים בחיתול.

כרוב כבוש:

מרסקים כרוב וגזר. מוסיפים מלח- ככפית לחצי כרוב בינוני, ולשים עם הידיים עד שמעט רטוב. שמים בצנצנת ללא מכסה ומחכים כארבעה ימים עד שמוכן. כיון שהכרוב תוסס, שמים את הצנצנת בתוך קערה שתאגור את הנוזלים אם ישפכו. רצוי להשאיר בצל כדי שהכרוב לא יאבד את צבעו.

לבריאות



להציל חיים- ארבעה סימנים לזיהוי מוקדם של שבץ

חברה שלנו הצילה את חיי ביתה שהיא בשנות העשרה שלה. בזמן שהאם שוחחה עם ביתה בטלפון היא הבחינה שהדיבור של ביתה משובש מעט. הפעמונים צלצלו אצלה והיא עמדה על כך שביתה תיקח מונית ותיסע לבית חולים. התברר שהבת עברה אירוע מוחי, ותושיית האם הצילה את חייה. כאשר אדם שלפניכם מגלה התנהגות משונה שימו לב לארבעה סימנים שעלולים להצביע על כך שהוא עובר אירוע מוחי:

S. T.T. R.

S- smile: בקשו את האדם לחייך ושימו לב לסימטריה של הפנים, צד אחד קפוא מדליק נורה אדומה.

T- talk, tongue: שימו לב לדיבור, ובקשו אותו להגיד משפט פשוט, משהו כמו יש היום יום שמש בחוץ, כמו כן הורו לאדם להוציא את הלשון החוצה ושימו לב אם היא פונה לצד אחד.

R- raise: בקשו אותו להרים את שתי הזרועות למעלה. כשלון בבצוע עלול להצביע על הפרעה עצבית.
אם אתם חושדים באירוע מוחי או מבחינים בהופעת אחד הסימנים הללו, התקשרו מיד לשירותי חרום ותארו את שאתם רואים. ספרו לחברים והעבירו אליהם את המסר. בזכותכם ינצלו חיים.


ד"ר דקלה אורן ד"ר דקלה מציעה תוכניות ריפוי יחודיות להשבת הבריאות לתינוקות,ילדים,נשים בהריון,נשים בגיל המעבר ולסובלים מכאבים,עייפות ומחוסר תפקוד בשל בעיות גופניות.

כל המאמרים של ד"ר דקלה אורן:

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

פציעות ספורט - מניעה וטי

פגיעות ספורט- כיצד ניתן למנוע ולרפא אותן כדי לתחזק את הגוף הספורטאי בעזרת כירופרקטיקה ואוסטיאופתיה» מאת ד"ר דקלה אורן

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

» מאת ד"ר דקלה אורן

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזו

כאבי ראש הם אחת הסיבות השכיחות לביקורים אצל הרופא ולהפסד ימי עבודה. הם עולים למערכות השונות מיליונים והכי חשוב משבשים את חייהם של מי שנושא בראש כואב.» מאת ד"ר דקלה אורן

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

» מאת ד"ר דקלה אורן

קליקים וקלאקים בלסת? מה היא אומרת?

קליקים וקלאקים בלסת? מה

מפרק לסת שאינו מאוזן יכול לגרום לכאבים בלסת, באוזנים, כאבי ראש, ושאר מכאובים. כיצד לטפל בלסת באופן טבעי? קראו כאן.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

כי הגוף שלך הוא החבר הטוב ביותר שלך.. הגיגי בוקר עם גוף אחד.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

הגוף הוא החבר הטוב ביותר שלך. האם אתה שומר עליו?» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

איך לשווק את מה שיש לך להציע בלי להרגיש רגשות אשם» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה לה

איזון האגן וחשיבותו לעזרה לנשים שמעונינות להכנס להיריון, שיטות טיפוליות חדשניות שמטרתן לאתר בעיות בגב ובאגן.» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

תגובה על המאמר בנוגע לפריצות דיסק» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

סקירה של תוצאות והשפעות ניתוחים על פריצות דיסק וכירופרקטיקה לעזרה בטיפול ובהחלמה.» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

על הבחירה בחיי חוסר או חיים של שפע» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

עלון הבריאות של חודש מאי, על רגישות יתר וקרניו סקרל, ממתיק האגבה, ושיר מרגש של אנטוני-ברצונך» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החי

לעשות אהבה חושנית עם כל נשימה» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החיים

» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

סקירת בעיות נפוצות בהריון והפתרונות הטבעיים לשמירה על גופך בדרך לאמהות» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

חדשות מרץ-אפריללהגיד כן, להתנסות, בעיות לסת, צרופי מזון והפתעות קטנות» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

» מאת ד"ר דקלה אורן

קרניו סקרל לילדים עם קשיי קשב וריכוז

קרניו סקרל לילדים עם קשי

חשיבות הטיפול הקרניו סקראלי לילדים עם קשיי קשב וריכוז» מאת ד"ר דקלה אורן

להורים של ילדים עם קשיי קשב ורכוז

להורים של ילדים עם קשיי

מגע מרפא לילדכם – במו ידכם האם הילד שלך נמצא בחוסר שקט תמידי? האם הוא תזזיתי, ומגיב בעצבנות מיותרת בסיטואציות רבות? האם קשה לו לשבת בשקט במקום אחד» מאת ד"ר דקלה אורן

על מצב הביזי ופריחות משגעות

על מצב הביזי ופריחות משג

על מצב הביזי ופריחות משגעות: כירופרקטיקה בהריון, מתיחות בריאות,שקדים קלופים, וברכות לחג האילנות» מאת ד"ר דקלה אורן

על מצב הביזי ופריחות משגעות

על מצב הביזי ופריחות משגעות

» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

ההליכה לגיהינום היא זו שגרמה להתהוותם של הדברים המשמעותיים ביותר שעשיתי בחיי. Earl Warrenכדי ליצור תכשיט יש צורך להתיך בחום גבוה מתכות טובות.» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

» מאת ד"ר דקלה אורן

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

ring the bell-לנשים בגיל

איך יראה החצי השני של חייך? גיל המעבר הוא אכן מעבר דרך שערים לא פשוטים. ברצוני להושיט לך יד במסע הזה שלך.» מאת ד"ר דקלה אורן

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיתוף חברים
עם : ד"ר דקלה אורן