לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

לרקוד עם הקהל אל הפסגה הבאה



איך להיות טובים יותר מול קהל, איך ניתן לשפר את יכולת הפרזנטציה .

תמיד סיקרן אותי איך להיות יותר טובה. השאיפה לעשות דברים טוב היא שאיפה אנושית פשוטה שנותנת תחושת ערך והרגשה טובה.

יש שטחים בחיי בהם אני בספק לגבי יכולותי, יש שטחים בהם אני מפתיעה את עצמי, אך בתחום הפרזנטציה, המשובים שאני מקבלת לאורך השנים הם טובים.

תמיד היה לי קל עם קבוצות, מאז שאני זוכרת את עצמי כנערה הדרכתי ולימדתי ומאוד מאוד נהניתי. כשגדלתי מצאתי עבודה כרכזת הדרכה וכמנחת סדנאות, ואז בגיל 31 באיזו סדנת שרות אחת מיני רבות זה קרה. עמדתי מול הקבוצה ופתאום נפתח מעיין של חופש ומצאתי עצמי לראשונה משחקת איזו דמות של לקוח, נכנסת לקוי דמותו וקהל המשתתפים מתגלגל מצחוק. אז לראשונה הפתעתי את עצמי, אף פעם לא חשבתי שאני הרצינית, האנליטית, המובנית, אוכל כך בחופשיות להשתטות מול קבוצה ולהנות מזה כל כך. בסדנא שבאה אח"כ שוב זה קרה. בלי שתכננתי בלי שהכנתי, יצאה ממני הברקה של הלצה ומשחק של דמות שהפתיעה גם אותי. וברגעים אלה יותר מכל אני חווה חוויה של זרימה, חוויה של חיבור, חוויה שיוצא ממני משהו שלא מוכר גם לי כל כך. ובסוף ההרצאה אני אומרת לעצמי, מאיפה כל זה יצא- מאיזה ארץ לא נודעת. האם זאת את יעל?

ולאורך השנים עד הלום אני מרשה לעצמי לספר סיפורים, לשחק דמויות, להמחיז בצורה חוויתית רעיונות ובעיקר לחוות כיף גדול כשאני מלמדת. אתם בטח מכירים את התחושה של לעשות משהו טוב, כל דבר שהוא שאתם טובים בו, ולהרגיש אח"כ את התחושה הטובה של האנרגיה הזו הממלאת את הגוף והמחשבות החיוביות שאומרות- "כל הכבוד לי, באמת עשיתי את זה מצוין.אני תותח/ית". ומיד בלי היסוס החלק הזה שבי שרוצה כל הזמן לשפר ולהשתפר מופיע. החלק הזה שלי שדוחף אותי קדימה- לכבוש את ההר הבא, להתקדם ולהתקדם ללא הרף החלק שרואה תמיד את מה שעוד יש לעשות, מתחיל לנקר בתוכי ולשאול שאלות חודרות-"תגידי- כמה באמת השתפרת בשנים האחרונות?

מה את יכולה לעשות טוב יותר? איך את יכולה להיות כמו המרצה המבריק ההוא? את באמת טובה?"
וכשעולות השאלות אני נשארת בלי תשובות- כי לא עשיתי תהליך מסודר של לימוד והשתפרות, ואין לי ממש מושג איך אני נראית מבחוץ. ואז עולה ההברקה הבאה- הרי NLP אני יודעת. ו NLP עוסק במודלינג- אז אולי תלמדי ממישהו או ממשהו שעושה את זה ממש טוב ותופס את הקהל כשבי בידיו. תלמדי מה עושים המאסטרים. והגלגלים ממשיכים לעבוד, ואני נזכרת במה שאמר אחד המורים שאצלו למדתי NLP. מורה שנראה כה רגיל וחסר השראה בתחילה, עד שסיפר את הסיפור הראשון והשני, והנה מולנו עמדה דמות מתחלפת, מרתקת, ממש וירטואוז. כשהמורה סיפר לנו על עצמו הוא אמר- "החלטתי להשתפר ואז למדתי מהסטנדאפיסטים". ופתאום נפל גם לי איזה אסימון קטן- גם אני אלמד מהסטנדאפיסטים. ואז כהרגלי - כל מה שאני רוצה ללמוד, אני כבר על הדרך מארגנת קורס לעצמי ולאחרים. וכך נולד הקורס הבא- לרקוד עם הקהל קורס פרזנטציה מיוחד במינו בכלים של סטאנד אפ ו NLP. שתי אומנויות של תקשורת, השפעה והעברת מסר בדרך המתאימה שתופסת את השומעים.


בחלק מהשיעורים נלמד איך עושים פרזנטציה קסומה בכלים של NLP. ובחלק מהשיעורים נלמד איך לרתום את הכלים של משחק וסטנדאפ לכל פרזנטציה בכל נושא. אני אהיה שם וגם קולגות מובילים בתחומים הללו. נתראה?


המאמר פורסם גם כאן »

יעל זרעוני מאמנת בכירה ומורה בינלאומית מוסמכת ב NLP . יעל היא מנכ"ל משותף של מרכז אלון- לאימון לימוד ו NLP. היא מנחה בכירה ומעבירה סדנאות והכשרות מקצועיות בתחומי אימון וNLP. יעל מלמדת בקורס "לרקוד עם הקהל".

שיתוף חברים
עם : יעל זרעוני