לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

כל הסימנים שאתם אנשים רגישים מאוד ואמפתיים - המדריך

קרן-אור יניב ~ הקשבה על חושית - קרן-אור יניב - דרך גוף
קרן-אור יניב ~ הקשבה על חושית - קרן-אור יניב - דרך גוף


מי הם אנשים רגישים מאוד ואמפתיים Highly Sensitive & Empathic People. HSP ואיך הם יכולים לחיות חיים מלאי שיתוף ומימוש!

אנשים רגישים ואמפתיים מרגישים יותר משאר האנשים. ובכל זאת ולמרות זאת יש להם נטייה להסתגר ולחיות לפעמים בין הקצוות. הם יכולים להעיר את המודעות שלהם, להכיר ביכולות של עצמם ובמורכבות הייחודית להם, להשתמש בהם לטובתם ומתוך כך להצליח לממש את חייהם בצורה מלאה.

ובואו נראה אם אתם מזהים את עצמכם:



1. אז מה זו רגישות גבוהה?
אנשים רגישים נולדו כשיש להם יכולת להרגיש כל דבר בצורה מוגברת מאוד, צלילים, ריחות, טעמים, אנרגיות של אנשים במרחב. הם גם בעלי סגולות של יכולות לראות מעבר למה שנראה או שמישהו אומר על פני השטח.

הם רואים את האמת העירומה ולכן כשהם חיים מתוך חוסר מודעות הם חשופים לגחמותיהם ורצונותיהם של כל מיני אנשים אחרים. והם גם יכולים לעיתים קרובות לדעת דברים שאף אחד לא יודע, יכולים לחזות אירועים, ויכולים לראות את טבעו הנסתר של אדם.

בנוסף, יש להם יכולות מופלאות לראות לעומק ומעבר לפני השטח כל מה שאנשים אחרים מתכוונים מרגישים, חושבים, כואבים ועוד.


אנשים אמפתיים נולדו עם יכולות ריפוי טבעיות. הם מאוד יצירתיים והם מרגישים שהם צריכים להיראות חזקים בעיניי הסובבים אותם. הם מעדיפים להימנע בכל דרך מלגרום אי נוחות לסובבים אותם ולכן הם מסתירים את רגשותיהם. יותר מהכל הם רוצים להסתיר את הרגישות שבהם, כיוון שהם למדו היטב שהרגישות הזו, כאשר היא לא מודעת, יוצרת מצבים שבהם הם הקורבן. ולכן עם השנים, הם שוכחים את טבעם האמיתי ומנסים להיות כמו כולם. דבר זה יוצר אינסוף תסכולים, פחדים, חרדות כעסים עצומים וכאבים פיסיים ורגשיים.


אנשים רגישים מאוד שלומדים ומפתחים את המודעות ליכולות ולמתנות שלהם, מצליחים לחיות מתוך תשומת לב לעצמם ויודעים לתת מענה ולהזין כל רובד בדיוק כפי שהוא מבקש: רגש, שכל, גוף, רוח, נשמה. ולגבי אחרים, יהיה קל להם לתת מענה ולדעת מה לעשות עם מה שהם רואים מעבר...


חשוב לשים לב ולדעת, שלמרות שיש תכונות רבות משותפות, כל אדם רגיש הוא עולם ייחודי ושונה בפני עצמו/ה ממש כמו טביעת אצבע.



2. למה אנשים רגישים סופגים רגשות ואנרגיות של אחרים?
בזכות מערכת העצבים הרגישה מאוד, שהיא שונה וייחודית במבנה שלה, לאנשים אמפתיים יש יכולת להרגיש עד לנימים הדקים ביותר את מה שקורה מסביבם, וגם את מה שעובר על אחרים, ומתוך הרגישות הרבה שלהם נובעת הזדהות עמוקה, שדרכה הם עלולים לספוג את מה שעובר על אדם אחר (אנרגיות, רגשות, מחשבות) ולהיות מושפעים מכך בעצמם, אפילו עד כדי חולי. אך בדרך כלל הם נמנעים מלדבר על כך, כיוון שהם למודי ניסיון שאנשים לא ממש מבינים אותם, וגם על-מנת שלא יתייגו אותם כמוזרים ושונים ויחשבו שמשהו לא בסדר אצלהם.


