לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מוזיקה ופסיכותרפיה קיומית

מריה חרמוני פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - מריה חרמוני פסיכותרפיה - דרך גוף
מריה חרמוני פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - מריה חרמוני פסיכותרפיה - דרך גוף


מוזיקה היא זאת שהביאה אותי לפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית. למה דווקא מוזיקה? - מאמר היכרות עם הגישה הקיומית לפסיכותרפיה מנקודת המבט של נגנית ויולה מקצועית.


שמי מריה, אני פסיכותרפיסטית בגישה אקזיסטנציאליסטית (קיומית), בעברי מוזיקאית קלאסית ובעלת רקע מקצועי גם באמנות ותיאטרון.אוהבת ריקוד וכל סוגי התנועה.

אחרי היכרות מעמיקה עם גישות טיפול אחרות, מקובלות יותר או פחות, האהבה והחיבור שלי למוזיקה ניווטו אותי לבחירה הנכונה עבורי היום, לשלב את כל הידע הזה ולטפל באמצעות פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית.

ומה האנלוגיה?

לצליל כשלעצמו אין משמעות. המשמעות נוצרת ביחסים בין הצלילים, ברצף צלילים ממנו מתהווה יצירה בידי המבצע המוכשר. ובסופו של דבר - המבצע, הוא זה שמעניק ליצירה משמעות.

תווים על פני פרטיטורות ארוכות, כמו שורות בתעודות הזהות שלנו - מקומות הלידה, זהותם של הורינו ועוד פרטים רבים נוספים - תנאים אליהם נולדנו... תווים על פני הפרטיטורות נשארים רק סמלים דוממים. המלחין פורס בפנינו מפת דרכים, כותב את יצירתו, כדי שנשמיע אותה למאזינים.

קיימים אינספור אפשרויות ביצוע של אותה יצירה. לעולם לא נשמע שני ביצועים זהים, גם אם נקשיב למספר ביצועים של אותו המבצע.

ולגבינו?

גם אם נולדנו להורים מסוימים, בנסיבות מסוימות, במדינה מסוימת ? קיימות אינספור אפשרויות לחיות את חיינו. הקיום שלנו הוא תהליך, הוא יצירה דינמית ורציפה, אותה אנחנו יוצרים כל רגע ורגע.

לא קיים צליל העומד בפני עצמו. כך גם אנחנו ? מתקיימים תמיד בתוך ההקשר, תמיד בתוך סביבתנו, אליה אנחנו מגיבים. מכאן, הקונפליקטים אותם אנחנו פוגשים, לא נובעים מתוך עומק נפשינו, אלא נוצרים בתוך האינטראקציה שלנו עם הזולת.

אין כאן מקום ל"לא מודע" או "תת מודע" של הפסיכולוגיה הקלאסית, אלא ? לאופן בו אנחנו מתייחסים ומגיבים לסביבה, לאופן בו הקיום שלנו פתוח לעולם.

רק אנחנו המבצעים הבלעדיים, רק אנחנו המוזיקאים המחוננים, רק אנחנו אמני הבמה הרגישים, שחקנים בתיאטרון החיים, רק אנחנו הופכים את קיומנו למשמעותי, למה שהוא.

מהי פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית (קיומית) ?

פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית מתמקדת בחיים. בחיים שאתה מוביל, באופן שאתה מוביל אותם. לעומת הפסיכולוגיה הקלאסית שמתמקדת באדם הפרטי, טיפול אקזיסטנציאליסטי- קיומי עוסק בחיים שבינך לבין העולם הסובב, בינך לבין הפוליטיקה, המשפחה, בינך לבין הסביבה התרבותית, ההיסטוריה שלך, בינך לבין העבר והעתיד ? כל המתח הזה, כל התהליכים שמתרחשים בינך לבין כל המגוון האפשרי.

פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית עוסקת בשאלת המשמעות. מתי אנשים מאבדים משמעות בחיים? מתי אנשים שואלים את השאלה: "בשביל מה אני חי?" "למה כל זה?" מתי אנשים שוכחים שעליהם לחיות כאילו החיים הם להבה? איך למצוא את התשוקה האבודה? איך למצוא את הדבר שבשבילו אנחנו רוצים לחיות?

