לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מאמרים בנושא סגנונות ריקוד



Edgar Jansen drawing ריקוד

ברוכים הבאים לכוכב הריקוד!

כוכב הריקוד הוא באותו הגודל של כדור הארץ, אבל פחות צפוף ממנו ותמיד בתנועה. תכנסו, אל תרגישו זרים- הרקדנים הם אנושיים בדיוק כמוכם.
כתב: צוות האתר בהשראת theplace

Edgar Jansen drawing ריקוד

ברוכים הבאים לכוכב הריקוד!

צוות האתר בהשראת  theplace

כתב: צוות האתר בהשראת theplace

סהרה סיטי

`לטפל בעצמי ולסייע לאחרות`- תרפיה בריקודי בטן

בשנים האחרונות מתגלה כוחו המרפא של המחול המזרחי באמצעות סיפורן של נשים רבות, שעברו תהליכי שינוי וריפוי מדהימים בעוצמתם. נשים שהמחול המזרחי שינה את עולמן.
כתב: טינה גירש

טרייבל פיוז׳ן

רגעים מתוך התהליך בסטודיו

נולדתי לרקוד. דרך היכולת הזאת אני בייעוד שלי להוביל נשים לעוצמה ולמיצוי הפוטנציאל שקיים בהן דרך אותה תנועתיות שמובילה אותי.
כתב: סיגל זיו

סיפור האהבה שלי עם ריקוד ואיך נולד התדר הנכון?

איך התפתחה בי אהבת הריקוד והיכולת להתבטא בתנועה באופן חופשי ואיך כל זה הביא אותי לבניית והנחיית מפגשי ״התדר הנכון״ - מרחב לתנועה חופשית מתוך העמקה והתפתחות.
כתב: אסתר קסוביץ

רואה קצב

רק רציתי שתדעו... שגם אני. ואני גם רואה אתכן. ושומעת קצב בכל זה. ורואה תנועה. וזה, הריקוד שלנו. שלנו. אז לחייים.
כתב: שלי אללוף

רואה קצב

שלי אללוף

כתב: שלי אללוף

מהי שיטת ניה ואיך היא משנה חיים

המפגש עם שיטת ניה שינה את חיי וממשיך לשנות חיים של שבט הולך וגדל של נשים וגם גברים מרחבי העולם. קשה להגדיר את השיטה, אך במאמר הזה אני מסבירה את רבדיה השונים.
כתב: נועה קדמן

מקור הביודנסה

הביודנסה התפתחה מ 1965, תחת החזון של המייסד רולנדו טורו ארנדה פסיכולוג קליני ואנתרופולוג מצ`ילה.
כתב: מיכל קמיל

מקור הביודנסה

מיכל קמיל

כתב: מיכל קמיל

פסטיבל אישה חולון 2012

השראה

רצף התנועות, גמר אותי. זה לא שינה מי ומה אני, איך אני מרגישה היום, הייתי מחויבת לנוע ברצף הכתוב. להרים, לערבב, ללפף, לשלוף, לטפוח, לשפשף, לקשור, לנענע
כתב: שלי אללוף

פסטיבל אישה חולון 2012

השראה

שלי אללוף

כתב: שלי אללוף

הקסם המסתורי שמתרחש כשהדרך הגברית פוגשת את הדרך הנשית

קול קורא לגברים

קריאה לכם גברים יקרים, להצטרף אלינו לריקוד החיים, כדי להביא עוד מהדרך הגברית אל הריקוד, ולהעצים את הקסם המסתורי שמתרחש כשהדרך הגברית פוגשת את הדרך הנשית.
כתב: רוית יסעור

הקסם המסתורי שמתרחש כשהדרך הגברית פוגשת את הדרך הנשית

קול קורא לגברים

רוית יסעור

כתב: רוית יסעור

שמונה לב אדום

מהפרעת קשב וריכוז להשראת קצב וריקוד

סיפור חיי. איך הריקוד הצליח לשחרר אותי מהמקומות הכואבים ביותר של חיי. על הסגנון תנועה שצמח מתוכי - הטרייבל פיוז׳ן ועל המופע שיצרתי ׳שמונה לב אדום׳.
כתב: סיגל זיו

מהו הגוף בשבילך ?

מהו הגוף בשבילך ? משהו שזוכה להתיחסות רק כשהוא חולה וכואב , מקור לרגשיי נחיתות , חוסר מרוצות , שפיטה עצמית , בושה , אשמה ... או מקור לעונג וגאווה ..
כתב: רוית יסעור

מהו הגוף בשבילך ?

רוית יסעור

כתב: רוית יסעור

קרפדות כמשל לתנועת חיינו...