היכולת לספוג מאנשים אחרים מגיעה עם המתנה והיכולת לראות בכמה רבדים שונים: חומרי, אנרגטי, תודעתי, נשמתי. עצם הראיה הייחודית הזו ועצם הזדהות עמוקה שנובעת מאמפתיה, גורמות להם להיות יותר חשופים ולכן יותר מושפעים.
כמו כן, לאנשים רגישים, כדאי להימנע מחשיפה לאלימות (גם בסרטים) ולמגר כעסים שהם צברו בתוכם בעזרת שיחות עם אחרים ותרגול עם הגוף.



3. למה אנחנו מופנמים?
אנשים אמפתיים מרגישים ברוב המקומות וליד רוב האנשים שהם לא מובנים, שיש להם תחומי עניין שונים, ובכלל יש להם תחושה וידיעה שיש בהם משהו אחר.


הם בעלי עולם פנימי עשיר, שמספק להם עניין רב כל כך, שהם לא ממש צריכים בידור חיצוני. במפגש עם ה"בחוץ", הם כל כך רגישים ומושפעים מהאנרגיות, שהם מעדיפים לבלות זמן רב של שקט לבדם.


לפעמים הם אינם רוצים להיחשב כגסים ולא חברותיים, ולכן הם בוחרים לצאת מעצמם ולעסוק בפעילויות מוחצנות או פועלים בדרך מופנמת-מוחצנת, כלומר קיצוניות כדי לנסות לאזן את המופנמות.


הדרך הנכונה לחיים כאנשים מופנמים, הוא למצוא את הדרך לפעול מתוך הפנימיות שלהם החוצה, כשהם מודעים ויכולים להקשיב לעצמם ולהיות קשובים לרגישות שלהם במקום להתעלם ממנה או לנסות להתעלות מעליה או לחוש כאילו הם קורבן של המציאות.


וגם, לדעת לאזן כל הזמן בין תנועה לבין הרפיה, כלומר, אנחנו רוצים להיות מודעים לזמנים שבהם אנחנו צריכים להרפות ולנוח לבין הזמנים שבהם אנחנו צריכים להניע את הגוף, להניע את הנשימה, את כוח החיים ומעיין היצירה.



4. איך זה שאנחנו פורחים כשאנחנו בטבע?
תוכלו לשים לב שאנשים רגישים מאוד אוהבים להיות קרוב לטבע. כיוון ששם הם מקבלים כוחות מחודשים, מתרוקנים ממטען עודף ומיותר שספגו מאנשים אחרים, מטעינים את עצמם אנרגטית ועוזרים לעצמם לרפא את השדות האנרגטיים.


בטבע, אנחנו מרגישים הכי קרוב לבית, אנחנו מרגישים מובנים. יותר קל לנו לדבר עם ציפור או עץ מאשר עם בני אדם, מכיוון שבעלי החיים והצמחים גם הם מדברים בשפת פשוטה של אנרגיה, ורוב האנשים בכלל לא מודעים או מחוברים לשדות האנרגטיים שלהם ולמי שהם,
או מודעים שיש עוד אנרגיות שונות ואנשים שונים בסביבה שהיא בדרך כלל כוחנית ותחרותית.


תוכלו לשים לב שאנשים רגישים מאוד אוהבים להיות קרוב לטבע. כיוון ששם הם מקבלים כוחות מחודשים ומטעינים את עצמם אנרגטית וגם לומדים על דרכי היקום דרך התבוננות בחיי ובצומח.


זהו בעצם הבית הראשון של אנשים עם רגישות גבוהה. בעלי החיים והצומח, מתדרים ליקום אנרגיה נקייה וצלולה, נטולת משחקים כוחניים, ומדברים בשפה שהיא ללא מילים אך מאוד מובנת למי שיודע להקשיב. לכן, קל לנו לשהות במקומות בהם אנחנו לא צריכים להסביר את עצמנו, והתקשורת מובנת לכל הצדדים ללא מאמץ. הדבר מאפשר לנו אושר עילאי ונחת.



