לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

למה כדאי לתרגל יוגה?



במאמר נסביר כיצד היוגה תורמת לנו בהיבטים שונים ומגוונים בחיינו.

בתקופה האחרונה היוגה הפכה לפופולארית במיוחד - אך האם זהו רק טרנד חולף או שיש אמת בסגולותיה הרבות של היוגה? מחקרים ותיעודים רבים מוכיחים כי אין ספק שהיוגה, תורה גופנית מזרחית עתיקת יומין, עוזרת לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית, מגבירה את יכולת הריכוז, מפתחת מיומנות קוגניטיביות ובסופו של דבר מעלה באופן ניכר את איכות החיים. משמעות המילה יוגה היא איחוד בין הגוף והנפש, איחוד בין האני התחתון (הגשמי) והאני העליון (הרוחני), והתקשרות בין האדם וההשגחה העליונה. הדבר נובע מכך שיוגה, בשונה מכל ספורט אחר, משלבת תרגול וריכוז מנטאלי. יתרה מכך - היוגה מתאימה לכל אחד שמעוניין לתרגל את התנוחות שבה.

יוגה: הפן הפיזי
כמו כל מכונה, גם הגוף האנושי זקוק למנוחה - אך רבים לא מגיעים להרפיה והירגעות אמיתית. ככל שהעייפות והמאמץ מתמשכים ללא מנוחה, יעילותו של הגוף פוחתת והוא לא זוכה למילוי מצברים. כתוצאה מכך, רבים סובלים מעייפות יתר, חוסר אנרגיות וחוסר סיפוק מחייהם. היוגה מאפשרת לווסת ולאזן את הגוף ולהגיע להרפיה נכונה, דבר שמאפשר לנו לצאת עם כוחות מחודשים מהתרגול וגם להגיע להרפיה מנטאלית ורוחנית.

מקור האנרגיה החשוב ביותר של הגוף הוא הנשימה. אחד העקרונות החשובים של היוגה מתמקד בשליטה בנשימה, שבאמצעותה ניתן לשלוט בתודעה שלנו. תרגול היכולת לנשום נחשב לסוד הריפוי האמיתי של היוגה. אמנם הדבר נשמע מפתיע, אך מרבית בני האדם הבוגרים אינם נושמים נכון, ומשתמשים רק בחלק קטן מאוד מקיבולת הריאה שלהם. הדבר מוביל למתח באזור הגב העליון והצוואר, לחוסר חמצן בגוף ולבסוף לתחושת מועקה, התעייפות מהירה ותשישות כרונית.

תרגול נכון של יוגה מגביר את ההרמוניה והאיזון שבגוף - דבר שמשפר את זרימת הדם, את הגמישות והיציבה, וכן את תפקוד המערכות הפנימיות - ריאות, רבייה, עיכול ועוד. כתוצאה מכך היוגה מגנה על הגוף ומונעת נזקים ומחלות בעתיד.

יוגה: הפן הנפשי
כדי לשלוט בגוף בתנוחות היוגה, עלינו ללמוד לשלוט גם במחשבה וברגשות. באופן זה, במהלך היוגה אנחנו מגיעים למחשבה טהורה, דבר המחייב אותה להיות חיובית. השליטה המשולבת בגוף, ביציבה,בנשימה מסייעת לנקות את ראשנו מכל עיסוק שאיננו התרגול עצמו. בסוף התרגול נחוש שאנו צלולים במחשבתנו, נמצאים בשליטה והדבר כמובן מוביל גם לתחושה גופנית כללית משופרת.

המאמר פורסם גם כאן »

רייצ`ל אדלר שיעורי יוגה באנגלית בלב תל אביב וטיפולי עיסוי תאילנדי מסורתי.
Yoga instruction specializing within the Anglo and international community. Rejuvenating Traditional Thai Massage treatments at home or in the comfort of a studio.

כל המאמרים של Rachel Adler - The Yoga Space:

היוגה ככלי להפגת מתחים

היוגה ככלי להפגת מתחים

תרגול יוגה מאפשר חיים מלאים ושלווים יותר.» מאת רייצ`ל אדלר

היוגה ככלי להפגת מתחים

היוגה ככלי להפגת מתחים

» מאת רייצ`ל אדלר

סגנון אשטנגה יוגה

סגנון אשטנגה יוגה

מהי אשטנגה יוגה?» מאת רייצ`ל אדלר

סגנון אשטנגה יוגה

סגנון אשטנגה יוגה

» מאת רייצ`ל אדלר

שיתוף חברים
עם : רייצ`ל אדלר