המשל הבא של חליל ג`ובראן הוא משל מקסים שמעורר ומתעורר בכל הסתכלות עמוקה על הגוף הנע והרוקד את עצמו.
כתב: אביה רכס

מעגל סיום בסדנת ״לנוע אל החופש״ עם התדר הנכון

פלא מעגל החופש - לנוע אל החופש עם התדר הנכון

לכל אחד מאתנו יש תדר פנימי הנכון לו שכאשר מתחברים אליו מרגישים, ״מממ...הנה הגעתי הביתה״. המפתח לחופש בתנועה הוא המעבר למימד החוויתי שנינוח מטבעו, וביתנו האמיתי!
כתב: אסתר קסוביץ

רגע בתדרים...

תדרים בתנועה- אומנות ריקוד החיים

מהו המחול שיחולל את הדברים להם אני זקוק ביותר? המחול שיחלים? הריקוד שיעצים? הקורסים מתאימים לכל מי שרוצה לגלות כוחו של ריקוד ככלי העצמה, אבחון ומרפא.
כתב: רוית יסעור

כלי נגינה במוסיקה הערבית

המוסיקה יכולה להתקיים ללא המחול. המחול אינו יכול להתקיים ללא המוסיקה;הוא ניזון ממנה, מתעורר וקם לתחייה איתה, קשור אליה בעבותות בל-יינתקו ובדואט שהופך לשלם אחד
כתב: שוש פרידמן

כלי נגינה במוסיקה הערבית

שוש פרידמן

כתב: שוש פרידמן

פלמנקו

פעימת הנפש פלמנקו

פלמנקו- אמנות ודרך חיים, נושמת, חיה ומתפתחת אשר לה שורשים חזקים ועתיקים הבאים ממחוזות אנדלוסיה שבדרום ספרד.
כתב: שרון שגיא

פלמנקו

פעימת הנפש פלמנקו

שרון שגיא

כתב: שרון שגיא

מפגשי חמשת המקצבים-מהם ולמה לי?

מפגשי חמשת המקצבים-מהם ולמה לי? אביה רכס-מנחה מוסמכת של חמשת המקצבים.גבריאל רות`-יוצרת ושמאנית עירונית זיהתה ומיפתה 5 מקצבים אוניברסליים המצויים בעולמינו ונתנה להם שפה תנועתית. מקצבים אלו הם סימון המפה האישית שלנו לדרך בה האנרגיה שלנו ודפוסי התקשורת שלנו נעים.
כתב: אביה רכס

השקט שבלב-מסע מקצבים בין ורשה לביירות

הרבה רגעים נוגעים, מרטיטים במיוחד היו שם בסדנה-3 ימים שנדמו כ3 שבועות. אינסוף רגעים של חיבור אנושי עמוק מלב אל לב.
כתב: אביה רכס

פלמנקו

טבלאו פלמנקו

"הטבלאו" מילה ספרדית המתארת מועדון פלמנקו מסורתי. מקורה מהמילה "טבלה" אשר פרושה בספרדית לוח עץ, המקום הטבעי עליו רוקעים רקיעות "זפאטאדו",בזמן ריקוד.
כתב: שרון שגיא

פלמנקו

טבלאו פלמנקו

שרון שגיא

כתב: שרון שגיא

מעבר לקשת

אי שם מעבר לקשת יש מקום ...."שבע עלמות,שבע אמהות,שבע כלות בשער....בארץ אהבתי השקד פורחבארץ אהבתי מחכים לאורחאך מי עיני נשר לו ויראנו,ומי לב חכם לו ויכירנומי לא יטעה,מי לא ישגה,
כתב: רוית יסעור

מעבר לקשת

רוית יסעור

כתב: רוית יסעור

טריטוריה

טריטוריה

טריטוריה הוא שם המופע ולמרות הקונוטציה הפוליטית שיש לשם ,לא בזה הוא עוסק.
כתב: שרון שגיא

טריטוריה

טריטוריה

שרון שגיא

כתב: שרון שגיא

אפרת תופרת את חלקה במגידה

אדום. בזמן הזה

ואז ההכרה מגיעה: עברתי לצד האפל של הירח.כל כך מהר עבר. איך הזמן רץ. השמש חלפה והשאירה אותי לבד.חשכה יורדת ומחול השדים מתחיל.
כתב: שלי אללוף

אפרת תופרת את חלקה במגידה

אדום. בזמן הזה

שלי אללוף

כתב: שלי אללוף

שפת הצבעים

שפות התנועה והצבע כשפות מרפאות בתקופות העתיקות קדמונינו ברפואת המזרח והן במערב גילו בתבונתם את מפות הצבעים בגופנו, תכנית פנימית לשינוי וריפוי.
כתב: רוית יסעור

שפת הצבעים

רוית יסעור

כתב: רוית יסעור

שוש פרידמן ריקודי בטן

מקצבים במוסיקה הערבית - מקצב "מקסום" maqsuum 4/4

המקסום - משמע "חצוי לשניים" - הוא למעשה קבוצה של מקצבים במשקל 4/4. זהו מקצב רווח ביותר, ומשמש כבסיס למקצבים רבים במוסיקה הערבית בז`אנרים ובסגנונות רבים.
כתב: שוש פרידמן

הסיפור שלי עם חמשת המקצבים ....

