לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

עיסוי תאילנדי

מאת: שי אגסי


הסבר על מקורות השיטה, כיצד השתמשו בה לאורך ההיסטוריה בתאילנד. מהו הטיפול עצמו, ואיך מבצעים אותו, וסקירה של יתרונות הטיפול בעיסוי תאילנדי

מקורו של העיסוי התאילנדי מתחיל לפני 5000 שנה בהודו כאחת משיטות המגע שהיו נהוגות באותן שנים ברפואה היורוודית .

הודו כאחת המדינות המאד משפיעות על תרבות המזרח הרחוק בתחומי דת, רפואה, ואמנות, יוגה, השפיעה על מדינות שכנות כמו תאילנד, סין ,נפאל,ועוד, וכך נדד לו העיסוי ההודי לאזור תאילנד והשתרש שם שנים רבות כשיטת רפואה לכל דבר אשר דאגה לתחלואים ורווחת האוכלוסייה בתרבות התאילנדית, ושימשה כתהליך ריפוי לכל מחלה ומכאוב וגם לשיפור תחזוקת הגוף השוטפת.

העיסוי התאילנדי מורכב מלחיצות כף יד ,אגודלים, כפות הרגלים, מתיחות ופיתולים של הגוף, כאשר תנוחות המתיחה לקוחות מתנוחות היוגה ולמעשה המטפל והמטופל עושים יוגה, כאשר המטופל הוא משתתף פאסיבי. כמובן שכל המתיחות, הפיתולים והלחחצות נעשים בהתאם ובהקשבה לגוף .
העיסוי התאילנדי התחלק ל-2 סגנונות: הסגנון הצפוני של צאנג מאי, והסגנון הדרומי של בנגקוק, כאשרבינהם ישנם הבדלים קטנים וטכניקות מעט שונות אך שניהם משתמשים באותו בסיס.

העיסוי המסורתי אורך בין 3 ל-3 וחצי שעות, כאשר ישנן 4 תנוחות בסיסיות שכיבה: על הגב, על הצד, על הבטן וישיבה, כשבכל תנוחה יש שילוב של לחיצות מתיחות ופיתולים הלקוחים מעולם היוגה . כמובן שבעולמינו המערבי הטיפול קוצר למסגרת של שעה ואני הייתי ממליץ על מינימום שעה וחצי טיפול .
מהות הטיפול היא עבודה על המערך האנרגטי של הגוף כאשר ברפואה התאילנדית יש כ-10 ערוצים אנרגטים ראשיים הנקראים סנים (מקבילים למרידיאנים ברפואה סינית ונאדים ברפואה ההודית) ועבודה ברמה הפיזית, כאשר ישנן נקודות לחיצה המקבילות לאלו של הרפואה הסינית(השימוש בהן והדיסיפלינה הטיפולית שונה) המטפלות במגוון הבעיות הרפואיות הקיימות .

הטיפול מתאים לכל אדם בכל גיל ללא שום הגבלה עם דגשים בהתאם למצבו הרפואי.

הטיפול נעשה על מזרון כאשר המטופל לבוש בבגדים נוחים באווירה שקטה ורגועה.
מטרת הטיפול היא לחזק את הגוף גם ברמה האנרגטית וגם ברמה פיזית ,ליצור גמישות באופן קשוב למצבו הנוכחי של הגוף וליצור הרמוניה ורגיעה ברמה הרגשית - נפשית.

המאמר פורסם גם כאן »

שי אגסי שי אגסי מטפל בהילינג אנרגטי מנחה סדנאות דמיון מודרך ומטפל במגע. עוד עליי אפשר למצא באתר שלי www.mateplim.co.il/shai-agasi

כל המאמרים של שי777:

דמיון מודרך

דמיון מודרך

בואו נלמד כיצד אפשר להשתמש בדמיון מודרך ככלי לריפוי עצמי וכיצד הוא פועל עלינו» מאת שי אגסי

דמיון מודרך

דמיון מודרך

» מאת שי אגסי

הילינג אנרגטי

הילינג אנרגטי

נבין מה זה הילינג, כיצד קורה התהליך הטיפולי, מהם הכלים הנלווים בהם משתמשים מטפלים בהילינג אנרגטי» מאת שי אגסי

הילינג אנרגטי

הילינג אנרגטי

» מאת שי אגסי

שיתוף חברים
עם : שי אגסי