לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

פיברומיאלגיה בראיה של השיקום האורטופדי



כמטפל אני מרגיש מחוייב להעביר לכל מי שבא עימי במגע כי בכל מה שאני עושה אינני מבצע דבר למעט הכוונה של גופו ורוחו על מנת לממש את יכולתו הטבעית לרפא ולהיטיב עם עצמו

פיברומיאלגיה בראיה של השיקום האורטופדי וה trigger point therapy

במרכז ההוויה של הטיפול השיקומי האורטופדי מצויה ההבנה כי טווחי השרירים מהווים את הבסיס להפגת כאבים ולאיכות חיים טובה יותר.

ראשית יש להבין את ראייתי הטיפולית בגישת השיקום האורטופדי.
כמטפל אני מרגיש מחוייב להעביר לכל מי שבא עימי במגע כי בכל מה שאני עושה אינני מבצע דבר למעט הכוונה של גופו ורוחו על מנת לממש את יכולתו הטבעית לרפא ולהיטיב עם עצמו.
אין בגופנו או ברוחנו שום כוונה להרע או "לעשות דווקא". אין להם כל כוונה לעשות לנו רע וכל פירוש של כאב בצורת "למה זה מגיע לי" או "מה עשיתי שזה קורה לי" או יותר גרוע "גופי בוגד בי" הוא הבסיס למעגל הכאב ומטרתי כמטפל לשבור מעגל זה, לחזק את רוחו של המטופל ולהכווין את גופו לרפא את עצמו. בראייתי אין כאב רע או טוב. קיים כאב הבא לאותת לנו שיש משהו הדורש את התייחסותנו לטיפול.
אמונתי המבוססת על מאות טיפולים היא כי הבסיס לחיים הוא התנועה. אנו נולדים עם טווחי שרירים רחבים ומלאים. אם נביט בתינוק נראה כי יש לו יכולות תנועה וטווחי תנועה מדהימים. בקלות ניתן לקחת את כף רגלו הקטנה ולהעביר אותה עבר לראשו וזאת ללא תחושת התנגדות או מאמץ בשריריו.
לאורך השנים כתוצאה מחבלות פיזיות, טראומות נפשיות, שימוש יתר , חוסר שימוש וצרות אחרות מתקצרים טווחי התנועה של שרירינו. אם נקפיד בכל יום לבצע תנועות מתיחה של כל שרירי גופינו ולטפל בטראומות הנפשיות לא נחווה כמעט כאבים. מאחר ואין דבר זה מעשי אנו חווים ירידה בטווחי התנועה של השרירים, בהיווצרות נקודות טריגר ובכאבים מקומיים ומוקרנים.
מטרת הטיפול השיקומי האורטופדי הוא הגדלת המודעות לתנועה ולטווחי השרירים מתוך ההבנה כי אלו אחראים למרבית כאבי גופינו.

אז איך זה נעשה?
ראשית אנו בוחנים את הבעיה שלשמה התחיל הטיפול ואת העבר הגופני והנפשי.
לאחר מכן עורכים אבחון של מערך היציבה הכלל גופני כולל צורת עמידה, התנהלות יומיומית, סוג העבודה, מבחני שרירים ועוד.
לאחר שאבחנו את השרירים הדורשים התייחסות אנו מבצעים טיפול הכולל הסבר מפורט על השרירים המטופלים, על ההשפעה של ההתנהלות היומיומית על מצבם ועל איך ניתן לשפר את תנועתם בתרגול יומי, בשינוי הרגלים ובהעלאת המודעות.
באמצעות הטיפול מחזירים את טווחי התנועה לשרירים ולאט מלמדים מחדש את מוחנו העתיק האחראי על כיווצם, מתוך מטרת הגנה והישרדות, לאפשר את טווחי התנועה במוגדלים.
באיזה מהירות ומתי זה יקרה תלוי כמעט אך ורק במטופל, במרחב המוגן שלו ובהתמודדות שלו עם הטיפול והכאבים.

