לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

המסע שלי הביתה דרך היוגה - דרך הלב

Laughing Lotus NYC - מלינה רימברג - דרך גוף
Laughing Lotus NYC - מלינה רימברג - דרך גוף


תמיד הרגשתי שאין לי באמת בית. ודווקא שם בניו יורק הרחוקה והקרה, בסטודיו בקומה השנייה בין השדרה השישית ורחוב 19, הרגשתי שמצאתי בית.

בדיוק לפני 5 שנים ארזתי מזוודה גדולה עם בגדים חמים ואמונה ויצאתי למסע בניו-יורק לקורס מורי יוגה ב Laughing Lotus שלא הייתי בטוחה שאחזור ממנו.

הפעם הראשונה שנכנסתי לסטודיו של Laughing Lotus הייתה כמה חודשים לפני כן בחופשה קצרה בקיץ בניו יורק. מיד כשנכנסתי לבניין ונרשמתי אצל הדור-מן הלבבי הרגשתי שנכנסתי לעולם חדש ואחר מכל מה שהכרתי עד אותו היום.

כולם מסביבי היו מאוד נחמדים לכולם, והיה נדמה שכולם מכירים אחד את השני המון זמן. כבר במעלית בדרך לסטודיו דיברה איתי מישהי בצורה מאוד נחמדה ולבבית. הייתה בה שמחת חיים כזו גדולה ותשוקה לחיים והסתבר לי לאחר מכן שהיא המורה של השיעור שאני הולכת להיות בו והיא גם הבעלים של הסטודיו.

הגעתי לשם אחרי שחבר טוב המליץ לי בחום רב ללכת לשיעור בחופשתי בניו-יורק. אחרי שחרשתי את העיר במשך כ- 5 שנים כדיילת באל-על זאת הייתה ההמלצה הכי טובה שאי פעם קיבלתי על ניו-יורק. זאת גם הייתה התקופה הכי מאתגרת בחיי. הייתי במשבר זוגיות קשה מאוד, הייתי פצועה מאוד פיזית ונפשית. הרגשתי מאוד תקועה מבחינת עבודה וקבוצות פרטיות שניסיתי לפתוח. וחיפשתי דרך היוגה קצת מנוחה ושלווה לגוף ולנפש הכואבים.

השיעור התחיל בזה שדנה המורה והבעלים נגשה אל כל מי שהיא לא הכירה בסטודיו, שאלה לשלומו והציגה את עצמה. באותו הרגע הרגשתי שהגעתי הביתה. הבית הזה שחיפשתי כל-כך הרבה שנים.

בתור ילדה שעלתה מארגנטינה בגיל 4 ועברה עם משפחתה כמה וכמה פעמים דירה מעיר לעיר במהלך כל 4 השנים הראשונות בארץ, תמיד הרגשתי שאין לי באמת בית. גדלתי בקיבוץ מגיל 8 ועד גיל 20. אז עזבתי את הקיבוץ לתל אביב וההורים שלי עזבו מיד אחרי לרחובות. כל הבית שהיה לי ב- 12 השנים המשמעותיות האלה של חיי כבר לא היה קיים.

חברים נכנסו ויצאו מחיי לאורך השנים- צבא, מכללה, ריקוד, חברים מעולם הסלסה, הפילאטיס והיוגה ובכלל, אבל אף פעם לא הרגשתי שיש לי באמת איזשהם חברים שאני מחוברת אליהם בלב ובנפש.

ודווקא שם בניו יורק הרחוקה והקרה, בסטודיו בקומה השנייה בין השדרה השישית ורחוב 19, הרגשתי שמצאתי בית.

השיעור התחיל בשיחה קצרה על משהו שאני לא ממש זוכרת מה הוא היה, אבל זה נגע בי, עמוק עמוק בתוכי והתחיל להפעיל שם כמה דברים. את השיחה הקצרה המשכנו בשירת מנטרה בליווי של כלי נגינה מדהים שנקרא הרמוניום. אני זוכרת את הדמעות על הפנים שלי, נוזלות ומרטיבות לי את החולצה ולא מפסיקות לנזול.

אני שרה מילים שאני לא מבינה ושומעת לראשונה בחיי בסנסקריט ומשהו במילים האלה מתחיל לפתוח לי מנעולים בלב. השיעור שהמשיך את המנטרה היה זורם, ונעים לגוף והרגיש לי שאני עפה ומרחפת ולא רק מתרגלת תנוחות יוגה נוקשות וקשות.

