לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מהו יעוץ הדדי



טכניקה שמתיחסת למצבים הרגשיים ומאפשרת לפרוק אותם דרך פורקן פיזי.

מהו יעוץ הדדי להערכה מחדש (היעוץ ההדדי)

ייעוץ להערכה מחדש הוא תהליך שבאמצעותו יכולים נשים וגברים מכל גיל ורקע ללמוד כיצד לתת ולקבל אחד מהשני סיוע יעיל, על מנת לשחרר את עצמם מחותמם של התנסויות מצוקה מן העבר.
התיאוריה של הייעוץ מציעה מודל הממחיש כיצד יכולים היו להיראות יחסי הגומלין של האדם עם הזולת ועם סביבתו. התיאוריה מניחה שכל אדם נולד עם פוטנציאל אינטלקטואלי אדיר, התלהבות טבעית ואהבה, אלא שאצל המבוגרים, איכויות אלה נחסמו והוסתרו, כתוצאה מהתנסויות מצוקה מצטברות (פחד, פגיעה, אובדן, כאב, כעס, מבוכה וכדומה), אשר החלו משחר ילדותנו.
כל אדם צעיר מסוגל להחלים באופן ספונטאני ממצוקה כזו, באמצעות השימוש בתהליך הטבעי של פורקן רגשי (בכי, רעד, זעם, צחוק וכדומה). אולם לרוב נקטע התהליך הטבעי הזה על ידי בני אדם בעלי כוונות טובות ("אל תבכי", "תהיה ילד גדול" וכדומה), אשר בטעות מזהים את הפורקן הרגשי (שהוא ההחלמה מהפגיעה) עם הפגיעה עצמה.
כאשר מתרחש פורקן רגשי מספק, משתחרר האדם מדפוסי ההתנהגות והתחושה הנוקשים הנובעים מהפגיעה. הטבע הבסיסי של אהבה, שיתוף פעולה, אינטליגנציה והתלהבות, משתחרר אזי שוב לפעולה. אדם כזה נוטה להיות יותר יעיל בדאגה לענייניו ולענייני זולתו, ויהיה מסוגל לפעול ביתר הצלחה כנגד אי צדק.
בתהליך השיקום והשימוש בתהליך הפורקן הטבעי, שני בני אדם חולקים זמן לפי תור, ומתחלפים ביניהם בתפקיד היועץ והנועץ. האדם המשמש כיועץ מקשיב, מושך את תשומת לבו של הנועץ החוצה, מרשה, מעודד ומסייע לפורקן רגשי. זה שפועל כנועץ, מדבר, פורק ומעריך מחדש. התהליך הולך ומשתפר עם רכישת הניסיון והעמקת הבטחון והאמון בין השניים.

המאמר פורסם גם כאן »

צביה ווקס מורה מוסמכת ליוגה, יעוץ הדדי, מדריכה בדמיון מונחה, פותחת קלפי מרסיי

שיתוף חברים
עם : צביה ווקס