לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מהי אהבה



האהבה חוצה את גבולות ההגיון שלנו. היא מניעה את העולם והיא הכוח הכי חזק שאני מאמין כי קיים בחיים. בעזרת האהבה אפשר להתגבר על מכשולים, לחצות קווים ולרפא.

מהי אהבה?

אנו חיים חיים שלמים תוך נסיון להיות נאהבים ולאהוב.
אנו עושים המון על מנת למצוא את אהבת חיינו ולממשה.
אנו מוכנים להקריב, להשתנות ולהכנס לחיי פשרה על מנת להיות נאהבים.

למה?

ובכן לדעתי האהבה היא תמצית הכל. החיים, התנועה ומשמעות חיינו.
האהבה היא התשובה לכל בעיה והיא תחילת כל פתרון אך יש להבין אותה על מנת לממשה וההבנה שלה כמרבית הדברים הגדולים בחיים הינה פשוטה עד כדי כך שאנו לא רואים את זה.

אנו מתחילים את מסענו בחיים מתוך מעשה אהבה, אומנם הוא יכול להיות ברמות שונות ובצורות שונות אך הוא נעשה כמעשה אהבה. אינני רוצה להכנס לענייני מין כוחני ואשאיר את זה בצד למרות שיש לי הרבה מה לומר על כך ואומר בפשטות שכשם שאני מגנה כל אדם הכופה את עצמו בכל תחום ובמיוחד פיזית על אדם אחר יש פה בבסיסו חוסר אהבה עצמית משווע.

אז אם אנו מבינים כי התחלנו את דרכנו מתוך אהבה כבר בשלב זה איך יכולה להיות לחיינו משמעות אחרת?
ניקח כעת את המעשה המופלא של התחברות הזרע עם הביצית... מתוך מיליוני תאי זרע אנו אותו תא בסיסי עשינו אהבה עם אותה ביצית של אימנו ששוב מתוך שיתוף ואהבה יצרה אותנו.
עיקר גידלנו נעשה באהבה שוב ברמות בהן הורנו וחברינו מסוגלים לתת אך הבסיס הינו אהבה.

אני עוצר כאן על מנת להדגיש נקודה חשובה ביותר. האהבה החשובה ביותר היא אהבה עצמית. ולא מתוך אנוכיות אלא מתוך ההבנה הפשוטה כי אם אני לא אוהב את עצמי איך מישהו אחר יאהב אותי?
מרבית חוסר היכולת של אנשים להעניק אהבה נובע מחוסר אהבתם לעצמם ומתוך אותו תסכול נובע יחס לא אוהב מספיק לילדם, לחברם, למשפחתם וכן הלאה.

בבואנו לחפש את אהבת חיינו על מנת לממש זוגיות ולהקים משפחה, כל אחד בדרכו, אנו חייבים קודם כל לאהוב ולתת אהבה לעצמנו. למי שאנחנו. למה שיש לנו. לאיך שגדלנו. למה שהשגנו. למה שאנו מסוגלים לתת.
זה אחד הבסיסים בהם מרביתנו נכשלים. אנו גדלים מתוך התייחסות חברתית ומתחילים כבר בגיל צעיר מאוד לחפש את הפגמים שבנו. אם בגופנו, אם בנפשנו, אם ביכולתנו ואם במשפחתנו.
ברגע שנתחיל לכבד, להעריך ולהודות על מי שאנו ואיך שגדלנו עד כה נתחיל לרכוש אהבה לעצמנו ונתחיל לזרוע את זרע האהבה כלפינו. אין זה אומר להיות נרקסיסט. אין לקחת שום דבר לקיצוניות אך לא יזיק ואף יועיל מאוד לאהוב בעצמנו.

ההבדל בעיקרי בין אהבה להתאהבות הוא שאהבה היא מצב מתמשך שאינו תלוי בדבר למעט האהבה עצמה. בהתאהבות אנו נתלים בצרכים חיצוניים כגון מימוש זוגיות, משיכה מינית, אגו ועוד.

אני מגיע כעת לאהבה שמרביתנו מחפשים חלק נכבד מחיינו והיא האהבה הזוגית.
אנו עושים כל כך הרבה על מנת למצוא את אהבת חיינו ואנו יוצאים מתוך המחשבה הנסמכת על החברה שסביבנו כי אנו צריכים להיות מוצלחים, יפים ואטרקטיביים על מנת להיות ראויים לה.
ובכן לטעמי כל האמור במשפט האחרון הינו פחות מ 5% ממה שיגרום לאהבת חיי להתאהב בי.
הדבר הבסיס והכי חשוב הוא לאהוב את עצמי על כמה שיותר חלקים שבי אם לא את כולם.
ברגע שאני באמת ולא כמס שפתיים יאהב את עצמי יכולתי למצוא אהבה גדלה אין מונים לעומת אם אני אתעשר לדוגמא. ואני חוזר להגדרתי לאהבה. מצב שלא תלוי בשום דבר אחר!!!

בעולם החומרי שאנו חיים בו הקושי לקיים את מה שאני כותב עליו גדול. אנו מופצצים בפרסומות, סרטים ודעות שכסף מניע את העולם ושאנשים יפים בלבד מוצאים יפים אחרים (פיזית ופנימית).
אך תחשבו לרגע...

כמה אנשים יש בעולם שלא נראים כמו סנדי בר ומוצאים אהבהת חיים. איזה מרגש לראות אנשים מוגבלים המוצאים אהבה כשהצד השני אינו מוגבל ועד כמה מרגש לראות את זה, מה יש לתינוק שאנו אוהבים אותו כל כך...

האהבה חוצה את גבולות ההגיון שלנו. היא מניעה את העולם והיא הכוח הכי חזק שאני מאמין כי קיים בחיים. בעזרת האהבה אפשר להתגבר על מכשולים, לחצות קווים ולרפא.


חיו טוב, פזרו את אהבתכם ולמדו להעניק אותה לעצמכם כמו לסובבים אותכם

כי אין דבר מלבד האהבה

המאמר פורסם גם כאן »

גבעון פלד מורה ומטפל

כל המאמרים של :

פיברומיאלגיה בראיה של השיקום האורטופדי

פיברומיאלגיה בראיה של הש

כמטפל אני מרגיש מחוייב להעביר לכל מי שבא עימי במגע כי בכל מה שאני עושה אינני מבצע דבר למעט הכוונה של גופו ורוחו על מנת לממש את יכולתו הטבעית לרפא ולהיטיב עם עצמו» מאת גבעון פלד

דלקת בגיד

דלקת בגיד

יש לך דלקת בגיד.נשמע מפחיד, לא ברור?מה עושים עם דלקת בגיד? זה נורמאלי?» מאת גבעון פלד

דלקת בגיד

דלקת בגיד

» מאת גבעון פלד

כאבי צוואר

כאבי צוואר

מי מאיתנו לא חווה בחייו כאבי צוואר? אחת הבעיות השכיחות יחד עם כאבי גב ומהגורמים העיקריים להפסד ימי עבודה ולסבל מתמשך.» מאת גבעון פלד

כאבי צוואר

כאבי צוואר

» מאת גבעון פלד

מיהו מטפל

מיהו מטפל

את ראיית עולמי כמטפל עיצבתי במשך עשר השנים האחרונות והיא חלק בלתי נפרד ממי שאני כל חיי.» מאת גבעון פלד

מיהו מטפל

מיהו מטפל

» מאת גבעון פלד

שיתוף חברים
עם : גבעון פלד