לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

תדרים בתנועה ריקוד 4 היסודות

תדרים בתנועה ריקוד 4 היסודות עם סיגלית צפריר - סיגלית צפריר - תנועת החיים - דרך גוף
תדרים בתנועה ריקוד 4 היסודות עם סיגלית צפריר - סיגלית צפריר - תנועת החיים - דרך גוף


אדמה, מים, אש ואויר הם אבני הבנין של העולם והאדם. מה טמון בכל יסוד? מה הצבע השיך לו? מה הריקוד שלו בעולם? ומה נוכל לקבל מחיבור מודע ל- 4 היסודות דרך הגוף?

אדמה, מים, אש ואויר הם אבני הבנין של העולם והאדם. במהלך ההיסטוריה האנושית התבונן האדם על תופעות הטבע והיסודות, וגילה דרכם משהו מחוכמת הבורא, הבריאה והבריאות. עקרון איזון היסודות מהווה בסיס לרפואה הסינית ולעבודת תיקון הנפש ביהדות. מה טמון בכל יסוד? מה הצבע השיך לו? מה הריקוד שלו בעולם? ומה נוכל לקבל מחיבור מודע ל- 4 היסודות דרך הגוף?

תנועת החיים
הבריאה כולה נמצאת בתנועה מתמדת, ולכל חלק בה יש ריקוד משלו המשתלב בריקוד הבריאה. לכל יסוד מהותו, תפקידו, צבע, צליל וריקוד מיוחד. בטבע היסודות רוקדים זה עם זה, זה לקראת זה, מאזנים, מזינים, תומכים ויוצרים בריאה ? בריאות.

האדם והטבע
כשהאדם מחובר לתנועת חיים זו, כשיש זרימה חופשית של אנרגיית חיים (צ`י) מהיקום לאדם ומהאדם ליקום, יש איזון, שקט ושמחה. כולנו מכירים את ההשפעה המבורכת של שהות בטבע, אך רובנו חיים רוב הזמן בין קירות הבתים, יושבים מול מסכים, כמעט ללא תנועה, והולכים ומתקבעים ומתרחקים מהטבע ? שסביבנו ובתוכנו. האם נוכל להתחבר לתדרים הטבעיים גם כשאיננו בחוץ, בטבע? כן!
בתורת הקבלה האדם נקרא "עולם קטן". הכל טמון בנו, ובכל רגע אפשר להתחבר ליסוד / לתדר מסויים שנבחר, ולהעיר אותו בתוכנו.

איכויות 4 היסודות באדם ובעולם (על קצה המזלג):
אדמה ? התדר האדום ? רגלים, קיבה, טבור ? בע"ח: השור
האיכויות: קרקוע, בטחון, יציבות, מיקוד, יעילות, אהבה לסדר, משימתיות, ישירות, בטחון עצמי, התמדה, נחישות ויכולת הגשמה

מים ? התדר הכחול ? גב תחתון, כליות, רחם ? בע"ח: נחש
שקט, עומק, הכלה, הגנה, זרימה, נינוחות, גמישות, הקשבה, מוסריות, אינטואיציה, נוכחות, הוויה

אש ? התדר הצהוב ? מקלעת השמש, מפתח הלב ?
בע"ח: אריה/לביאה
חיבור, חמימות, חסד, חמלה, אהבת אדם, נדיבות, משפחתיות, רוך, תקשורת, הבעה רגשית, אמונה, מנהיגות

אוויר ? התדר הירוק ? ראש, עינים, ריאות, איברי המין ?
בע"ח: ציפור
קלילות, הומור, התחדשות, סקרנות, חיפוש, גילוי, יצירתיות, השראה, חזון, ראיה עם מעוף

הרחבת ההכרה העצמית
אילו יסודות חזקים בי? ואילו חלשים? איך אוכל לחזק את היסוד החלש בי? המודעות למבנה הבסיסי שלי, עם קבלה עצמית, תאפשר לי לעזור לעצמי כשקשה לי.
לדוגמה: אם אדע שיסוד האדמה שלי בחסר, לא אכעס על עצמי כשקשה לי להתמקד ולהתארגן, אלא אפנה את המשאבים שבי לחיזוק יסוד האדמה.