כל השיעור לווה במוזיקה ברקע שגרמה לי לחוש את התחושות שחשתי כשהייתי רוקדת בשיעורי ריקוד. מן תחושה כזו כל-כך מדהימה בגוף ובלב, שאין לה ממש הסבר מילולי. השיעור המשיך לתנוחות מאתגרות יותר ותנוחות מדהימות חדשות על שם אלים מהמיתולוגיה ההודית, והסתיים בשהייה ממושכת בכפיפות לפנים, שהרגישו לי כל כך נכון רך ונעים בגוף. בסוף השיעור שרנו את המנטרה של תחילת השיעור ושוב שער הדמעות נפתח.

יצאתי מהשיעור הזה בידיעה שאני הולכת ללמוד ולהבין מה היה שם. מה היה כל-כך מיוחד בשיעור הזה שגרם לי להרגיש ככה, אחרי שכבר תרגלתי יוגה בארץ בשיטות שונות במשך 5 שנים ומעולם לא חשתי כזו תחושה של פתיחת הלב וניקוי אחרי שיעור יוגה.

כעבור כמה חודשים, אחרי שחזרתי לארץ מחופשתי הקצרה בניו-יורק, נסיבות החיים הביאו אותי לכך שנפרדתי מבן זוג של שנים וגרתי בבית של חברה. עלה בי רצון מאוד חזק לטוס לניו יורק וללמוד את הסגנון המדהים הזה Lotus Flow Yoga שהיה כל-כך עוצמתי ומשמעותי. וכך קרה. בינואר 2011 טסתי לניו יורק לחודשיים וקצת עם 2000 דולר בכיס, עם כמה מספרי טלפונים של אנשים שחיים בניו יורק שאני לא לגמרי מכירה ועם תחושה חזקה שהכל יסתדר והכל יהיה מדהים.

ובדיוק כפי שחשבתי כך קרה. הידיד שהמליץ לי על הסטודיו בפעם הראשונה בדיוק חזר לגור בארצות הברית והציע לי לגור איתו בדירת סטודיו למשך כל התקופה ולחלוק בהוצאות הדירה. הקורס שנרשמתי אליו היה קורס מורים מתקדם שהתקיים רק בסופי השבוע ותכננתי לעבוד במהלך השבוע בכדי לקיים את עצמי בניו יורק בכל אותה תקופה. וכך קרה. מתוך מספרי הטלפונים שקיבלתי מחברים של מכרים שגרים ביו יורק מצאתי אנשים מקסימים ישראלים שעזרו לי מאוד באותה התקופה.

אחת עזרה לי למצוא עבודה בחנות של ישראלים. אחרת נתנה לי לשמור על החתול שלה במשך השבועיים האחרונים שלי בעיר ולגור אצלה בדירה. אחרת הכירה לי אישה ישראלית מדהימה שהייתה זקוקה למנקה פעם בשבוע ובין לבין הכרתי עוד הרבה ישראלים נחמדים שניסו לעזור לי. כל הכוכבים עמדו לראשותי שם. עבדתי בחנות בגדים 3 פעמים בשבוע, ניקיתי דירה פעם בשבוע, ישנתי על מזרן מתנפח על הרצפה בדירת חדר עם הידיד הישראלי, תרגלתי יוגה בסטודיו כמה פעמים בשבוע שרציתי ולמדתי בקורס מורים בסופי השבוע.

הכל הסתדר וזרם בדיוק לפי התחושות שהיו לי. קורס המורים היה מדהים. למדנו על מערכת הצ`אקרות, למדנו אירוודה, שיעורי סנסקריט, נגינה על הרמוניום, סדנאות על מודרות, מנטרות, טנטרה, מיתולוגיה ומה לא? למדנו איך בנוי הרצף של תרגול Lotus Flow, היינו אסיסטנטים בשיעורים בסטודיו ואפילו העברנו שם שיעורים בסוף הקורס. הכרתי אנשים מדהימים בקורס. היתה אוסטרלית אחת, אני הישראלית היחידה וכל היתר אמריקאים שרובם מניו יורק.

עברתי שם מסע מדהים ששינה את חיי ונתן לי כלים רבים לחיים. חזרתי אדם שונה לגמרי לארץ. התחלתי ללמד Lotus Flow Yoga את התלמידים שלי בארץ, שהיו רגילים לשיעורי הויניאסה הקודמים שלי שלמדתי בארץ. בהתחלה זה היה להם מוזר, קצת הפריע להם המוזיקה ברקע ולא הבינו למה אנחנו פתאום שרים מנטרות בשיעור. אבל לאט לאט אנשים נפתחו לסגנון הזה והתאהבו בו.

כעבור חודשים ספורים החיים האישיים שלי זרמו בצורה קצת אחרת, חזרתי לחבר הישן, נכנסנו להריון והתחתנו. וכך קרה שאחרי הלידה עשיתי הפסקה מללמד ועברתי לרחובות ובעצם לא חזרתי ללמד את התלמידים שהיו לי בתל אביב.

