לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

צ`אקרות, תנועה ומה שבניהן

צילום: גילי חן - ניה עם ניצן גנץ - דרך גוף
צילום: גילי חן - ניה עם ניצן גנץ - דרך גוף
מאת: ניצן גנץ


אז מה הן בעצם צ`אקרות, היכן הן ממוקמת ומה ניתן לעשות, להניע ולהשמיע על מנת להעיר אותן?

עד שנחשפתי לNia, ידעתי מעט מאוד אודות הצ`אקרות. וגם אם ידעתי, לא באמת הבנתי במה מדובר וודאי לא חשבתי שגם לי יש כאלה. האמת, שלפני שנחשפתי ל-Nia לא כ"כ האמנתי במה שלא יכולתי לתפוס בחושים. אם לא יכולתי לראות, לשמוע, להריח או לגעת בזה- כנראה שזה לא היה קיים. כל מה שלא קיבל הוכחה גשמית נותר במסתורין והיה כלא היה. העולם בו חייתי הוגבל למה שקורה בראש- "אני חושבת...", "אני מרגישה..." ולעיתים "אני יודעת"! כשכל השלושה חיים בטווח שבין שתי אוזניי. לא דמיינתי שהגוף שלי יכול להכיל משהו מעבר לחלקים הפיסיים אותם הוא מכיל- שלד, שרירים, איברים הפנימיים, כולם חלקים של המכונה שמטרתם לתפקד כהלכה ומעל הכל לשאת את המלך הבלתי מעורער ? הראש- שם הכל קורה, או לפחות כל מה שחשוב. בדיאואד אני נדהמת עד כמה הייתי עיוורת לצבעים, כן, צבעים של הגוף. למזלי לפני שבע שנים זכיתי להארה.

ההארה הזו התגלתה אלי באמצעות שיעור תנועה הוליסטי המכונה NIA) Now I Am). טכניקה המחברת בין הגוף לתודעה, בין התנועה לבין הרגש, בין החומר לבין הרוח ואת כל אלה להרבה שמחה. ב-Nia למדתי מהי תחושה וכמה עומק, דעת וחכמה יש בתחושות הגוף. בהדרגה החלתי לחקור את התחושות, לזמן אותן באמצעות הנעה של חלקים שונים בגופי, להגביר אנרגיה במקומות רדומים ובכך לרפא מכאבים נושנים ללא צורך בשימוש במילים. משיעור לשיעור למדתי לאזן בין חלקי הגוף ובלי תכנון מודע נוצר איזון גם ברמה של הרגש והאישיות. הוספתי ואפשרתי לעצמי לשחרר קולות תוך כדי תנועה ולהגיע לשיאים חדשים של שחרור והנאה. גיליתי עולם אינסופי שחיים שלמים לא יספיקו לי לגלות את סודותיו. וכן, גיליתי גם את כוחן של הגלגלים האנרגטיים המכונים צ`אקרות.

אז מה זה בעצם צ`אקרה?
צ`אקרה היא המילה בסנסקריט ל"גלגל". הצ`אקרות הינן תעלות רוטטות דמויות משפכים קטנים שרצות לאורך עמוד השדרה שלך וסופגות אנרגיה, כוח החיים האוניברסלי של צ`י או בשפה אחרת- פראנה. מטרתן להעביר אנרגיה מגוף היוריקה (הגוף האנרגטי), לתוך ומחוץ לגוף הפיסי. באמצעות הדהוד של האנרגיה הזו במהירות גבוהה, התדרים של הצ`אקרות יכולים להראות כצבע מסוים.

העבודה של הצ`אקרות היא לשבור אנרגיה מעלה ולשלוח אותה לאורך נהרות אנרגטיים הנקראים נאדיות למערכת העצבים של הגוף שלך, לבלוטות אנדוקריניות ספציפיות ולדם שזורם לאורך הגוף. הנעה של עמוד השדרה ושלושת משקולות הגוף- אגן, חזה וראש, יניעו את זרימת האנרגיה של הצ`אקרות. הכרת התנועה האנרגטית ופיסית של הצ`אקרות, תעזור לך להבחין אם האנרגיה זורמת, חסומה או קפואה. כאשר אנרגיית הצ`אקרות זורמת בקלות נחוש בריאים יותר. חוסר איזון או חסימה של הצ`אקרות עשויה להוביל לעיוות בתפיסה, ברגשות ובסופו של דבר עלולה גם להתבטא במחלות.
הצ`אקרות שלך הם כמו השותפים שלך והם מדברים אליך בשפה של אנרגיה שזורמת פנימה והחוצה דרך מערבל ספציפי שנפתח לאורך עמוד השדרה. ניתן לחשוב על האגן, החזה והראש כבתים שמכילים אנרגיה של צ`אקרה (האגן), מסובבים אנרגיה של צ`אקרה (החזה) או מכוונים אנרגיה של צ`אקרה (הראש). פיתוח מודעות לצ`אקרות תורמת לשמירה על רמה גבוהה של אנרגיה פיסית, איזון, הרמוניה, בריאות ורווחה.