5. מה זה אדם שהוא גם גלאי של האמת?
לאנשים אמפתיים יש יכולות שונות כשמדובר בקריאת אנשים אחרים. הם יכולים בקלות לראות דרך מסכה של מישהו אחר, ומעצם היכולת שלהם לראות את דבר המרמה כבר נחשפת הכוונה האמיתית. הם מצוינים באיתור שקר או אמת. אם הם יתפסו אותך בשקר, אולי אפילו לא יגידו על כך כלום, בעיקר מהחשש להתעמת עם מישהו כוחני, אך הם תמיד יזכרו.


היכולת הזו היא בעצם הבנה של מה שהאדם שמולם משדר. פעמים רבות אנשים אומרים משהו, כמו דבר מתיקה, אך משדרים משהו אחר ואנשים רגישים יכולים להבחין בכך בקלות.


גלאי שקר הוא כלי נפלא, כיוון שהוא עוזר לאדם רגיש ללכת מעבר לבולשיט ולגעת בנקודה החשובה, ובכך גם לעזור לעצמם כשמישהו חושב שאדם רגיש הוא גם ניתן למניפולציה וגם לאחרים.


החכמה היא ללמוד וגם לתרגל ולדעת מה לעשות עם מה שרואים, מה ומתי להגיד ואיך?


התסכול בתחום הראיה מעבר, מגיעה כשלא יודעים מה לעשות עם מה שרואים, ורק סופגים את האנרגיה השלילית ולוקחים אותה פנימה בצורה אישית.


לכן אנשים רגישים רוצים ללמוד על עצמם כמה שיותר, על האנרגיה הייחודית, וגם לפגוש את טראומות העבר שיצרו פחדים שמונעים מאיתם להשתמש בעוצמות שלהם, ולדעת להעלות את המודעות ואת ההקשבה לעצמם ולקול הנשמתי שלהם, הם הדרכים שיעזרו להם לדעת מה לעשות בכל רגע.



6. למה אנחנו בנתינת יתר?
אנשים רגישים מאוד, הגיעו לכאן כדי לעזור לאנושות. והם מרגישים מגיל קטן, שליחות לעזור לאחרים.

לאנשים אמפתיים יש הילה שמשדרת ריפוי, הבנת האחר, הכלה, אהבה ללא תנאי והרבה אור של חמלה.

הם מרפאים טבעיים מלידה, ואחד התפקידים המרכזיים שלהם הוא עזרה וריפוי, יש להם דחף טבעי לעזור לאנשים אחרים בכל תחום, והם לעיתים יקדישו זמן רב וכוחות כדי לעזור לאחרים.


לכן הם חייבים לשים לב דבר ראשון לעצמם, ולעולם לא לשים את הצרכים שלהם בצד, אחרת הדבר יכול לגרום טראומה רגשית עבורם, בעיקר אם הם פיתחו התנהלות וחשיבה הישרדותית מהילדות.

אם הם יבחרו להתעלם מהצרכים הפיסיים, רגשיים, רוחניים, נשמתיים שלהם במשך זמן רב מדי, הם יצברו בסופו של דבר עייפות, חולי, דיכאון וויתור על החיים. כדאי להיות ערים ולשים לב במיוחד לזה.



7. למה אנשים אמפתיים יכולים להוות מטרה לאנשים עם כוונות שליליות?
אנשים אמפתיים לא נוטים לדבר על עצמם, בשל הרגישות הגבוהה, תחושת החשיפה והמודעות לעובדה כי הם יכולים להוות מטרות אדומות וגדולות עבור אנשים שליליים. אנשים שליליים כגון מניפולטיביים ונרקיסיסטים, נמשכים לאמפתיים כי הם רואים אותם והם כל כך סלחנים, מבינים ואוהבים לתת ולעזור וגם יודעים לראות את הפוטנציאל הגלום בכל אחד/ת, נרקיסיסטים לעומתם אוהבים להיות במרכז העניינים ולמשוך את כל תשומת הלב ואנרגיית כוח החיים הגבוהה והטהורה כדי להתמלא על חשבונם.