כבר תקופה שאני מלדת קבוצות קטנות ברחובות, אבל בחצי שנה האחרונה עלתה בי שוב התשוקה ללמד ולאפשר לעוד ועוד אנשים להיחשף לסגנון היוגה הכה מיוחד הזה. התחלתי ללמד בפסטיבלים והבנתי שזה לא מספיק. שאנשים מעוניינים ללמוד אצלי גם בתל אביב בסדנאות קבועות.

וכך קרה שבאחד ממעגלי השירה שאני הולכת אליהם השתתפתי גם בסאונד הילינג. חוויה שהזכירה לי את תחושות הניקיון והריפוי שחוויתי ב Laughing Lotus. השכיבה על האדמה מכוסים בעיניים עצומות כשצלילים שמימיים נשמעים ברקע ,בכל פעם מזווית אחרת של החדר יצרה תדר חזק מאוד של ריפוי. באותו מעגל פניתי לאורי יבור שהעביר את המעגל ואת הסאונד הילינג יחד עם עוד מוזיקאים מוכשרים והצעתי לו שיתוף פעולה.

כבר תקופה ארוכה שאני הולכת לשיר במעגלי שירה מקודשת ואני חשה שאותו בית שמצאתי בניו יורק ושוב היה לי חסר כאן בארץ כשחזרתי נמצא לי מחדש. מעגלי השירה הם מעגלים שמרפאים ומחברים את הלבבות של כל מי שמגיע אליהם. הכרתי המון הרבה חברים חדשים ומופלאים במעגלי השירה. אני מרגישה שהכל מתחבר היוגה שלמדתי בניו יורק, השירה המקודשת, הריפוי של הצלילים ותחושת האחד מתחברים לכדי תרגול אחד שלם שמכיל את כל אלה.

מזמינה אתכם להצטרף אלינו ב- 8 לאפריל בסטודיו נעים ביפו לתרגול יוגה מיוחד במינו אשר מגיע מניו-יורק בליווי של מוזיקה חיה, סאונד הילינג ושירת הלב: Healing Lotus Yoga. הסדנה מתאימה למתרגלים מכל הרמות הרוצים להתנסות בחוויה מיוחדת במינה המשלבת בין יוגה, תנועה, נשימה וצלילים מרפאים. את הסדנה נפתח בחקירה ובשירה משותפת של מנטרה בסנסקריט, נמשיך לתרגול זורם ודינמי של תנוחות יוגה קלאסיות ותנוחות חדשניות בליווי מוזיקה חיה, ונסיים בתנוחות רסטורטיביות ובהרפיה ארוכה בליווי של צלילים מרפאים.

לפרטים על הסדנה לחצו כאן

מלינה רימברג מורה מוסמכת ליוגה, מדריכת פילאטיס מזרון ומכשירים מזה 9 שנים. הוסמכה בארץ בקורס מורי וינאסה יוגה אצל אובי ליפשיץ, ובניו-יורק בקורס מורים מתקדם ב Laughing Lotus. מלמדת בסטודיו ביתי ברחובות ומעבירה סדנאות יוגה בפסטיבלים ובאירועים שונים בארץ.

כל הפעילויות של מלינה רימברג:

Lotus Flow Yoga און ליין דרך ZOOM

Lotus Flow Yoga און ליין

מוזמנים להצטרך לשיעור יוגה און ליין Lotus Flow Yoga ביום רביעי 22.4.2020 בשעה 17:30 דרך ZOOM» עם מלינה רימברג

רביעי
Lotus Flow Yoga און ליין דרך ZOOM

Lotus Flow Yoga און ליין

עם: מלינה רימברג

מתי: רביעי

Lotus Flow Yoga און ליין דרך ZOOM

Lotus Flow Yoga און ליין

מוזמנים להצטרך לשיעור יוגה און ליין Lotus Flow Yoga ביום שישי 24.4.2020 בשעה 10:00 דרך ZOOM» עם מלינה רימברג

שישי
Lotus Flow Yoga און ליין דרך ZOOM

Lotus Flow Yoga און ליין

עם: מלינה רימברג

מתי: שישי

שיעורי יוגה ופילאטיס פרטיים

שיעורים פרטיים

שיעורי יוגה או פילאטיס פרטיים המותאמים בדיוק בשבילך. מתאים למי שאין זמן ללכת לשיעור קבוצתי, לאנשים הסובלים מפציעות, לנשים בהריון ואחרי לידה ולמי שרוצה להעמיק ולהתקדם בקצב שלו.» עם מלינה רימברג

כל השבוע
שיעורי יוגה ופילאטיס פרטיים

שיעורים פרטיים

עם: מלינה רימברג

מתי: כל השבוע

שיתוף חברים
עם : מלינה רימברג