לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

רפלקסולוגיה ודאגנות יתר



דאגה הינה תגובה רגשית/קוגניטיבית למצבים שאין לאדם אפשרות להשפיע עליהם

דאגה יכולה להתפתח בכל תחום בו קיימת אי וודאות, בכל מצב שלתפיסתנו אין לנו שליטה עליו, בכל מצב שעשוי לעורר שאלות מן הסוג של "מה יהיה אם"?
מה יהיה מבחינה כלכלית? מה יהי עם העבודה? מה יהיה עם ילדי?? וכדומה.

הדאגה כתגובה נקודתית לאירוע מסוים נכונה והכרחית להתנהלות התקינה של חיינו, היא מהווה תגובה הסתגלותית והישרדותית. טוב יהיה אם נדאג כאשר ילדינו לא הגיע בזמן הביתה, הדאגה תשמש כזרז הממריץ את הצורך שלנו לחפש אותו ולדאוג להביאו הביתה בשלום.

הדאגה והפחדים מנגנונים אבולוציוניים חיוניים המשמשים כנורות הזהרה מפני אסונות העשויים לבוא עלינו, הם מסייעים להפריד בין עיקר וטפל ובין מה שבטוח ומה שמסוכן.
מנגנונים אלו משרתים צורך הישרדותי מן המעלה הראשונה והינם הכרחיים וחיוניים לחיים בריאים ותקינים בסביבה לא מוכרת וברורה. הדאגה והפחד חיוניים כל עוד אנו מסוגלים להתמודד איתם ולהכיל אותם בצורה עניינית ויעילה.

כאשר היכולת להתמודד בהצלחה עם הדאגה והפחד משתבשת, הדאגה הופכת לנטל הרסני המשתלט על חיינו והופך בתהליך של למידה להרגל מתמשך.
הדאגה שבמקור הייתה אמורה להוות מנגנון הישרדותי חיוני, הופכת לדאגנות יתר והופכת את החיים לחיי קשים לא בטוחים ורווי מתח. בנוסף להשפעותיה ההרסניות של דאגת היתר על רווחת החיים הנפשיים ידועה גם השפעתה המזיקה על תפקודיו התקינים של הגוף הביולוגי. היא עשויה לגרום לעייפות, חוסר חיוניות, חוסר ריכוז וקשב, כאבים שונים בגוף, עצבנות יתר, תפקוד לא תקין של מערכת העיכול, כאבי ראש, הפרעות בשינה ועוד?

הרפלקסולוגיה רואה בדאגנות יתר להיחלשות גוף האדם וליצירת חסימות והפרעות במערכות השונות של הגוף, הרגשיות, הקוגניטיביות והפיסיות.
דרך אבחון בכפות הרגליים וטיפולים רפלקסולוגים יש אפשרות לעזור באבחון ובאיתור המקור לדאגנות היתר. בעזרת טיפולים ניתן לסייע לאדם להשיב לעצמו את האיזון הכללי, הפיסי והרגשי, לאזן את מערכת העצבים ולהוריד את סף המתח והרגישות. השבת האיזון משפרת את יכולתו של האדם לראות את סיטואציות החיים באור חיובי ואובייקטיבי יותר, להצליח לראות את התנהלות הדברים בפרופורציה מאוזנת והסתגלותית יותר, וכך לחזק את תחושת שליטתו בתגובותיו לאירועים השונים שבחייו.

דרכי התמודדות נוספות

לפעמים יש צורך לסגל צורות חשיבה אחרות שיקלו על התמודדות עם דאגנות היתר על ידי התחברות לאמונה. ? אמונה בחוקיות ששולטת בעולם גם כאשר היא אינה מובנת לנו. אמונה בחוכמת היקום לפיה דברים לא קורים ללא סיבה. תמיד ישנה משמעות גלויה ומשמעות סמויה לכל אירוע. טוב ורע הם מושגים יחסיים מטבעם שמשתנים כשמשתנה הפרספקטיבה. סיטואציה שמתפרשת היום כרעה יכולה בעתיד להתפרש כשנקודה צפנה חיובית לחיינו.

ניתן גם להסתייע בטכניקה של דמיון מודרך?..

לשכב בנוחות במקום נעים לנו, לקחת שאיפה של אויר דרך האף אל תוך הבטן, לנשוף את האוויר החוצה דרך הפה, לחזור על פעולה זו כארבע פעמים.
לדמיין אור שיורד מלמעלה אל האדם לו אנו דואגים ועוטף אותו מכל הכוונים כמו בועת הגנה או כמו שמיכת פוך נעימה, מפנקת ומחממת. לנסות לראות את אותו אדם במיטבו כשהוא חזק ובריא. לשלוח אליו בכוח אהבתנו אור לבן או צבעוני שיעטוף אותו מכל הכוונים. אור שמגן עליו, מחזק אותו, הולך אתו לכל מקום ומאיר את דרכו.

בצוע תרגיל זה באופן תדיר כגון כל ערב לפני השינה ישרה עלינו תחושה של רגיעה והענקת הגנה לאלה שאנו דואגים.

המאמר פורסם גם כאן »

פנינה אדמון, מרצה ומרכזת מגמת רפלקסולוגיה במכללת גודלמן www.godelman.co.il

כל המאמרים של מכללת גודלמן לרפואה משלימה באשדוד:

מומחה להמסת צלוליט והצרת היקפים

מומחה להמסת צלוליט והצרת

צלוליט לא אומר שאתם סובלים מעודף משקל. יש את התופעה הזו גם לאנשים רזים. אם אתם סובלים מעודף משקל, לעומת זאת, ירידה במשקל עשויה להפחית צלוליט.» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

מומחה להמסת צלוליט והצרת היקפים

מומחה להמסת צלוליט והצרת היקפים

» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

אורתופדיה- בעיות גב ופרקים

אורתופדיה- בעיות גב ופרק

צורות רבות של דלקת מפרקים ותנאים סביבתיים הקשורים והמשפיעים על מפרקים, שרירים ו / או עצמות יכולות לגרום לבעיות» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

אורתופדיה- בעיות גב ופרקים

אורתופדיה- בעיות גב ופרקים

» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

הרזייה טבעית והצרת היקפים

הרזייה טבעית והצרת היקפי

כבר מעל ל-20 שנה אנו מטפלים בהשמנת יתר באמצעות תזונה נכונה וטיפולים להצרת היקפים ועיצוב הגוף» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

הרזייה טבעית והצרת היקפים

הרזייה טבעית והצרת היקפים

» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

גמילה מעישון בדרך טבעית

גמילה מעישון בדרך טבעית

גמילה מעישון בדרך טבעית עדיפה בהרבה מאשר שימוש בכימיקלים» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

גמילה מעישון בדרך טבעית

גמילה מעישון בדרך טבעית

» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

עיסוי תינוקות זהו אחד העיסויים המהנים. העיסוי מאפשר ליצור חי

עיסוי תינוקות זהו אחד הע

העיסוי מאפשר ליצור חיבור וקרבה עם התינוק ולתת כלים לאם הטריה לסייע לרך הנולד» מאת מכללת גודלמן לרפואה משלימה

שיתוף חברים
עם : פנינה אדמון, מרצה ומרכזת מגמת רפלקסולוגיה במכללת גודלמן