לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

למה ®?TRE ?

tre anya bloom - TRE - שיטה עצמי לשחרור מתחים ולחץ - דרך גוף
tre anya bloom - TRE - שיטה עצמי לשחרור מתחים ולחץ - דרך גוף


שילוב ®TRE במקום העבודה ומודלים אחרים של בריאות. שאלות נפוצות ותשובות מאת אניה בלום במאמר הבא...

כיצד תרגול ®TRE גורם לאנשים להרגיש טוב יותר?

התרגילים מפעילים מנגנון רעידות, הגורמות להרפיית השרירים. לעיתים קרובות, הרפיית דפוסי שרירים מתוחים יכולה להפחית מתח בעמוד השדרה, בצוואר, בכתפיים ובאגן הירכיים. ברגע שמשתחרר מתח מכל מקום בגוף, המוח מקבל מסר של הפחתה באותות כאב, ומייצר הורמונים חדשים המעודדים ריפוי.

מה הופך את שיטת ה-®TRE לכלי מהפכני להפגת מתח יומיומי, חרדה או טראומה?

בעזרת סדרת תרגילים ייחודיים אך פשוטים, מופקות רעידות לא רצוניות של השרירים. המתרגל בעצם אינו שולט בגוף או במוח באופן מודע, כמקובל ברוב טכניקות הפגת מתחים. שיטת ®TRE משתמשת בחלק התת-הכרתי של המוח ולכן המתרגל יכול למעשה לצפות בטלוויזיה או לשמוע מוזיקה ולאפשר לרעידות לעשות את כל העבודה.


כיצד תרגול תקופתי של ®TRE, ניהול מתחים וטכניקות הפגת מתחים פופולאריות עוזרות לאנשים?

דחק (סטרס), חרדה וטראומה הם אירועים שכיחים בחיי אנשים. בין אם בבית או בעבודה, לעיתים קרובות אנחנו חווים דחק על בסיס יומיומי. תגובת הגוף לעלייה ברמות דחק היא תמיד כיווץ השרירים על מנת "להתגבר על" הבעיה. אלא שרק לעיתים רחוקות אנחנו מזהים את ההתכווצויות האלה לפני שמרגישים כאב, אי נוחות או לפני שמתפתחת מחלה. תרגול טכניקות מניעה כדוגמת ®TRE, יכול למנוע מדחק וממתח מלהגיע לרמה של מחלה כרונית.


מדוע נדמה שתרגול ®TRE מועיל לשינה ובונה חוסן?

הגוף יודע באופן אינטואיטיבי איך ומתי להרדים את עצמו. קושי בהרדמות הוא סימפטום המצביע על כך שמשהו בגוף אינו מאוזן. אי יכולת להירדם היא לעיתים קרובות סימן לכך שדחק, חרדה ומתח גורמים ל"מנגנון השינה" לא לפעול כראוי.

הרגעת שרירים עמוקה, המופקת על ידי תרגול ®TRE, גורמת לגוף להתחיל את תגובת המנוחה/עיכול, תגובת ההרגעה של מערכת העצבים הפרה-סימפתטית המאפשרת לגוף לישון. חוסן יכול להיבנות כשאדם מסוגל לעבוד, להגיב לדחק, לשחק, ואחר כך לנוח. במקרים בהם מנוחה עמוקה ומספקת ותגובת מנוחה אינם חלק מחיי היומיום, החוסן מתערער.

שילוב ®TRE במקום העבודה ומודלים אחרים של בריאות


כיצד משמשת שיטת ה- ®TREככלי טיפולי להפחתת תסמיני חרדה, כעסים, דחק, מתח ופוסט-טראומה?

ניתן להיעזר ב- ®TRE ככלי טיפולי מכיוון שלפעמים קשה לטפל בתסמינים מסוג זה. והתסמינים יכולים להרגיש כבלתי ניתנים לשליטה. שימוש בשיטת ה- ®TREבקונטקסט טיפולי מאפשר למטפל להיעזר בגוף כחלק מתהליך הפחתת הדחק וללא צורך בתארים מתקדמים בפסיכותרפיה..