הקשר החזק שלי לחמשת המקצבים החל בספטמבר 2001-היה זה חודש משמעותי ביותר בעולם ונקודת מפנה אישית עבורי.
כתב: אביה רכס

רולנדו טורו, מפתח שיטת הביודנסה

מה הביודנסה מציעה?

"ביודנסה היא השירה של המפגש האנושי, שמאפשרת את הביטוי של הזהות ואת שמחת החיים." רולנדו טורו ארנדה
כתב: מיכל קמיל

רולנדו טורו, מפתח שיטת הביודנסה

מה הביודנסה מציעה?

מיכל קמיל

כתב: מיכל קמיל

ריקוד אפריקאי

ריקוד אפריקאי בחזרה לשבט

לריקוד יחד כשבט יכולת ריפוי קולקטיבית, במיוחד בעידן המודרני בו החיבור לאדמה ולאש הפנימית נדחקים לצד, ע"י אינסוף הסחות דעת. משתפת בחיבור האישי לריקוד האפריקאי.
כתב: עדי זלינגר

ריקוד אפריקאי

ריקוד אפריקאי בחזרה לשבט

עדי זלינגר

כתב: עדי זלינגר

ריקוד הוא ביטוי ראשוני

ריקוד זוהי הדרך הראשונה שלנו לבטא שמחה ושקט. עם הזמן למדתי, שככל שהקונסטרוקציה חזקה יותר, הזרימה יכולה להיות חופשית יותר והיא מאפשרת לנו ביטוי גדול יותר.
כתב: ליאת דרור

ריקוד הוא ביטוי ראשוני

ליאת דרור

כתב: ליאת דרור

"מעבדות לחירות" בריקוד חיי

קיבלתי את כל מה שאני צריכה על מנת לגלות את תפקידיי בעולם הזה בזמן הזה.כן, יש בנו את מפת הדרכים לחיים של חירות וכל מה שאנחנו צריכים על מנת לגלות את תפקידינו
כתב: רוית יסעור

Play fight

תהליך האינטגרציה של רעיונות תנועתיים בעולם ו-play fight

בעולם שבו טכניקות ואסכולות תנועתיות שונות נוצרות ונפגשות זו עם זו ניתן להבחין בשני זרמים מרכזיים של רעיונות חדשים.
כתב: גדי אבידן

מתוך היצירה אישמה

משהו יקר - גלגוליו של ריקוד

התמסרתי לריקוד, כפי שלא קרה עם דבר בחיי. הייתי שבויה שלו, הוא אילף אותי, גידל אותי, הקנה לי ערכים והוציא אותי מאשפתות.
כתב: שלי אללוף

הגדרת הביודנסה

ביודנסה היא שיטה של התחדשות אורגנית, אינטגרציה רגשית ולימוד מחדש של תפקודי החיים המקוריים. השיטה מיושמת באמצעות ויונסיות (חוויות) המובלות באמצעות מוסיקה, תנועה וריקוד ומצבי מפגש בין אנשי הקבוצה." רולנדו טורו מפתח שיטת הביודנסה
כתב: מיכל קמיל

הגדרת הביודנסה

מיכל קמיל

כתב: מיכל קמיל

מקצב סעידי 4/4

ריקוד סעידי מצרי - ריקודי בטן

ריקוד ה"סעידי" הינו אחד הז`אנרים הנמנים על הפולקלור המצרי, ממשפחת ה"בלאדי". כלי נגינה אופיניים הם כלי הקשה, רבאבה (כינור כיום) ומיזמר. באופיו זהו ריקוד אדמתי.
כתב: שוש פרידמן

פלמנקו

זכרון פלמנקו ראשון

אני זוכרת במעורפל אבל הגוף שלי זוכר היטב את התחושה . אני זוכרת שברגע אחד הוא הבין שהוא רוצה לזוז לפי הקצב לפי ה"ביט" ולא חשוב אפילו איזה העיקר הפעימה.
כתב: שרון שגיא

פלמנקו

זכרון פלמנקו ראשון

שרון שגיא

כתב: שרון שגיא

ריקוד מקודש

מהם הריקודים שיעזרו לנו לבוא בטוחים, אמיצים ונינוחים בעמדנו בפני הבלתי נודע?מהו המחול שיחולל את הדברים להם אני זקוקה ביותר? המחול שיביא עימו החלמה?
כתב: רוית יסעור

ריקוד מקודש

רוית יסעור

כתב: רוית יסעור

ניה זו הנאה

שיטת ניה – כי בא לי לזוז, לנוע, לרקוד וגם ליהנות!

