לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

רפלקסולוגיה



שיטת טיפול טבעית, המבוססת על עיסוי וטכניקות לחיצה של כפות הרגליים, היוצרים השפעה על הגוף כולו.

אחת ממשמעויות המילה רפלקסולוגיה היא רפלקשן, השתקפות איברי הגוף בכפות הרגליים .

ניתן לראות עדות לטיפולים רפלקסולוגים עוד במצריים בשנת 2300 לפנה"ס בה נראו בציורי קיר טיפולים בכפות הרגליים אחד על השני. גם בקרב האינדיאנים באמריקה הסתיעו בלחיצות בכפות הרגליים לשם ריפוי.

בתחריט אנו רואים מטפל ומטופל, והטיפול נעשה דווקא בכפות הרגלים. כתב החרטומים מספר, שהמטופל אומר "אל תכאיב לי" והמטפל עונה " מעשי יגרמו לך לשבח אותי . היום אנו יודעים, שבגוף יש נקודות התייחסות מקבילות לאיברי הגוף, ואכן, חלק זה מקביל לצוואר ולגרון. כשרוצים לשחרר את הצוואר, ניתן להניע את מפרקי כף הרגל והיד כדי ליצור גמישות, שאת האפקטים שלה מרגישים דווקא בצוואר המשתחרר.

לאחר מכן בתחילת המאה- 20, ד"ר ויליאם פיצג`ארד, שהיה רופא אף-אוזן- גרון נעזר בשיטה לפני ואחרי ניתוח, ע"י לחיצה של דקה לערך על המקום כדי לרפא ולהפיג כאב. היא שוכללה בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים על?ידי יוניס אינגהם, שאף המציאה את המונח "רפלקסולוגיה" בשנות החמישים.

איך זה עובד?

כל תא ואיבר בגוף זקוקים לשלושה תנאים כדי להתקיים: הזנה , ניקוז (הרחקה של חומרי פסולת), ותנועה (המאפשרת את ההזנה והניקוז). ברפלקסולוגיה אין מרפאים את הגוף אלא משפרים את שלושת התחומים האלה, מושגת רגיעה שלא מתאפשרת בחיי היום יום, הגוף יכול להפעיל את מנגנוני הריפוי הטבעי באין מפריע, תפקוד האברים משתפר ומושגת בריאות.

.כפות הרגליים נשמרות בתוך נעליים, מוגנות ומוסתרות, רחוקות מהראש ומהמודעות ולכן המגע בהן ישיר, יעיל ומייצר תגובה מהירה אצל האדם המטופל. לחיצה (גירוי) של הנקודות בכפות הרגליים מעוררת רפלקסים קוטביים בכל האברים שבאותו נתיב, החסימות בנתיב נפתחות וזרימת אנרגיית החיים בין הקטבים יוצרת הרחבה של אפשרות לתנועה. מובן שכאשר ישנה אפשרות לתנועה רבה יותר , כך גם אפשרויות ההזנה והניקוז מתרחבות ופוטנציאל הקיומי שלנו מתממש.

כפות הרגליים מבטאות את חלוקת המשקל של הגוף, את התנוחה , את היציבה ואת האופן בו אנו נעים. אנחנו מייצבים את כף הרגל בהתאם למי שאנחנו- כך אנחנו הולכים את החיים שלנו וכף הרגל מראה זאת. כל שינוי במי שאנחנו ישנה את חלוקת המשקל על כפות הרגליים ואת הסימנים שיוצרו. אדם עם כאב גב יעמוד בצורה מסוימת - חלוקת משקל גופו על כפות הרגליים שונה מזו של אדם ללא כאב באותו מקום, נוצר לחץ בכף הרגל ואם המצב ימשך מספיק זמן ייוצר סימן בכף הרגל, שמבטא את חוסר האיזון בגב.





כך הטיפול הרפלקסולוגי נותן גם מענה אבחוני. ע"י התבוננות ומגע בכפות הרגליים ניתנת לנו אינדיקציה על מצבו הפיזי והאישיותי של האדם. ניתן להבחין בחוסר איזון/ מחלות שמתהוות עוד בטרם נראה עדות לכך בבדיקות מעבדה או צילום. כף הרגל היא כרנטגן של הגוף והנפש. שתי כפות הרגליים מייצגות את השלם: רגל שמאל את צד שמאל ורגל ימין את צד ימין, כאשר אברי החושים והראש עובדים בהצלבה.

ברמה הפיזית, כאשר מפעילים לחץ על נקודות מסויימות בכף הרגל, עובר "שדר" אל הגוף ואל המוח ? מתחיל תהליך של שחרור חסימות ? מתחיל תהליך של ריפוי. הטיפול בגוף הפיזי מביא לזרימת דם טובה יותר, נותן חיות וחיזוק לאיברים הפנימיים, מאפשר ניקוי ושחרור של פסולת ורעלים מהגוף ע"י הזעה, מתן שתן ופעילות מעיים תקינה. בנוסף, מגמיש ומחזק שלד ושרירים, מנקה ראש עמוס ועייף ומאפשר הבראה לגוף חולה גם במחלות קשות.

טיפול באותם אזורי חוסר איזון בכף הרגל יפעיל את הרפלקסים (לפי המנגנון שתואר לעיל) ויביא בסופו של תהליך לשיכוך הכאבים ולהעלמות הסימפטום.