ההקשר לפיברומיאלגיה.
פיברומיאלגיה מוגדרת אך יותר חשוב מורגשת כעייפות שרירים כרונית המלווה בכאבים קבועים ומשתנים בכל רחבי הגוף. כיום ניתן להצביע על קשר ישיר בין לחץ, ברמות ובהקשרים שונים לפיברומיאלגיה. המצב בו הגוף מוסט בצורה כה דרמאטית ממצב המוגדר כבריא מורגש כהחלשות טוטאלית של הגוף ואיבוד כמעט מלאה של יכולת השליטה עליו.
מאחר ושיטת הטיפול השיקומי האורטופדי עובדת על מערך שרירי הגוף היא נותנת מענה ישיר לבעיית השרירים המקוצרים שגורמים כאבים נוספים חלקם מקומיים ואחרים מוקרנים.
בטיפול שלאחר האבחון אנו מבצעים לחיצות על נקודות טריגר הגורמות באופן מיידי להגדלת טווחי התנועה של השרירים עליהם אנו עובדים. הגדלת טווחי התנועה לא מבשרת מיידית על הפחתת הכאב מאחר שאותו מוח עתיק שאחראי על הישרדותנו לא תמיד יאפשר שחרור כל כך מהיר במיוחד במצב של פיברומיאלגיה שהינו כאמור מצב די קיצוני לניסיון הגנה על ידי אותה מערכת. למרות זאת ולאחר התמדה בטיפולים ובמיוחד בהתנהלות ובעבודה עצמית המערכת לומדת ומאפשרת הגדלת טווחי תנועה והקלה על כאבי הגוף.


לסיכום.
בשיטת השיקום האורטופדי אנו מחזירים את שרירי הגוף לטווחי תנועה כמה שיותר מלאים ובכך מפחיתים כאבי שרירים, כאבים מוקרנים וכאבים אחרים.
החזרת יכולת התנועה הטבעית לגוף תאפשר לו להשתמש ביכולתו הטבעית לשפר ולרפא את עצמו.
במצב של פיברומיאלגיה אנו מבצעים מיפוי של כאבי הגוף, מפחיתים את הכאבים תוך שימת דגש של החזרת המטופל לשגרת חייו בצורה המהירה ביותר.


גבעון פלד kt3 t.p.t.
•מורה ומטפל
•מומחה להפגת כאב
•מטפל במרפאת המומחים די לכאב
•מומחה לטיפול בשיטת הtrjgger point therapy
•מטפל מוסמך בשיטת kinesio tex therapy
•מרצה לעיסוי הוליסטי
•מנהל מרכז הטיפולים amour

המאמר פורסם גם כאן »

גבעון פלד מומחה להפגת כאב

כל המאמרים של :

דלקת בגיד

דלקת בגיד

יש לך דלקת בגיד.נשמע מפחיד, לא ברור?מה עושים עם דלקת בגיד? זה נורמאלי?» מאת גבעון פלד

דלקת בגיד

דלקת בגיד

» מאת גבעון פלד

כאבי צוואר

כאבי צוואר

מי מאיתנו לא חווה בחייו כאבי צוואר? אחת הבעיות השכיחות יחד עם כאבי גב ומהגורמים העיקריים להפסד ימי עבודה ולסבל מתמשך.» מאת גבעון פלד

כאבי צוואר

כאבי צוואר

» מאת גבעון פלד

מיהו מטפל

מיהו מטפל

את ראיית עולמי כמטפל עיצבתי במשך עשר השנים האחרונות והיא חלק בלתי נפרד ממי שאני כל חיי.» מאת גבעון פלד

מיהו מטפל

מיהו מטפל

» מאת גבעון פלד

מהי אהבה

מהי אהבה

האהבה חוצה את גבולות ההגיון שלנו. היא מניעה את העולם והיא הכוח הכי חזק שאני מאמין כי קיים בחיים. בעזרת האהבה אפשר להתגבר על מכשולים, לחצות קווים ולרפא.» מאת גבעון פלד

מהי אהבה

מהי אהבה

» מאת גבעון פלד

שיתוף חברים
עם : גבעון פלד