כיצד תרגול ®TRE תקופתי יכול לעזור בצמצום קונפליקטים במקום העבודה ולייצר שיתוף פעולה?

בין אם בבית או במקום העבודה, קונפליקטים נוצרים כתוצאה מדחק וממתח. אנשים שלווים ורגועים אינם חווים מספר גדול של קונפליקטים. לעומת זאת, קשה להישאר במקום של שלווה ורגיעה, מכיוון שחיי היומיום מאתגרים את השקט. תרגול ®TRE תקופתי מפחית לאורך זמן את רמות הדחק והחרדה היומיומיים בגוף, ומעניק לך אפשרות להיות במצב-רוח נינוח יותר. השילוב בין גוף רגוע ונפש נינוחה יכול להוביל לצמצום קונפליקטים בכל תחומי החיים.

כיצד תרגול ®TRE משתלב היטב עם יוגה, מדיטציה, תרגילי ספורט ועבודה רוחנית?

התעמלות, אימונים ויוגה לעיתים קרובות מפחיתים מתח בשרירים ומסייעים בהגברת חוזק וגמישות. דפוסי מתח והתכווצויות רבים מקורם עמוק בתוך הגוף, ולעיתים קרובות אין אנו מודעים לכך. תרגול ®TRE חושף את דפוסי המתח הפחות מודעים, אך הברורים האלה. ההתכווצויות משחררות מתח הנמצא ברובד עמוק זה. וכשזה קורה, הגוף מקבל על עצמו גמישות וחוסן גדולים יותר. תודעה מוגברת זו של "הכרה פנימית עמוקה" לרוב מרחיבה את עצמה לתחום ה"רוחני" לשם שואפים להגיע הרבה מהאנשים. כאשר קיימת הכרה עמוקה יותר של עצמך, קיימת, באופן טבעי, גם הבנה עמוקה יותר של החיבור לאחרים, ל`יקום` או ל`רוחני`.

המאמר פורסם גם כאן »

אניה בלום ®TRE היא שיטה מהפכנית העושה שימוש בתרגילים לצורך שחרור דחק (סטרס), חרדה, ומתח פיזי (כאב) או רגשי וטראומה. זוהי שיטה בטוחה, קלה לתרגול אשר אינה עושה שימוש באמצעים מילוליים לשחרור הלחץ או הטראומה.

כל המאמרים של TRE - שיטה עצמי לשחרור מתחים ולחץ:

אודות מייסד שיטת ®TRE ד"ר דיויד ברסלי

אודות מייסד שיטת ®TRE ד&

David Berceli, Ph.D. is an international expert in the areas of trauma intervention and conflict resolution» מאת אניה בלום

מהי שיטת ה-®TRE?

מהי שיטת ה-®TRE?

Tension & Trauma Releasing Exercises-TRE- הם ראשי תיבות לועזיים של תרגילי שחרור מתח וטראומה.» מאת אניה בלום

מהי שיטת ה-®TRE?

מהי שיטת ה-®TRE?

» מאת אניה בלום

לחוות וללמוד ®TRE

לחוות וללמוד ®TRE

מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד ®TRE? היא להשתתף בסדנת ®TRE או לקבל הדרכה מ- TRE® Certified Practitioner שידריך אותך בתרגילים.» מאת אניה בלום

לחוות וללמוד ®TRE

לחוות וללמוד ®TRE

» מאת אניה בלום

יתרונות שיטת ה- ®?TRE

יתרונות שיטת ה- ®?TRE

תרגילי הפגת מתח וטראומה פותחו במקור בכדי לתת מענה להשפעות של חוויות טראומטיות על הגוף; אף-על-פי-כן, למדנו עם הזמן שתרגול ?TRE מועיל לכולם.» מאת אניה בלום

יתרונות שיטת ה- ®?TRE

יתרונות שיטת ה- ®?TRE

» מאת אניה בלום

שיתוף חברים
עם : אניה בלום