זהו מעגל קסמים ומערכת יחסים תלותית שכדאי ללמוד אותה ולצאת ממנה בהקדם.


אנשים אמפתיים יכולים להסתובב בעולם כשהם חוששים מהאדם הבא שמתכנן להשתמש בכוחות שלהם, ולכן יפתחו פחדים וחרדות, במצב לא מודע ומאוזן.

במצב שהוא כן מודע ומאוזן, הם מודעים לצד הרגשי שלהם,יודעים לחזק אותו, לזהות מי האדם והאנרגיה שעומדים מולם, להבין את הכוונות שלהם ומשם לבטא את הרצון והצורך שלהם, לשים גבול או להתרחק.



8. מהי אינטואיציה ומהם שדות אנרגיה?
אנשים אמפתיים מחוברים מאוד אל האינטואיציה שלהם, והם מסוגלים לקבל החלטות חשובות מאוד המבוססות רק על תחושת הבטן. הם יודעים איך להתכוונן ולהרגיש באמת את מה שהיקום מנסה להגיד להם. הם קולטים ומבינים את המורכבות של הדברים בצורה שונה ממה שאחרים יודעים או מבינים.


במצב מודע ומאוזן הם יכולים גם לעזור ולייעץ לאחרים מה לעשות במצבים אישיים ועסקיים.


שדות אנרגטיים הם הצורה הפחות דחוסה של חומר, והם מקיפים כל דבר שקיים ביקום. אנרגיה היא בעצם ההמשכיות הפחות דחוסה של החומר.


אנשים רגישים, מודעים ויכולים להרגיש בקלות אנרגיה או תדר או וויברציה שאדם אחר משדר. הם יכולים להבחין אם מישהו אומר דבר אחד ומתכוון לדבר אחר, או אם מישהו רוצה משהו ולא מבטא את הרצון שלו, לאוו דווקא מישהו שלילי, ובעזרת היכולת המודעת הזו, הם יכולים לעזור לאחרים מפני שהם רואים מה הבעיה או מה הדבר שצריך לשים לב אליו או לשנות.


כדי לפתח את האינטואיציה ככלי, עליהם לפתח את ההקשבה לעצמי הגבוה שלהם, לשהות הרבה בטבע, לפתח את הסנסורים האנרגטיים והתודעתיים ולדעת להתנהל בדיוק כמו שמתאים לדרך החיים שלהם. כמו כן, לדעת לקבל מסרים מהיקום, כל דבר שקורה לנו, הוא תוצאה של מחשבות שיצרנו, במודע או שלא במודע.



9. למה אנחנו נלחצים בקלות?
אמפתיים נוטים להרגיש מגוון רב תחושות ורגשות בכל רגע ובצורה דחוסה ואינטנסיבית ולכן הם מוצפים בקלות. אם הם מנסים לבצע משימות מרובות בבת אחת או לשהות לזמן ממושך במרחבים דחוסים באנשים, או במקומות רועשים, או כל מקום שמעמיס על החושים או הרגשות שלהם, יכול הדבר להוביל אותם לקריסה רגשית וגם פיסית. אפילו לפחדים וחרדות.


כדאי ללמוד להתמקד בכל פעם בדבר, גם אם אתם אנשים שיש להם תחומי עניין רבים. זהו שיעור טוב לחיים שלהם באופן עקרוני.


מבחינה פיסית, אזור מקלעת השמש (הסולר פלקסוס) וגם מערכת העיכול (עיכול המציאות), והגרון, יהיו בדרך כלל האזורים הרגישים אצל אנשים רגישים. הרגישות יכולה להתבטא בכאבים, חסימות מעיים, איבוד קול ועוד. ולכן חייבים לעשות את מה שהם אוהבים, מתוך כך שהם לומדים לפתוח ערוצי אנרגיה ולחזק חיבור לאדמה (התמדה וביטוי של כוח הרצון הגבוה).