נשים באמצע החיים, נשים צעירות, נשים בוגרות, חוות את התשוקה לחזור לרקוד כמו פעם או להתחיל לרקוד כי תמיד רצו אך לא מצאו מה.
כתב: מירב יונס

קרלוס רוזאס - אחד משני יוצרי הניה בריקוד

לדבר עם הגוף הנע

אם טרם שמעתם על ניה, אז כדאי לכם להתעדכן. זוהי שיטת אימון ייחודית לגוף, לנפש ולרוח, שפה גלובלית חובקת עולם שיש בה אירובי, כושר, ריקוד ובעיקר הרבה חופש לנוע. 60,000 איש ברחבי העולם שכבר מתרגלים את השיטה, אינם טועים
כתב: עדי גורן

קרלוס רוזאס - אחד משני יוצרי הניה בריקוד

לדבר עם הגוף הנע

עדי גורן

כתב: עדי גורן

קואורדינציה

על אתגר קואורדינטיבי
כתב: עדי גורן

קואורדינציה

עדי גורן

כתב: עדי גורן

ספיר שני

איך גיליתי מחדש את התשוקה לתנועה ולריקוד

את הריקוד גיליתי מחדש בשנות ה20 המאוחרות לחיי. דווקא כשהיה נדמה לי שאני במסלול הנכון לחיים וקריירה, פגש אותי חלום ילדות קטן וביקש שאחשב מסלול מחדש.
כתב: Sapir Shanie

תנועה אישית

תנועה, גוף וקסם

הגוף מיוזע, השיער ספוג במים, קצב הלב עלה, כפות הרגליים מתופפות על הקרקע, נעות עם הקצב ובאופן חופשי. גברים ונשים, צעירות ומבוגרות, רזות ושמנות, בכושר וגם לא בכושר, יוצאים מאושרים ובחיוך מהשיעור. מוזר? ממש לא. זה שיעור נ?יה.
כתב: עדי גורן

תנועה אישית

תנועה, גוף וקסם

עדי גורן

כתב: עדי גורן

כפות הרגליים - הבסיס לתנועה

מיקוד שיעור ניה העוסק בכפות רגליים.
כתב: עדי גורן

האקדמיה הישראלית לריקוד אירי

ריקוד אירי - משדות אירלנד ועד ברודווי

לריקוד האירי מסורת קדומה ועשירה, אולם בשני העשורים האחרונים הוא זכה לפתע לתחייה ולפופולריות כפי שלא ידע מעולם, הרבה בזכות המופעים Riverdance ו- Lord of the Dance.
כתב: יאיר ורדיגר, TCRG - מנהל האקדמיה הישראלית לריקוד אירי

האקדמיה הישראלית לריקוד אירי

ריקוד אירי - משדות אירלנד ועד ברודווי

יאיר ורדיגר, TCRG - מנהל האקדמיה הישראלית לריקוד אירי

כתב: יאיר ורדיגר, TCRG - מנהל האקדמיה הישראלית לריקוד אירי

שייח`ה חדיג`ה

מחול סופי

מאמר על שייח`ה חדיג`ה והדרך הסופית
כתב: אילנה עילם

שייח`ה חדיג`ה

מחול סופי

אילנה עילם

כתב: אילנה עילם

מה זה בשבילי ריו אביירטו

באיזושהיא דרך מופלאה ,בהתמדה,בהתמסרות,באהבה בדרך הזו מצאתי חזרה את הדרך לחיות את חיי מהבינג בלהעיז להיות חופשייה יותר ויותר.
כתב: רינת לוי - לשנות ולהשתנות דרך הגוף

מה זה בשבילי ריו אביירטו

רינת לוי - לשנות ולהשתנות דרך הגוף

כתב: רינת לוי - לשנות ולהשתנות דרך הגוף

ריו אביירטו עם הדס פישר-אורן

על מקצבים ואנשים

"זה הדבר הכי יפה בעולם כולו, חדר מלא באנשים שרוקדים באמת, זה הדבר הכי יפה שראיתי."
כתב: הדס פישר-אורן

ריו אביירטו עם הדס פישר-אורן

על מקצבים ואנשים

הדס פישר-אורן

כתב: הדס פישר-אורן

LifeDance האם זה עוד טרנד?

