לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

קבוצת עבודה ולימוד תאטרון פלייבק בראשל"צ

הצטרפ/י
עם : אלון פורת
מתי : ראשון 19:30-21:45
עם :

אלון פורת

קבוצה לפעילות מתמשכת בלימוד טכניקות ומהות העולם הקסום של תאטרון הפלייבק , נחווה את היכולות שלנו כשחקנים , אנושיים ,הקשבה אמיתית , שמחה , יצירה , נוכחות , הכרה והרחבה עצמית ..
תאטרון פלייבק : חיבור הקהילה לאומנות ולביטוי עצמי .
" תאטרון פלייבק הוא כלי עתיק ? מודרני מסיפורי מדורת השבט עד לאומנות התאטרון של ימינו, הוא מציע דיאלוג בעל כח טרנספורמציה אמיתית שמקנה פתח לרגשות של חמלה ופיוס "- ג`ונתן פוקס מפתח תאטרון הפלייבק.
מופע תאטרון הפלייבק נוסד על ידי ג`ונתן פוקס ואשתו ג`ו סאלאס מארה"ב ב1975 .
ג`ונתן ביסס את השיטה על סמך לימודיו באוניברסיטת הרווארד שבא נחשף למסורות הקדומות של מספרי סיפורים. הוא חקר במהלך שהותו בנאפל את המסורות השיבטיות שנהגו לספר ולשחק באימפרוביזציה את סיפורי חייהם סביב המדורה בהתאמה לעונות השנה והחיבור לטבע. הוא הוקסם מכוחה המשחרר, המלכד והמרפא של ביטוי הסיפורים האישיים והצגתם בפני הקהילה.
השם פלייבק הוא לשחק בחזרה או להחזיר למספר את סיפורו .
הסיפור נקלט אצל השחקנים וללא תכנון מוקדם הוא מומחז באימפרוביזציה להצגה שבה באה לידי ביטוי הזוויות השונות שקלטו השחקנים והסיפור נגלה בעומקו ובדקויות גווניו.
להבדיל מתאטרון קלאסי נוצרת חוויה של מקשה אחת בין המספר, המנחה ,השחקנים והקהל , אומנות זו יוצרת חוויה מרגשת ועשירה שמותירה במישתתפים תובנה ומקום לעיבוד וחיבור בין סיפורם האישי לבין הסיפורים ששמעו וראו , כי ידוע שבכל סיפור של הזולת מסתתר הסיפור גם שלי.
הקוד האתי : הרצון העיקרי של השחקנים הוא להביא למספר ולקהל את היופי והאנושיות הטמונים במגוון הסיפורים , בצורה אמפטית ,רגישה ומכבדת . השחקן לא יפגע ברגשות המספר והקהל ולא יעוות את הסיפור ביודעין. מטרת השחקנים היא להעניק סוג של מתנה למספר כדי שיוכל לקבל פרספקטיבה וזוויות נוספות על סיפורו ובכך להעצים את עצמו מתוך ההבנה הרחבה.
הניסיון שלי : למדתי ,שיחקתי והופעתי בקבוצת תאטרון פלייבק " נגיעות" במשך 4 וחצי שנים .
סיימתי קורס בסמינר הקיבוצים - הנחיית קבוצות בשיטת אקו פלייבק,

אני מנחה תאטרון פלייבק קבוצה של 11 תלמידים מבוגרים כבר שנה אחת לשבוע.

אלון פורת

הניסיון שלי : למדתי ,שיחקתי והופעתי בקבוצת תאטרון פלייבק " נגיעות" במשך 4 וחצי שנים . סיימתי קורס בסמינר הקיבוצים - הנחיית קבוצות בשיטת אקו פלייבק, אני מנחה תאטרון פלייבק קבוצה של 11 תלמידים מבוגרים כבר שנה אחת לשבוע.
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

1 אהבו את מה שקורה כאן ולחצו על אייקון הלב

>
עליזה דורון
Lahav Stendel
<

שיתוף חברים
עם : אלון פורת
מתי : ראשון 19:30-21:45

פנייתך תישלח ישירות ליוצרים
פרטי התקשרות נוספים יופיעו מיד עם הצטרפותך