לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

נגיעות בביודנסה

נגיעות בביודנסה מאת מיכל קמיל - ביודנסה עם מיכל קמיל - דרך גוף
נגיעות בביודנסה מאת מיכל קמיל - ביודנסה עם מיכל קמיל - דרך גוף


נגיעות בביודנסה, הן טעימה קטנה מהחוויה ומהמתודולוגיה העשירה של הביודנסה, אותן ניתן לחוש על פני זמן בקבוצה שבועית או בסדנה.

נגיעות בביודנסה - 1 :
===========
הביודנסה מתבטאת בתנועה וריקוד מלאים במשמעות. היא נוגעת בנו באופן מהותי. קודם בחוויה בגוף ואח"כ במודעות. היא נוגע באמונות, בכל מה שאנחנו רגילים ובטוחים. הביודנסה אינה מציעה שנחליף אמונות, אלא היא מאפשרת, למצוא רגישות חדשה מול עצמנו, האחר והעולם. דרך נוספת להרגיש את הדברים.

נגיעות בביודנסה - 2 :
===========
מה הם החיים? מה זה להיות בן אדם? מהו היקום?
אפשר למצוא לזה הרבה הסברים ותשובות.
הביודנסה אינה נותנת הסברים. היא מציעה לחזור "לגור" בגוף שלנו, לחזור ולהרגיש את החיות של הגוף, דרך הקצב והתנועה.
כשהגוף זורם, רוקד, מתקשר עם הסביבה, כשהתחושה והרגש מתבטאים בתנועות, יש לגוף היכולת לנשום, להרגיש, להיות, בהתאמה עם קצב החיים הטבעי שלנו, שמחובר לעולם הטבע: לרוח שנושבת ונעה, לגלים שיוצרים את הים, לנמר שמזנק ולציפורים שעפות.
יש קצב, ומוזיקה בכל דבר. יש תנועה בכל דבר וכל תנועה זה ריקוד, ביטוי של החיים.

נגיעות של ביודנסה - 3
============

אתמול בחוף כושי, התיישבתי לאכול עם חברה ארוחת בוקר. המקום היה מלא, וגבר נחמד ומרשים, הזמין אותנו לשולחן שלו. "עוד עשר דקות אני מסיים..." העשר דקות הפכו לשעתיים.
נ. הוא איש חינוך ותיק, מחנך קשוב, עם נשמה והרבה אכפתיות ומורה להיסטוריה ותיק בבית ספר תיכון. דיברנו על מערכת החינוך והוא סיפר עד כמה הנוער ברובו בודד וזקוק להקשבה. בעיקר הקשבה בנושאים של חברה וחברות, בדידות וניתוק, התפתחות הגוף וזהות מינית.
הוא סיפר על ניתוק עצוב בין הורים רבים שעסוקים בחיים השוטפים שלהם, לבין ילדיהם. הוא דיבר על מערכת חינוך ארכאית ומיושנת, כזאת שמתרכזת במבחנים, ציונים שעות ארוכות של לימוד ומפספסת את העיקר בחינוך של הילדים והנוער. והעיקר לדבריו, זה כישורי חיים!
סיפרנו לו (שתינו מאפשרות ביודנסה) על הביודנסה, שבמרכזה נמצא החינוך הביוצנטרי, ששם את ההתייחסות , ההערכה והכבוד לחיים במרכז. זאת למידה שמכוונת ללימוד מערכות יחסים של אדם בכל גיל, עם עצמו, האחר והסביבה. לימוד של כישורי חיים כמו פתיחות, הקשבה וכבוד לאחר, למידה של הקשבה לעצמנו, חיבור לגוף כמו לנפש, אהבה עצמית, אומץ ללכת בדרך שלנו והיכולת לשים גבולות כשצריך. וכל זה, דרך ריקוד, תנועה , מוזיקה ומפגש אנושי.
לימוד כישורי החיים דרך הביודנסה, מתאים לכל גיל ולכל אדם באופן אחר. כל אחת-אחד, מוצאים את עצמם מתרגשים, נוגעים וננגעים, בנקודות החשובות והמהותיות בחיים שלהם.
תודה לך נ. על שיחה מרתקת, שכולה חוויה של הקשבה וריקוד מיוחד של מילים, מבטים וחיוכים, שיחה שחלק קטן ממנה הבאתי כאן.

נגיעות של ביודנסה - 4
============

בתחילת כל מפגש ביודנסה, יש אפשרות לשתף, הזדמנות לבטא גם בדיבור, את החוויה שלנו מהמפגש הקודם, או את הנגיעה שלה בחיים שלנו.
באחד המפגשים, ג. שיתף אותנו באחת החוויות שלו ואמר: "יצאתי בשבוע שכבר משיעור הביודנסה ולא יכולתי לנסוע ישר לעבודה. נסעתי עד שהגעתי למקום פתוח, מקום עם עצים, פרחים, אדמה, יצאתי מהמכונית וישבתי שם. התבוננתי, הרחתי ודמעות הציפו את העיניים שלי. כל דבר מסביב היה מלא בחיים, בצבעים, ביופי טבעי מרגש. גם בתוכי הייתה תחושה של התרגשות ורעד פנימי. לא הבנתי מה קורה, אבל פשוט נתתי לזה להיות." השיתוף של ג. אמיתי לגמרי ומייצג הרבה שיתופים נרגשים ונוגעים דומים.
הביודנסה היא שיטה, שמעבר לריקוד הכיפי, המשחרר, מעבר למוזיקה הנפלאה, מכווננת לגעת עמוק בתוך כל אחת ואחד ולאפשר חוויה ריקודית, שנוגעת באותו מקום ראשוני בתוכנו, שרוצה להרגיש טוב, מקום שרוצה שיחייכו אליו, רוצה לחייך לאחרים, לפרוס זרועות בפשטות לחיבוק טוב. רוצה לראות ולהראות. הביודנסה מציעה לנו לרקוד בפשטות מרגשת את עצמנו, עם האחר ועם כל מה שקיים. בלי צריך, מותר או אסור. לתת דרור לכל הצבעים הפנימיים שלנו. לאפשר להם לרקוד, לפגוש, ליהנות ולאהוב.
והחוויה הזאת שנפתחת עבור כל אחת ואחד, באופן המתאים להם, הינה חוויה שבהדרגה, בתרגול שבועי של הביודנסה, היא חודרת לחיי היום יום שלנו, מחזקת, מרחיבה את הלב ומחזקת את הצבעים של משמעות החיים.