כמה פעמים שמענו נשים שאמרו על עולם הריקוד שהן "פיספסו את הרכבת". או "מה שלא עשיתי בגיל 18 כבר לא אעשה" והחלום הזה נשאר בגדר חלום.
כתב: שירה רובינס

LifeDance האם זה עוד טרנד?

שירה רובינס

כתב: שירה רובינס

סיכום סדנא - מחשבות ומעשים

סיכום סדנא עם קארל פרוסט בקנדה
כתב: דניה אלרז

ריקוד הוא אהבתי הגדולה והבלתי נכזבת

ריקוד הוא אהבתי הגדולה והבלתי נכזבת. מגיל 10 ועד היום אהבה זו חיה וסוערת בתוכי , אהבה שלא דעכה גם בתקופה ארוכה של מספר שנים שלא רקדתי. היא תמיד בערה בי וגם אם בבישנות ובחוסר בטחון עצמי.אך הריקוד ההודי הגיע לחיי בטעות, בלי שים לב, פשוט נכנס אל חיי בדלת האחורית, בלי כוונה.
כתב: מאילה

למה "ללמוד" תנועה?

מדוע יש צורך ללמד תנועה? הרי אנו נעים באופן טבעי. הולכים ברחוב, שוטפים כלים, סוחבים. חיינו מורכבים מתנועה. הצורך קיים מפני שהאדם, בתהליך בו נעמד על שתי רגליים והתרחק מן האדמה חוה שבר גדול.
כתב: נדב בנתור

למה "ללמוד" תנועה?

נדב בנתור

כתב: נדב בנתור

עולם שכולו תנועה

כבר הרבה זמן אני רוצה לכתוב על קונטקט-אימפרוביזציה, טכניקה שפגשתי לראשונה לפני כחמש שנים. באותה תקופה היו בישראל כולה לא יותר משניים או שלושה מורים שקיימו שיעורים פתוחים בקונטקט, ואף אחד מהחברים שלי לא ידע מה זה.
כתב: ליאת ברקן

עולם שכולו תנועה

ליאת ברקן

כתב: ליאת ברקן

"כמו גלדי הבצל שמתקלפים..."

"...כולנו הסתובבנו כשהיינו ילדים אך משפטי מבוגרים בסגנון "אל תסתובב אתה תיפול, לא לרוץ " ודומיהם עצרו לנו את הסיבוב."~סמדר יערון כותבת על הריקוד המקודש הסופי.
כתב: סמדר יערון

תלמיד - מורה

מורה כסימן דרך,מקור אור המזכיר נקודת חיבור. הצורך להכיר תודה.
כתב: ניר אזולאי

תלמיד - מורה

ניר אזולאי

כתב: ניר אזולאי

נשים מתחברות לבטן -

הבטן היא אחד המקומות המסתוריים בגופנו... כמה מילים על איך להתחבר אליה ולעצמנו...
כתב: מיה מיטב-מגן

נשים מתחברות לבטן -

מיה מיטב-מגן

כתב: מיה מיטב-מגן

מחול הבוטו

מחול הבוטו הוא זרם במחול הפוסט מודרני שצמח ביפן לאחר מלחמת העולם השניה.מייסדיו היו קזואו אונו וטצומי היג`יקטה,מטרתם היתה לשבור את המוסכמות המקובלות בעולם המחול,את המובן מאליו,את הידוע מראש,ריקוד הבוטו מביא את קסם רגע ההווה,
כתב: איריס סמרה

מחול הבוטו

איריס סמרה

כתב: איריס סמרה

מחשבות על ריקוד בטן

מהו הגרעין שמאפיין את הריקוד הזה, מהו הדבר שבלעדיו זה ריקוד אחר? מאפייני הריקוד המהותיים לדעתי, הם: היחס הריאליסטי לגוף, לזמן ולמרחב והדגש הנשי והמיני.
כתב: ליטל דורצ`ין

מחשבות על ריקוד בטן

ליטל דורצ`ין

כתב: ליטל דורצ`ין

שירי

ללמוד מהריקוד

ללמוד מהריקוד- איך לחיותלחיות בזרימה נעימה, נכונהזרימה שקורית מעצמה
כתב: שירי שילון

שירי

ללמוד מהריקוד

שירי שילון

כתב: שירי שילון

מהם ריקודים סלוניים ואיך זה התחיל בישראל

המונח "ריקודים סלוניים" מתייחס לסגנון ריקודי זוגות המבוססים על סגנונות ריקוד אשר התפתחו בכל רחבי העולם ואומצו בתרבות המערבית. ריקודים סלוניים החלו כריקודים עממים ועם הזמן התפתחו והפכו לתחום ריקודים תחרותיים.
כתב: אשר ארזי

מקצבו של היקום, מקצבו של הטבע...

