לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

החופש ליצור

החופש שלי ליצור - נועם מוסקל - דרך גוף
החופש שלי ליצור - נועם מוסקל - דרך גוף


יתכן ודרכי חיינו פגמו ביכולתנו לבטא את עצמנו, בדרכים המגוונות והחופשיות שהתאפשרו בילדותנו. כיצד ניתן כיום להשיב לעצמנו את החופש - ליצור באותנטיות ייחודית לנו?

כשהיינו ילדים, ממש צעירים, חיינו בעולם של חופש טהור, בו יכולנו להיות אותנטיים ומחוברים לעצמנו באופן כנה ופשוט. בעולם החופש הילדי, התאפשר לנו ליצור בקלות, ליצור באמת. פשוט לבטא מתוכנו החוצה את מה שעולה בנו ומבקש לקבל ביטוי ? לשיר, לרקוד, לצייר, לשחק, להשתולל ולהשתטות..

ימים אלו קדמו להיווצרותם של מחסומים רגשיים וגופניים, לפני שהוטמעו בתודעתנו מושגים ברורים של יפה/מכוער, טוב/רע, נכון, ראוי, הולם? עדיין לא הייתה חשובה לנו כל כך התוצאה הסופית של היצירה הראשונית. התמקדנו בדרך, כשכל צעד היה כמו מסע שלם וכל צבע צייר תמונה בפני עצמה.

עם הזמן, אצל רובנו, יכולות הביטוי האותנטי הלכו והצטמצמו. חוויות שונות של "כישלון" במפגשים עם האנשים שבחוץ, הפגישו אותנו עם רגשות עוצמתיים כמו בושה, פחד, אולי גם בדידות וחרדה. בשל עוצמת רגשות אלה, החלו להיווצר אצל כל אחד דפוסים שונים, אשר מטרתם הטובה הייתה תמיד זהה: למנוע מאיתנו כל פגיעה.
הבעיה היא, שדרך פעולתם של דפוסי ההגנה מאופיינת לרוב על ידי מוטיב ההימנעות. כך קרה שאט אט התרגלנו לביקוריו של הקול המקטין והמבקר, והתחלנו ממש להאמין שעדיף לנו להימנע, על מנת לא להיפגע.

והתוצאה: עם הזמן (או אולי בבת אחת במקרים טראומטיים) פחות ביטאנו את מה שעלה בתוכנו, ואף פחות זיהינו ושמענו את הקולות האותנטיים שלנו. זוהי אחת הדרכים הנפוצות להיווצרות ניתוקים מחלקים מסוימים בעצמנו.

הפסיכותרפיה הגופנית מזמינה אותנו להתחבר אל החלקים השונים שבנו, מחדש. לפגוש את המקומות האותנטיים בתוכנו שהורדמו, וכעת מבקשים ביטוי אישי, ממני החוצה. להתחיל לקלף שכבות שהגנו עליי במשך זמן מסוים, אך כיום כבר מפריעות וחוסמות את דרכי הבוגרת.

בדרך זו, אני בוחרת באפשרות לגלות בעצמי צבע שמתחבר לעוד צבע, וכך יוצרים ציור ייחודי. תנועה שמובילה לעוד תנועה ועוד אחת, ויחד הן יוצרות מעין ריקוד שהוא רק שלי. פתאום אני שומעת צלילים חדשים-ישנים, עולים ממקומות שונים בגוף ומבקשים לבקוע דרך הגרון החוצה למעין שירה אישית.

החופש ליצור ולהתבטא הוא קודם כל ביני לבין עצמי. כאדם בוגר, יש לי אפשרות לבחור לעצמי את החופש להיות יותר אני, במלוא יופיי ועוצמתי. להכיר את החלקים השונים בי, לאפשר להם את המקום ואת הביטוי אותו הם מבקשים ולו הם ראויים. לתת לעצמי לגדול, להתעצם ולהגביר את תחושת החיות והחיוניות.
זהו המסע אל החופש שלי.

המאמר פורסם גם כאן »

נועם מוסקל "חופשייה להרגיש" - נועם מוסקל - פסיכותרפיסטית גופנית. מטפלת בכפר הירוק ובעין עירון.

כל המאמרים של נועם מוסקל:

לבי כמצפן חיי

לבי כמצפן חיי

יחסים עם הלב» מאת נועם מוסקל

לבי כמצפן חיי

לבי כמצפן חיי

» מאת נועם מוסקל

מיהי חופשייה להרגיש?

מיהי חופשייה להרגיש?

כיצד הגעתי לכאן?» מאת נועם מוסקל

מיהי חופשייה להרגיש?

מיהי חופשייה להרגיש?

» מאת נועם מוסקל

אין קיצורי דרך

אין קיצורי דרך

בתהליך התפתחות עמוק שיימשך וייטמע לאורך זמן, אנו מתבקשים ללכת בדרך - עם כל מה שיש לנו לעבור. כי אין לנו דרך אחרת...» מאת נועם מוסקל

אין קיצורי דרך

אין קיצורי דרך

» מאת נועם מוסקל

שיתוף חברים
עם : נועם מוסקל