מה בנוסף?

טיפול בסימני חוסר האיזון בכפות הרגליים (עור קשה יבש, חריצים, קילופים, בצקות, פצעונים, יבלות וכו`) מאפשר טיפול בסימפטום עצמו ולא בסיבות להיווצרות הסימפטום. כדי לאפשר ריפוי אמיתי, יש צורך ב"טיפול שורש", יש צורך לזהות לגעת ולשנות את הדפוסים העמוקים שמתחזקים את הסימפטום הגופני.

הרפלקסולוגיה מבוססת על קשרים וזרימה אנרגטית מן החוץ אל פנים הגוף ומהפנים אל החוץ.
היא מתייחסת להיבטים הגופניים והנפשיים כאחד, ויכולה, על כן, לתת מענה הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית במהלך הטיפול.

בפן האנרגטי, החיבור של האנרגיה האוניברסאלית עם האנרגיה הארצית יוצר טיפול רפלקסולוגי - אנרגטי העוזר לריפוי והתפתחות אישית. עם המודעות לכך כי הגוף שלנו הוא אנרגיה, מתאפשר טיפול אנרגטי שמשלב את ה"מערכת הרגשית" בכפות רגליו של המטופל.

בטיפול מסוג זה מעלה המטופל את הנושאים העמוקים ביותר בחייו , תוך כדי כך שהוא מקבל תמיכה טיפולית למצבים אשר לעיתים יוצרים " תקיעות " בחייו ובהבנות שלו. מתאפשר לאדם להשתחרר ממקומות קשים של פחדים וכעסים, לתנועה חדשה בדרך שלו.

טיפולים בראייה הולסיטית הכוללים התבוננות בגוף ונפש בכל מיני רמות התייחסות. הטיפול הוא אישי, אינווידואלי לכל אדם לפי צרכיו.

כל המאמרים של מטפל הוליסטי:

עיסווי תאילנדי - רקע היסטורי

עיסווי תאילנדי - רקע היס

סקירה קצרה של העיסוי התאילנדי דרך שורשיו הבודהיסטייים בהודו ועד הגעתו לסיאם לכפרים ובית המלוכה

תהליך אישי דרך צ`י ניי טסאנג

תהליך אישי דרך צ`י ניי ט

הצגת עיסוי הבטן צ`י ניי טסאנג מן הרפואה הסינית, תוך דגש על ההשפקה הטיפולית העומדת מאחוריו כיום.

הילינג - דרך הגוף

הילינג - דרך הגוף

מאמר אודות תהליכי ריפוי דרך התבוננות בגוף

עיסוי בטן צ`י ניי טסאנג

עיסוי בטן צ`י ניי טסאנג

מאמר מבוא אודות עיסוי הבטן צ`י ניי טסאנג. כותב המאמר אייל ארליך הינו מטפל בצ`י ניי טסאנג

עיסוי תאילנדי ידיים רואות טיפול דרך הלב

עיסוי תאילנדי ידיים רואו

ידיים רואות ? טיפול דרך הלב

טיפוח מודעות דרך התבוננות

טיפוח מודעות דרך התבוננו

מתי בפעם האחרונה ישבת לשיחה שקטה וכנה עם האדם הקרוב ביותר לליבך, עצמך ?

עיסוי תאילנדי - המרדיאנים התאילנדיים

עיסוי תאילנדי - המרדיאני

תירגום מאמר של ד"ר פנפה סבשהרואן - מנכ"ל מוסד רפואה אלטרנטיבית ומסורתית בתאילנד

הילינג

הילינג

הילינג הוא צורת טיפול הוליסטית, המטפלת באדם באופן שלם. טיפול הילינג כולל, בהכרח, טיפול בכל רבדי האדם- גוף, נפש ונשמה.

עיסוי באבנים חמות

עיסוי באבנים חמות

שיטת עיסוי גוף בה נעשה שימוש בשמן חם ובאבני בזלת חמות המונחות על הגוף ויוצרות שינויי טמפרטורה בחלקי הגוף השונים.

עיסוי שוודי

עיסוי שוודי

העיסוי השוודי מתמקד בשיפור זרימת הדם ונשיאת החמצן אל הרקמות הרכות של הגוף (שרירים, רצועות, גידים). הוא מסייע לעבודת הלב ולכן העבודה היא על איברי הקצוות מהכפות אל מרכז הגוף. אספקת הדם טובה לשרירים, ומזינה אותם ומנקה מהם רעלים. חלק מהטכניקות נועדו ללוש» מאת אייל ארליך

עיסוי שוודי

עיסוי שוודי

» מאת אייל ארליך

עיסוי תאילנדי

עיסוי תאילנדי

העיסוי התאילנדי הוא אחד מאומנויות העיסוי ריפוי העתיקות בעולם.הטיפול מתמקד בפתיחת נתיבי האנרגיה ע"י לחיצות ומתיחות עם דגש על מערכת השלד-שריר ופיסול גופו של המקבל לתוך תנוחות יוגה שונות.» מאת אייל ארליך

עיסוי תאילנדי

עיסוי תאילנדי

» מאת אייל ארליך

שיתוף חברים