סדנת תיפוף וקצב - כתהליך התפתחות אישי



תיפוף על גוף עוסק בעצם בהפעלת הגוף ? ככלי הראשוני ביותר.התרגילים המתקדמים יותר ? נלמדים בשכבות,
שכבות של קצב ? תפקיד לידיים ותפקיד לרגליים ? לדוגמא,
אשר כל אחד מהמשתתפים צריך לבצע. 

נושא המאמר : תיפוף על גוף קצב וקול ?לגיבוש קבוצתי ? וכתהליך צמיחה אישי

מתוך עבודת שטח עם ילדים, בני נוער ומבוגרים, בסדנאות ושיעורי קצב, ותיפוף על גוף,
אני מפתחת דרך לעבודה שתוביל ליצירת הרמוניה קבוצתית, וכן לתהליכי צמיחה אישיים.

בני נוער שעימם עבדתי עברו תהליך מדהים, שיפה לראותו ולקחת חלק בהתהוותו.

תיפוף על גוף עוסק בעצם בהפעלת הגוף ? ככלי הראשוני ביותר
שהיה מאז ומעולם בידי האדם ליצירת תקשורת ואחדות קבוצתית.
מאחר ובתרבות המערבית התרחקנו מאוד מחיי מעגל השבט ?
שכחנו את השפה והכלי של הגוף ליצירת קצב, הקשבה ותקשורת שאינה מילולית.

בעבודה בקצב עם הגוף ושירה ? אנחנו יוצרים ?
מוזיקה, שנוצרת עם הכלי המינימאליסטי ביותר ? הוא הגוף.
מתהווה נגינה אחידה, והנאה ממשהו לכאורה פשוט ? שיר ומקצב,
הגורם תחושה עמוקה של הנאה מתוך הרמוניה קבוצתית ושיתוף פעולה. (כמו השירה בשבט)

מאחר ואני עוסקת גם בהנחיית תהליך צמיחה, בחרתי לשלב בעבודתי אלמנטים
שדורשים קצת יותר מיומנות, קואורדינציה הקשבה ואימון.
הווה אומר ? התרגילים המתקדמים יותר ? נלמדים בשכבות,
שכבות של קצב ? תפקיד לידיים ותפקיד לרגליים ? לדוגמא,
אשר כל אחד מהמשתתפים צריך לבצע ? בו זמנית.
בשלב הזה - אני קולטת קשיים מדרגות שונות של אנשים מכל הגילאים :
קושי בביטוי חופשי באמצעות הגוף, וקשיי קליטה.

מאחר ששכחנו איך לדבר עם הגוף (בשפת הקצב..) ? אנחנו נתקלים במחסומים רבים
בעיקרם נפשיים. הנובעים חלקם מדימוי עצמי, וחלקם מאי הכרת השפה, הגוף והתמודדות עם הלא ידוע.
אנחנו מייד מתחילים להשוות את עצמנו ?
לאנשים שנמצאים איתנו באותו החלל, אנחנו מודדים את יכולת התפישה
הקיצבית בהשוואה לאחר, וזה מוביל לתחושה של תסכול מיידי.
כשעולה התסכול ? מתחיל תהליך של צמיחה ? אנחנו צומחים כנגד הקושי ?
בהכרת הקשיים והמגבלות שלנו ? והתמודדות עמם.

הקורס למורים מנחי קבוצות ומטפלים ?"הייה הפעימה" בהנחייתי,
עוסק בהקניית מיומנויות קצב תיפוף גוף וקול ברמת מורכבות בסיסית.
בקורס נלמד :
כלים להנחיית קצב לקבוצות - בהפעלת קצב ותיפוף על גוף ? ושכבות קצב
עבודה על פיתוח הקואורדינציה,
דגש בעבודה על שיפור חלוקת קשב, ריכוז והקשבה
יילמדו עקרונות תיאורטיים לבנייה של תבניות קצב
נלמד כמה דרכים ליצור הפוגה במתח הכיתתי\הקבוצתי ? על ידי "מעבר תדר" לעשייה מוזיקאלית משותפת,
ונלמד שיטה פשוטה להעברת כל מילה ושיר ? לתיפוף שמח עם הגוף.

הקורס בן 10 מפגשים מיועד ? לקהל הרחב, מורים במערכת החינוך, החינוך המיוחד, מטפלים ומנחי קבוצות.

אוריה דהישראלי- אמנית יוצרת רב תחומית - מוזיקאית ורקדנית, ומאמנת בשיטת "אמנות הצייד "
העוסקת בקצב, תנועה קול, ובאמנות האילתור - ברגע הזה, ובהיבטים התנועתיים והקוליים של קצב.
אבני הדרך שהניחה לרגליה כוללות ? לימודי מוזיקה ושירה, ריקוד סטפס,
תיפוף על גוף ותיפוף אפריקאי, וחשיפה להשפעות ומרכיבי קצב - ממגוון תרבויות בינלאומיות.
כמאמנת אישית אוריה עוסקת בהנעת שינויים פנימיים והאצת שינויי תודעה דרך עבודה בתנועה וחכמת היסודות.
www.BeDaBeat.com


אוריה דהישראלי אמנית רב תתחומית, רקדנית ומזיקאית,עוסקת בקצב תנועה וקול ובאמנות האילתור ברגע הזה.
וכן בהיבטים התנועתיים והקוליים של קצב, ומפתחת דרך עבודה ייחודית לעבודה על קצב וקול לילדים נוער ומבוגרים.

כל הרשימות של אוריה דהישראלי:

שחרור מעצורים בסדנת הומור חושני לנשים

שחרור מעצורים בסדנת הומור חושני לנשים

מחשבות ומסרים מעולם הילדות - השולטים בהתנהגותנו כיום כנשים בוגרות... בסדנת ההומור לנשים נחווה שיחרור, צחוק וגילוי נקודות המעצור בחיינו, נקודות המונעות מאיתנו שמחה ביוםיום.» מאת אוריה דהישראלי

26/06/2011
סדנת  תיפוף - עבודה על שילוב מוחות  

סדנת תיפוף - עבודה על שילוב מוחות  

שאנו באים אל תוך מרחב המעגל של התיפוף על גוף, אנו מבקשים בעצם ליצור הרמוניה קבוצתיתמנגינה שמתנגנת, שיר הלב, והחיבור אל הפעימה- אל הדופק הפנימי שלנו.שני צידי המח האחראים לביצוע מטלה.» מאת אוריה דהישראלי

17/06/2010
שתפו חברים