מבחינה רגשית, אנשים רגישים מאוד חייבים לדעת את הגבולות שלהם, חייבים ללמוד שביחד עם תחושות ההרמוניה ביקום, כשאנחנו בגוף, אנחנו נפרדים.

הבנה של מהי הפרדה מההורים וחיבור לעצמנו, ולמקורות הזנה אחרים, שיכולים לענות על הצרכים שלהם, שהם לא בהכרח המשפחה הביולוגית שאליה נולדו. וגם לפתח הבנה ואבחנה של מרחב השדות האנרגטיים שלהם ושל אחרים.



10. האם רגישות גבוהה היא חולשה או חוזק?
אנשים אמפתיים לפעמים נדמים לאחרים, כחלשים אך בעצם הם מאוד חזקים, כיוון שיש להם יכולת להשתמש במודעות האמפתית, באינטואיציה, ביכולת לאסוף הרבה מאוד פרטים שנסתרים מאחרים, ולדעת לעשות בכל אלה שימוש לטובתם העליונה ולטובת של אנשים אחרים.

הם יכולים לראות את השמש גם בסופה הכי קשה. ולמרות שיש פעמים שאנשים עם פחות רגישות לוקחים אותם כמובן מאליו, וחושבים שבעזרת מניפולציה יוכלו לנצל את היכולות האלו להניע אותן לטובתם, אדם רגיש מאוד שהוא מודע, יוכל בעזרת ההקשבה הייחודית וכל הכלים שהזכרנו, לנווט את העניינים למקומות אחרים ובכך לסייע לעצמם ולאחרים.



11. אוהבים עמוקות ? אנשים רגישים, חברויות וזוגיות
אמפתים הם אנשים שאוהבים עמוקות. הם אוהבים את יקיריהם ואת החברה כולה עם תשוקה אמיתית. הם אוהבים לתת ולעזור לכל מי שהם יכולים, רק חשוב שלא יתעלמו תוך כדי ממה שהם רואים וצריכים, רק כי הם חווים את האנרגיה של האהבה בצורה עוצמתית.


אדם רגיש מאוד, צריך לדעת את כל המתנות שלו, ולהיות מודע, איזה סוג שאל אדם אחר יהיה מתאים לסגנון ולאופי החיים שלו. ולהכיר את האנרגיה שלו כדי להבין מה יתמוך בו.


אדם רגיש מאוד, חייב לשים לב למשיכה שלו לאנשים נרקיסיסטים. הנטייה הטבעית לעזור ולתת ביחד עם הצורך הבלתי נשלט של אדם נרקיסיסט להיות במרכז העניינים ולשאוב אנרגיה מכל מי שמסביבו יכולה ליצור פצצת זמן שבה האדם הרגיש נמצא רוב הזמן בעמדת הקורבן, המוותר והמבין. אז אולי בהתחלה זה יהיה מפגש שבו ירגישו הצדדים התעלות, אך עם הזמן האדם הרגיש יפתח מרמור, פחדים ודיכאונות. זוהי מערכת יחסים של תלות הדדית כאשר אותו הפצע של הצורך בהכרה, מגיע לידי ביטוי משני צדדים שונים, הנותן והלוקח.


אדם רגיש חייב להקיף את עצמו באנשים עם תדר גבוה. כאלו שיש להם תכונות של נתינה, עידוד, אכפתיות ואהבת היקום.


אדם רגיש מאוד חייב לשים לב לחיבור שלו לאדמה, ולזמן אל החיים שלו כל מה שיתמוך ביכולת שלו להתקיים ולפרוח, כך יוצרים את האפשרות לבטא בצורה שלמה ומצמיחה את הערכים והתכונות הטבעיות של נאמנות, שמחת חיים, קרבה וחברות.



קרן-אור

קרן-אור יניב כמתקשרת עם מארג היקום וכמי שרואה את שכבות האנרגיה והתודעה, אני יודעת שלכל אדם יש את הסיבה שלו לבואו אל ההתנסות הזו בגוף. ולכן אני יודעת לראות את שיעורי החיים ואיך תוכלו לנוע בעולם ארץ, על השביל הנכון והייחודי לכם.

שיתוף חברים
עם : קרן-אור יניב