הצעדים והפניות משאירים עקבות באדמה, מזכירים היכן היינו, אך חשוב מכך הם הבסיס למקום אליו אנו הולכים כעת-אל תוך הרגע, להיות בלב הזורם.
כתב: איילת פרנקל

פרדוקס החיבור הדיגיטלי

כיום, בעידן הדיגיטלי, הטכנולוגיה יוצרת חיבורים חדשים ובו בזמן יוצרת להם חסמים. אני קוראת לזה פרדוקס החיבור הדיגיטלי.
כתב: חן ליזרע

מתוך קורס תדרים בתנועה מוניקה ליכט

הכמיהה לשינוי

רציתי לספר לכם קצת על עצמי....כל כך הרבה אנשים זקוקים לשינוי ומתקשים להבין מהו השינוי הנדרש ואיך להגיע אליו. הדרך שלי לימדה אותי המון ורציתי להזמין גם אותך
כתב: מוניקה ליכט

מתוך קורס תדרים בתנועה מוניקה ליכט

הכמיהה לשינוי

מוניקה ליכט

כתב: מוניקה ליכט

קונטקט

מפגש עם קונטאקט

הקונטאקט הוא מפגש עם חוויית האחד שבנו, לכן הריקוד הזה גדול מהרבה מילים. מניע אותנו לחפש אחר רגעי הבהירות והעוצמה של הטוטאליות, שיחרור השליטה לזרימה ההרמונית...
כתב: זוהר רבינוביץ

קונטקט

מפגש עם קונטאקט

זוהר רבינוביץ

כתב: זוהר רבינוביץ

ענתו פרופיל ריו אביירטו נהר פתוח נחל זורם

מה זה סדנת ריו אביירטו?

א שמפגישה אותנו ביחד, מתוך היכולת הנינוחה להיות אנחנו. ארגז הכלים מופלא של ריו אביירטו יוצר את אופי המפגש ומטרותיו בסדנא אישית שנולדת עבורו, יחד עם איכות של דינאמיקה חיה, זורמת ואמיתית.
כתב: ענתו

מהי קפואירה?

Capoeira הוא ספורט מהנה! שילוב של גוף ונשמה, לחימה וריקוד, מוזיקה וקול הקורא לשימוש רוחני ופיזי.הדגש הוא לא על איך שרים או כמה אנרגיה משקיעים, אלא על הרצון להמשיך ולנסות.
כתב: יעל דנון

מהי קפואירה?

יעל דנון

כתב: יעל דנון

כוחו של החיקוי בתנועה במעגל

חיקוי תנועת המנחה במסגרת המעגל מאפשר הרפיה פנימית והעשרה תנועתית. במעגל אנו גם חווים את עצמת האחדות (היחד), ואת האנרגיה הקבוצתית העולה באופן טבעי. 
כתב: רונית אידלמן

כוחו של החיקוי בתנועה במעגל

רונית אידלמן

כתב: רונית אידלמן

תדרים בתנועה ריקוד 4 היסודות עם סיגלית צפריר

תדרים בתנועה ריקוד 4 היסודות

אדמה, מים, אש ואויר הם אבני הבנין של העולם והאדם. מה טמון בכל יסוד? מה הצבע השיך לו? מה הריקוד שלו בעולם? ומה נוכל לקבל מחיבור מודע ל- 4 היסודות דרך הגוף?
כתב: סיגלית צפריר

תדרים בתנועה ריקוד 4 היסודות עם סיגלית צפריר

תדרים בתנועה ריקוד 4 היסודות

סיגלית צפריר

כתב: סיגלית צפריר

סיגלית צפריר סדנאות תנועה וריקוד לנשים

לרקוד את הריקוד שלך

לרקוד את הריקוד שלך זה להיזכר. להיזכר בך. זה לא ריקוד שאפשר ללמוד מבחוץ, זה לא לרקוד כמו מישהי אחרת, וממש לא משנה איך את נראית.
כתב: סיגלית צפריר

סיגלית צפריר סדנאות תנועה וריקוד לנשים

לרקוד את הריקוד שלך

סיגלית צפריר

כתב: סיגלית צפריר

חן ליזרע מעבירה את תוכנית 8 הימים לגברים ונשים בהוואנה, קובה

איך קבלת הפגיעות שלנו יכולה ליצור יותר ביטחון בפיתוי בן הזוג

פגיעות היא אחד המרכיבים החשובים ביצירת משיכה כי היא משאירה אותנו פתוחים וחושפת את הרצון שלנו. אנחנו חייבים לקחת סיכון ואנחנו עלולים להיפגע ולהדחות. אין ערבויות.
כתב: חן ליזרע