אנשים שמגיעים לטיפול, הם בדרך כלל אלה שאיבדו את האש הפנימית, את התשוקה, את תחושת הכיוון, את המטרה, את המשמעות.

פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית נותנת אפשרויות להילחץ אל מחוץ למנהרה הזאת. לא רק לראות את האור שבקצה, אלא ממש באופן פיזי, מנטלי, רגשי ובאופן רוחני ? לנוע. לנוע ולוודא ? כן, אני יכול שוב לנווט את חיי.

עוד קצת עלי

הכשרה הפורמלית שלי:
פסיכותרפיה וייעוץ אקזיסטנציאליסטי ? מכללת סמינר הקיבוצים
אקדמיה למוזיקה ופקולטה לאמנויות ? אוניברסיטת תל אביב
משחק ואמנויות הבמה ? בית צבי

מריה חרמוני מריה חרמוני, פסיכותרפיסטית, בעלת הכשרה מקצועית בפסיכותרפיה דינאמית ואקזיסטנציאליסטית, מטפלת בתל אביב ואונליין

כל המאמרים של מריה חרמוני פסיכותרפיה:

לרקוד עם אמא

לרקוד עם אמא

בואו נודה באמת - רובנו לא רוצים לטפל בהורים שלנו. המאמר הזה יאיר לכם כמה נקודות למחשבה שיוכלו, בתקווה, להקל עליכם בתקופת ההתמודדות הזאת.» מאת מריה חרמוני

לרקוד עם אמא

לרקוד עם אמא

» מאת מריה חרמוני

תפקידה של יצירתיות בפסיכותרפיה

תפקידה של יצירתיות בפסיכ

דיאלוג בפסיכותרפיה מאפשר לנו להיות האמנים של חיינו. לחפש משמעויות ולברוא מציאות אישית ייחודית. הרי זהו תפקידה העיקרי של האמנות - ליצור עולמות.» מאת מריה חרמוני

הכל יחסים. פסיכותרפיה, אמנויות ואהבה.

הכל יחסים. פסיכותרפיה, א

הכל יחסים, ועל פי הגישה האקזיסטנציאליסטית, אנחנו תמיד מכוונים למשהו, למישהו. כל דבר הוא תמיד בתוך ההקשר ולכן הוא תמיד משתנה.» מאת מריה חרמוני

פסיכולוגיה כהבניה חברתית

פסיכולוגיה כהבניה חברתית

צירופי מילים כמו "לא מודע" או "תת מודע" מושרשים בשפה ובתרבות כאמת שלא ניתנת לערעור. אבל, מהי מודעות? האם יש למדע של היום תשובה מספקת?» מאת מריה חרמוני

פסיכולוגיה כהבניה חברתית

פסיכולוגיה כהבניה חברתית

» מאת מריה חרמוני

למה אין "אני" בלי הסביבה

למה אין "אני" בל

למה המוח שלנו הוא גם איבר פיזי וגם איבר לא פיזי? מהו המוח ה"לא פיזי" ולמה הוא חשוב לנו כל כך?» מאת מריה חרמוני

למה אין "אני" בלי הסביבה

למה אין "אני" בלי הסביבה

» מאת מריה חרמוני

מתי נולדת משמעות חדשה?

מתי נולדת משמעות חדשה?

מתי עולות שאלות מהות החיים? ומהם רגעי המשבר, רגעים מהם מתהווה משמעות חדשה?» מאת מריה חרמוני

מתי נולדת משמעות חדשה?

מתי נולדת משמעות חדשה?

» מאת מריה חרמוני

כל הפעילויות של מריה חרמוני פסיכותרפיה:

פסיכותרפיה קיומית בשילוב קול ותנועה

פסיכותרפיה - מריה חרמוני

פסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית (קיומית) - שיחת נפש בת 50 דקות, המאפשרת לשלב במפגש עבודה עם קול ותנועה, באה להבין את עולמו של המטופל על מנת לחפש יחד אפשרויות לנוע קדימה מהמקומות התקועים.» עם מריה חרמוני

פסיכותרפיה קיומית בשילוב קול ותנועה

פסיכותרפיה - מריה חרמוני

עם: מריה חרמוני

שיתוף חברים
עם : מריה חרמוני