לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

התעמלות סינית עם גבי פרישלנדר

אחרון האורחים כבר הלך... פעילות זו התקיימה בעבר. להמשך התקשרות צרו קשר עם התעמלות סינית
אומנויות לחימה »  טאי צ'י »  שיעורים טאי צ'י »  

הצטרפ/י
עם : גבי פרישלנדר
מתי : שלישי- שלישי 24/2/2014 19:00-20:00
עם :

גבי פרישלנדר

תנועות עדינות ומעגליות, מלאות חן והנאה הן בסיס לבריאות הגוף כולו. דגש מיוחד ניתן ל-8 תחומים בחיינו:

יתרונות ההתעמלות הסינית דומות לאלה של טאי צ?י, צ?י גונג ותנועות דומות מן המזרח בהדגשים הבאים:
שיווי משקל ואיזון ? בכל צעד הגוף יוצא משיווי משקל וחוזר אליו. העקרון הזה חוזר כמעט בכל התרגילים ומבטיח איזון משופר בחיי היום-יום.
גמישות ? יעילות הגוף מתחזקת חלקים המשמשים אותנו כל יום וזונחת אברים ושרירים שאינם פועלים. כתוצאה מכך יורדת עם השנים היכולת הגופנית. תרגול וון רו דה ליליאנג משמר את גמישות הגוף באמצעות תנועות טבעיות של מתיחות.
כח ? רמה בסיסית של כח דרושה לנו לקיומנו, החל בפתיחת צנצנת ועד לעימות גופני. השיטה משתמשת באברי הגוף כמשקולות טבעיות לפיתוח הכח.
טווח תנועה ? אי-הפעלת הגוף בכל מגוון התנועות האפשריות שלו תביא ברוב המקרים לטווח תנועה מוגבל בגיל מתקדם ?העוצמה הרכה? מפעילה את הגוף ואת האברים בשילובים ובזוויות מגוונות על מנת להבטיח טווח תנועה מלא בחלל..
נשימה ? חלק גדול מנפח הגוף שלנו מוקדש לריאות. למעשה ניתן לדמות את הגוף למפוח גדול , השואף ודוחס אוויר. ב?וון רו דה ליליאנג? כל תנועה מלווה בנשימה מותאמת, המאפשרת בהדרגה להגדיל את נפח הריאות בזמן נשימה רגילה.
שחרור ? כיווץ ושחרור הן שתי פעולות טבעיות ואוניברסליות. בהיעדר אחת, הגוף יסבול. כיווץ תמידי של שרירים הינו תמיד לא-מודע (שכן לא היינו ממשיכים להשקיע מאמץ במקום שאינו נדרש לכך) ובדרך-כלל נפוץ בסביבות מרובות לחץ. ההתעמלות הסינית מביאה את תשומת הלב שלנו לשחרור שרירים באמצעות תרגול נשימה מלווה לתנועות שחרור מאפשר לנו לנוע במרחב גדול יותר, הן מנטלית והן גופנית ואולי החשוב מכל ? יוצר כח נגדי ללחץ סביבתי..
קצב ? החיים בנויים ממקצבים, כמו קצב פעימות הלב ומעבר נוזלי עמוד השדרה. מקצבים גם עוברים שינוי עקב היותם מושפעים מגורמים רבים ? חיצוניים ופנימיים. הבאת הגוף לסנכרון עם המקצבים הפנימיים שלנו היא פשוט חוויה מרגיעה. פן נוסף של קצב הוא מהירות. כלומר, הקצב הפנימי "הרגיל" שלנו. יש כאלה שהקצב הפנימי שלהם הוא מהיר ואחרים שהוא איטי יותר. כל טיפוס כזה `נעול` בתוך הקצב הפנימי שלו, או באופן קיצוני אלה ש"לא יכולים להרגע" לעומת אלה ש"כל הזמן ישנים". תרגול קצב ומהירות מהווים גורם חשוב בהתעמלות הסינית. באמצעות שינויים בקצב ובמהירות אנו לומדים באופן הדרגתי להתאים את תנועת הגוף למהירות הנחוצה לאותו רגע ולהרגיע את הקצב הפנימי.
ערות מחשבתית ? הריכוז הנדרש לתנועה, נשימה, שמירת איזון והפעלת מאמץ מגבירים את היכולת הפנימית ל?פוקוס?. מאמץ חשיבתי מסוים נדרש בזמן האימון. מאמץ זה משמר את יכולת המח לחשוב ולעבד מידע חדש, דבר אשר כבר הוכח במחקרים רבים שמסייע במניעת מחלות זיקנה של המח, כמו זיכרון, איטיות, וקיבעון מחשבתי מעבר לכך, התעמלות סינית תורמת לשלווה (ומכך להפחתת מתחים), נשימה מלאה יותר, לחץ דם מאוזן יותר ומפרקים גמישים לאורך זמן.

גבי פרישלנדר

עוסק באמנויות לחימה ושיטות תנועה משנות השמונים. מורה להתעמלות סינית מ-2006.
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

>
<

שיתוף חברים
עם : גבי פרישלנדר
מתי : שלישי- שלישי 24/2/2014 19:00-20:00