לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

אימפרוביזציה, בין תכנון לאלתור בהכנת שיעור

מתוך הקורס - מרכז גוף נפש - דרך גוף
מתוך הקורס - מרכז גוף נפש - דרך גוף


"טוב את בטח לא צריכה להתכונן כי הרי את מאלתרת`, בהתחלה חשבתי שזה סוג של בדיחה, אבל גם בן זוגי מופתע בכל פעם מחדש..." אילנית תדמור לקראת קורס מנחי אימפרוביזציה.

"כשאני אומרת שאני מלמדת אימפרוביזציה, הרבה פעמים התגובה שמגיעה היא: `טוב את בטח לא צריכה להתכונן לקראת השיעורים כי הרי את מאלתרת`.

בהתחלה חשבתי שזה סוג של בדיחה, אבל גם אבישי, בן הזוג שלי, מופתע כל פעם מחדש: `על מה את עובדת כל-כך הרבה זמן?` אז כנראה שזו שאלה אמתית והנה אני משתפת אתכם.

בכל שיעור בין אם זה שיעור קלאסי, מודרני או שיעור בישול, כל שיעור יש בו מידה של אלתור. מורה טוב מרגיש את רמת האנרגיה של הקבוצה באותו יום ומחליט אין ספור החלטות קטנות שמאפשרות לו להוביל את תהליך הלמידה בדרך הטובה ביותר.

לכל מורה יש את הגישה שלו להוראה ובכלל לחיים, כמו לפני טיול לחו"ל, יש כאלה שמתכננים ולומדים את המסלול היטב, יש כאלה שרק חושבים על כמה נקודות בדרך שחשוב להם לבקר והשאר משאירים לספונטניות, ויש את אלה שפשוט נוחתים במקום החדש ואז מתחילים להבין איפה הם ומה הם עושים בארץ החדשה, אוהבים את אי הידיעה ומחכים בשמחה להפתעות בדרך.

לכל אחד יש את הדרך שלו, וגם היא דינאמית ומשתנה לאורך השנים (לטייל כרווקה עם תרמיל על הגב ובלי מגבלת זמן שונה מאוד מטיול עם של שבוע עם המשפחה, נכון?)

אז איך אני? איזה טיפוס אני כמורה? חשוב לשים על כך את הדעת. לאורך השנים נעתי בין שלושה טיפוסים:
כשהתחלתי ללמד לפני 20 שנה היו רגעים בשיעור שכלל לא ידעתי מה עומד להיות התרגיל הבא, הייתי ממציאה המון ברגע, הידע הגיע אלי תוך כדי תנועה.

בשלב הבא, התחלתי לבוא עם כוונה ברורה לשיעור, מכינה כמה תרגילים שקשורים לנושא, אבל נשארת פתוחה למה שיתאפשר, נעתי בין הפתוח לסגור.

כשחן הצטרפה לצוות התחיל תהליך של כתיבה, מכיוון שתלמידים ביקשו שאחזור על תרגיל או נושא מהעבר ולא היה לי בשלוף, כי מה שנוצר במקום גם נשכח הרבה פעמים, אז התחלנו לכתוב ולארגן, במשך 5 שנים חן תעדה את כל מה שעשינו. מכאן נולד קורס הכשרת המורים, מערימות של מהלכים ורעיונות ותרגילים.

והיום?

היום זה מאוד תלוי באיזה קורס ומה ההקשר.
בקורס מורים, מטפלים או מנחים חשוב לי להוביל תהליך שממנו התלמידים לא רק חווים אלא לוקחים כלים להמשך הדרך, יש מערך כתוב עם מידת גמישות.

בסדנאות חד פעמיות אני מגיעה עם כיוון ונושא, אבל נשארת פתוחה להרגיש מה אפשרי, בראש יש לי המון תרגילים ואני שולפת מה שמתאים להרגשתי.

כשאני נפגשת עם תלמידים ותיקים אני מגיעה מאוד פתוחה ואני נותנת לעצמי להביא מה שעולה מתוך המפגש איתם, זה ממש להגיע פתוחה ללא כל מערך מסודר.

אבל היום אני יודעת שההכנה תמיד חשובה והיא לא מתחילה ונגמרת בהכנת תרגילים או מהלך, אלא כוללת את המצב התודעתי בו אני מגיעה, חימום של הגוף, מדיטציה וכוונה, מעין איסוף של עבודה פנימית של שנים והרבה מאוד למידה ממורים גדולים אחרים. ככל שאני מכינה את עצמי יותר, בכל רובד: פיזי, תודעתי, רגשי, בידע, כך אני יכולה להיות נוכחת עם מה שיש ולאלתר.?

קורס הכשרת המורים לאימפרוביזציה יפתח בחודש נובמבר ויתקיים בסטודיו "מיוגה" בכפר סבא בימי שני אחת לשבוע.
הזדמנות אחרונה להצטרף ליום המבוא האחרון ב 22/10.

קורס הכשרת מורים לאימפרוביזציה הוא פרי יוזמה משותפת של אילנית תדמור מסטודיו Play עם המרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש. הקורס מיועד למורים ומטפלים המגיעים עם רקע תנועתי ורצון לשכלל את יכולת ההוראה שלהם ולהטמיע בעבודתם את עקרונות האימפרוביזציה, לשכלל את היכולת שלהם ללמד אנשים להתחבר לגוף שלהם.

הקורס יפתח בחודש נובמבר וזו בהחלט הזדמנות אחרונה להגיע ליום המבוא ולהצטרף למחזור הרביעי של הקורס הנפלא הזה.

אילנית תדמור, מנחת הקורס, מדברת על גישות שונות בהכנות לשיעור אימפרוביזציה בתנועה:

למידע נוסף על קורס הכשרת המורים אתם מוזמנים להיות עמנו בקשר: 03-5604407

אילנית תדמור אילנית תדמור
אמנית עצמאית, כוריאוגרפית, רקדנית, מרצה ומורה מובילה לאימפרוביזציה, וקונטקט אימפרוביזציה בעשרים השנים האחרונות. בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים.

חברה בעמותת הכוראוגרפים וממייסדי עמותת הקונטקט אימפרוביזציה.

כל המאמרים של מרכז גוף נפש:

כיצד יוגה עשויה לסייע לנפגעי טראומה?

כיצד יוגה עשויה לסייע לנ

מחקרים עדכניים שנעשו בארצות הברית מראים שיוגה היא כלי יעיל לטיפול בנפגעי טראומה...» מאת אראל בן-צדוק

שיתוף חברים
עם : אילנית תדמור