לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

ההיסטוריה של הטרייבל

ג`מילה סאלימפור בהופעה - מיצי - ריקוד בטן גותי וטרייבל - דרך גוף
ג`מילה סאלימפור בהופעה - מיצי - ריקוד בטן גותי וטרייבל - דרך גוף


פרק ראשון: סבתא ג`מילה - על ג`מילה סאלימפור, הרקדנית שהיוותה מקור השראה לאלפי נשים ברחבי העולם אך הפסיקה לרקוד למען בעלה

ג`מילה סאלימפור נחשבת ע"י רבים כמי שהחלה את תחיית ריקודי הבטן בארה"ב ויוצרת הסגנון שכיום ידוע בשם ATS – American Tribal Style .

ג`מילה נולדה בניו יורק בשנת 1926 למשפחה סיציליאנית. הכרותה עם הריקוד החלה בסיפוריו של אביה על רקדני הגאוואזי שראה במצריים כאשר הוצב שם במסגרת הצבא. היא גם ליוותה את בעלת הבית המצרייה שלה לסרטים מצריים בהם הוצג הריקוד, ושיננה את התנועות.

בתחילה הופיעה בארועים משפחתיים, ובשנות החמישים המוקדמות, ללא הכשרה רשמית, החלה ללמד.

בשנות השישים החלה להופיע בסן פרנסיסקו, במועדון לילה שהיה בבעלותה, ובו נחשפה לרקדנים שהגיעו מארצות שונות במזרח התיכון. בשלב זה החלה לקטלג תנועות וליצור אוצר מילים תנועתי שימושי – היא זו שטבעה מונחים כמו מאיה, סאמיהה ו-TURKISH DROP.

היא נישאה למתופף פרסי, שמיד לאחר נישואיהם נשבע שישבור את שתי רגליה אם אי פעם תרקוד שוב מול קהל. היא הפסיקה לרקוד אפילו בסלון ביתה. מאוחר יותר התגרשה, אך לא לפני שילדה את סוהיילה, כיום רקדנית בטן ידועה בזכות עצמה (שהופיעה בין השאר בלהקת הבלידאנס סופרסטארז לצד ריי`צל ברייס).

ג`מילה חזרה לרקוד וללמד. היא פעלה ויצרה לצד אמנים כמו ג`ימי הנדריקס וג`ניס ג`ופלין. היא התמקדה בריקודי בטן בסגנון מועדוני הלילה, עד שבשנת 1967 גילתה שהיא החלה לאבד תלמידות. בירור העלה שהן הלכו בתלבושות הריקוד שלהן ליריד הרנסאנס בצפון קליפורניה והופיעו באופן ספונטני לאורך היריד. מארגן היריד ביקש ממנה להשתלט על המצב, וכך היא הקימה את להקת באל-אנאת – על מנת לארגן את הרקדניות להופעה ביריד ולשמור על תלמידותיה.

ג`מילה, שבתור נערה הופיעה כאקרובטית בקרקס, השתמשה עתה בניסיון זה ליצירת מבנה המופע: מעין יריד רחוב אקלקטי בסגנון המזרח התיכון, המותאם לטעמו של הקהל האמריקאי. המופע כלל קטעים קצרים ומגוונים שהציגו סגנונות שונים: תלמידיה האמריקאיים הופיעו כאומנים ממצרים, מרוקו, אלג`יר ותורכיה, תוך שימוש באביזרים כמו כדים, מסיכות, נחשים וחרבות.

המופע החל גל של חיקויים ברחבי ארה"ב, אף על פי שהחקיינים עצמם לא ידעו כי המופע אינו אותנטי. גם האנשים בקהל חשבו שהם צופים בדבר האמיתי. גם כעת, אנשים בעולם צופים בריקודי טרייבל וחושבים שמדובר בריקודי בטן מסורתיים.

זו היתה ההתחלה. מאז ועד היום, ממשיכות תלמידותיה של ג`מילה לפתח את סגנון הטרייבל לכיוונים שונים ומפתיעים, והאבולוציה עדיין ממשיכה.
כיום מתארחת ג`מילה כמורה בסטודיו של בתה, בו רוקדת גם נכדתה, איזבלה.

המאמר פורסם גם כאן »

שרון מיצי שין שרון (מיצי) שין - רקדנית בטן בסגנון גותי וטרייבל. למדה אצל מיטב המורים לטרייבל: סיגל זיו ואלירן עמר, ועברה השתלמות בחו"ל אצל רייצ`ל ברייס.
השתתפה במופעי מחול בתאטרון גבעתיים וסוזן דלל.
הופיעה בערוץ 24, בפסטיבלים ובמועדונים שונים.

שיתוף חברים
עם : שרון מיצי שין