היכן ממוקמת הצ`אקרות ומה ניתן לעשות על מנת להעיר אותן?

צ`אקרה 1- בסיס או שורש
צ`אקרה 1 פונה מטה אל האדמה. היא ממוקמת בקו אחד עם צ`אקרה 7 הפונה מעלה לעבר השמיים. ניתן להעיר את הצ`אקרה הראשונה ע"י צליל גרוני נמוך "אהה" כמו ב"אבא" ובאמצעות הנעה של של האגן. בהיותה ממוקמת בתחתית עמוד השדרה, צ`אקרה 1 מעוררת חילופי אנרגיה בין הרגליים, בעצם העוקץ, ברקטום ובאברי המין. הנעה של הצ`אקרה הראשונה תחזק את הקשר בין הגוף שלך והאדמה ותעזור לך לבסס את תחושת הביטחון והאמון שלך בחיים.

צ`אקרה 2- המרכז המיני
כדי להעיר את הצ`אקרה השנייה יש להשמיע את הצליל "אוו" כמו ב"הוא" ולהניע את עצם הזנב שלך, עצם החיק וחגורת האגן. היא מושפעת מהתנועה של האגן ובאמצעות תנועות חזה עדינות. בהיותה ממוקמת בחלק הלומברי התחתון של עמוד השדרה, כ-5 ס"מ מעל הפופיק, צ`אקרה 2 מעוררת את המעי הגס, הטחול, שלפוחית השתן, הגב התחתון ואברי המין. הנעה של הצ`אקרה השנייה תעזור לך לפתח קשרים יותר אינטגרטיביים בין האנרגיות הנשיות והגבריות ותעורר את כוח היצירתיות והיצירה.

צ`אקרה 3- מקלעת השמש
על מנת להעיר את הצ`אקרה השלישית יש להשמיע את הצליל "או" כמו ב"אוהב" ולהניע את עמוד השדרה. צ`אקרה זו מושפעת מהתנועה של האגן והחזה. בהיותה ממוקמת באזור הטורקלי של עמוד השדרה בסמוך למקלעת השמש, היא מעוררת את הלב, הריאות, הבטן, הכבד, בלוטות האדרנל, הלבלב, הכליות, הסרעפת, החזה, כיס המרה, המעיים הדקים והתריסריון. הנעה של צ`אקרה תחזק את הרצון, הביטחון העצמי והכוח האישי שלך.

צ`אקרה 4- הלב
על מנת להעיר את הצ`אקרה הרביעית יש להשמיע את הצליל "אה" כמו ב"מה" ולהניע הכל דרך את החזה. הצ`אקה הרביעית מושפעת מהתנועה של כלוב הצלעות שלך. בהיותה ממוקמת במרכז החזה, בחוליות הטורקליות של עמוד השדרה, הראשונה, השנייה והשלישית, היא מעוררת את הלב, הריאות, הבטן, הכבד, בלוטות האדרנל, הלבלב, הכליות, הסרעפת, החזה, כיס המרה, המעיים הדקים והתריסריון. הנעת הצ`אקרה הרביעית תעזור לך לפתח קשר עמוק יותר המלווה באהבה, חמלה, שמחה וצער.

צ`אקרה 5- הגרון
הצ`אקרה החמישית מתעוררת להשמעת הצליל "איי" כמו ב"איילה" ובאמצעות תנועת הראש, הצוואר והלסת. בהיותה ממוקמת בחוליה השלישית של החלק הצווארי של עמוד השדרה, צ`אקרה 5 מעוררת את הראש, העיניים, האוזניים, הפנים והגרון. הנעה של צ`אקרה זו תשפר את היכולת שלך להביע, לדבר בקול ולעמוד על דעתך.

צ`אקרה 6- גבה או עין שלישית
הצ`אקרה השישית מונעת לצליל "איי" כמו ב"איפה" ובאמצעות תנועה של הראש והצוואר. בהיותה ממוקמת בחוליה הצווארית הראשונה של עמוד השדרה, צ`אקרה 6 מעוררת את הראש, הפנים, העיניים, האוזניים והגרון. הנעה של הצ`אקרה השישית תאפשר לך לפתח קשר יותר אינטראקטיבי לאינטואיציה שלך.

צ`אקרה 7- כתר
לצ`אקרה 7 אין כלל חיבור לעמוד השדרה. היא ממוקמת מעל הכתר של ראשך ונמצאת בקו אחד עם צ`אקרה 1. ניתן להזרים בה אנרגיה באמצעות השמעת הצליל "אי" כמו ב"אמא" וע"י כל תנועה של הראש. היא מושפעת מהכוונה ומהחיבור המודע לדברים שמעבר למרחב הפיסי. בהיותה ממוקמת ברמה הפיסית בבלוטת יותרת המוח, צ`אקרה 7 מעוררת אנרגיה רוחנית ויוצרת קשר בין הגוף הפיסי והגוף השמימי. תנועה בצ`אקרה השביעית תחזק את הקשר בינך לבין אנרגיה שמימית, רוחנית ונשמתית.


