לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הגב התחתון ותאי יוגה מסאז`

הגב התחתון ותאי ויוגה מסאז` - עדי פנחסי - דרך גוף
הגב התחתון ותאי ויוגה מסאז` - עדי פנחסי - דרך גוף


כאבי גב תחתון הם נפוצים מאוד. המקור לכאבים יכול להיות נפשי ו/או פיזי ותפקיד המטפל/המורה לנסות לזהות את המקור. תאי יוגה מסאז` יעיל מאוד בהקלה על הכאבים.

הגב התחתון הוא אזור חיבור בין פלג גוף תחתון לפלג גוף עליון.
אזורים של חיבור חשופים יותר לכאב/שחיקה אם לא מתנהגים כראוי ובתשומת לב. בעולם האינסטאנט והאקסטרים של היום רוב האוכלוסייה פשוט לא שמה לב לאחזקת גוף נכונה וגורמת לעצמה כאב שלפעמים מוביל לנזק. אחת התוצאות היא שלמטפלים במגע יש יותר עבודה.

הסיבות לכאב גב תחתון עלולות להיות גופניות ו/או נפשיות. דוגמא לשילוב של גוף ונפש: מתאמנים בחדר כושר בחוסר תשומת לב רבה ביחד עם מתח בעבודה עם הבוס.
כמטפלים, חשוב לנו לנסות להבין אם הבעיה גופנית, נפשית או שילוב של השניים.

בהנחה שהבעיה היא גופנית, עלולות להיות 2 סיבות עיקריות:
1. עומס לא נכון באימונים.
2. חוסר באימון גופני (לעתים בתוספת של שעות עבודה מרובות על כסא).

בשני המקרים האלה, מטפלים במגע עשויים לעזור. לעתים בשלב האבחון אפשר לעלות על הבעיה ולטפל ספציפית. ולעתים קשה לאבחן בתשאול ובהסתכלות על מערכת השריר-שלד. ואז פשוט מתחילים לטפל. כדי למקד את הטיפול, חשוב לקחת בחשבון את הבעיות הנפוצות:

פריצת/בלט דיסק, פשיה, גלישה של החוליות קדימה, si joint, בעיות בשרירים/רקמות כמו: IT Band, Psoas, בטן, ירך, QL , piriformis ועוד. כדאי לעבוד על כל אחד מהמקומות האלה כי בהרבה מקרים הבעיה לא רק בשריר אחד אלה שילוב של כמה דברים. לדוגמא: קושי באבחון בין פריצת/בלט דיסק ו piriformis syndrome. במקרה הזה, Traction של עמוד השידרה התחתון בשילוב של עבודה על שרירי הישבן עשוי מאד לעזור.

תאי יוגה מסאז? עשיר מאד בטכניקות עבודה כך שאפשר לעבוד ללא מאמץ גדול על-ידי בחירת הטכניקות המתאימות למטופל וגם למטפל. ישיבה על הירכיים לדוגמא עשויה להיות מאד יעילה במנחים שונים כדי להרפות ולשחרר את השרירים ובכלל להרגעה של המטופל. במקרה הזה המטפל כמעט שלא מתאמץ. המטופל נינוח מצד אחד ומצד שני עצם משקל הגוף של המטפל על הירך של המטופל עושה עבודה משמעותית.

עוד יתרון בולט לתאי יוגה מסאז? הוא הגדלת טווח תנועה במפרקים הקטנים והגדולים של הגוף. למעשה אפשר לעשות טיפול מלא למטופל במנח שכיבה על הגב כמעט מבלי לגעת ממש בגב. עבודה על הבטן, ירכיים, ישבנים ומתיחות עשויות להביא להקלה משמעותית.

לסיכום: לעתים טיפול במגע אחד או סדרת טיפולים יעזרו למטופל. במקרים אחרים, חשוב להסביר למטופל שללא שינוי באורח החיים שלו, הבעיה עלולה לחזור ושהוא צריך לקחת אחריות על המצב. השינוי יכול להתבטא בהימנעות של הפעולה שגורמת לבעיה או מתן תרגילים כדי לחזק ו/או להגמיש אזור מסוים. אפשר להמליץ על תרגילים מעולם היוגה, פיזיותרפיה, צ?י קונג או כל תחום אחר של תנועה.

ולסיום, אין ריפוי ללא הסרת הבעיה.




המאמר פורסם גם כאן »

עדי פנחסי עדי מטפל בתאי יוגה מסאז` ומלמד יוגה על בסיס יומי וכך למעשה משלב בין שני העולמות, שילוב שלדעתו ומנסיונו מיטיב עם מטופליו ותלמידיו. האקטיביות והפאסיביות שבתרגול יוגה יחד עם הפאסיביות שבטיפול עוזרים ללקוח לאזן את הגוף והנפש.

שיתוף חברים
עם : עדי פנחסי