איך תוכלי לעזור לעצמך דרך ריקוד היסודות?
מובן שצריך לחוות כדי להבין... אבל הנה מספר דוגמאות למצבי חוסר איזון שאנחנו חווים בחיינו, ואיך ניתן להתאזן מחדש דרך החיבור לתדר המתאים:

*אם את מרגישה כבדה, חסרת השראה ? תוכלי לרקוד את ריקוד העלה הירוק או הנוצה העפה ברוח. כך תתחברי לתדר האוויר שמביא עימו קלילות, שמחה והתחדשות.

*אם חסרה לך יציבות, וכל דבר מטלטל ומזיז אותך ממקומך ? תוכלי לרקוד את ריקוד הסלע העומד איתן ותתחברי לתדר האדמה ? ליציבות, נוכחות, עמידות

*אם את חסרת שקט ומנוחה ? תוכלי לרקוד את ריקוד הנחל/המעיין הזורם שיחבר אותך לתדר המים, יוריד את הקצב, פנימה אל הזרימה הצלילות, הנוכחות השקטה

*אם ליבך נסגר ואת מרגישה לבד בעולם ? תוכלי לנשום נשימה צהובה אל מקלעת השמש והלב, ולדמיין את קרני השמש החמימות מלטפות וממיסות את הנוקשות. האש הצהובה תרכך את הלב ותעזור לך לתת אמון בחיבור ולהיפתח מחדש לעולם.

הרחבת חוויית החיים
במהלך חיינו אנחנו מתרגלים לחיות בתוך גבולות מצומצמים של ה"אני". ממשיכים לפתח את מה שממילא חזק בנו, ומה שחלש, נזנח, ואנחנו מנסים להימנע ממפגש איתו. אבל כל חלק / יסוד בנו מבקש הכרה והזנה. עבודה דרך הגוף, בתנועה וריקוד בליווי מוזיקה מתאימה, מאפשרת בקלות להתחבר ולחוות את התדר של היסוד, להעיר אותו בתוכנו, להיזכר בקיומו ולהעצים אותו.

הנהגה עצמית ? להיות מאסטרית של היסודות שבתוכך
אם נרצה, נוכל להתחבר מחדש לטבע האמיתי שבנו, להתאמן באמנות החיבור לכל יסוד / תדר בתוכנו, ולממש את הפוטנציאל הטמון בנו. נוכל להעמיק את שורשינו לאדמה, להשקיט את הנפש, להדליק את האש שבלבנו ולפרוש את כנפי הרוח שלנו במעוף לעבר ארץ החזון של נשמתנו. כשנתרומם מעל החלוקה ל- 4 היסודות, כשיתחברו כולם יחד, יתגלה התדר הלבן, המחבר לאחד.

" ...רקדנו את עצמנו, אהבנו את עצמנו יותר, שמחנו עם עצמנו יותר, למדנו להרחיב את הלב, להקשיב, לצלול פנימה. להכיר את הקול הפנימי שחבוי בתוכנו. לדעת מהו חופש. להרגיש אותו עד קצות הגוף ובכל נים ונים. לדעת לבקש את מבוקשנו, רצוננו, בפני עצמנו. להחיות את נפשנו במימי הבאר. להשקות אותה חיים. וליצור ממנה חיים. להרוות צימאוננו. היינו הציפור הגדולה, היינו האדמה, השמש, המים, הרוח. היינו הכתר לראשנו. היינו הכל, כמו קשת החיים. ובעיקר למדנו כמה כח יש בידינו. כמה אנחנו יכולות לצייר את הקשת במו צבעינו. כמה יכולות לצייר ולצבוע את חיינו..."