לפרטים על פעילויות הביודנסה אתי:
1. הסתכלו ברשימת הפעילויות שלי פה באתר
2. חפשו אותי בפייסבוק, הציעו לי חברות וכתבו לי :
michal kamil biodanza
3. באימייל:


מיכל קמיל מנחת ביודנסה מוסמכת ומורה בכירה להכשרת מנחי ביודנסה, מטעם ארגון הביוצנטרי העולמי IBF מטפלת ומאבחנת בתנועה ומגע, והתמקדות. Dance to Express! Dance to Feel! Dance to Connect!

כל המאמרים של ביודנסה עם מיכל קמיל:

ביודנסה - "פילינג" לזהות שלנו

ביודנסה - "פילינג

"...נוצר מיקוד מדהים, של מה שבאמת עובד לנו, מה באמת חשוב לנו. "חוויה» מאת מיכל קמיל

תודות וחוויות של משתתפים

תודות וחוויות של משתתפים

תודות וחוויות של משתתפים בקבוצות הביודנסה שלי ובסדנאות של ארגונים שונים.» מאת מיכל קמיל

תודות וחוויות של משתתפים

תודות וחוויות של משתתפים

» מאת מיכל קמיל

להמס את החומות שבפנים

להמס את החומות שבפנים

במשך שנים הרגשתי, שאני חסומה! שיש יותר עבורי, בחיים כאן, ואת היותר הזה אני חייבת לעצמי. יותר מאוחר גיליתי, שגם לעולם סביבנו, מגיע היותר המשמעותי הזה שיש בנו.» מאת מיכל קמיל

להמס את החומות שבפנים

להמס את החומות שבפנים

» מאת מיכל קמיל

להיות אני

להיות אני

מגיעה נקודה בחיים, שבה אנחנו מסתכלים על עצמנו, ושמים לב לאן הגענו, מה אנחנו עושים? עם מי אנחנו נמצאים? האם זה נכון עבורנו?» מאת מיכל קמיל

להיות אני

להיות אני

» מאת מיכל קמיל

מקור הביודנסה

מקור הביודנסה

הביודנסה התפתחה מ 1965, תחת החזון של המייסד רולנדו טורו ארנדה פסיכולוג קליני ואנתרופולוג מצ`ילה.» מאת מיכל קמיל

מקור הביודנסה

מקור הביודנסה

» מאת מיכל קמיל

מה הביודנסה מציעה?

מה הביודנסה מציעה?

"ביודנסה היא השירה של המפגש האנושי, שמאפשרת את הביטוי של הזהות ואת שמחת החיים." רולנדו טורו ארנדה» מאת מיכל קמיל

מה הביודנסה מציעה?

מה הביודנסה מציעה?

» מאת מיכל קמיל

הגדרת הביודנסה

הגדרת הביודנסה

ביודנסה היא שיטה של התחדשות אורגנית, אינטגרציה רגשית ולימוד מחדש של תפקודי החיים המקוריים. השיטה מיושמת באמצעות ויונסיות (חוויות) המובלות באמצעות מוסיקה, תנועה וריקוד ומצבי מפגש בין אנשי הקבוצה." רולנדו טורו מפתח שיטת הביודנסה» מאת מיכל קמיל

הגדרת הביודנסה

הגדרת הביודנסה

» מאת מיכל קמיל

כל הפעילויות של ביודנסה עם מיכל קמיל:

ביודנסה בבוקר עם מיכל קמיל ברעננה!

מפגשי בוקר ביודנסה נשית!

לרקוד-לגעת-להרגיש, להתבונן ולבטא עצמך בחופשיות ללא ביקורת.להתחזק, לחוות וויסות ביולוגי ורגשי, לפתוח את הנשימה, לרכך את המתח!כל זה בתוך קבוצת נשים ולצלילי מוזיקה נפלאה.ב -*רעננה *הדר יוסף» עם מיכל קמיל

שלישי
ביודנסה בבוקר עם מיכל קמיל ברעננה!

מפגשי בוקר ביודנסה נשית!

עם: מיכל קמיל

מתי: שלישי

ביודנסה בבוקר, עם מיכל קמיל בהדר יוסף!

ביודנסה בוקר בהדר יוסף

לרקוד-לגעת-להרגיש, להתבונן ולבטא עצמך בחופשיות ללא ביקורת.להתחזק, לחוות וויסות ביולוגי ורגשי, לפתוח את הנשימה, לרכך את המתח!כל זה בתוך קבוצת נשים ולצלילי מוזיקה נפלאה, בהדר יוסף (ת"א)» עם Michal Kamil

שיתוף חברים
עם : מיכל קמיל