ריו אביירטו עם אנה

הכל זורם בנהר הפתוח

מה הקשר בין פילוסוף יווני בן המאה השישית לפנה"ס לשיטת גוףנפש ארגנטינאית משנות ה- 60?
כתב: אנה בלומנטל

ריו אביירטו עם אנה

הכל זורם בנהר הפתוח

אנה בלומנטל

כתב: אנה בלומנטל

בנגורה עם ילדים ותופים

תופים וקצב לילדים

בבסיסו לימוד תופים הוא לימוד מקצב. למקצב יש קשר עם מקצועות נלמדים בבית הספר כמו: מתמטיקה, מדעים, ועוד... הקצב קשור לעולמנו מאז ימי בראשית.אדם נוצר כתוצאה מקצב האהבה של הוריו,כאשר הוא ברחם הוא שומע סימפוניית צלילים של פעימות לב האם,,
כתב: רחל

ריקודי בטן בשילוב תורת הצ`י קונג

הצ`י קונג הוא השקט האינסופי שברקע,הריקוד הוא הציור, הצבעים והצורות.ביחד הם יוצרים חוויה שלמה של חופש בתוך הגוף,איזון מזכך של הנפש, וחיבור מבורך אל הרוח.
כתב: אפטי- שירי שילון

ריקודי בטן בשילוב תורת הצ`י קונג

אפטי- שירי  שילון

כתב: אפטי- שירי שילון

ריקוד אירי בישראל - מחול אירי בישראל

ריקוד אירי - משדות אירלנד ועד ברודווי

לריקוד האירי מסורת קדומה ועשירה, אולם בשני העשורים האחרונים הוא זכה לפתע לתחייה ולפופולריות כפי שלא ידע מעולם, הרבה בזכות המופעים Riverdance ו- Lord of the Dance שהביאוהו לתודעת העולם כולו.
כתב: יאיר ורדיגר, TCRG / ADCRG

ריקוד אירי בישראל - מחול אירי בישראל

ריקוד אירי - משדות אירלנד ועד ברודווי

יאיר ורדיגר, TCRG / ADCRG

כתב: יאיר ורדיגר, TCRG / ADCRG

בנגורה

תולדות הבלט האפריקאי

באפריקה התחילה התרבות הנשענת על הקצב והתנועה. לקצב ולתנועה יש משמעות פיזית ורוחנית עמוקה לאדם. הם מלווים את האדם בכל תחומי חייו
כתב: רחל וסבולה בנגורה

בנגורה

תולדות הבלט האפריקאי

רחל וסבולה בנגורה

כתב: רחל וסבולה בנגורה

להישאר בתוך הריקוד, בתוך הרגע.

ריו אביירטו - תנועה ומדיטציה. להישאר בתוך הריקוד, בתוך הרגע.לתנועה יש יכולת אדירה לחבר אותנו לרגע הזה, לאמת שלנו. יש ימים שבהם הכול זורם, זז, אנחנו בשלום עם הריקוד שלנו. אבל יש גם ימים אחרים שבהם התנועה מפגישה אותנו עם חלקים אחרים
כתב: הדס פישר אורן

ריקוד באר שבע

ריו אביירטו הנהר הפתוח זורם באקדמיה

השנה החליטה אוניברסיטת בן גוריון בנגב, לצרף למערכת הקורסים הכללים שלה קורס בשיטת ריו אביירטו. צעד זה מצטרף לפתיחות הולכת וגדלה מצד מוסדות מוכרים להיחשף לשיטות ריפוי לא קונבנציונאליות. מה הסיבה להתעניינות של אוניברסיטת בן גוריון בריו אביירטו?
כתב: אנה בלומנטל

ריו אביירטו -תנועה לגוף ולנפש

מה זה ריו אביירטו?המשמעות של השם הוא נהר פתוח - נחל זורם: אנו, כשאנחנו מבטאים , פותחים מאווררים, מתמלאים ומשחררים אנו נעים בעולמנו כנהר פתוח.שיטה קסומה שמטרתה חיבור בין כל החלקים שלנו לכדי שלם באמצעות ריקוד, ותנועה מודעת.
כתב: הדס פישר אורן

מקורות הבוטו

בוטו-במאמר זה אנסה להציג בקווים את מקורות הבוטו.מוזמנים להגיב.
כתב: טינה ואן דר וורפ

מקורות הבוטו

טינה ואן דר וורפ

כתב: טינה ואן דר וורפ

אני רורדת עבודה של ירון מרגולין

המסע שלי בעולם הריקוד

קיצור תולדות החיים שלי בתחום המחולההשפעות שהביאו אותי לפתח את התחום של מחול ממעמקים
כתב: טל ברק

מיה דונסקי

הפנים שמאחורי הפנים (מתוך "מחשבות והרהורים על הבוטו" )

הגוף הפיזי הוא "שדה הקרב ". כל האירועים הפנימיים המתקיימים בו וגם אלה שמקורם מחוצה לו, משתקפים דרכו כבמראה.
כתב: מיה דונסקי ,אמנית רב תחומית, רקדנית בוטו, כוריאוגרפית וציירת.