קורס תדרים בתנועה `לרקוד את הריקוד שלך` - לפרטים נוספים לחצו כאן


סיגלית צפריר מטפלת גוף-נפש-רוח 20 שנה, מנחה סדנאות תדרים בתנועה להתפתחות, ריפוי והעצמה נשית דרך תנועה וריקוד, מלווה נשים בתהליכי ריפוי וצמיחה (פסיכותרפיה גופנית- שיחה, מגע, נשימה, התמקדות), מורה לשיטת אלכסנדר, תנועה מודעת, צ`י קונג, מדיטציה וריפוי עצמי

כל המאמרים של סיגלית צפריר - תנועת החיים:

מפגש עם הרוח הירוקה

מפגש עם הרוח הירוקה

ישבתי והתבוננתי על העלים הירוקים של העץ, על רקע השמים הכחולים, ואז ראיתי אותה, בתווך.» מאת סיגלית צפריר

מפגש עם הרוח הירוקה

מפגש עם הרוח הירוקה

» מאת סיגלית צפריר

לרקוד את הריקוד שלך

לרקוד את הריקוד שלך

לרקוד את הריקוד שלך זה להיזכר. להיזכר בך. זה לא ריקוד שאפשר ללמוד מבחוץ, זה לא לרקוד כמו מישהי אחרת, וממש לא משנה איך את נראית.» מאת סיגלית צפריר

לרקוד את הריקוד שלך

לרקוד את הריקוד שלך

» מאת סיגלית צפריר

ריקוד מקודש

ריקוד מקודש

ריקוד מקודש» מאת סיגלית צפריר

ריקוד מקודש

ריקוד מקודש

» מאת סיגלית צפריר

הרקדנית שבך

הרקדנית שבך

הרקדנית שבך לא זקוקה למוזיקהרק להקשיב ולהתחבר» מאת סיגלית צפריר

הרקדנית שבך

הרקדנית שבך

» מאת סיגלית צפריר

כל הפעילויות של סיגלית צפריר - תנועת החיים:

צ`י קונג ותנועה מודעת לנשים

צ`י קונג ותנועה מודעת

תרגול נעים, זורם ומרפא שמשפיע על הגוף והנפש. בואי להשתחרר ממתחים, להתחבר לשקט, להתמלא בחיוניות ובכוחות מחודשים ולקבל כלים עוצמתיים ליצירת בריאות ואיזון פנימי» עם סיגלית צפריר

כל השבוע-שני
צ`י קונג ותנועה מודעת לנשים

צ`י קונג ותנועה מודעת

עם: סיגלית צפריר

מתי: כל השבוע-שני

שיעורים בשיטת אלכסנדר ותנועה מודעת לנשים

שיעורים בשיטת אלכסנדר

מפגש אישי להרחבת המודעות העצמית בחיבור לגוף, יציבה נכונה, מניעה, טיפול וריפוי כאבים ובעיות שונות בגוף-נפש וקבלת כלים ליצירת איזון פנימי, קלילות וחיוניות» עם סיגלית צפריר

כל השבוע
שיעורים בשיטת אלכסנדר ותנועה מודעת לנשים

שיעורים בשיטת אלכסנדר

עם: סיגלית צפריר

מתי: כל השבוע

פסיכותרפיה גופנית לאיזון גוף נפש רוח

[פסיכותרפיה גופנית

מזמינה אותך למפגש אישי חווייתי במרחב נעים ותומך, בו תוכלי להתחבר לעצמך פנימה דרך הגוף, להקשיב ללב ולנשמה, להשתחרר ממתחים ומדפוסים מעכבים, ולבחור מחדש.» עם סיגלית צפריר

כל השבוע
פסיכותרפיה גופנית לאיזון גוף נפש רוח

[פסיכותרפיה גופנית

עם: סיגלית צפריר

מתי: כל השבוע

לרקוד את הריקוד שלך תדרים בתנועה

לרקוד את הריקוד שלך

מסע חווייתי להתפתחות וגילוי עצמי דרך תנועה, ריקוד וצבע במרחב נשי נעים ותומך. בואי להתחבר לגוף שלך, להשתחרר, להפעים חיים בכל כולך ולחולל שינוי אמיתי בחייך.» עם סיגלית צפריר

ראשון
לרקוד את הריקוד שלך תדרים בתנועה

לרקוד את הריקוד שלך

עם: סיגלית צפריר

מתי: ראשון

שיתוף חברים
עם : סיגלית צפריר