ביבליוגרפיה:Manuel Nia White Belt / דבי רוסאס יוצרת שיטת ניה

המאמר פורסם גם כאן »

ניצן גנץ ניצן גנץ, סוציולוגית ארגונית ומורה ל-Nia ופילאטיס. חיה על פי הפילוסופיה של Nia, מעבירה שיעורים, סדנאות וסופי שבוע ברוח השיטה. פרטים נוספים באתר: www.nitzania.co.il

כל המאמרים של ניה עם ניצן גנץ:

לכבד את הגוף באמצעות נשימה

לכבד את הגוף באמצעות נשי

הקשבה לגוף ולנשימה מהווה שער לרוח הייחודית של כל אחד ואחת מאיתנו. המאמר מציע הנחייה מודרכת, שלב אחר שלב, לעבר נשימה מודעת ומרפאת.» מאת ניצן גנץ

אז מה זה ניה בכלל?

אז מה זה ניה בכלל?

יש דרך אחרת לפתח כושר. דרך של הנאה, אהבת הגוף וחיבור לקהילת רוקדים- קוראים לזה ניה!» מאת ניצן גנץ

אז מה זה ניה בכלל?

אז מה זה ניה בכלל?

» מאת ניצן גנץ

כל הפעילויות של ניה עם ניצן גנץ:

ניצן, חגורה שחורה דאן1 בNia, מנחת קבוצות

ניה עם ניצן גנץ

ניה מלמדת אותנו דרך אחרת לפתח כושר, דרך של שמחה ואהבת הגוף והתנועה. במהלך השיוערים תלמדי להרחיב את המנעד התנועתי שלך וכך להרחיב את עצמך. זהו שיעור שכולו חוויה חושית ורגשית. מוזמנת להתנסות» עם ניצן גנץ

ניצן, חגורה שחורה דאן1 בNia, מנחת קבוצות

ניה עם ניצן גנץ

עם: ניצן גנץ

שיעורי ניה בחיפה לכל הרמות

ניה בחיפה והסביבה

חוויה שכולה הנאה, כייף, התחדשות, העצמה, חופש תנועה והתאהבות בגוף שלי. התנועות פשוטות וחוזרות על עצמן, מה שמאפשר לגוף ולתודעה להירגע ולהתחבר לתחושות במישור הפיזי, רגשי ואף רוחני.» עם ניצן גנץ

כל השבוע
שיעורי ניה בחיפה לכל הרמות

ניה בחיפה והסביבה

עם: ניצן גנץ

מתי: כל השבוע

לרקוד מהבית בזמן שלך. 10 ימי התנסות חינם

לה`ניה` מהבית

רוצה לרקוד מבלי לצאת מהבית? לתרגל תנועה שיש בה שמחה, אנרגיית חיים, השראה, פעילות דינמית ומוסיקה טובה? וכל זה בלי להיות תלויה בזמן ובמקום? הגעת למקום הנכון. ניצניה VOD» עם ניצן גנץ

כל השבוע
לרקוד מהבית בזמן שלך. 10 ימי התנסות חינם

לה`ניה` מהבית

עם: ניצן גנץ

מתי: כל השבוע

שיעורי ניה עם ניצן גנץ

שיעורי תנועה בטכניקת ניה

ניה הינה טכניקה תנועתית ייחודית המשלבת בין אומנויות מתחום הריקוד, הלחימה והריפוי לכדי חוויה הוליסטית. היא נרקדת ברגליים יחפות למוסיקת עולם עשירה ומעשירה. שיעור שכולו חוויה- מוזמן/ת להתנסות» עם ניצן גנץ

שיעור ניה מלא עם ניצן גנץ

שיעור ניה - Nia

שיעור לקט מתוך מגוון שיעורי ניה מוקלטים מראש ()שעה של שחרור והרמת אנרגיה» עם ניצן גנץ

שיעור ניה מלא עם ניצן גנץ

שיעור ניה - Nia

עם: ניצן גנץ

שיעורי ניה בחיפה עם ניצן גנץ

שיעורי ניה בחיפה

ניה הינה טכניקה תנועתית ייחודית המשלבת בין אומנויות מתחום הריקוד, הלחימה והריפוי לכדי חוויה הוליסטית. היא נרקדת ברגליים יחפות למוסיקת עולם עשירה ומעשירה. שיעור שכולו חוויה- מוזמן/ת להתנסות» עם ניצן גנץ

שיעורי ניה בחיפה עם ניצן גנץ

שיעורי ניה בחיפה

עם: ניצן גנץ

שיתוף חברים
עם : ניצן גנץ