מיה דונסקי

הפנים שמאחורי הפנים (מתוך "מחשבות והרהורים על הבוטו" )

מיה דונסקי ,אמנית רב תחומית, רקדנית בוטו, כוריאוגרפית וציירת.

כתב: מיה דונסקי ,אמנית רב תחומית, רקדנית בוטו, כוריאוגרפית וציירת.

סלסה4פאן

שיפור הזוגיות באמצעות הריקוד

האם ניתן לשפר את הזוגיות באמצעות הריקוד? צוות סלסה4פאן בתגלית מרעישה!
כתב: צוות סלסה4פאן

על מצוות הצדקה

מצוות הצדקה מלווה את עם ישראל בכל תולדותיו. והיא ביטוי למחויבותו של כל יחיד בישראל לזולתו הנזקק כ"תנאי הכרחי לשותפות בקהילת בני ברית." הצדקה במקרא היא אידיאל מוסרי, וצמד המושגים "צדקה ומשפט" הוגדר כייעודו של אברהם אבי האומה וצאצאיו.
כתב: יצחק נחמד

על מצוות הצדקה

יצחק נחמד

כתב: יצחק נחמד

BioDanza - "ריקוד החיים" ריקוד ותנועה כדרך חיים של בריאות ו

מי מאתנו לא מרגיש לפעמים שהוא זקוק לתנועה, לרקוד במלוא האקספרסיביות, לשמוח מכל הלב, לשחק כמו ילד, להפתיע את עצמו, להתרגש, להתחדש...
כתב: אפרת גולדנברג לירחון "חיים בעמק" יוני 2015

BioDanza - "ריקוד החיים" ריקוד ותנועה כדרך חיים של בריאות ו

אפרת גולדנברג לירחון "חיים בעמק" יוני 2015

כתב: אפרת גולדנברג לירחון "חיים בעמק" יוני 2015

ג`מילה סאלימפור בהופעה

ההיסטוריה של הטרייבל

פרק ראשון: סבתא ג`מילה - על ג`מילה סאלימפור, הרקדנית שהיוותה מקור השראה לאלפי נשים ברחבי העולם אך הפסיקה לרקוד למען בעלה
כתב: שרון מיצי שין

ג`מילה סאלימפור בהופעה

ההיסטוריה של הטרייבל

שרון מיצי שין

כתב: שרון מיצי שין

צילום: גילי חן

צ`אקרות, תנועה ומה שבניהן

אז מה הן בעצם צ`אקרות, היכן הן ממוקמת ומה ניתן לעשות, להניע ולהשמיע על מנת להעיר אותן?
כתב: ניצן גנץ

בוטו- מימה

בוטומימה, שפת התבטאות בתנועה, מה זה? ומה זה יכול לתת למען יצירה והתפתחות אישית..
כתב: ענבל פיכמן

בוטו- מימה

ענבל פיכמן

כתב: ענבל פיכמן

החופש לרקוד - רשמים משיעור אימפרוביזציה

לפתע אני, שבמשך למעלה מארבעים שנותיי מעולם לא ביצעתי תנועה שאינה שקולה, מדודה, מכוונת ובבחינה של מהירות דיוק ועוצמה, מוצא את עצמי בשיעור אימפרוביזציה, על כל המשתמע מכך.החופש לרקוד!
כתב: שי

לכבוד יום האהבה ...

יצירה שמוצארט היה ודאי מעריך. The Netherlands Dans Theater חוגגים Jiri Kylian
כתב: צוות האתר

לכבוד יום האהבה ...

צוות האתר

כתב: צוות האתר

המונה של Green Chili Photography

איך ללמוד לרקוד כמוך?

אלו אותי לא מזמן: "איך אפשר ללמוד לרקוד כמו שאת רוקדת?"
כתב: Elena Kovalsky

סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות
דרך גוף BodyWays
אסתר קסוביץ
להניע עם נועה - נעים מאהבה
מכללת אוהלו ושוש פרידמן
flamenconatural שרון שגיא
סיגל זיו
שלומית פונדמינסקי
אתניקה - אורית סוכרי
RE-SEARCH
רוית יסעור, תדרים בתנועה
מור גפן מחול אתני אמנותי

פעילויות ואירועים קרובים בתחום ריקוד חופשי » פעילויות ואירועים קרובים בתחום ריקודי זוגות » פעילויות ואירועים קרובים בתחום ריקודים מהעולם »